Het algemene klustopic :-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Knot » 17 feb 2020, 16:55

Wat mij stoort is dat er 10 dagen gerekend worden en dat het niet uitmaakt of alle aansluitingen op dezelfde plek zijn of dat je alles omdraait aan de indeling.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JP » 17 feb 2020, 17:14

Ik hou niet van kruipruimtes anders was ik wel loodgieter geworden. Kun je liggend rijk worden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 17 feb 2020, 17:29

Knot schreef: 17 feb 2020, 16:55 Wat mij stoort is dat er 10 dagen gerekend worden en dat het niet uitmaakt of alle aansluitingen op dezelfde plek zijn of dat je alles omdraait aan de indeling.
In werkelijkheid scheelt dat maar een klein beetje werk voor de loodgieter

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 17 feb 2020, 18:03

de badkamerzooi

doucheplaat en inbouwreservoir voor toilet hadden we al.


1× Saniclass CoreStone13 wastafelblad Plate 160x45,7x2cm
2× Saniclass Exclusive Line onderkast 80.2x45.5x50cm hangend met 2 softclose lades MDF hoogglans wit
2× Saniclass Select spiegel ovaal 60x80cm met geborsteld aluminium zijden inclusief LED verlichting met touchscreen schakelaar
4× Saniclass Nero handgreep 480 tbv onderkast p.s.
3× Victory 2 mozaïektegel 30x30cm zwart zilver
23× Jos. Reused Vloertegel 30x60cm Lichtgrijs
1× Best Design bad vrijstaand wit 178x80x60cm
1× Saniclass Bellini inloopdouche 90x200cm veiligheidsglas mat zwart frame lines buitenzijde met anti kalk
2× Saniclass Bellini inloopdouche 80x200cm veiligheidsglas mat zwart frame lines buitenzijde met anti kalk
1× Villeroy en boch Subway 2.0 wandcloset direct flush zonder zitting wit
2× Villeroy en boch Subway 2.0 closetzitting quickrelease en softclose wit
2× Hotbath Buddy 005 wastafelmengkraan gebogen uitloop 2 rozetten geborsteld nikkel
2× Hotbath Pal afvoerplug clickwaste 1 1/4 710 geborsteld nikkel
1× Hotbath IBS 1A complete thermostatische douche inbouwset Buddy met 2 weg stop omstel geborsteld nikkel staafmodel plafondbuis 15cm 30cm
1× Hotbath Buddy badmengkraan inbouw met 2 stopkranen inclusief uitloop nikkel
2× Saniclass Sifon inclusief muurbuis en rozet wit
2× Throne Bathrooms waskom 39x14.5cm keramiek wit

zonder doucheplaat en reservoir voor toilet precies 10k inclusief de btw

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door ///Joost » 18 feb 2020, 12:00

JP schreef: 17 feb 2020, 17:14 Ik hou niet van kruipruimtes anders was ik wel loodgieter geworden. Kun je liggend rijk worden.
Het oudste beroep ter wereld, loodgieter.

Of...zoiets was het toch? :hmmm:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 18 feb 2020, 13:01

In de VS wel, Joost, daar zijn ze nog preuts. Hier zijn dat gewoon de ‘hoeren’ ;)

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Kadett » 18 feb 2020, 14:23

Ach loodgieter of hoer. Beide met leidingwerk bezig ;)

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Rocketmonkey » 18 feb 2020, 15:21

En pijpen, nippels, lood om oud ijzer idd...

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door D20VT » 18 feb 2020, 21:40

Elektricien was het oudste beroep toch. God schiep het licht, wie denk jij dat de leidingen aangelegd had de dag ervoor 😉

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3562
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door HJ2 » 18 feb 2020, 22:28

Dan heb je het toch over de bliksemafLEIDINGEN naar ik hoop, want bij ons gaat er alleen water door de leidingen.
Een dodelijke vergissing ligt op de loer...

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door D20VT » 18 feb 2020, 23:25

HJ2 schreef: 18 feb 2020, 22:28 Dan heb je het toch over de bliksemafLEIDINGEN naar ik hoop, want bij ons gaat er alleen water door de leidingen.
Een dodelijke vergissing ligt op de loer...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elektriciteitsleiding

Ik hoop dat er meer door leidingen gaat in je huis dan alleen water. Van de gasleiding zullen we waarschijnlijk wel afgekoppeld worden, maar het elektrische netwerk wil ik nog een tijdje houden.
Zal wel iets zuidelijks zijn, ga ik vanuit

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2020, 08:56

dvh schreef: 17 feb 2020, 13:58
Knot schreef: 17 feb 2020, 09:36 Wij waren dus 2 weken terug bij Wooning, hebben veel staan dus even ideeen op doen. Badkamer bij ons is relatief klein, 2m60 bij 2m30 zoiets. Willen alles fris maar het blijft op dezelfde plek allemaal, allene toilet zit nu in de hoek, die moet tegen een rechte wand, is het enige wat opgebouwd moet worden.

Uiteraard ging alles op afspraak op een zondag maar er was wel even tijd om grof wat te bespreken/schetsen. Na een half uur om zaken heen te lopen draaien zeg ik, volgens mij kan je net zo goed beginnen met die 3d tekening vast te maken, dan wordt het duidelijk en in het ergste geval kan een collega er de volgende keer mee verder... nee meneer dan gaan we een heel ander traject in, als we 3 uur gaan tekenen dan willen we het ook meteen rond maken.. maar verder geen verplichtingen.. WTF?

Goed, budget, ik zeg voor 10k moet je een heel eind komen toch. Aannemers hebben ze zelf in dienst en het was allemaal vrij druk dus als we voor de bouwvak nog iets wilden doen moesten we snel tekenen.

Enkel de kosten aannemer met alles op dezelfde plek behalve toilet iets opgeschoven uit de hoek naar de muur was het € 7300 en evt met nieuw verlaagd plafond € 9400 en dan komen alle spullen er nog bij!! Dus zeg minimaal 15k voor een badkamertje van 2,60 bij 2,30m.

En als je dan even doet alsof geld geen rol speelt was er ineens wel tijd om 3 uur te tekenen terwijl hij eigenlijk een afspraak had staan.... ik was er meteen helemaal klaar mee daar.

Ook al dat design spul, badkamermeubel zonder de 2 kranen uiteraard, puur meubel, spoelbak, spiegeltje en kastje voor 4k... ik had er nog geen 2k voor over een stukje hout en een bakje.
LOL Knot :D
Voor 10k heb jij geen nieuwe badkamer incl verbouwing.
Maak daar maar het dubbele van. En dan is het gewoon netjes, zonder bijzondere luxe.

Beste is een lokale aannemer. Maar dat krijg je dan weer. In de stad kent niemand iemand. En dan wordt het een beetje een 'op goed geluk'-verhaal. Mensen gaan dan maar dan een badkamerwinkel. Maar daar betaal je gewoon kei-hard de hoofdprijs.

Daarnaast zit je ook met het probleem dat ze het allemaal druk hebben. En de klusjes die de hoofdprijs opleveren daar komen ze ( de bouwlieden/ aannemers ) hun bed voor uit. Voor degene die twijfelen en of hun centen nog moeten tellen die komen achteraan in de rij.

Dat is (helaas?) de reële huidige situatie in NL.
Op de spaarrekening brengt het niks op. Dus een groot deel stopt het in z'n huis.
Prijzen zijn wel hard gegaan zeg... :?

9 jaar geleden in de crisis liet ik dus wel mijn complete badkamer incl materiaal voor 10k doen, moest ook alles nog op een andere plek.
Dat is dus incl (bubbel)bad, douchewanden, kranen, radiator, wastafel etc. En nu 9jaar later zit het er (gelukkig) nog als nieuw in :)

Lastig vast te leggen zo’n hokje van 280x250 maar een impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door dvh » 19 feb 2020, 09:47

Klopt maar toen werkte er een hoop om maar bezig te kunnen blijven.
20k is misschien overdreven. Maar 10k is een uitdaging :-)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Knot » 19 feb 2020, 09:51

Toen kon het voor 10k incl bad... ik heb niet eens een bad, gewoon douchewanden, meubeltje met bak en 2 kranen, kastje met spiegel en toilet.

Komt niet op de euro maar 20k is mij wat te gek voor een aantal dagen werk en wat spulletjes. Koop ik liever 4x een E36 voor dan.

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Tom » 19 feb 2020, 10:16

Geen idee meer wat ik ervoor heb betaald.
Ben destijds voor simpel en veilig gegaan: witte en (grote op de grond, stroken op sommige wanden) grijze tegels, bad met douchewand (vinden de meeste mensen niks maar ik wil wel in bad kunnen en net iets te krap voor een losse douche), wastafel en simpel badmeubel. En soort inbouw achtig toilet.
Je bent er 20 minuten per dag waarvan ik in de ochtend slechts een minimale vorm van bewustzijn heb.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 19 feb 2020, 10:35

Zo lust ik er nog wel een paar; slaapkamer zeil op de grond, vuilniszakken voor het raam en een goed matras op de grond. Je bent er weliswaar een uurtje of 8, maar met de ogen dicht. En tijdens de seks let je niet op slaapkamerdetails ;)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2020, 10:46

Het is heel simpel, als je naar de kengetallen kijkt kost een eenvoudige standaard badkamer van 5.8 m2 in 2016 minimaal 9300 incl de btw, daar mag je in 2020 gewoon minimaal 25% bijdoen aan indexering en marktwerking. Dus nu zo'n 12k en heb je echt niks bijzonders.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Knot » 19 feb 2020, 10:49

Seks in de slaapkamer is ook een beetje van de tijden dat de badkamers ruim onder 10k waren he.... :blink:

Ik ga wel rustig kijken maar met redelijk simpele spullen moet het voor maximaal 15k toch echt wel geregeld zijn.

Hoeveel uren maken de klussers daadwerkelijk? En idd wachten kost tijd maar dan plan je toch andere klussen die dagen ernaast, of gaan ze voor 60/70 per uur lopen wachten?

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 19 feb 2020, 10:53

Wij zijn vorig jaar ook op pad geweest om spullen uit te zoeken voor een nieuwe badkamer en het viel ons op dat er toch erg weinig mooie badkamerwinkels zijn hier in Nederland. Overal is het aanbod min of meer hetzelfde en kom je veel Ben Sanitair tegen..... dat is dus allemaal van Ben Mandemakers.

Daarom zijn wij in Duitsland wezen shoppen, andere merken, meer aanbod en exclusiever spul dan in Nederland.
Zo hebben we bijvoorbeeld voor de wastafel een Axor Massaud kraan gekocht, een kraan die ik in Nederland nergens tegen ben gekomen.
Ook vond ik de prijzen in Duitsland voor het merk spul een stuk aangenamer dan in Nederland.

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Tom » 19 feb 2020, 11:00

Arthur schreef: 19 feb 2020, 10:35 Zo lust ik er nog wel een paar; slaapkamer zeil op de grond, vuilniszakken voor het raam en een goed matras op de grond. Je bent er weliswaar een uurtje of 8, maar met de ogen dicht. En tijdens de seks let je niet op slaapkamerdetails ;)
Nee mijn badkamer is zoals Martijn heeft, die stijl. Gewoon keurig maar niet gek gedaan qua uitgaven. Zal rond hetzelfde bedrag hebben gezeten.
Ik vind woonkamer/keuken/slaapkamer dan belangrijker.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Arthur » 19 feb 2020, 11:21

:P

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2020, 11:28

Elise schreef: 19 feb 2020, 10:53 Wij zijn vorig jaar ook op pad geweest om spullen uit te zoeken voor een nieuwe badkamer en het viel ons op dat er toch erg weinig mooie badkamerwinkels zijn hier in Nederland. Overal is het aanbod min of meer hetzelfde en kom je veel Ben Sanitair tegen..... dat is dus allemaal van Ben Mandemakers.

Daarom zijn wij in Duitsland wezen shoppen, andere merken, meer aanbod en exclusiever spul dan in Nederland.
Zo hebben we bijvoorbeeld voor de wastafel een Axor Massaud kraan gekocht, een kraan die ik in Nederland nergens tegen ben gekomen.
Ook vond ik de prijzen in Duitsland voor het merk spul een stuk aangenamer dan in Nederland.
Axor massaud is gewoon Hans grohe en gewoon overal te krijgen hoor, waar wij de spullen hebben gekocht hadden ze het ook.
Maar voor de mensen die voor 5k een badkamer willen is dat ruim boven budget elise😁
Dan zijn ze met twee waskommen en kranen die 5 k al bijna kwijt😂

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Vliet » 19 feb 2020, 11:57

Jongens wat een geld allemaal. Wij hebben in 2016 voor +/- 20K een badkamer van ruim 14m2 laten bouwen. Redelijk luxe elementen toch wel allemaal.... Schrik toch wel van 20K voor 6m2. Gelukkig gaat onze badkamer nog ff mee :)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2020, 12:10

Oppervlakte zegt niet alles als je net zoveel elementen hebt dan is alleen tegelwerk meer, maar snijwerk bv relatief weer minder, per m2 zal een grotere badkamer goedkoper zijn dan een kleintje.

Inloopdouche/douchebak
Toilet
Bad
Badmeubel
Evt urinoir

Veel meer elementen heb je niet.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Elise » 19 feb 2020, 13:20

Luco schreef: 19 feb 2020, 11:28
Elise schreef: 19 feb 2020, 10:53 Wij zijn vorig jaar ook op pad geweest om spullen uit te zoeken voor een nieuwe badkamer en het viel ons op dat er toch erg weinig mooie badkamerwinkels zijn hier in Nederland. Overal is het aanbod min of meer hetzelfde en kom je veel Ben Sanitair tegen..... dat is dus allemaal van Ben Mandemakers.

Daarom zijn wij in Duitsland wezen shoppen, andere merken, meer aanbod en exclusiever spul dan in Nederland.
Zo hebben we bijvoorbeeld voor de wastafel een Axor Massaud kraan gekocht, een kraan die ik in Nederland nergens tegen ben gekomen.
Ook vond ik de prijzen in Duitsland voor het merk spul een stuk aangenamer dan in Nederland.
Axor massaud is gewoon Hans grohe en gewoon overal te krijgen hoor, waar wij de spullen hebben gekocht hadden ze het ook.
Maar voor de mensen die voor 5k een badkamer willen is dat ruim boven budget elise😁
Dan zijn ze met twee waskommen en kranen die 5 k al bijna kwijt😂
Axor Massaud is de designlijn van Hansgrohe en die kun je inderdaad overal bestellen.
Maar wat ik wilde aangeven is dat ik de kraan nergens in een showroom in Nederland opgesteld heb gezien, in Duitsland dus wel :thumbup:

Op basis van de adviesprijzen red je het niet met 5k voor 2 Massaud waskommen + kranen :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, EmielS60, Majestic-12 [Bot], MarcF, Tom V, tomgtr en 275 gasten