Auto uit Nederland of importeren?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Auto uit Nederland of importeren?

Bericht door Peter Tunissen » 02 feb 2006, 13:19

Wat zijn nou eigenlijk door voordelen/nadelen van een auto importeren?

Vaak wordt er nogal afgegeven om importauto's, afgeragde schadebakken of zo, maar waarom is dat?
Het is maar een landsgrens waar je de auto over sleept, ander kenteken erop, maar er verandert toch niks wezenlijks aan de auto verder?
Toch lijken veel mensen een origineel Nederlandse auto een voordeel te vinden, makkelijker te verkopen ook later, fijner gevoel bij etc., ik snap daar niks van.

Als je kijkt wat een keus je hebt op mobile bijvoorbeeld. En dan ga je op marktplaats kijken en dan staan er net drie auto's, waarvan twee in een lelijke kleur en een in de spcs die je niet wil, je zou met de kleine wereld van nu (in een dagje kar je half Europa door als je wil) toch gek zijn door alleen naar Nederland te kijken voor een Ok-Sjon?

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 02 feb 2006, 14:45

Bij mijn Honda was het geen issue. Ik kon een goede kopen uit België, dat is voor mij eigenlijk maar 45 min rijden, dus ik vond het prima (auto zag er netjes uit en was goed onderhouden, kmstand kwam overeen met boekje/verhaal van dealer). Alleen hebben de meeste mensen een rare smaak over geimporteerde auto's. Met verkopen is het wel lastig. Importeren; leuk als je een bepaalde auto zoekt en daar langere tijd in wilt rijden (niet na een jaartje weer weg), maar anders is het de moeite niet zo waard. Of dat model moet niet te vinden zijn in Nederland.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 02 feb 2006, 14:53

Importeren van bepaalde type auto's is erg lonend.

Een Porsche uit Duitsland is doorgaans beter onderhouden dan die krengen hier. Ze worden daar gezien, zoals een Golf GTI hier. Een sportieve auto voor dagelijks gebruik. Met dito km-standen, maar wel altijd netjes op tijd in onderhoud geweest. In Nederland rijden die auto's 5000 km/jaar en komen dus eens in de 2 of 4 jaar bij de dealer. :?

Tijdje terug met mijn ouders gekeken naar een e39 530d of een Saab 9-5 Estate turbo(diesel) automaat. Die kosten in Duitsland geen drol (<15k), daar komt dan iets bpm bij en uiteindelijk ben je een paar duizend euro goedkoper uit. En je hebt inderdaad meer keus. Vaak zijn de diesels daar niet altijd met hoge km-standen, simpelweg omdat mensen niet per sé veel km's hoeven te rijden omdat ze een diesel hebben. Ze kopen die auto daar omdat ze een Diesel lekkerder vinden rijden dan een benzine. Wegenbelasting etc. maakt daar allemaal geen drol uit.


Koop je een auto van 1500 euro + 1000 euro BPM/RDW etc. Dan ben je in NL vaak al klaar voor 2000 euro voor diezelfde auto incl. APK. Dat is echt zonde van je geld dan, vind ik.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 feb 2006, 14:56

Als het om een auto uit D. gaat en de fahrzeugbrief is aanwezig, incl. de boekje (geen nieuwe fahrzeugbrief) dan kan de auto wel eens beter onderhouden zijn. Eventuele schade dient op de verkoopovereekomst te worden vermeld. FF de dealer bellen waar de auto in ouderhoud is, om ruggespraak te houden. Aanbod is groter, en de kans op een beter exemplaar ook. Wellicht bespaar je ook nog een aantal €€€€.

Kijk maar eens op mobile.de naar een Speedster Turbo, koop je met weinig KM's (1000 a 1800) en garantie voor ca. € 23k. Sloop voor de RDW keuring en de BPM bepaling de lederen stoelen er uit en nog wat andere goodies, laat de hardtop thuis en je betaald € 8,5k aan bpm. Zoek voor die prijs maar eens een turbo in NL. Zie verder het voorbeeld van pistonheads.com en de Evo en Impreza's de 2e hands worden aangeboden.

Michel

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 02 feb 2006, 15:08

Ja of de 200sx. Voor een S14 betaal je in de UK de prijs die hier voor de S13 wordt gevraagd. Prijs van een nette S14 is hier in NL nog steeds tussen de 7 en 12k ongeveer, daar dus voor een schijntje. Helaas wel vaak met automaat.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 feb 2006, 15:12

Je moet er wat tijd en moeite voor over hebben maar een S14 voor S13 geld klinkt erg oke.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 03 feb 2006, 10:49

Bekleding d'r uit slopen of onderdelen verwijderen om BPM te ontlopen heeft weinig nut.

1 mailtje/ belletje/ faxje naar fabriek/importeur bij twijfel ( en die is er al snel....) en je bent "de lul" ..

Been there, done that.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Henk Jan, Rogerb en 60 gasten