Funcar, wie heeft er echt geld voor over?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Funcar, wie heeft er echt geld voor over?

Bericht door Tom » 07 mar 2006, 10:50

Regelmatig lezen we hier dat veel automerken het niet meer begrijpen. We lopen allemaal maar te klagen. Het gewicht gaat omhoog en de prijzen van de leuke modellen worden door marketing hoog gehouden. De pure auto's van vroeger worden niet meer gemaakt.

Stel dat er morgen een nieuw merk begint en een funcar kan leveren tegen relatief weinig geld. Het is een sportief uitziende auto (geen designwonder, maar het zal de meeste mensen aanspreken.. iig geen rare fratsen), laag gewicht, best wat PK's en RWD.

Deze auto is absoluut niet praktisch, heel basic. Je moet er een andere auto naast hebben. Maar voor de weekenden kun je gegarandeerd met een smile rondrijden. Het is een rijdersauto, geen status of merkhistorie.
Specs: 180pk 4 cilinder, 1000kg, rwd, tweezitter en je kunt er sportief mee sturen. Het is ook best geschikt om af en toe het circuit mee op te gaan.

Het ding is te koop voor een nieuwprijs € 22.000,-. Als je het zo bekijkt is dat natuurlijk een koopje.
Ik ben benieuwd wie zoiets daadwerkelijk zou (en mag van de vrouw) aanschaffen.

(Uiteraard is dit onzin, maar ben benieuwd of 'de liefhebber' hier ook echt de pinpas trekt of het alleen op een forum roept ;))

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2006, 10:53

Die auto is er al, maar dan met te weinig vermogen. Smart Roadster.

:)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 07 mar 2006, 10:55

Nee, ik wacht dan wel even tot de zescilinder versie met 250pk+ op de markt komt. :wink:

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 07 mar 2006, 11:00

Ik zou hem misschien als 3e auto overwegen.

Als ik het met 2 auto s moet doen in mijn gezin. Wil ik wel 2 auto s hebben die ik evt. dagelijks kan inzetten. Ik ben eigenlijk geen type voor dat soort auto s tom. Snelle sedans coupe s hatchbacks rallybased cars is meer mijn ding.

Als ik ten einde raad zou zijn en geen fun meer kan hebben op de wegen. Dan zou ik een goedkope 2e hands SUV kopen met een kar erachter en een radical of GT3 RS of CSL kopen uit duitsland voor trackdays.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 mar 2006, 12:04

Opzich zijn zulke auto's al gewoon te koop, oke niet nieuw voor 22K maar gebruikt is er te kust en te keur, met als absolute uitschieter de Opel Speedster.

Voor mij is dit niet aan de orde. Je moet zoiets dan als 3e auto hebben, en wannneer moet ik daar in rijden ? Ik heb er gewoonweg geen tijd voor. Of wil er geen tijd voor vrij maken (ivm gezin).

Een derde auto kost ook veel geld als ie stil staat. En auto's zijn er om in te rijden :lol:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 07 mar 2006, 16:11

Opzich zijn zulke auto's al gewoon te koop, oke niet nieuw voor 22K maar gebruikt is er te kust en te keur, met als absolute uitschieter de Opel Speedster.
:mrgreen: :wink:

p.s. Voor rond de 22K vind je meestal auto's met (zeer) weinig kilometers, En meestal als nieuw zijn...

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 07 mar 2006, 18:47

Rico v Velzen schreef: wanneer moet ik daar in rijden ? Ik heb er gewoonweg geen tijd voor. Of wil er geen tijd voor vrij maken (ivm gezin).
Gewoon wachten (en sparen) tot de kleine groot genoeg is en dan samen gaan vlammen over de b-wegen. Quality time noemen ze dat. 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 07 mar 2006, 22:47

Voor mij is momenteel de keuze gemakkelijk, ik hoef alleen met mijzelf rekening te houden. Als dat verandert blijft er als dat mogelijk is in ieder geval wel een funcar bij. Wat dat betreft kan ik gewoon een van de auto's houden die ik nu al heb ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 176 gasten