Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Particulier ga je niet redden geen hond die reageert. Voor 55K koop je een nieuwe 330i DE dan doe je dat in principe, vooral omdat er altijd wel weer wat op ingeruild moet worden.
Marcel, ik begrijp best waarom je naar zo'n EVO wilt. Een 330i is een mooie zakensedan maar je doet gewoon niet zo snel rare dingen ermee. Een EVO daarin tegen is een bruut gooi en smijt ding. En het mooiste is dat ze er ook nog tegen kunnen, want kapot gaan ze niet. Andre heeft ook zo'n EVO ik ben wel eens met hem meegeweest, manmanman da's hemel op aarde. De power is zo ongelovelijk bruut. De nekharen staan je stijl overeind. De auto geeft ook het gevoel van dat er gespeeld mee moet worden. Ik vind een EVO RS de meest pure auto waar ik ooit in heb gezeten. Het snelheidsverschil tussen een 330i/130i en een EVO RS met chip/uitlaat. Is waanzinnig, bij 160 loopt ie je voorbij alsof jezelf aan het toeren bent, terwijl je ook flink zit te trappen.
Als ik een EVO zou kopen dan ben ik fucked for life. Daarom doe ik het maar niet, maar beter dan dit word het niet in mijn beleving. Dan maar geen Satnav, eletrische ramen en leer
Marcel, ik begrijp best waarom je naar zo'n EVO wilt. Een 330i is een mooie zakensedan maar je doet gewoon niet zo snel rare dingen ermee. Een EVO daarin tegen is een bruut gooi en smijt ding. En het mooiste is dat ze er ook nog tegen kunnen, want kapot gaan ze niet. Andre heeft ook zo'n EVO ik ben wel eens met hem meegeweest, manmanman da's hemel op aarde. De power is zo ongelovelijk bruut. De nekharen staan je stijl overeind. De auto geeft ook het gevoel van dat er gespeeld mee moet worden. Ik vind een EVO RS de meest pure auto waar ik ooit in heb gezeten. Het snelheidsverschil tussen een 330i/130i en een EVO RS met chip/uitlaat. Is waanzinnig, bij 160 loopt ie je voorbij alsof jezelf aan het toeren bent, terwijl je ook flink zit te trappen.
Als ik een EVO zou kopen dan ben ik fucked for life. Daarom doe ik het maar niet, maar beter dan dit word het niet in mijn beleving. Dan maar geen Satnav, eletrische ramen en leer
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Een één jaar oude 330i?Martijn schreef:Particulier verkopen?
Vergeet het maar, 99,9% van de klanten is lease of via Frisia en die andere 0,1% koopt hem zo, maar dan toch wel nieuw. Is geen beginnen aan.
Een EVO is super! 8)Marcelvv schreef:Maar een EVO is mooi he jongens
Mail me anders even, peter (at) driving-fun.com, kan je misschien ook verder helpen (ben zelf namelijk ook net aan het kijken naar een EVO, ligt er alleen aan wat je net zoekt).
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Nou, als hij is zoals ik hem zou willen hebben en de prijs is scherp dan zou dat best kunnen.Marcelvv schreef:@Martijn: Heb je interresse?
@Arthur: Je kan best een ipizza inruilen, maar niet voor jou "handelsbod".
Mail me a.u.b. wat info/specs/foto's op original_sparco at hetemail.com
Waarom ben je hem zat trouwens?
MVG Martijn
-
- Berichten: 11232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Toen ik een nieuwe m3 had en die na 1,5 jaar inruilde was ik er ook ziek van. Mijn vader had een 2 jaar jonge 530i vol options. Schrijft in 2 jaar 25k euro af op inruil van een nieuwe 3. Ook daar was ik ziek van. Vandaar dat ik nu niet meer dikke 3 series of 5 series nieuw zou kopen. En ik koop zeker geen bmw vol opties en had dat mijn vader ook afgeraden om dat de doen. Opties nekken je zowel bij aankoop als bij inruil.
Ik had bijv een nieuwe opel corsa die ruilde ik op een type R in. Die opel schreef in driekwart jaar 1250 euro af. Dat was lachen.
Mijn impreza GTT schreef in een jaar 9000 gulden af.
Die BMW afschrijvingen, het is trouwens niet alleen bmw ook porsches waarvan ze zeggen die houden waarde nou echt niet. Al die dikke dure benzine auto s moet je op afschrijven, omdat ze in een 2e hands markt belanden waar bijna geen geld zit. En die andere catogorie koopt een nieuwe.
Ik kjik vaak even wat er staat aan 2e hands gt3 de meeste gt3 staat er al zeker langer dan driekwart jaar. Het zelfde geld voor M3 die duiken ook downhill. Er is geen geld meer voor de exoten en dan is het vraag en aanbod. Vraag is er niet aanbod wel dus prijzen gaan door de vloer heen.
Marcel naar mening heb ik je een goed voorstel gedaan. Dan krijg je van mij geld toe en mijn problemen met de cops zijn dan opgelost. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.
Ik had bijv een nieuwe opel corsa die ruilde ik op een type R in. Die opel schreef in driekwart jaar 1250 euro af. Dat was lachen.
Mijn impreza GTT schreef in een jaar 9000 gulden af.
Die BMW afschrijvingen, het is trouwens niet alleen bmw ook porsches waarvan ze zeggen die houden waarde nou echt niet. Al die dikke dure benzine auto s moet je op afschrijven, omdat ze in een 2e hands markt belanden waar bijna geen geld zit. En die andere catogorie koopt een nieuwe.
Ik kjik vaak even wat er staat aan 2e hands gt3 de meeste gt3 staat er al zeker langer dan driekwart jaar. Het zelfde geld voor M3 die duiken ook downhill. Er is geen geld meer voor de exoten en dan is het vraag en aanbod. Vraag is er niet aanbod wel dus prijzen gaan door de vloer heen.
Marcel naar mening heb ik je een goed voorstel gedaan. Dan krijg je van mij geld toe en mijn problemen met de cops zijn dan opgelost. Slaan we 2 vliegen in 1 klap.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Tja BMW's boven de 50K dat gaat eigenlijk nergens meer over. Je moet ook echt een auto kopen waar je bereid bent om er voor een langere periode in te gaan rijden. het eerste jaar ben je echt flink de lul als je hem weer wilt inruilen.
BMW maakt je lekker met de mooiste opties. allemaal zaken die je auto helemaal af maken, maar zie het als weggegooid geld. Als ik NU mijn 130i zou willen inruilen krijg ik er maximaal 41/42 K voor weer. De redenatie is dat je voor 45K een nieuwe kan kopen daar word ook de inruilprijs op gebasseerd. Ik in ieder geval erg blij met de 130i en ik ben ook niet van plan om hem ook maar ergens voor in te ruilen.
Hoe was dat gezegde ook al weer, van ruilen komt huilen.
BMW maakt je lekker met de mooiste opties. allemaal zaken die je auto helemaal af maken, maar zie het als weggegooid geld. Als ik NU mijn 130i zou willen inruilen krijg ik er maximaal 41/42 K voor weer. De redenatie is dat je voor 45K een nieuwe kan kopen daar word ook de inruilprijs op gebasseerd. Ik in ieder geval erg blij met de 130i en ik ben ook niet van plan om hem ook maar ergens voor in te ruilen.
Hoe was dat gezegde ook al weer, van ruilen komt huilen.
-
- Berichten: 11232
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Yep Andre, je moet gewoon heel goed weten wat je wilt. Beetje plannen vooruit kijken naar de nieuwe modellen die gaan komen.
Als er een nieuwe M2 komt dan ben ik bereid om daar op te wachten en ook om daar straks weer afschrijving op te pakken, maar die M2 zal wel zo kaal mogelijk voor de deur komen te staan. Tot die tijd blijf ik lekker genieten van de 130i.
Als er een nieuwe M2 komt dan ben ik bereid om daar op te wachten en ook om daar straks weer afschrijving op te pakken, maar die M2 zal wel zo kaal mogelijk voor de deur komen te staan. Tot die tijd blijf ik lekker genieten van de 130i.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
http://www.akker.nl/aanbod/occasion/612 ... c-quattro/
Nog geen 1,5 jaar oud. 45k km. Net ingereden die auto, zo op de foto's gewoon een gloednieuwe auto.
Afschrijving: 113K........ pfff...
(niks tegen vd akker uiteraard)
Nog geen 1,5 jaar oud. 45k km. Net ingereden die auto, zo op de foto's gewoon een gloednieuwe auto.
Afschrijving: 113K........ pfff...
(niks tegen vd akker uiteraard)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
wat een afschrijvingen...en das heden tendage nog steeds zo idd.
ik heb nog nooit een nwe auto gekocht omdat ik me zoiets (afschrijving) nooit kon permitteren, verdiende destijds ook niet veel, maar wel heel veel auto's gehad vanaf 1981
ik moest dus handig zijn en de auto niet te lang houden, ok ivm afschrijving maar ook grote onderhoudskosten oid immers vaak aparte auto's gehad.
destijds waren er ook minder aparte auto's en of bleven minder lang goed als tegenwoordig en dus wat minder op de markt, dat samen met centrale krant de telegraaf wat "de" krant was om je aparte auto te verkopen...verkocht ik ze snel, zeg binnen een week of maand en dan ook nog de meeste (zo goed als alle) met netto winst
dus ik kon op die manier langzaam opbouwen en ondertussen genieten van al die verschillende auto's, ik kocht vaak iets voor een leuke prijs (contant zonder inruil) en verkocht zeg 3 maand of 6 maand later die kar weer om wat anders te kopen voor een liefhebbers prijs, lees of kiet spelen (dat het me niks koste incl bv wat klein onderhoud e.d.) maar meestal winst.
die mooie tijden (ook voor men energie om al dat gedoe) zijn wel wat geweest, de markt is ook wat moeilijker of je moet echt iets heel aparts hebben, bv auto's waar een bepaalde groep mensen rally's en ritten mee gaan of kunnen doen, oudere karren dus.
Dus gaan mijn toekomstige auto's denk meer in die richting, iets meer klassiek en "simpel" doch wel apart en met een bite/kick DF zeg maar, nog genoeg leuke oudjes of leuke projectjes met dikke motoren oid, die hebben ook iets meer "soul"
ik heb nog nooit een nwe auto gekocht omdat ik me zoiets (afschrijving) nooit kon permitteren, verdiende destijds ook niet veel, maar wel heel veel auto's gehad vanaf 1981
ik moest dus handig zijn en de auto niet te lang houden, ok ivm afschrijving maar ook grote onderhoudskosten oid immers vaak aparte auto's gehad.
destijds waren er ook minder aparte auto's en of bleven minder lang goed als tegenwoordig en dus wat minder op de markt, dat samen met centrale krant de telegraaf wat "de" krant was om je aparte auto te verkopen...verkocht ik ze snel, zeg binnen een week of maand en dan ook nog de meeste (zo goed als alle) met netto winst
dus ik kon op die manier langzaam opbouwen en ondertussen genieten van al die verschillende auto's, ik kocht vaak iets voor een leuke prijs (contant zonder inruil) en verkocht zeg 3 maand of 6 maand later die kar weer om wat anders te kopen voor een liefhebbers prijs, lees of kiet spelen (dat het me niks koste incl bv wat klein onderhoud e.d.) maar meestal winst.
die mooie tijden (ook voor men energie om al dat gedoe) zijn wel wat geweest, de markt is ook wat moeilijker of je moet echt iets heel aparts hebben, bv auto's waar een bepaalde groep mensen rally's en ritten mee gaan of kunnen doen, oudere karren dus.
Dus gaan mijn toekomstige auto's denk meer in die richting, iets meer klassiek en "simpel" doch wel apart en met een bite/kick DF zeg maar, nog genoeg leuke oudjes of leuke projectjes met dikke motoren oid, die hebben ook iets meer "soul"
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
Tom schreef:http://www.akker.nl/aanbod/occasion/612 ... c-quattro/
Nog geen 1,5 jaar oud. 45k km. Net ingereden die auto, zo op de foto's gewoon een gloednieuwe auto.
Afschrijving: 113K........ pfff...
(niks tegen vd akker uiteraard)
Ik zeg dat wel vaker. BPM en BTW hebben geen 'waarde' voor tweedehands autokopers. Dus die schrijf je direct na aankoop al helemaal af. Daarna blijft over de 'waarde' die de gek ervoor over heeft.
Ik snap zelf nooit niet hoe mensen 't privé in hun hoofd halen om zulke grote afschrijvingen voor lief te nemen.
Zakelijk snap ik 't soms wel. Het is de leukste kostenpost en heeft vaak fiscale voordelen. Die tikken met dit soort bedragen wel door. Als je dan ook nog eens ieder jaar een nieuwe moet kopen van je accountant.... dan hoef je er niet lang over na te denken.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
Leuke auto die A8, dat model in Lang editie veel in gereden.
Maar mijn liefde voor klassiekers begint enorm op te leven de laatste jaren...........
Maar mijn liefde voor klassiekers begint enorm op te leven de laatste jaren...........
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
Sow een topickick zeg, maar liefst 6 jaar oud
On topic, na jaren heel veel te hebben afgeschreven was ik daar helemaal klaar mee. Ik vind nu pak em beet 5000 euro per jaar afschrijven het maximum voor wat ik er voor over heb.
On topic, na jaren heel veel te hebben afgeschreven was ik daar helemaal klaar mee. Ik vind nu pak em beet 5000 euro per jaar afschrijven het maximum voor wat ik er voor over heb.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
@Dennis...is dat zo? kunnen dat soort mensen zeg maar zo makkelijk nieuw kopen en kunnen ze dat verlies dus aftrekken? ik bedoel krijgen ze dan geld van al de belasting betalers zeg maar?
hoe werkt dat grof gezegd?
stel zo iemand schaft een nwe auto aan van 250.000,-euro en zeg een jaar later verkoopt ie die voor 150.000,-euro een normale burger is dan 100.000,-euro kwijt grof gezegd, maar zo'n zakelijk iemand in theorie dus een stuk minder? hoeveel is dat dan grof geschat?
hoe werkt dat grof gezegd?
stel zo iemand schaft een nwe auto aan van 250.000,-euro en zeg een jaar later verkoopt ie die voor 150.000,-euro een normale burger is dan 100.000,-euro kwijt grof gezegd, maar zo'n zakelijk iemand in theorie dus een stuk minder? hoeveel is dat dan grof geschat?
- Arthur
- Berichten: 39725
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
@Rico: Kun je nagaan wat je eerder accepteerde, want heel veel mensen vinden dit ook veel...
@Rene: doe niet zo grof!
@Rene: doe niet zo grof!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
Klopt Arthur, ben ook harstikke gek geweest, maargoed nooit spijt gehad van de auto's die ik heb gehad. Die 5000 euro is wel een beetje de ondergrens om in een redelijk knappe BMW te willen rijden. Ach ik schreef in 1,5 jaar 28k op de M5 af. Leermomentje.. Dan vond ik de 10k in bijna 3 jaar tijd op de 330d een lachertje. De Z4 als ik die nu zou wegdoen dan zou ik nagenoeg niks afschrijven. De 325i wil ik zeker 3 tot 4 jaar houden, denk dat ik daar over 4 jaar ook nog wel 7000 tot 8000 voor vang. Dan heb ik het over 3k afschrijving per jaar.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
+1Arthur schreef:@Rico: Kun je nagaan wat je eerder accepteerde, want heel veel mensen vinden dit ook veel...
Ik verbaas me echt over het geld dat mensen soms weggooien. Hoeveel moet je wel niet verdienen om zulke afschrijvingen te kunnen betalen??!!
Ik heb echt geen slechte baan, maar om m'n E36 M3 in perfecte staat te houden kost me al genoeg. Ik kan me niet indenken om dan zomaar even 5-10k weg te gooien in een paar jaar.
Daarom wacht ik geduldig tot de E36 M3 prijzen stabiliseren cq. stijgen.
- Arthur
- Berichten: 39725
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
@Rico: Ik snap je redenatie wel, heb dat ook wel een beetje. Auto van m'n vrouw mag ook weg voor 5k onder de nieuwprijs na 1 jaar. Vind ik op zich niet gek, vang ik inruil ook op een auto waar 10k bij moet. Maar ik ken ook mensen die een 8 jaar oude Yaris rijden, zo'n beetje de nieuwprijs vangen bij inruil (gechargeerd ), en dan beweren dat ze bestolen worden. Schrijven dan een paar honderd euro per jaar af. Dus hangt wel een beetje af van wat je "gewend" bent.
2e auto, klein en zuinig, mag best nieuw zijn. Die grotere "familie" hokken koop ik ook niet nieuw meer. Van 4 jaar oud met acceptabele km.st. kosten ze minder dan de helft. Dan blijf je makkelijk onder die 5k per jaar. En neem dan net niet de topmotorisering, beetje zoals jouw 325i nu. Weliswaar een jaartje ouder (5) maar dat moet wel lukken met die afschrijving. 330i en 335i zijn toch nog grof ( Rene) duurder en zul je meer op afschrijven. Terwijl, voor normaal gebruik, de specs niet astronomisch beter zijn.
@Joost: geen id. Het is maar wat je er voor over hebt denk ik. Is ook gewenning. Heb ook al meerdere keren fors meer afgeschreven dan 5k per jaar. Volgens mij heb ik geen topinkomen, zeker niet wanneer ik dat zo lees hier op DF wat anderen stukgooien op een auto
2e auto, klein en zuinig, mag best nieuw zijn. Die grotere "familie" hokken koop ik ook niet nieuw meer. Van 4 jaar oud met acceptabele km.st. kosten ze minder dan de helft. Dan blijf je makkelijk onder die 5k per jaar. En neem dan net niet de topmotorisering, beetje zoals jouw 325i nu. Weliswaar een jaartje ouder (5) maar dat moet wel lukken met die afschrijving. 330i en 335i zijn toch nog grof ( Rene) duurder en zul je meer op afschrijven. Terwijl, voor normaal gebruik, de specs niet astronomisch beter zijn.
@Joost: geen id. Het is maar wat je er voor over hebt denk ik. Is ook gewenning. Heb ook al meerdere keren fors meer afgeschreven dan 5k per jaar. Volgens mij heb ik geen topinkomen, zeker niet wanneer ik dat zo lees hier op DF wat anderen stukgooien op een auto
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Wat is eigenlijk nog een acceptabele afschrijving?
Vd Akker is een prachtig bedrijf!Tom schreef:http://www.akker.nl/aanbod/occasion/612 ... c-quattro/
Nog geen 1,5 jaar oud. 45k km. Net ingereden die auto, zo op de foto's gewoon een gloednieuwe auto.
Afschrijving: 113K........ pfff...
(niks tegen vd akker uiteraard)
Het verschil waar jij over praat is als je hem in NL zou kopen nieuw idd..de meeste slimme mensen/bedrijven halen zo'n ding uit bijvoorbeeld D...
Hey...als je Eva Jinek en het gemiddeld 3x modaal op DF moet geloven geen probleem toch
Ik heb in het verleden best knappe auto's gehad Landcruiser en wat Lexussen / Lexi...kocht ze altijd gebruikt in de handel ging er in rijden maar zette ook direct te koop...afschrijving vaak 0 of juist geld verdienen...anders nooit gedaan.,.afschrijven moet je een ander laten doen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Forza, Gijzert, Pfhmulder, Sabberjoch en 166 gasten