Nieuwe auto rijd 1:66

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Nieuwe auto rijd 1:66

Bericht door Hans » 06 mar 2006, 19:19

AMSTERDAM - Loremo is een nieuwe autofabrikant uit Beieren. Hun eerste wapenfeit is de LS waarbij alles erop is gericht de auto zo zuinig mogelijk te maken. Dat is gelukt want hij verbruikt 1:66.


De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 20 seconden

De Loremo is een minimalistisch zuinigheidswonder. Er is veel aandacht besteed aan een aerodynamica en een zo licht mogelijk gewicht. Zo weegt het chassis maar 95 kilo en de totale auto is 450 kg. De Loremo is 3,84 meter lang, 1,36 meter breed. De carrosseriedelen zijn gemaakt van thermoplastic. Dit materiaal heeft als voordeel dat het lichtgewicht, weer- en krasbestendig en goedkoop is. Voor de koets is geen lak gebruikt, maar een dunne plakfilm. Zo spaart Loremo het milieu. Zowel de carrosseriedelen als het dak hebben geen dragende functie. Het dak zit rechtstreeks vastgeschroefd aan de rolbar.

Achterstevoren

De neus van de Loremo ligt laag. "Geen last van een monstrueuze grille dus", vinden de oprichters van het merk. De opening aan de voorzijde zorgt ervoor dat de lucht rechtstreeks wordt doorgevoerd naar de aerodynamische onderzijde. In plaats van portieren klapt de voorzijde van de Loremo – inclusief de voorruit - open. Er is plaats voor vier inzittenden maar de achterpassagiers zitten achterstevoren. Ook in het interieur is geen overbodig materiaal gebruikt. Bekleding is achterwege gelaten. De bekleding van de zetels is van alcantara.

Prijs

Loremo wil de LS in een kleine serie gaan bouwen. Als extra’s zijn een simpele airco, een pc-systeem met navigatie, een MP3-speler en een boordcomputer te koop. De LS is voorzien van een 20 pk sterke tweecilinder turbomotor. De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 20 seconden. Het Beierse bedrijf wil de auto aanbieden voor 11.000 euro. Inclusief Nederlandse belastingen zou dan zo’n 13.000 euro zijn.

Voor wie de LS te traag is, heeft Loremo de GT in de pijplijn zitten. Die is voorzien van een driecilinder turbodiesel en kan 220 km/u. Er wordt wel een concessie gedaan aan het verbruik want daarvoor geeft de fabrikant 1:37 op. De GT moet in Duitsland 15.000 euro gaan kosten. Dat betekent een Nederlandse prijs van ongeveer 18.000 euro.


[img:673:360]http://www.loremo.com/img/design_basic.jpg[/img]

http://www.nu.nl/news/686321/73/Extra_z ... mo_LS.html

Slecht voor de benzine handel.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 19:36

Wel een gaaf ding eigenlijk, knappe lijn, maar hoe zit het met de crashtests?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 06 mar 2006, 19:40

Grappig. Motor ligt ook achterin zo te zien, net als bij smart.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 mar 2006, 19:44

Knappe auto, mooie prestaties. Leuke prijs ook.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 19:47

Is ie RWD????

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 mar 2006, 19:50

Ziet er goed uit, leuke prijs, veel mooier dan de Prius.

Michel

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 mar 2006, 20:08

Ja middenmotor en achterwielaandrijving. Die diesel doet 0-100 in 9 sec.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 20:42

Diesel als leasebak.... eindelijk driften :)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 mar 2006, 21:24

en ff chippen die bak ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 06 mar 2006, 21:26

Best knap voor dat geld zon auto neerzetten.Krijg alleen de vraag waarom anderen dat niet al eerder hebben gedaan.De GT krijgt dus een turbo diesel.Ik zeg chippen :twisted: :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 06 mar 2006, 22:10

Ben voor 100% overtuigd om hem te bestellen zodra 'ie er is.
Duurt nog even namelijk.

Deze auto dagelijks (mits automaat), 535 oid en funcar voor erbij. Zit overdag toch bijna altijd alleen in de auto, dus Smart Roadster of dit is ideaal. Roadster gaat uit productie en zal wel duurder worden bij de heren van Kimber, deze is lekker goedkoop.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 22:12

Zo denk ik ook Dennis, probleem is wel dat ik net een nieuwe astra voor de deur heb staan :?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Peter Tunissen » 06 mar 2006, 22:25

Grappig ding met niet eens compleet waardeloze prestaties.
Prius roept bij mij om een of andere kill&attack associaties op, terwijl ik dit ding als het in deze specs en voor de genoemde bedragen op de markt zou komen, best wel zou overwegen te kopen.

Zo'n ding voor dagelijks, Radical SR8 op Duits kenteken ernaast voor de funkilometers, wordt de staat ook niet rijk aan je qua wegenbelasting of BPM. :lol:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 06 mar 2006, 23:28

Ben benieuwd wat voor maat banden er onder zitten.Zal wel iets in de zin zijn van het bekende thuiskomertje.Weinig grip en ideaal voor het driftwerk :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 mar 2006, 23:44

Juist, smalle bandjes, dieseltje chippen en driften maar op kosten van de zaak :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 07 mar 2006, 08:00

Het onderstel schijnt erg goed te zijn.

Das patentierte Fahrwerk des Loremo (Patent DE 197 46 931 C 1) bietet eine erstklassige Straßenlage: optimales Kurvenfahrverhalten, ruhigen Geradeauslauf und damit sicheres Fahrverhalten.

Die Differentiallenker-Achse verbindet die Vorteile von Schräg- und Längslenker und ermöglicht dadurch auch bei unterschiedlichen Beladungen hervorragende Fahreigenschaften.
Das Fahrwerk des Loremo weist im Geradeauslauf bei gleichzeitigem Einfedern beider Räder spur- und sturzneutrales Verhalten auf. Bei Kurvenfahrt hingegen kippt das Rad nach innen (negative Sturzänderung) und erzielt so eine bessere seitliche Bodenhaftung.

Zum optimalen Fahrverhalten tragen auch die Gewichtsverteilung (50:50), der niedrige Schwerpunkt und die steife Struktur bei.

Bei einer Breite von 105 mm haben die Niederquerschnittsreifen des LS (105/70 - R14) die selbe Bodenhaftung wie 200er -Reifen bei schweren Pkws.

Gewoon eens op de site van Loremo kijken, staat alles wat je wil weten.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 mar 2006, 09:21

Dit is gewoon een super leuke auto voor de simpele km's. Heb de pdf even bekenen, maar het concept is gewoon erg goed. Zeker als je de prijs van deze auto erbij betrekt. Neem een gek opvallende kleur, en je rijd in aardig karretje.

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 07 mar 2006, 09:47

Na de "Daten" te hebben doorgenomen ben ik toch een beetje sceptisch geworden. Is het mogelijk om met slechts 20 pk een topsnelheid van 160 km/h te halen? Ik weet wel dat de Cw-waarde heel goed is, maar toch. En waarom worden er geen foto's van de instapmethodiek getoond? Ik kan me nog helemaal geen voorstelling maken over de manier om erin te komen.

Blijft superinteressant natuurlijk.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2006, 10:05

Het is gewoon op dit moment even de markt aftasten. Het zijn slimme lui daar, dat zie je aan het hele concept. Dus eerst iedereen warm stoken, kijken of het project haalbaar is en dan doorontwikkelen en produceren.

Maar als een 2cv 120 haalt met wind mee, dan moet deze toch wel 160 halen, dowhill achter een Transit? :lol:

Die stoeltjes achterin hoeven van mij niet zo nodig, maar als het veilig is, dan is het best handig als je een keer iemand mee moet nemen.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 07 mar 2006, 10:11

Smartfabriek ombouwen en op de markt met dat ding "het nieuwe rijden"

Topsnelheid van 160 is met 20 pk haalbaar ?
Als de rolweerstand lager is dan gangbaar en daardoor het rolverlies onder de 3,25 pk blijft
en het transmissieverlies onder de 1,25 pk blijft
en het frontale oppervlak onder de 1,5 m2 blijft
en een Cw onder de 0,15
dan is 160 haalbaar
Ik denk dat de Cw eerder tussen 0,20 en 0,25 zal liggen (wat nog erg goed is) dus ..........hebben ze misschien in de Beierse Alpen bergaf gereden of is het geen 20 pk maar 20 kW ?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 07 mar 2006, 10:16

Daten Loremo LS Loremo GT
Motor 2-Zylinder-Turbo-Diesel 3-Zylinder-Turbo-Diesel
Leistung 15 kW / 20 PS 36 kW / 50 PS
V max 160 km/h 220 km/h
Beschleunigung 20 sec. (0-100km/h) 9 sec. (0-100km/h)
Getriebeart 5-Gang-Schaltgetriebe 5-Gang-Schaltgetriebe
Antrieb Mittelmotor / Heckantrieb Mittelmotor / Heckantrieb
Verbrauch 1,5 l/100 km 2,7 l/100 km
Reichweite 1.300 km (20-l-Tank) 800 km (20-l-Tank)
Gewicht 450 kg 470 kg
Luftwiderstand Cw=0,20; Cw×A=0,22 m² Cw=0,20; Cw×A=0,22 m²
Sitze 2+2 2+2
Maße (l x b x h) 384 cm x 136 cm x 110 cm 384 cm x 136 cm x 110 cm
Preis < 11.000 Euro < 15.000 Euro
Serie Airbags, Rußfilter, Radio Airbags, Rußfilter, Radio
Extras On-Board-PC, Klimaanlage, MP3-Player,
Navigations-system On-Board-PC, Klimaanlage, MP3-Player,
Navigations-system


20 pk, en Cw=0,20

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 mar 2006, 10:36

Smoelt leuk, maar die prijs lijkt me niet realistisch. Of het moet een proefbalonnetje zijn van een grote multinational die onder een andere naam/concept de markt wil aftasten ?

Ben erg benieuwd naar de verdere ontwikkeling, daarbij realiseer ik me gelijk dat dit weer een nagel aan onze autoliefhebberij doodskist is.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 07 mar 2006, 10:37

Bij deze carrosserievormcijfers is 16,1 pk nodig voor 160 km/u
Transmissieverlies zal zich beperken tot 3% (enkel cardanverlies want eindversnelling zal prise-direct zijn), dan blijft er 3,3 pk over voor rolverlies wat haalbaar kan zijn met smalle (hogedruk?)banden (rolweerstandscoëfficiënt van 0,010 ipv de gangbare 0,015)

Dus 160 is haalbaar mooi toch, maar doe mij toch maar die turbodiesel, kan de tds op stal ga ik wel met dit ding naar de ring als het regent

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 07 mar 2006, 10:42

Rico: op zich is de prijs wel haalbaar hoor. Kleine auto, weinig materiaal, klein goedkoop motorblokje. Geen BPM!

Eigenlijk is die auto vergeleken bij een Alto ofzo nog best prijzig, maar wel veel leuker!

Denk dat dit bulk verkoop gaat worden als die prijzen zo blijven.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 07 mar 2006, 10:56

Zou wel eens net zo'n hit als de scion in de USA kunnen worden, lekker de motor tunen to 70pk, en dan heb je een leuke kekke en rappe groenlinks mobiel ;-)

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 96 gasten