Rijbereik volgens de boordcomputer

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Rijbereik volgens de boordcomputer

Bericht door Knot » 25 feb 2006, 17:00

Hoe laag laat je het rijbereik gaan? Opel heeft een benzinelampje wat gaan branden, vervolgens gaat knipperen en daarna sta je stil. De boordcomputer rekent volgens de laatst gereden periode dus loopt altijd achter de feiten aan. Wanneer ik een knipperend lampje heb ga ik dus direct achter een vrachtwagen in de slipstream hangeen en pak de eerste pomp, ook al is het geen shell dan gooi ik er zelf wel een paar liter in.

Hier kwam ik dus het pompstation binnenrollen met afgeslagen motor, netaan gehaald met uitrollen... niks 17km.

[img:640:480]http://sjaro.speed.planet.nl/driving-fu ... nkleeg.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 25 feb 2006, 17:55

Sindsdien niet meet getankt?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 25 feb 2006, 18:04

De 5 serie geeft aan dat ie een 85 liter tank heeft, maar dat is feitelijk 65 liter.

Bij 20 liter op de meter zie je na een paar kilometer rijden opeens het brandstofpeil wegzakken naar 0. Lampje gaat ook branden. Daarna vult ie kennelijk de reservetank over in de normale tank ofzo en stijgt ie weer na 20 liter, maar dan kun je nog 40 a 50 km rijden. Boardcomputer geeft dan nog 65 te rijden km's aan, maar dat red je alleen als je de standaard jerrycan (gaaf ontwerp, ligt in het reservewiel) vult en ruim 30 km downhill kunt rijden :lol:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 25 feb 2006, 18:15

Mijn Audi heeft een 66 liter tank, als er daar 56 van op zijn gaat het lampje branden. BC geeft dan in de meeste gevallen een kilomter of 70 aan, dus kan nog zeker 30 km op stand 0 rijden in theorie. In praktijk een keer 20 km op stand 0 gereden, ging toen 64 liter in.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 25 feb 2006, 18:24

Lekjker slecht voor de brandstofpomp knot.Ik hoop niet dat je er problemen mee krijgt.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 25 feb 2006, 18:25

Uiteraard moest t lekker slecht zijn :roll:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 25 feb 2006, 18:50

Ik heb een keer gehad dat mijn boordcomputer alleen nog maar 3 knipperende streepjes aangaf toen ik eindelijk een pomp wist te bereiken, er ging bijna 64 liter in. Dat was met een BMW 328i e36 die volgens het boekje een tankinhoud heeft van 65 liter.
En het was helemaal mijn eigen schuld. Ik reed van Duitsland naar Luxenburgstad, en ben terwijl het reservelampje al brande 2 pompen voorbij gereden, ik dacht in Luxenburg stad wel te tanken, want daar stikt het van de tankstations. Nou op de invalsweg die ik gebruikte dus niet, en toen ik de stad weer uit reed kwam ik weer op die zelfde weg terecht, geen tankstaions dus. Ik wist ondertussen ook niet meer waar ik precies zat. En ben het eerst volgende plaatsje ingereden wat op de borden aangegeven stond. Dat plaatsje bleek een kruising te zijn wat 5 dicht getimmerde huizen bevatte. :shock: Ik heb daar even gewacht tot er verkeer op kwam dagen, die vertelde me dat er 5 kilometer verderop een benzine pomp was. En toen gaf mijn boordcomputer al een reikweite aan van 3 knipperende streepjes, maar ik het het gehaald en kon zo maximaal profiteren van de goedkope benzine in Luxenburg. 8) 65 X zoveel cent verdient! :twisted:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 25 feb 2006, 19:10

Jan Visser schreef:Uiteraard moest t lekker slecht zijn :roll:
Je kunt je post ook gewoon bewerken hoor ;)

Maarja, is slecht weet het, maar heb een hekel aan tanken. Met de huidige auto nog niet gebeurd gelukkig, probeer erop te letten, deze auto van het plaatje was 8 auto's terug ofzo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten