Open rijden
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Open rijden
Al een paar dagen rijd ik weer met de dikke grijns op mijn gezicht rond. Dakje open, blauwe lucht boven mijn knar, zonnetje die genoeg warmte in de auto brengt. Heerlijk vind ik het.
Het dak van de 535 is ongeveer net zo groot als het targadak van de Porsche 924. Ideaal alternatief voor als je geen cabrio/roadster bij de hand hebt om in te rijden.
Wie rijdt er hier nog meer graag met open dak, of cabrio?
Het dak van de 535 is ongeveer net zo groot als het targadak van de Porsche 924. Ideaal alternatief voor als je geen cabrio/roadster bij de hand hebt om in te rijden.
Wie rijdt er hier nog meer graag met open dak, of cabrio?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Cabrio, aan de ene kant lijkt het me niks maar aan de andere kant ook weer een hele leuke ervaring. Maar dan moet het wel een roadster zijn.
Ik blijf nog steeds met een scheef oog naar een Z4 roadster kijken. Een gebruikte van een jaar of 2/3 oud. Ik moet gewoon 's een keer gaan proefrijden in zo'n ding.
Open dakjes doen me eigenlijk niks. Zal ook nooit dat als optie bestellen en gebruikt zie ik het ook niet zo vaak.
Ik blijf nog steeds met een scheef oog naar een Z4 roadster kijken. Een gebruikte van een jaar of 2/3 oud. Ik moet gewoon 's een keer gaan proefrijden in zo'n ding.
Open dakjes doen me eigenlijk niks. Zal ook nooit dat als optie bestellen en gebruikt zie ik het ook niet zo vaak.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Ik vind het een leuk bijkomstig voordeel op mijn auto. Nu gebruik ik vrij weinig, ben ook verkouden trouwens, maar in de zomer is het echt super.
De zwarte roadster heeft een hardtop, die is er nog niet afgeweest. De Audi heeft ook een schuif/klapdak en dat staat ook regelmatig open om de warmte van het interieur af te voeren
De zwarte roadster heeft een hardtop, die is er nog niet afgeweest. De Audi heeft ook een schuif/klapdak en dat staat ook regelmatig open om de warmte van het interieur af te voeren
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
2.5 (204pk) vanaf 20k
2.7 (220pk) vanaf 25-27k
3.2S (252pk) vanaf 30+k
Bekende problemen met de oudere (2.5) zijn poreuze cylinders en falende sleves/cylinders. Als het goed is zijn deze allemaal al vervangen, maar toch...
Bekende problemen met de andere zijn RMS (Rear Main Seal) failure. Kost 1000 euri voor een nieuwe keerring + montage. Als je krukas niet geheel centraal ligt kost het je een nieuw blok.
Verdere bekende problemen zijn:
- koelvloeistof tank die scheurt
- olievulleiding die scheurt
Verder vergeet alle modificaties zoals superchargers, turbo's, luchtfilters en uitlaten. Tenzij je de echt goede spullen (EVO cold air intake, Danks headers, sportcat, uitlaat en GIAC chip + remap levert in een 3.2S !~290pk) hebt win je iets aan vermogen maar kost het relatief veel $$$. Supercharged / turbocharged blokken ploffen uiteindelijk allemaal.
Mocht je echt geinteresseerd zijn lees www.ppbb.com , staat een bulk aan info.
Mark.
2.7 (220pk) vanaf 25-27k
3.2S (252pk) vanaf 30+k
Bekende problemen met de oudere (2.5) zijn poreuze cylinders en falende sleves/cylinders. Als het goed is zijn deze allemaal al vervangen, maar toch...
Bekende problemen met de andere zijn RMS (Rear Main Seal) failure. Kost 1000 euri voor een nieuwe keerring + montage. Als je krukas niet geheel centraal ligt kost het je een nieuw blok.
Verdere bekende problemen zijn:
- koelvloeistof tank die scheurt
- olievulleiding die scheurt
Verder vergeet alle modificaties zoals superchargers, turbo's, luchtfilters en uitlaten. Tenzij je de echt goede spullen (EVO cold air intake, Danks headers, sportcat, uitlaat en GIAC chip + remap levert in een 3.2S !~290pk) hebt win je iets aan vermogen maar kost het relatief veel $$$. Supercharged / turbocharged blokken ploffen uiteindelijk allemaal.
Mocht je echt geinteresseerd zijn lees www.ppbb.com , staat een bulk aan info.
Mark.
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
dat kan kloppen. hij zit namelijk ook naar een nieuwe Z4 te kijken maar porsche vind hij mooier.
komt erop neer dat hij dit jaar anders volgend jaar een leuke cabrio wil. en is pas sinds kort een beetje aan het kijken wat er allemaal is voor welke prijs.
het word wel RWD ook al is het geen drifter etc. hij weet dat dat gewoon beter rijd. (rara wie heeft hem dat verteld )
alleen mijn moeder is helemaal weg van die nieuwe alfa brera. en zij wil die in cabrio.
tsja we zullen zien wie de "broek" aan heeft hier thuis
komt erop neer dat hij dit jaar anders volgend jaar een leuke cabrio wil. en is pas sinds kort een beetje aan het kijken wat er allemaal is voor welke prijs.
het word wel RWD ook al is het geen drifter etc. hij weet dat dat gewoon beter rijd. (rara wie heeft hem dat verteld )
alleen mijn moeder is helemaal weg van die nieuwe alfa brera. en zij wil die in cabrio.
tsja we zullen zien wie de "broek" aan heeft hier thuis
- Leen
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Heb een dubbel panorama dak in m'n touring zitten, helemaal super
[img:1280:960]http://www.e90post.com/forums/e90garage ... C00597.jpg[/img]
veder wil ik nog voor de zomer een nette originele e30 325i cabrio op de kop tikken
[img:1280:960]http://www.e90post.com/forums/e90garage ... C00597.jpg[/img]
veder wil ik nog voor de zomer een nette originele e30 325i cabrio op de kop tikken
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Dat was inderdaad super gisteren Mark!
Open rijden is heerlijk, en zeker in een auto als de BoxterS waar je diep in zit waardoor je weinig last van de wind hebt. Je hoort het geluid van motor en uitlaat ook veel beter!
Zelf inmiddels ook verslaafd en bezig met de tweede cabrio. Het is toch een hele andere beleving als je dakloos door de bergen rijdt met het zonnetje op je hoofd... Dat is driving-fun!
Open rijden is heerlijk, en zeker in een auto als de BoxterS waar je diep in zit waardoor je weinig last van de wind hebt. Je hoort het geluid van motor en uitlaat ook veel beter!
Zelf inmiddels ook verslaafd en bezig met de tweede cabrio. Het is toch een hele andere beleving als je dakloos door de bergen rijdt met het zonnetje op je hoofd... Dat is driving-fun!
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
- Contacteer:
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
Spideren/schuifdak
Open rijden vind ik te gek op een zwoele zomeravond (donker!)
Heerlijk was dat. 8) Liefst in de bergen, het twin-cam geluid afketsend tegen de bergwand, nagalmend door het dal, je gaat er spontaan van tussen-gassen
In de winter met dikke jas, sjaal, handschoenen en Unox-muts op is ook leuk, zijramen omhoog, verwarming VOL aan op de voeten, gaat prima.
(Macchina: Alfa Spider 2000)
Een schuifdak had ik ook in mijn T5R maar daar moest dan altijd de achterramen op een kier staan, anders kreeg je dreungeluiden in de auto boven de 100km/h (stationcar)(heb me altijd afgevraagd waarom ze bij (electr) bediening van het schuifdak niet automatisch ook die achterramen 5mm openzetten)
Uiteindelijk gebruikte ik alleen de kantelmodus of de ECC. Minder gedoe.
Bij mijn e9 CS heb ik er ook weer een schuifdakje inzitten, orgineel af fabriek (zeldzame extra), maar ik moet nog ergens zo'n deflectie-kap vinden die erbij hoort.
Deze auto is een echte 'pillar-less hardtop' dus als je aan beide zijden alle ramen neerdraait en het dak volledig open schuift heb je al een targa-gevoel in de auto. Heerlijk.
Ik heb zin in de zomer!
Heerlijk was dat. 8) Liefst in de bergen, het twin-cam geluid afketsend tegen de bergwand, nagalmend door het dal, je gaat er spontaan van tussen-gassen
In de winter met dikke jas, sjaal, handschoenen en Unox-muts op is ook leuk, zijramen omhoog, verwarming VOL aan op de voeten, gaat prima.
(Macchina: Alfa Spider 2000)
Een schuifdak had ik ook in mijn T5R maar daar moest dan altijd de achterramen op een kier staan, anders kreeg je dreungeluiden in de auto boven de 100km/h (stationcar)(heb me altijd afgevraagd waarom ze bij (electr) bediening van het schuifdak niet automatisch ook die achterramen 5mm openzetten)
Uiteindelijk gebruikte ik alleen de kantelmodus of de ECC. Minder gedoe.
Bij mijn e9 CS heb ik er ook weer een schuifdakje inzitten, orgineel af fabriek (zeldzame extra), maar ik moet nog ergens zo'n deflectie-kap vinden die erbij hoort.
Deze auto is een echte 'pillar-less hardtop' dus als je aan beide zijden alle ramen neerdraait en het dak volledig open schuift heb je al een targa-gevoel in de auto. Heerlijk.
Ik heb zin in de zomer!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 412 gasten