Van pistonheads.
According to recent press releases Porsche are making £2.5 mln per day which makes them the most profitable car company in the world.Does anyone else think this sums up the way this company is going?They nearly went bust in 1993 and supposedly according to most experts produced their best cars then..is there a correlation between quality and cost?Obviously there is..
En nog een mooie reactie.
I know a guy who's an Autos equity analyst at a big bank who went along to the anouncement of the Cayman to investors. When they announced the suggested price he, being a cynic and not liking cars much, asked. "Erm aren't hard tops cheaper to make than soft tops." To which someone at porsche said "yes. In this case about euro8,500 less" He was surprised at this honest response for a car they were proposing to sell for 5k more so asked them to justify the difference. They did. People buy Porsches they said because they are a luxury good not just because they are a good car, as a result they will pay whatever Porsche charge them.
He wasn't wrong and the analyst agreed. He tells me to think of it this way. Porsche make good profits but nothing like Louis Vuitton who don't have to engineer F*^K all but still charge thousands for a bag!
porsche maakt meeste winst
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
porsche heeft het dus gewoon goed voorelkaar.
maar goed ook nu ik dit bericht heb gelezen en ik had geld "zat" zou ik nog steeds een cayman bestellen.
waarom omdat het een porsche is. dus is het een goed product. met goede rijeigenschappen. ok hij heeft geen sper, maar dat maakt em geen slechte auto.
maar goed ook nu ik dit bericht heb gelezen en ik had geld "zat" zou ik nog steeds een cayman bestellen.
waarom omdat het een porsche is. dus is het een goed product. met goede rijeigenschappen. ok hij heeft geen sper, maar dat maakt em geen slechte auto.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
LOL dus afdingen op een Porsche is ook "not done" :
En Porsche lacht zich de tering.
Als ik nu een 80K wagen wilde kopen, stapte ik met dit verhaal in mijn achterhoofd heel snel de Porsche dealer voorbij richting een BMW Z4 M coupe.
Cayman is niks bijzonders aan hoor, Als boxster al sinds juttemis op de markt.
En Porsche lacht zich de tering.
Als ik nu een 80K wagen wilde kopen, stapte ik met dit verhaal in mijn achterhoofd heel snel de Porsche dealer voorbij richting een BMW Z4 M coupe.
Cayman is niks bijzonders aan hoor, Als boxster al sinds juttemis op de markt.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Tsja, het is gewoon een kwestie van gunnen.
Als Porsche een superbakje van 1200kg neer zou zetten, met een knap sper, geen stumperhulpjes (laat staan die onzin die niet uit kan) en dan ook nog met de bekende Porsche-duurzaamheid (anders heb je een TVR en die zou ik na het lezen op pistonheads ook lekker laten staan), dan zou ik ze die winst van harte gunnen.
Maar niet een semi-sportwagen, semi-kappersauto voor dikke winsten op de markt dumpen.
Ergens hebben ze ook wel gelijk, het verkoopt toch wel, de meeste mensen interesseert het verder ook geen ruk hoe het rijdt, zelfs bij Porsche blijkbaar al, je mag toch niet harder dan 120 of met piepende banden door een bocht.
Maar ja, voor sportauto's moet je dus ook al ergens anders zijn tegenwoordig. Waar alleen?
Als Porsche een superbakje van 1200kg neer zou zetten, met een knap sper, geen stumperhulpjes (laat staan die onzin die niet uit kan) en dan ook nog met de bekende Porsche-duurzaamheid (anders heb je een TVR en die zou ik na het lezen op pistonheads ook lekker laten staan), dan zou ik ze die winst van harte gunnen.
Maar niet een semi-sportwagen, semi-kappersauto voor dikke winsten op de markt dumpen.
Ergens hebben ze ook wel gelijk, het verkoopt toch wel, de meeste mensen interesseert het verder ook geen ruk hoe het rijdt, zelfs bij Porsche blijkbaar al, je mag toch niet harder dan 120 of met piepende banden door een bocht.
Maar ja, voor sportauto's moet je dus ook al ergens anders zijn tegenwoordig. Waar alleen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], RJK en 425 gasten