Kleine auto's worden steeds groter.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kleine auto's worden steeds groter.
Gisteren parkeerde ik de 130i naast een nieuwe Renault clio. Autootje uit de kleine klasse zou je denken. Dus niet van alle kanten leek de clio groter dan de 1 serie Hoger, meer body volume. Vreemd hoor. Heb wat foto's met GSM gemaakt zal ze morgen 's uploaden.
Recht van achteren en van voren lijkt de clio gewoon een klasse groter. Dit zie je bij steeds meer auto's gebeuren. Een Focus is notabene al zo breed als een Mercedes E klasse. Het lijkt wel of er geen echte kleine auto's meer worden gemaakt.
Recht van achteren en van voren lijkt de clio gewoon een klasse groter. Dit zie je bij steeds meer auto's gebeuren. Een Focus is notabene al zo breed als een Mercedes E klasse. Het lijkt wel of er geen echte kleine auto's meer worden gemaakt.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 11225
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Het is wederom de marketing die je in de tang heeft.
Ze willen dat je meegroeit in de nieuwere grotere maar vooral duurdere auto. En voor de buren wil je niet in een kleinere auto voorkomen. Dit doen ze natuurlijk prachtig in de automobiel industrie. En er zijn genoeg lui die gewoon weer een golf kopen en nog meer financieren.
Als je altijd golf hebt gereden zou je nu eigenlijk een polo moeten kopen. Maar velen gaan mee in de marketing truck. Dre niet. Ik heb een e36 en e46 gehad en ze kunnen nu de tering krijgen met die e90 (5 serie.) Ik rij ergens tussen een e30 en een e36 in. De 1 serie het is jammer dat het nog een hatch is. Maar de coupe is in de maak.
Ze willen dat je meegroeit in de nieuwere grotere maar vooral duurdere auto. En voor de buren wil je niet in een kleinere auto voorkomen. Dit doen ze natuurlijk prachtig in de automobiel industrie. En er zijn genoeg lui die gewoon weer een golf kopen en nog meer financieren.
Als je altijd golf hebt gereden zou je nu eigenlijk een polo moeten kopen. Maar velen gaan mee in de marketing truck. Dre niet. Ik heb een e36 en e46 gehad en ze kunnen nu de tering krijgen met die e90 (5 serie.) Ik rij ergens tussen een e30 en een e36 in. De 1 serie het is jammer dat het nog een hatch is. Maar de coupe is in de maak.
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Ben eens serieus gaan kijken naar de clio en de grande punto. Zo uit de 1 serie gestapt in deze 2 "kleintjes". Net zo veel zo niet iets meert ruimte voorin en achterin zowaar meer ruimte. Bagage ruimte is niet eens zo veel minder dan in de einser. 288 versus 300. Kwaliteit gewoon heel oke.
Maar goed. Deze auto's zijn ook niet meer de 1000kg autotjes meer van weleer. Eerder de hatchbacks van 2 generaties terug. Ook qua rijden.
Maar je betaald er wel voor zoals Fryslan Boppe aangeeft.
Maar goed. Deze auto's zijn ook niet meer de 1000kg autotjes meer van weleer. Eerder de hatchbacks van 2 generaties terug. Ook qua rijden.
Maar je betaald er wel voor zoals Fryslan Boppe aangeeft.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hier de beloofde foto's van de 1 serie en de clio
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346350.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346348.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346345.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346270.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346350.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346348.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346345.jpg[/img]
[img:400:320]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 346270.jpg[/img]
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
Ik ben het met de meeste stellingen in dit draadje wel eens. Marketing is het inderdaad ook. Telkens een klein stapje groter en duurder. Ben je drie generaties van de wagen verder, dan is ie net zo groot als destijds het grotere model was. Polo van nu is Golf van toen. Clio van nu is 19 van toen. Bij het ene merk is het wat erger dan bij het andere.
Ik ben zelf in wagenformaat terug gegaan. Van 1998 Passat naar 2004 BMW 3 sedan. Maar als ik die 'kleintjes' soms zie. Clio, Grande Punto, Polo, etcetera. Forse, volwassen wagens. En dan vraag ik me wel eens af: waarom rijd ik in zo'n dure wagen? Nou tel ik 60000 neer, waar doe ik het eigenlijk voor? (antwoord: BPM en BTW haha)
Ik zou er geen problemen mee hebben om een wagen formaat focus te rijden in een leuek uitvoering, maar ook een Grande Punto straf je mij niet mee. Oké, over de autobahn blazen is dan minder. Maar hoe vaak doe ik dat nou? Conclusie is dat auto's gewoon gruwelijke duur zijn (en GROOT, om on topic te blijven)
Ik ben zelf in wagenformaat terug gegaan. Van 1998 Passat naar 2004 BMW 3 sedan. Maar als ik die 'kleintjes' soms zie. Clio, Grande Punto, Polo, etcetera. Forse, volwassen wagens. En dan vraag ik me wel eens af: waarom rijd ik in zo'n dure wagen? Nou tel ik 60000 neer, waar doe ik het eigenlijk voor? (antwoord: BPM en BTW haha)
Ik zou er geen problemen mee hebben om een wagen formaat focus te rijden in een leuek uitvoering, maar ook een Grande Punto straf je mij niet mee. Oké, over de autobahn blazen is dan minder. Maar hoe vaak doe ik dat nou? Conclusie is dat auto's gewoon gruwelijke duur zijn (en GROOT, om on topic te blijven)
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten