Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?

Bericht door RVV » 21 feb 2006, 00:01

Als je een sportieve auto wilt kopen, welke bied dan het meeste waar voor het geld? Ik ga uit van een nieuwe auto die standaard moet blijven. Ikzelf vind een WRX nog steeds de beste prijs kwaliteits verhouding hebben. Mee eens of niet?

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Edwin van der Velden » 21 feb 2006, 00:03

Gedeeltelijk. Het is maar net wat voor een sportiviteit je zoekt.

PK's zeggen mij niet zo heel veel als het gaat om sportiviteit.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 00:07

Ik denk dat qua prijs/sportiviteit een aantal auto's in beeld komen die ik wel zie zitten, ieder in een eigen klasse:

- Focus Fiesta en Focus ST
- Golf GTI
- Subaru WRX/STI
- Smart Roadster
- Mazda MX-5
- Nissan 350z
- Mitsubishi Evo
- Mustang
- Corvette

Binnen hun prijsklasse, allemaal enorm veel waar voor je geld.
Het wachten is nog op de sportieve versies van de Suzuki Swift.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 09:47

RWD = Nissan 350Z of Honda S2000
AWD = Subaru Impreza WRX
FWD = Golf GTI / Astra OPC

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 21 feb 2006, 10:09

RWD = Nissan 350Z, BMW 130i
AWD = Subaru Impreza WRX
FWD = Seat Leon TFSI, toekomstige Clio RS en Peugeot 207 RC

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 21 feb 2006, 10:13

Edwin van der Velden schreef:Gedeeltelijk. Het is maar net wat voor een sportiviteit je zoekt.

PK's zeggen mij niet zo heel veel als het gaat om sportiviteit.
Maar welke wagens biede volgens jou dan het meeste waar voor zijn geld qua sportiviteit?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 10:44

Jeroen, denk er wel aan de de 130i geen LSD heeft, de S2000 en 350z wel.

Edwin, is die Leon FR TFSI al leverbaar? Zo ja, dan mag die er ook bij!

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 21 feb 2006, 11:03

als je de Z4 Mcoupe neemt.

ik las net in een ander draadje dat hij 0-100 doet in 4,7 seconden.

dat zijn ferarri 355 prestaties. en bijna 360 modena.

en dat voor meende ik 80k??

kommaar met die coupe.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 21 feb 2006, 11:09

Even een outsider: Fiat Stilo Abarth

Die is net onder de 25k en heeft een leuke vijfcylinder aan boord. 170 pk is niet overdreven veel, maar zeker lauwwarm. :D

Ik heb een half jaartje in een Stilo 1.8 gereden en dat was zeker geen straf. Alleen de besturing is wat te licht en te vaag. Wat ik overigens niet begrijp is dat Fiat niet de 2.0 turbo 20v uit de Coupe Fiat in de Stilo hangt. Gemiste kans lijkt me.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 feb 2006, 11:12

Nieuwe WRX heeft een enorme "feel good" factor. Het geluid van de motor, de trekkracht onderin, lekker vet op de weg liggend. Maar als sportapparaat is het een schim van z'n voorganger, de GTT. Veel te log, teveel onderstuur, altijd aanwezige massa.

Ga je voor het sturen dan valt een WRX direct af. Op dat vlak krijgt ie van bijv. de goedkopere TFSI verschrikkelijk klop. Chip je zo'n VAG product dan kan ie 'm op power ook al niet meer bijhouden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2006, 11:19

Ja en als je de WRX chipped, dan draai je de rollen weer om.
Gaat mij om standaard sportief.
Zag vannochtend de oude Cupra R (vd Velden auto uiteraard) en dat vond ik een supersportieve auto. Nieuwe Leon heb ik nog niet gereden.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 11:23

Dennis, ik vind die oude leon ook nog altijd wat hebben, vooral de dikke versies kunnen nog goed mee.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 feb 2006, 11:25

Hielke sinds waneer sta jij op de loonlijst bij VAG :wink: Denk dat en S2000 sportiver is dan een 350Z, voor AWD de WRX de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Voor FWD de Golf GTI na het uit productie zijn van de Civic Type R. Maar besef dat keuzes persoonlijk zijn, en jij er blij mee moet zijn, niet je buurman. Ook het beschikbare budget voor aanschaf en runningcost spelen per persoon een rol, waardoor een keuze maken erg moeilijk kan zijn. Dan praten we nog niet over de faktor emotie die je moet hebben bij een auto. Of voor velen belangrijk, status........

Michel

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 11:34

Snap nog steeds niet waarom Honda geen S2000 Coupe heeft gemaakt.. een echte sportauto is geen cabrio vind ik.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 21 feb 2006, 11:40

Knot schreef:Snap nog steeds niet waarom Honda geen S2000 Coupe heeft gemaakt.. een echte sportauto is geen cabrio vind ik.
Donkervoort is inderdaad voor poetsers, en al die F1 coureurs zijn dat ook. :lol:

Maar op zich heb je een punt. Z3 en Z4 coupe zijn eigenlijk gaver dan de open versies.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 11:41

Een echte sportwoageh moet toch zo stug/stijf mogelijk zijn? Dan moet je mijn inziens niet met een cabrio aan komen zetten.

woka
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
Locatie: Rotterdam

Bericht door woka » 21 feb 2006, 11:44

Maar ook zo licht mogelijk, dus helemaal geen dak is in sommige gevallen het beste.

Quote van de dag: "Een dak is voor poetsers"

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 11:47

Doe mij maar een dak hoor.. lekker veilig.. ik ben namelijk al wat verloren bovenop 8)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 21 feb 2006, 11:52

Knot schreef:Een echte sportwoageh moet toch zo stug/stijf mogelijk zijn? Dan moet je mijn inziens niet met een cabrio aan komen zetten.
Da's niet helemaal waar, Ik durf met een gerust hart te beweren dat de mijne stijver is dan het grote gros van de auto's hier (standaard auto's uiteraard) :mrgreen: :wink:

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 feb 2006, 11:54

2CV volgens dennis :twisted:

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door RudolfNW » 21 feb 2006, 11:56

@knot,

ik heb in best motoring filmpjes gezien dat er wel een dichte S2000 is. leek op een hardtop maar zo als ik kon zien kon die er niet af. echt een dichte. hij was al getuned dus of het van honda zelf is weet ik niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 21 feb 2006, 12:02

Knot schreef:Snap nog steeds niet waarom Honda geen S2000 Coupe heeft gemaakt.. een echte sportauto is geen cabrio vind ik.
Maar gedachten exact!

Daarom zal ik nooit een cabrio kopen. Gisteren BMI zitten kijken, de 350z en de type R dvd, prachtig, sportief, qua handeling 100% de S2000, maar omdat er geen dak op zit, toch maar de 350Z. Ideaal zou dus zijn S2000 coupe. Super gaaf was het rondje over de ring met een prototype S2000, en niet zachtjes, tijdens de TF. En de kleine 1.6 civic Type R, heeft mijn hart gestolen!

Michel

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 feb 2006, 12:11

Wat is er mis met een S2000 met hardtop? misschien minder mooi (hoewel je er verschillende van hebt) maar verder niets op tegen. Een auto die als cabrio ontworpen is hoeft weinig in te leveren qua stijfheid. Bij Porsche las ik dat het verschil qua stijfheid vergeleken met de coupe te verwaarlozen was (praat je over een procent ofzo).
En een cabrio geen sportauto? Ik vind een S2000 met 240pk op 1220kg niet 'minder' sportauto dan een 350Z van 1445kg!!!

Rudolf: je hebt ook een hardtop die gedeeltelijk over de achterkant heenloopt (van Mugen dacht ik)...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 21 feb 2006, 12:12

Wanneer Honda een dichte S2000 maakt (geen hardtop oplossing dus) doet deze weer serieus mee, maarja, komt er denkik niet en dan moet ik weer lang wachten tot ie 2e hands voor mij betaalbaar is.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 feb 2006, 12:15

wat is het verschil tussen een dichte S2000 en een S2000 met hardtop? op de looks na.

Exige en Carrera GT is ook troep zeker ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 429 gasten