Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Welke sportieve auto bied het meeste waar voor het geld?
Als je een sportieve auto wilt kopen, welke bied dan het meeste waar voor het geld? Ik ga uit van een nieuwe auto die standaard moet blijven. Ikzelf vind een WRX nog steeds de beste prijs kwaliteits verhouding hebben. Mee eens of niet?
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Ik denk dat qua prijs/sportiviteit een aantal auto's in beeld komen die ik wel zie zitten, ieder in een eigen klasse:
- Focus Fiesta en Focus ST
- Golf GTI
- Subaru WRX/STI
- Smart Roadster
- Mazda MX-5
- Nissan 350z
- Mitsubishi Evo
- Mustang
- Corvette
Binnen hun prijsklasse, allemaal enorm veel waar voor je geld.
Het wachten is nog op de sportieve versies van de Suzuki Swift.
- Focus Fiesta en Focus ST
- Golf GTI
- Subaru WRX/STI
- Smart Roadster
- Mazda MX-5
- Nissan 350z
- Mitsubishi Evo
- Mustang
- Corvette
Binnen hun prijsklasse, allemaal enorm veel waar voor je geld.
Het wachten is nog op de sportieve versies van de Suzuki Swift.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Even een outsider: Fiat Stilo Abarth
Die is net onder de 25k en heeft een leuke vijfcylinder aan boord. 170 pk is niet overdreven veel, maar zeker lauwwarm.
Ik heb een half jaartje in een Stilo 1.8 gereden en dat was zeker geen straf. Alleen de besturing is wat te licht en te vaag. Wat ik overigens niet begrijp is dat Fiat niet de 2.0 turbo 20v uit de Coupe Fiat in de Stilo hangt. Gemiste kans lijkt me.
Die is net onder de 25k en heeft een leuke vijfcylinder aan boord. 170 pk is niet overdreven veel, maar zeker lauwwarm.
Ik heb een half jaartje in een Stilo 1.8 gereden en dat was zeker geen straf. Alleen de besturing is wat te licht en te vaag. Wat ik overigens niet begrijp is dat Fiat niet de 2.0 turbo 20v uit de Coupe Fiat in de Stilo hangt. Gemiste kans lijkt me.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Nieuwe WRX heeft een enorme "feel good" factor. Het geluid van de motor, de trekkracht onderin, lekker vet op de weg liggend. Maar als sportapparaat is het een schim van z'n voorganger, de GTT. Veel te log, teveel onderstuur, altijd aanwezige massa.
Ga je voor het sturen dan valt een WRX direct af. Op dat vlak krijgt ie van bijv. de goedkopere TFSI verschrikkelijk klop. Chip je zo'n VAG product dan kan ie 'm op power ook al niet meer bijhouden.
Ga je voor het sturen dan valt een WRX direct af. Op dat vlak krijgt ie van bijv. de goedkopere TFSI verschrikkelijk klop. Chip je zo'n VAG product dan kan ie 'm op power ook al niet meer bijhouden.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Hielke sinds waneer sta jij op de loonlijst bij VAG Denk dat en S2000 sportiver is dan een 350Z, voor AWD de WRX de beste prijs/prestatie verhouding heeft. Voor FWD de Golf GTI na het uit productie zijn van de Civic Type R. Maar besef dat keuzes persoonlijk zijn, en jij er blij mee moet zijn, niet je buurman. Ook het beschikbare budget voor aanschaf en runningcost spelen per persoon een rol, waardoor een keuze maken erg moeilijk kan zijn. Dan praten we nog niet over de faktor emotie die je moet hebben bij een auto. Of voor velen belangrijk, status........
Michel
Michel
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Maar gedachten exact!Knot schreef:Snap nog steeds niet waarom Honda geen S2000 Coupe heeft gemaakt.. een echte sportauto is geen cabrio vind ik.
Daarom zal ik nooit een cabrio kopen. Gisteren BMI zitten kijken, de 350z en de type R dvd, prachtig, sportief, qua handeling 100% de S2000, maar omdat er geen dak op zit, toch maar de 350Z. Ideaal zou dus zijn S2000 coupe. Super gaaf was het rondje over de ring met een prototype S2000, en niet zachtjes, tijdens de TF. En de kleine 1.6 civic Type R, heeft mijn hart gestolen!
Michel
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Wat is er mis met een S2000 met hardtop? misschien minder mooi (hoewel je er verschillende van hebt) maar verder niets op tegen. Een auto die als cabrio ontworpen is hoeft weinig in te leveren qua stijfheid. Bij Porsche las ik dat het verschil qua stijfheid vergeleken met de coupe te verwaarlozen was (praat je over een procent ofzo).
En een cabrio geen sportauto? Ik vind een S2000 met 240pk op 1220kg niet 'minder' sportauto dan een 350Z van 1445kg!!!
Rudolf: je hebt ook een hardtop die gedeeltelijk over de achterkant heenloopt (van Mugen dacht ik)...
En een cabrio geen sportauto? Ik vind een S2000 met 240pk op 1220kg niet 'minder' sportauto dan een 350Z van 1445kg!!!
Rudolf: je hebt ook een hardtop die gedeeltelijk over de achterkant heenloopt (van Mugen dacht ik)...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 429 gasten