leasen ipv eigen bezit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Gijzert » 23 nov 2021, 16:52

veejay schreef: 23 nov 2021, 16:30
Gijzert schreef: 23 nov 2021, 14:21 Dan zullen de leasebedrijven ook wel flinke zwarte cijfers schrijven met die hoge restwaardes waar een paar jaar geleden geen rekening gehouden werd.
Die snap ik niet, lijkt me dat ze rekening hielden met meer afschrijving en dit al doorberekenen aan de klant. Nu is het dus hun voordeel lijkt me.
Rode cijfers negatief. Zwarte cijfers positief.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Knot » 23 nov 2021, 17:00

Oh ja.. idd.. ik denk teveel BLM.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Fabian » 23 nov 2021, 17:00

Gijzert schreef: 23 nov 2021, 14:21 Dan zullen de leasebedrijven ook wel flinke zwarte cijfers schrijven met die hoge restwaardes waar een paar jaar geleden geen rekening gehouden werd.
Klopt, de Euro valt nu even de goede kant op. Maar vergeet niet dat begin van Corona er briefjes van honderd te andere kant op dwarrelden. :tooth:

Al is de opleving van de opbrengsten wel extreem te noemen nu en houdt ontzettend aan. Dat is de afgelopen 50 jaar niet voorgekomen wat er nu gebeurd.. Dat compenseert weer voor de minder gereden kilometers (meer kilometers is meer verdienen) door Corona etc etc etc etc etc.

Onder aan de streep een mooi financieel jaar.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Gijzert » 23 nov 2021, 17:03

Fabian schreef: 23 nov 2021, 17:00
Gijzert schreef: 23 nov 2021, 14:21 Dan zullen de leasebedrijven ook wel flinke zwarte cijfers schrijven met die hoge restwaardes waar een paar jaar geleden geen rekening gehouden werd.
Klopt, de Euro valt nu even de goede kant op. Maar vergeet niet dat begin van Corona er briefjes van honderd te andere kant op dwarrelden. :tooth:

Al is de opleving van de opbrengsten wel extreem te noemen nu en houdt ontzettend aan. Dat is de afgelopen 50 jaar niet voorgekomen wat er nu gebeurd.. Dat compenseert weer voor de minder gereden kilometers (meer kilometers is meer verdienen) door Corona etc etc etc etc etc.

Onder aan de streep een mooi financieel jaar.
En ook prima natuurlijk.

Worden de tarieven nu ook bijgesteld naar een hogere restwaarde?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2021, 18:14

Fabian schreef: 23 nov 2021, 17:00
Gijzert schreef: 23 nov 2021, 14:21 Dan zullen de leasebedrijven ook wel flinke zwarte cijfers schrijven met die hoge restwaardes waar een paar jaar geleden geen rekening gehouden werd.
Klopt, de Euro valt nu even de goede kant op. Maar vergeet niet dat begin van Corona er briefjes van honderd te andere kant op dwarrelden. :tooth:

Al is de opleving van de opbrengsten wel extreem te noemen nu en houdt ontzettend aan. Dat is de afgelopen 50 jaar niet voorgekomen wat er nu gebeurd.. Dat compenseert weer voor de minder gereden kilometers (meer kilometers is meer verdienen) door Corona etc etc etc etc etc.

Onder aan de streep een mooi financieel jaar.
+1 idd het is nu bizar maar begin Corona ging het nog bizar de andere kant op :kikker:
Gemiddeld komt het weer goed uit :thumbup:

@Gijzert, nee bijstellen van tarieven op inschatting doe je alleen voor nieuwe offertes. En nieuwe offerte nu is over 5jr incl levertijd de auto retour… over 5jr zal de tweedehands markt toch wel weer normaal zijn ;) en dus rekenen “we” nu ook met normale restwaarde in de offerte fase

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Gijzert » 23 nov 2021, 18:50

👍🏻

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Eric Z » 23 nov 2021, 18:51

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, zien jullie al een afname vanwege bedrijven die stoppen/minderen door het permanent integreren van thuiswerken?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door tomgtr » 23 nov 2021, 18:54

Moet haast wel lijkt me? Onze verzekeringstak heeft alle lease auto’s al eruit getrapt omdat ze nog maar soms naar kantoor komen. Aan andere kant zal een groot deel van leasevloot voor mensen zijn die daadwerkelijk op pad moeten voor hun werk. Dan is het goedkoper om lease auto te geven dan km vergoeding geven toch?

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Eric Z » 23 nov 2021, 19:00

tomgtr schreef: 23 nov 2021, 18:54 Moet haast wel lijkt me? Onze verzekeringstak heeft alle lease auto’s al eruit getrapt omdat ze nog maar soms naar kantoor komen. Aan andere kant zal een groot deel van leasevloot voor mensen zijn die daadwerkelijk op pad moeten voor hun werk. Dan is het goedkoper om lease auto te geven dan km vergoeding geven toch?
Afname in km’s kan natuurlijk ook. 2dagen thuis 3 kantoor gaat het bij ons worden tzt.
Maar her en der hoor je inderdaad wel signalen dat de auto die iemand nu heeft de laatste leaser is vanuit de werkgever.
Kan dan wel in de hand werken dat private lease mee groeit.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door tomgtr » 23 nov 2021, 19:04

Eric Z schreef: 23 nov 2021, 19:00
tomgtr schreef: 23 nov 2021, 18:54 Moet haast wel lijkt me? Onze verzekeringstak heeft alle lease auto’s al eruit getrapt omdat ze nog maar soms naar kantoor komen. Aan andere kant zal een groot deel van leasevloot voor mensen zijn die daadwerkelijk op pad moeten voor hun werk. Dan is het goedkoper om lease auto te geven dan km vergoeding geven toch?
Afname in km’s kan natuurlijk ook. 2dagen thuis 3 kantoor gaat het bij ons worden tzt.
Maar her en der hoor je inderdaad wel signalen dat de auto die iemand nu heeft de laatste leaser is vanuit de werkgever.
Kan dan wel in de hand werken dat private lease mee groeit.
Zeker! Kan me nog herinneren dat ik van baan wisselde en leasert kwijt raakte. Was ff slikken een eenPLetje om het gat te overkomen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Luco » 23 nov 2021, 20:05

Ik zie het over vijf jaar wel hoe de vlag erbij staat, voor nu is het iig goedkoper dan eigen bezit in mijn geval, over drie jaar misschien weer anders, ligt aan de energieprijzen op dat moment.

en ook aan de brandstof prijzen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Knot » 23 nov 2021, 20:40

Ik zit ook wel serieus te kijken Tuurlijk is het leuk om wat nieuws te hebben maar eigenlijk kan je niet zuiniger en voordeliger rijden dan de hybride van 10k die luxe genoeg is een eigenlijk niet verder afschrijft..

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Martijn_bmw » 23 nov 2021, 22:34

Eric Z schreef: 23 nov 2021, 18:51 Waar ik dan wel benieuwd naar ben, zien jullie al een afname vanwege bedrijven die stoppen/minderen door het permanent integreren van thuiswerken?
Absoluut wel in de branche van zakelijk dienstverlening idd.

Maar (gelukkig) hebben we ook heel veel branches waar de auto onmisbaar is en de aantallen gelijk blijven :)

En idd privelease groeit flink

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Mark 320iS » 23 nov 2021, 23:01

Bij ons ook. Nieuwe medewerkers krijgen ongeacht hun functie geen lease auto meer en als je een leaseauto hebt mag je enkel nog elektrisch leasen. Maar eigenlijk wordt je ontzettend gestimuleerd om voor de mobiliteitsvergoeding te kiezen, in mijn geval zou ik dan gewoon weer een 330i kunnen privateleasen en er nog een paar honderd euro per maand op vooruit gaan.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Knot » 23 nov 2021, 23:03

Aardig riant budget heb je dan 🙄

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Robin » 26 nov 2021, 13:24

https://www.ad.nl/auto/siemens-voorspel ... Picture%5D

Het gaat nog gekker. Staat ook in het boek 'The Great Reset': You own nothing and you will be happy.....
Siemens voorspelt: 'Nederland eerste land waar autobezit verdwijnt’

De deelauto slaat nog nauwelijks aan, maar toch zal Nederland één van de eerste landen in de wereld zijn waar het autobezit verdwijnt. Dat verwacht althans Siemens dat momenteel voor NS, RET en HTM een revolutionaire reis-app ontwikkelt.
David Bremmer 25-11-21, 20:00 Laatste update: 07:26

Het is de heilige graal in de wereld van het openbaar vervoer. Een mobiliteits-app waarmee reizigers hun trip van deur tot deur kunnen inplannen. Een soort 9292, maar dan inclusief bijbehorende vervoermiddelen die op afroep beschikbaar zijn: van deelfietsen tot scooters, auto’s, de bus, trein, tram en metro. Mobility as a Service (Mobiliteit als service, red) of MaaS heet dat in jargon.
Lees ook



Deelauto's worden nauwelijks gebruikt: verwachte populariteit is uitgebleven

Het Duitse Siemens is één van de wereldwijde pioniers op dat terrein. In diverse landen werkt het concern aan zo'n totaaloplossing voor de reiziger, vertelt Olivier Gueydan, ceo van de Nederlandse tak Siemens Mobility. ,,Nederland is het eerste land waar we het platform nationaal uitrollen. In onder meer de VS, Oostenrijk en Spanje waar we ook actief zijn doen we dat enkel voor bepaalde stedelijke agglomeraties, zoals Los Angeles.”


In ons land ontwikkelt Siemens Mobility de app in opdracht van NS en grote stadsvervoerders HTM (Den Haag) en RET (Rotterdam). Een eerste versie zal komend voorjaar klaar zijn, verwacht Gueydan. ,,Dan gaan we de app testen, waarna hij voor iedereen beschikbaar is.”
Hollandse Hoogte / ANP
© Hollandse Hoogte / ANP

Dat Nederland het eerste land is waar Siemens een alomvattende ov-app voor nationaal gebruik uitrolt, is niet zo vreemd. ,,Nederland is dichtbevolkt en kent een fijnmazig spoornetwerk”, legt Gueydan uit, die zelf uit Frankrijk komt waar het platteland veel omvangrijker is. ,,Nederlanders omarmen nieuwe technologieën sneller dan Duitsers of Fransen en behoren vaak tot de early adapters.”

Siemens, dat in 192 landen actief is, heeft dan ook hoge verwachtingen van het nieuwe online mobiliteitsplatform. ,,De wijze waarop mensen zich van A naar B verplaatsen zal radicaal veranderen”, stelt Gueydan. ,,De auto zal als persoonlijk vervoermiddel geleidelijk verdwijnen. Van deur tot deur je reis plannen, zonder dat je zelf nog een auto hoeft te bezitten, is de toekomst. Je ziet nu al dat veel jongeren geen interesse hebben in autobezit.”
Heilige koe

De vraag is uiteraard of Siemens niet aan wensdenken doet. Voorlopig lijken Nederlanders hardnekkig aan hun heilige koe vast te houden. Het autobezit is afgelopen decennium met bijna 14 procent gegroeid tot bijna negen miljoen personenwagens.

De deelauto wordt ondertussen slechts mondjesmaat gebruikt. Weliswaar zijn er op papier bijna een miljoen autodelers, slechts 200.000 mensen hebben afgelopen drie jaar minimaal één keer van zo'n deelauto gebruik gemaakt, becijferde het Kennisinstituut Mobiliteit (KiM) begin deze maand. Van alle autoritten wordt slechts 0,02 procent met een deelauto's zoals die van Greenwheels gemaakt. Dat aandeel is volgens het KiM sinds 2014 niet gegroeid.

Gueydan begrijpt de scepsis. Voordat mensen hun auto de laan uit doen, moeten reis-apps zoals die van Siemens eerst hun waarde bewijzen. ,,Reizen moet zonder rompslomp gaan, met vervoermiddelen waar je niet of nauwelijks op hoeft te wachten.” Belangrijk hiervoor is dat treinen en bussen hoogfrequent rijden.

Een tweede voorwaarde is dat overheden autobezit verder ontmoedigen. Steeds meer steden weren auto's uit het centrum, ook is een parkeerplek bij nieuwbouwwoningen geen vanzelfsprekendheid meer.

Olivier Gueydan, ceo van Siemens Mobility. © Siemens

Kosten

Van belang is verder dat de kosten van autobezit inzichtelijker worden, stelt ceo Gueydan van Siemens Mobility. Nu kijken mensen bij de aanschaf van een auto vooral naar de aanschafkosten en de pompprijzen.

,,Maar je betaalt ook wegenbelasting, de verzekering, een parkeervergunning, de kosten van parkeergarages. De werkelijke infrastructuur- en milieukosten worden daarnaast nog nauwelijks naar de autogebruikers doorberekend. Als je dat allemaal meeneemt is een vergelijking tussen auto en trein al veel gemakkelijker te maken.”

Uiteindelijk zal de komst van zelfrijdende auto's en minibusjes, die op afroep voor kunnen rijden, meehelpen aan minder autobezit, voorspelt Siemens. ,,Dat gaat gebeuren en sneller dan je denkt. Wie had vijftien jaar geleden gedacht dat veel auto's zichzelf al kunnen parkeren, en al lang niet meer alleen in luxe modellen?”

SIEMENS GROOT IN NL
Was Siemens lange tijd vooral bekend als fabrikant van onder meer televisies en consumentenelektronica, het Duitse concern is ook al lang groot op het spoor en in mobiliteit. De trams in Amsterdam en Den Haag zijn van het concern, net als de vorige generatie NS-sprinters. Ook onderhoudt Siemens de hogesnelheidslijn samen met bouwer Bam. De Eurostar treinen komen eveneens van het bedrijf. Verder werkt het bedrijf onder meer aan slimme software om meer treinen op het spoor te kunnen laten rijden.



Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Gijzert » 26 nov 2021, 15:22

Robin schreef: 26 nov 2021, 13:24 https://www.ad.nl/auto/siemens-voorspel ... Picture%5D

Het gaat nog gekker. Staat ook in het boek 'The Great Reset': You own nothing and you will be happy.....
Siemens voorspelt: 'Nederland eerste land waar autobezit verdwijnt’

De deelauto slaat nog nauwelijks aan, maar toch zal Nederland één van de eerste landen in de wereld zijn waar het autobezit verdwijnt. Dat verwacht althans Siemens dat momenteel voor NS, RET en HTM een revolutionaire reis-app ontwikkelt.
David Bremmer 25-11-21, 20:00 Laatste update: 07:26

Het is de heilige graal in de wereld van het openbaar vervoer. Een mobiliteits-app waarmee reizigers hun trip van deur tot deur kunnen inplannen. Een soort 9292, maar dan inclusief bijbehorende vervoermiddelen die op afroep beschikbaar zijn: van deelfietsen tot scooters, auto’s, de bus, trein, tram en metro. Mobility as a Service (Mobiliteit als service, red) of MaaS heet dat in jargon.
Lees ook



Deelauto's worden nauwelijks gebruikt: verwachte populariteit is uitgebleven

Het Duitse Siemens is één van de wereldwijde pioniers op dat terrein. In diverse landen werkt het concern aan zo'n totaaloplossing voor de reiziger, vertelt Olivier Gueydan, ceo van de Nederlandse tak Siemens Mobility. ,,Nederland is het eerste land waar we het platform nationaal uitrollen. In onder meer de VS, Oostenrijk en Spanje waar we ook actief zijn doen we dat enkel voor bepaalde stedelijke agglomeraties, zoals Los Angeles.”


In ons land ontwikkelt Siemens Mobility de app in opdracht van NS en grote stadsvervoerders HTM (Den Haag) en RET (Rotterdam). Een eerste versie zal komend voorjaar klaar zijn, verwacht Gueydan. ,,Dan gaan we de app testen, waarna hij voor iedereen beschikbaar is.”
Hollandse Hoogte / ANP
© Hollandse Hoogte / ANP

Dat Nederland het eerste land is waar Siemens een alomvattende ov-app voor nationaal gebruik uitrolt, is niet zo vreemd. ,,Nederland is dichtbevolkt en kent een fijnmazig spoornetwerk”, legt Gueydan uit, die zelf uit Frankrijk komt waar het platteland veel omvangrijker is. ,,Nederlanders omarmen nieuwe technologieën sneller dan Duitsers of Fransen en behoren vaak tot de early adapters.”

Siemens, dat in 192 landen actief is, heeft dan ook hoge verwachtingen van het nieuwe online mobiliteitsplatform. ,,De wijze waarop mensen zich van A naar B verplaatsen zal radicaal veranderen”, stelt Gueydan. ,,De auto zal als persoonlijk vervoermiddel geleidelijk verdwijnen. Van deur tot deur je reis plannen, zonder dat je zelf nog een auto hoeft te bezitten, is de toekomst. Je ziet nu al dat veel jongeren geen interesse hebben in autobezit.”
Heilige koe

De vraag is uiteraard of Siemens niet aan wensdenken doet. Voorlopig lijken Nederlanders hardnekkig aan hun heilige koe vast te houden. Het autobezit is afgelopen decennium met bijna 14 procent gegroeid tot bijna negen miljoen personenwagens.

De deelauto wordt ondertussen slechts mondjesmaat gebruikt. Weliswaar zijn er op papier bijna een miljoen autodelers, slechts 200.000 mensen hebben afgelopen drie jaar minimaal één keer van zo'n deelauto gebruik gemaakt, becijferde het Kennisinstituut Mobiliteit (KiM) begin deze maand. Van alle autoritten wordt slechts 0,02 procent met een deelauto's zoals die van Greenwheels gemaakt. Dat aandeel is volgens het KiM sinds 2014 niet gegroeid.

Gueydan begrijpt de scepsis. Voordat mensen hun auto de laan uit doen, moeten reis-apps zoals die van Siemens eerst hun waarde bewijzen. ,,Reizen moet zonder rompslomp gaan, met vervoermiddelen waar je niet of nauwelijks op hoeft te wachten.” Belangrijk hiervoor is dat treinen en bussen hoogfrequent rijden.

Een tweede voorwaarde is dat overheden autobezit verder ontmoedigen. Steeds meer steden weren auto's uit het centrum, ook is een parkeerplek bij nieuwbouwwoningen geen vanzelfsprekendheid meer.

Olivier Gueydan, ceo van Siemens Mobility. © Siemens

Kosten

Van belang is verder dat de kosten van autobezit inzichtelijker worden, stelt ceo Gueydan van Siemens Mobility. Nu kijken mensen bij de aanschaf van een auto vooral naar de aanschafkosten en de pompprijzen.

,,Maar je betaalt ook wegenbelasting, de verzekering, een parkeervergunning, de kosten van parkeergarages. De werkelijke infrastructuur- en milieukosten worden daarnaast nog nauwelijks naar de autogebruikers doorberekend. Als je dat allemaal meeneemt is een vergelijking tussen auto en trein al veel gemakkelijker te maken.”

Uiteindelijk zal de komst van zelfrijdende auto's en minibusjes, die op afroep voor kunnen rijden, meehelpen aan minder autobezit, voorspelt Siemens. ,,Dat gaat gebeuren en sneller dan je denkt. Wie had vijftien jaar geleden gedacht dat veel auto's zichzelf al kunnen parkeren, en al lang niet meer alleen in luxe modellen?”

SIEMENS GROOT IN NL
Was Siemens lange tijd vooral bekend als fabrikant van onder meer televisies en consumentenelektronica, het Duitse concern is ook al lang groot op het spoor en in mobiliteit. De trams in Amsterdam en Den Haag zijn van het concern, net als de vorige generatie NS-sprinters. Ook onderhoudt Siemens de hogesnelheidslijn samen met bouwer Bam. De Eurostar treinen komen eveneens van het bedrijf. Verder werkt het bedrijf onder meer aan slimme software om meer treinen op het spoor te kunnen laten rijden.


Een tweede voorwaarde is dat overheden autobezit verder ontmoedigen. Steeds meer steden weren auto's uit het centrum, ook is een parkeerplek bij nieuwbouwwoningen geen vanzelfsprekendheid meer.

Hoe groot is de lobby van Siemens?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door tomgtr » 26 nov 2021, 15:25

Ik zag een paar maanden terug een nieuwbouwproject in 010 centrum aangekondigd worden. 140 appartementen, 60 parkeerplaatsen. Zal gemiddeld tonnetje of 5 zijn denk ik en dan gewoon geen parkeerplek. Bizar.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Luco » 26 nov 2021, 16:25

tomgtr schreef: 26 nov 2021, 15:25 Ik zag een paar maanden terug een nieuwbouwproject in 010 centrum aangekondigd worden. 140 appartementen, 60 parkeerplaatsen. Zal gemiddeld tonnetje of 5 zijn denk ik en dan gewoon geen parkeerplek. Bizar.
Kopen ze gewoon af, doen ze bijna overal, je hebt een parkeernorm, als je daar als ontwikkelaar niet aan voldoet moet je dokken, das meestal nog goedkoper dan toch die norm aan parkeerplekken halen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Knot » 26 nov 2021, 16:29

Die nieuwbouwshit moet je ook niet hebben. Ben ik blij met ons huis uit 1971, 2 garages en kan gewoon 4 auto's aan de schutting kwijt.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door tomgtr » 26 nov 2021, 16:34

Voordeel van nieuw huis is wel dat je zonder ijspegels aan je neus kan zitten in de winter :kikker:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Knot » 26 nov 2021, 16:40

Die hangen er al aan omdat je 3km verderop moet parkeren maar trillen er gelukkig binnen een uur weer af door de tegen de gevel gemonteerde warmtepomp :lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door tomgtr » 26 nov 2021, 16:45

Ik denk dat dat gaat meevallen :)

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4466
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door sitechris » 27 nov 2021, 13:33

Ben zo blij met een eigen erf ;)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: leasen ipv eigen bezit

Bericht door Luco » 27 nov 2021, 18:26

sitechris schreef: 27 nov 2021, 13:33 Ben zo blij met een eigen erf ;)
+1, pas bij 20 auto's wordt het krap :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Brutus the Legend, Kadett en 221 gasten