leasen ipv eigen bezit
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
leasen ipv eigen bezit
leasen ipv eigen bezit?
Wat is wijsheid?
Als ik nu kijk zijn de vaste lasten van de X5 per jaar:
Wegenbelasting 2200 euro
Brandstof 3500 euro ex btw
Verzekering 1100 euro
Dat is zonder beurtjes, banden en reparaties.
Dus zeg minimaal 7k per jaar.
Volgens mij moet ik voor dat bedrag toch wel een formaat ID 4 kunnen leasen op basis van 35k per jaar?
Of zitten er bij lease altijd weer addertjes onder het gras?
Wat is wijsheid?
Als ik nu kijk zijn de vaste lasten van de X5 per jaar:
Wegenbelasting 2200 euro
Brandstof 3500 euro ex btw
Verzekering 1100 euro
Dat is zonder beurtjes, banden en reparaties.
Dus zeg minimaal 7k per jaar.
Volgens mij moet ik voor dat bedrag toch wel een formaat ID 4 kunnen leasen op basis van 35k per jaar?
Of zitten er bij lease altijd weer addertjes onder het gras?
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: leasen ipv eigen bezit
Je X5 kun je op ieder moment wegdoen, een leaseauto volgens mij niet. Tenzij er iets verandert is. Je hebt altijd een bepaalde looptijd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: leasen ipv eigen bezit
X5 of ID4 natuurlijk wel andere klasse he.
Een Zoe kan makkelijk uit.
Een Zoe kan makkelijk uit.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: leasen ipv eigen bezit
Ik denk dat je idd wel een eind komt voor een id4 met die kosten.
Heb je er natuurlijk nog wel stroom kosten bij.
Als je een gerenommeerde leaseclub kiest zijn er geen addertjes behalve idd looptijd van contract maargoed dat is eigenlijk geen addertje maar weet je gewoon. Kan wel een nadeel zijn langetermijn verplichting.
Die 19cent is niet brandstof gekoppeld dus ja dat kan gewoon met een ev.
Heb je er natuurlijk nog wel stroom kosten bij.
Als je een gerenommeerde leaseclub kiest zijn er geen addertjes behalve idd looptijd van contract maargoed dat is eigenlijk geen addertje maar weet je gewoon. Kan wel een nadeel zijn langetermijn verplichting.
Die 19cent is niet brandstof gekoppeld dus ja dat kan gewoon met een ev.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: leasen ipv eigen bezit
stroomkosten zullen nihil zijn als ik thuis op ga laden, natuurlijk ga ik dan met de energie wel omhoog, maar de berekende kosten van de x5 heb ik ook kaler dan kaal genomen, geen banden, geen beurtjes, geen reparaties, dus dat moet eigenlijk ook omhoog.
toch eens met de accountant overleggen wat uiteindelijk handiger is.
Was ook zomaar een hersenspinsel ineens.
toch eens met de accountant overleggen wat uiteindelijk handiger is.
Was ook zomaar een hersenspinsel ineens.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: leasen ipv eigen bezit
https://www.athlon.com/nl/zakelijk/auto ... %20€%20300
Hier bijv op 35k km per jaar, 700eur per mnd.
Hier bijv op 35k km per jaar, 700eur per mnd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: leasen ipv eigen bezit
zag bij leaseroute ook wel wat staan, maar kan je km niet aanpassen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: leasen ipv eigen bezit
Luco aan de ev ? Ben je vandaag soms bij een molen geweest ?
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: leasen ipv eigen bezit
Persoonlijk zou ik liever een M3P willen hebben (track modus, kan SKEEF). En altijd kopen met eigen middelen of desnoods (indien zakelijk) financieren maar niet leasen.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: leasen ipv eigen bezit
Directlease.nl kan je mooi schuiven met alle waarden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: leasen ipv eigen bezit
Ik zou juist een EV wel leasen. Risico op restwaarde en onderhoud /reparatie niet bij jezelf.
Als er iets stuk gaat (zeker ook bij een tesla) ben je direct flink de Sjors bij eigen bezit.
En restwaarde blijft een lastig fenomeen de komende jaren, als nieuw snel ontwikkeld wordt tweedehands snel minder waard.
Best flinke risico’s die je bij financiering zelf loopt en bij lease mooi afdekt.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: leasen ipv eigen bezit
Allemaal aan de private lease Kia EV6 plus.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: leasen ipv eigen bezit
Da's best een aardige kar.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: leasen ipv eigen bezit
De GT heeft 586 pk. Voor 62 mille!
-
- Berichten: 7324
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: leasen ipv eigen bezit
+1Martijn_bmw schreef: ↑29 okt 2021, 22:33 Ik zou juist een EV wel leasen. Risico op restwaarde en onderhoud /reparatie niet bij jezelf.
Als er iets stuk gaat (zeker ook bij een tesla) ben je direct flink de Sjors bij eigen bezit.
En restwaarde blijft een lastig fenomeen de komende jaren, als nieuw snel ontwikkeld wordt tweedehands snel minder waard.
Best flinke risico’s die je bij financiering zelf loopt en bij lease mooi afdekt.
Een elektrische koets zou ik altijd leasen.
Ik verbaas me overigens vaak over de tarieven die ik voorbij zie komen. Daar is het zelf bijna niet meer voor te doen, zeker niet als je niet de maximale korting op je verzekering hebt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: leasen ipv eigen bezit
@Elise, klopt ook je kan het zelf niet goedkoper.
De verdiensten voor een leasemaatschappij zijn echt dun per auto (om de Gilles opmerking er maar eens bij te halen, de massa maakt de kassa )
Maar jij als individu met 1 auto betaald op een leasecontract misschien 2 tientjes winstmarge per maand de rest zijn gewoon kosten en die 2 tientjes was je bij zelf rijden ook makkelijk kwijt doordat je op aanschaf, onderhoud banden en schadeherstel nooit de kortingen krijgt die een LM wel krijgt (en die blijven niet aan de strijkstok kleven maar zitten gewoon verdisconteert in het leasetarief)
Er zijn 400 leasemaatschappijen in NL dus de concurrentie is groot wat goed is voor de klant want daarmee blijven de prijzen dus scherp.
De verdiensten voor een leasemaatschappij zijn echt dun per auto (om de Gilles opmerking er maar eens bij te halen, de massa maakt de kassa )
Maar jij als individu met 1 auto betaald op een leasecontract misschien 2 tientjes winstmarge per maand de rest zijn gewoon kosten en die 2 tientjes was je bij zelf rijden ook makkelijk kwijt doordat je op aanschaf, onderhoud banden en schadeherstel nooit de kortingen krijgt die een LM wel krijgt (en die blijven niet aan de strijkstok kleven maar zitten gewoon verdisconteert in het leasetarief)
Er zijn 400 leasemaatschappijen in NL dus de concurrentie is groot wat goed is voor de klant want daarmee blijven de prijzen dus scherp.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: leasen ipv eigen bezit
Leasen heb ik nooit gedaan, dus geen mening over.
Maar een tweedehandse Tesla daalt weinig in waarde, zelfs voor een Tesla van een paar maanden durven ze nog de nieuwprijs te vragen.
De angst voor de elektronica is de zelfde angst als met een traditionele auto, want die hangt nu ook vol met elektronica.
Een ritje naar het Tesla service center zal de zelfde prijs zijn als de BMW dealer.
Ik vond de ID.3 van mijn zoon destijds goed rijden, een ruime auto.
Ik heb met mijn tweedehandse Tesla nu meer dan €. 20. 000.00 niet uitgeven aan brandstof en wegenbelasting in vergelijking met de X5 over ruim 2.5. jaren en 100.000 extra km's gemaakt om een totaal van 200.000 km's
Onderhoud, 8 banden. vooruit en achterlicht.
Maar een tweedehandse Tesla daalt weinig in waarde, zelfs voor een Tesla van een paar maanden durven ze nog de nieuwprijs te vragen.
De angst voor de elektronica is de zelfde angst als met een traditionele auto, want die hangt nu ook vol met elektronica.
Een ritje naar het Tesla service center zal de zelfde prijs zijn als de BMW dealer.
Ik vond de ID.3 van mijn zoon destijds goed rijden, een ruime auto.
Ik heb met mijn tweedehandse Tesla nu meer dan €. 20. 000.00 niet uitgeven aan brandstof en wegenbelasting in vergelijking met de X5 over ruim 2.5. jaren en 100.000 extra km's gemaakt om een totaal van 200.000 km's
Onderhoud, 8 banden. vooruit en achterlicht.
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: leasen ipv eigen bezit
Ja die kosten die jij niet hebt gemaakt betalen 'wij', want daar zit de overheid achter, maar niet voor lang meer natuurlijk....
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: leasen ipv eigen bezit
Stroomkosten in die 20k niet meegerekend?
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: leasen ipv eigen bezit
Alt heeft eentje met gratis laden, geloof ik.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
OnlineLuco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: leasen ipv eigen bezit
Probleem is voor een nitwit als ikzelf ben hierin dat je door de bomen het bos niet meer zietMartijn_bmw schreef: ↑30 okt 2021, 09:37 @Elise, klopt ook je kan het zelf niet goedkoper.
De verdiensten voor een leasemaatschappij zijn echt dun per auto (om de Gilles opmerking er maar eens bij te halen, de massa maakt de kassa )
Maar jij als individu met 1 auto betaald op een leasecontract misschien 2 tientjes winstmarge per maand de rest zijn gewoon kosten en die 2 tientjes was je bij zelf rijden ook makkelijk kwijt doordat je op aanschaf, onderhoud banden en schadeherstel nooit de kortingen krijgt die een LM wel krijgt (en die blijven niet aan de strijkstok kleven maar zitten gewoon verdisconteert in het leasetarief)
Er zijn 400 leasemaatschappijen in NL dus de concurrentie is groot wat goed is voor de klant want daarmee blijven de prijzen dus scherp.
Bij wie kan je bv je auto inruilen, bij wie niet, zou toch ook willen proefrijden, beetje persoonlijk contact vind ik ook wel prettig bij zoiets.
Hoeveel van de 400 blijven er dan over?