Driving fun voor 10k?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27898
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Luco » 07 aug 2021, 08:17

Robin schreef: 07 aug 2021, 08:12 Wat een geld, maar wat een auto.
- Minimaal kwart tank brandstof.
Laat dan maar. :tooth:
:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Jan Terwolde » 10 aug 2021, 11:10

Het budget voor onderhoud is pas echt waar de klappen gaan vallen met het type/oude auto's die je zoekt. een 130i of 350z met wat pech kan zo nog bergen in terwijl dat wel de leukste auto's voor het geld zullen zijn. Zelfde verhaal bij een e36 oid, Maar dan is het wel een projectauto als je daar naar op zoek bent.

Oh wacht waarom geen Impreza (ja kunnen ook bergen onderhoud in)?! Vond die van mij ook serieus leuk het is dat een 330i met supercharger op mijn pad kwam.

HSR
Berichten: 5284
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door HSR » 10 aug 2021, 11:34

Voor 10K zou ik een Clio RS kopen en dan wel deze:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... ousPage=lr

Dan houd je meer dan genoeg over voor onderhoud. Iets wat deze niet nodig heeft want Senna is de verkoper bij Verban Motorsport. Daar koop je doorgaans prima RSjes. Niet goedkoop maar wel altijd goed onderhouden. Ik zou in dit geval meteen het KW onderstelletje verkopen en met die opbrengst originele RS dempers halen uit de UK. Dan heb je echt een hele leuke gebalanceerde auto waarmee je ook probleemloos 1 op 14 kan rijden. Gezien je bovengrens slechts 10K is denk ik dat dat laatste ook een leuke bijkomstigheid is.

Alle andere suggesties gaan m.i. alleen maar verdriet opleveren want 130i of 350z of Megane 3RS voor 10K is de absolute ondergrens voor die auto's. Dan koop je echt andermans ellende.


Succes met het kopen van een 130i!

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Zed240 » 10 aug 2021, 13:22

Een 130i ben ik wel wat huiverig voor na de ervaringen hier op het forum. Een nette 350Z of Mégane 3RS kom je met 10k niet eens in de buurt. Mégane 3 zou ik ook gerust wat meer geld aan uit willen geven, maar een auto van 15k WA/casco verzekeren vind ik een te groot risico. Die Clio is wel erg hardcore met abs en airco delete, maar zoiets krijg ik toch niet op kenteken.

De R55 die ik op het oog had is afgevallen, er waren bij de APK wat punten naar voren gekomen die één op één doorberekend werden waardoor de auto even 1-1.5k duurder werd. Ik kijk rustig verder. Geen haast. :)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Jan Terwolde » 10 aug 2021, 13:23

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sea ... ousPage=lr

één van de favoriete autotjes die we ooit gehad hebben, zonder kinderen had ik er zo weer 1 gekocht. heerlijk gooien en smijten en koppel te over. Nooit gezeur mee gehad ook.
zo 1 op 18 :). maarja dit is beter voor een combi ook als daily.

in duitsland ook met weinig km's te scoren

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door RS-Ron » 10 aug 2021, 18:56

Zed240 schreef: 10 aug 2021, 13:22 Een 130i ben ik wel wat huiverig voor na de ervaringen hier op het forum. Een nette 350Z of Mégane 3RS kom je met 10k niet eens in de buurt. Mégane 3 zou ik ook gerust wat meer geld aan uit willen geven, maar een auto van 15k WA/casco verzekeren vind ik een te groot risico. Die Clio is wel erg hardcore met abs en airco delete, maar zoiets krijg ik toch niet op kenteken.

De R55 die ik op het oog had is afgevallen, er waren bij de APK wat punten naar voren gekomen die één op één doorberekend werden waardoor de auto even 1-1.5k duurder werd. Ik kijk rustig verder. Geen haast. :)
Als deze Clio in de basis wel een mooi formaat is zou een Mini R53 Cooper S/JCW ook wat kunnen zijn. Hardcore, maar niet te extreem. Tuf er net zo makkelijk 250 kilometer in of woon-werkverkeer. Maak een Facebook account aan, zet er niets van jezelf op en kijk eens rond in bijv. een Renault RS groep en of Mini R53 groep. Wordt regelmatig gevraagd of er eentje te koop is. In de reacties daaronder staat er dan een stuk of 10 die niet op marktplaats staan. Met een beetje zoeken vind je dan veel info wat er aan een auto is gedaan. Ik heb een Clio 3 RS gereden, neem er nooit een met een sportuitlaat, wat een teringherrie. Verder, ik had een cup, erg stuiteren en wat betreft interieur wel heel erg basic. Ook begon de bak met 45dkm te zingen. De bekende synchromesh ringen. Mini is met schroefset veel luxer en comfortabeler dan de Clio 3 RS. En stuurt niet minder. De R53 is ook minder kwetsbaar dan de R56/R55. Gewoon eens proefrijden met een Clio, Mini enz.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Barend » 11 aug 2021, 16:29

Ik zie geen probleem met een 130i van 10k euro in Duitsland.
Ik ken sowieso weinig slechte verhalen over 130i's hier eerlijk gezegd.

In Nederland is 10k voor een 130i een beetje de ondergrens maar bij de oosterburen is alles altijd wat goedkoper.
Buy the seller, volgens mij kun je best een goed onderhouden 130i vinden in DE binnen jouw budget.

Enne, krijg maar eens een fiets in een Mini of een Megane RS. :P

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3868
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Emiel » 11 aug 2021, 17:11

130i + achterstallig & preventief onderhoud red je alleen als je zelf goed kan sleutelen heb ik zo het idee.

Zelfs als handige sleutelaar hier moest er 2k onderhoud in.
Maakt het geen slechte auto overigens!

Diverse pakkingen, waterpomp, vanos, disa, pcv, brandstofpompen (harde plastic scheurt) , voorste draagarmen, diff rubbers, bougies, olie, filters, etc etc

1/3e van die spullen was bij een bmw specialist al 4k facuur. Dus zelf sleutelen moet wel wil je onder 2k een nette 130i rijden. Mij is dat niet gelukt maar stapte er met open ogen in en ben tevreden. Vorige eigenaar drink ik gewoon biertje mee als dat zo uit komt.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 aug 2021, 13:10

Mijn dealer onderhouden 5-serie ging ook een goeie 1500,- achteraan na aanschaf. Prima auto maar had gewoon wat aandacht nodig.

Dat heb je al snel als het richting de 200k kilometers gaat.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Hielke » 12 aug 2021, 13:14

Zou ook naar een 120i met 170 pk pk kijken. Prettige motor die bovenin extra kick geeft. En de kans dat het afgetrapte gebakjes als de GTI-achtigen en de 130i zijn is veel kleiner. RWD is vwb de besturing een grote pré.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Driving fun voor 10k?

Bericht door Emilio » 12 aug 2021, 20:11

Ik zou een r53 cooper S kopen.

Van een particulier die er de afgelopen jaren al op leeg is gelopen.

Zou me dan ook niet blind staren op kilometerstand eerder op onderhoud van afgelopen jaren.

Mijn eerste auto en ik denk meer lol mee gehad dan vele luxere auto’s die ik daarna heb gehad en gereden inclusief mijn huidige 435i.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 420 gasten