Te groot onderhoud RS6
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Te groot onderhoud RS6
Ziet er altijd mooi uit weer van die vers gereinigde kleppen. Wordt gewoon een standaard stuk onderhoud elke 100k km denk ik voor alle moderne benzine motoren.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Te groot onderhoud RS6
(Hybride) motoren van Toyota/Lexus hebben of port injectie of port+directe injectie (D4-S) genoemd. Systeem zit ook in de boxer motor van de GT86
Daar doen ze nog moeite je zo min mogelijk bij de dealer te zien
Daar doen ze nog moeite je zo min mogelijk bij de dealer te zien
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Te groot onderhoud RS6
Flinke klus Jos, bedankt voor het delen, interessante plaatjes! Die eerste foto zegt wel genoeg zeg...het Keep It Simple Stupid principe is allang volledig verdwenen.
- Arthur
- Berichten: 39750
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Te groot onderhoud RS6
Niet bij hen, die rijden er een jaartje of 2 in?TLRS schreef: ↑10 jul 2021, 22:13Die ook maanden op de brug staat met problemen..?Martijn_bmw schreef: ↑10 jul 2021, 20:15 Dat is niet lastig, uiteraard een auto van de zaak van het merk waar ze werken
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Te groot onderhoud RS6
Korter zelfs vaak rijden ze 6mnd en daarna de showroom in.
- Arthur
- Berichten: 39750
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Te groot onderhoud RS6
Dat zal de auto wel overleven
- Emilio
- Berichten: 975
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
- Auto: M2 LCI
Re: Te groot onderhoud RS6
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoeveel had deze rs6 gelopen?
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Te groot onderhoud RS6
Das bij VAG inmiddels ook zo.
Ongeveer 150000km.
Jos.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Te groot onderhoud RS6
Niet allemaal dus
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Te groot onderhoud RS6
Inderdaad, de inferieure bouwkwaliteit en het gebrek aan kennis/kunde bij Audi dealers is schokkend als je het vergelijkt met de twee andere Duitse merken. Nieuw model Q7, 20.dkm. Vanaf aanschaf aangegeven dat het blok niet lekker liep. Volgens dealer niks aan de hand. Bestuurdersstoel vervangen vanwege kraak, en vrijwel alle modules, computers/regeleenheden, gezeik mee gehad en vervangen. Verstuivers, nokkenassen vervangen etc. Uiteindelijk waren ze het zoeken zat en toen een nieuw blok erin.
RS6 C7 40dkm. Spoorstangen voor, en 2 x aandrijfassen vervangen. Auto schokt hevig bij schakelen, flinke dreun door de aandrijflijn alsof het op exploderen staat. De helden "konden niks vinden bij het uitlezen". Auto neergezet bij een andere dealer en uiteindelijk bleek dat er een nieuwe bak onder moest.
Onze vaste Service Adviseur bij Audi vind dat ze vooral mooie auto's maken in Ingolstadt. Wanneer ze ook betrouwbare auto's maken wil hij graag overstappen. Tot die tijd een staat er een E op het terrein.
*Beide auto's jong met sluitende dealerhistorie en 1 voorgaande eigenaar.
Kan me een S8 V10 herinneren op het forum met niet goed lopend blok. Ook daar lang traject welles/nietes verhaal met dealer.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Te groot onderhoud RS6
Was niet op jouw situatie/foto's berust, maar ik zie wel eens resultaten waarbij je toch heel fijn gruis ziet vastzitten tussen de klep en de klepzitting. Mogelijk door de kracht van het blasten ? Daarom de vraag of een beetje gruis kwaad zou kunnen.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Te groot onderhoud RS6
Was niet op jouw situatie/foto's berust, maar ik zie wel eens resultaten waarbij je toch heel fijn gruis ziet vastzitten tussen de klep en de klepzitting. Mogelijk door de kracht van het blasten ? Daarom de vraag of een beetje gruis kwaad zou kunnen.
Kan alleen net geen duidelijke foto vinden.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Te groot onderhoud RS6
Maar je hebt wel gelijk, juist die neutralisator lost ook het straalgruis op. Wij werken met Granulaat, soort kunststof dus omdat ik dat beter vind gaan dan met walnoot.JP schreef: ↑11 jul 2021, 16:07
Was niet op jouw situatie/foto's berust, maar ik zie wel eens resultaten waarbij je toch heel fijn gruis ziet vastzitten tussen de klep en de klepzitting. Mogelijk door de kracht van het blasten ? Daarom de vraag of een beetje gruis kwaad zou kunnen.
Kan alleen net geen duidelijke foto vinden.
Jos.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Te groot onderhoud RS6
Weer wat geleerd
Gekke is dat je deze (extreme)verhalen in NL haast alleen van Audi/VW hoort en veel minder van BMW en MB. Terwijl ook die wat gremlins kunnen hebben maar lijken het netter op te pakken.bm-dub schreef: ↑11 jul 2021, 15:59Inderdaad, de inferieure bouwkwaliteit en het gebrek aan kennis/kunde bij Audi dealers is schokkend als je het vergelijkt met de twee andere Duitse merken. Nieuw model Q7, 20.dkm. Vanaf aanschaf aangegeven dat het blok niet lekker liep. Volgens dealer niks aan de hand. Bestuurdersstoel vervangen vanwege kraak, en vrijwel alle modules, computers/regeleenheden, gezeik mee gehad en vervangen. Verstuivers, nokkenassen vervangen etc. Uiteindelijk waren ze het zoeken zat en toen een nieuw blok erin.
RS6 C7 40dkm. Spoorstangen voor, en 2 x aandrijfassen vervangen. Auto schokt hevig bij schakelen, flinke dreun door de aandrijflijn alsof het op exploderen staat. De helden "konden niks vinden bij het uitlezen". Auto neergezet bij een andere dealer en uiteindelijk bleek dat er een nieuwe bak onder moest.
Onze vaste Service Adviseur bij Audi vind dat ze vooral mooie auto's maken in Ingolstadt. Wanneer ze ook betrouwbare auto's maken wil hij graag overstappen. Tot die tijd een staat er een E op het terrein.
*Beide auto's jong met sluitende dealerhistorie en 1 voorgaande eigenaar.
Kan me een S8 V10 herinneren op het forum met niet goed lopend blok. Ook daar lang traject welles/nietes verhaal met dealer.
Wat iemand hier al zei. Die Van der Rijt op Youtube heeft bijna elke week in hun youtube update wel een Audi in storing op de brug staan.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Te groot onderhoud RS6
Tja, maar ik had vorige week iemand zo'n beetje in tranen aan de telefoon met een ketting die door de motor (120D) buiten lag, op naar de volgende motor. Ieder merk heeft nu grote problemen vindt ik. Wanneer zelfs Toyota monteurs beginnen te klagen dat ze moeten sleutelen......
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Te groot onderhoud RS6
BMW heeft inderdaad een reputatie wat betreft kettingen. Ik blijf erbij dat je daarmee minder problemen zou hebben als je elke 15k/jaar je olie verwisselt. Maar ja 95% is lease of meebetaald onderhoudsplan en dat is elke 30k/2jaar.
Preventief vervangen tussen 125 en 150k. Gelijk meepakken met de vanos
Preventief vervangen tussen 125 en 150k. Gelijk meepakken met de vanos
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Te groot onderhoud RS6
Ja dat geldt ook voor de VAG-modellen. Vergeet de longlife, en gewoon wlk jaar wisselen die olie. Daarbij blijf ik er ook bij dat hoe je met het materieel omgaat, de levensduur ook flink beïnvloed.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Te groot onderhoud RS6
Alles wordt natuurlijk ook steeds lichter en dunner, pak eens een ketting van een 3 liter diesel uit 2000 of eentje van een 3 liter diesel uit 2012 waar ze ook nog eens ruim 100pk en 250nm meer uithalen.
Dan is het niks gek dat het allemaal eerder stuk gaat.
Dan is het niks gek dat het allemaal eerder stuk gaat.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Te groot onderhoud RS6
Een ketting die rekt is domweg een constructiefout, heeft niets met vermogen, olie of hoe je ermee omgaat te maken. BMW en Mercedes hadden een naam dat juist die kettingen duurzaam waren. Nu gaat het ook bij die merken mis. Bij VAG zijn ze inmiddels weer terug bij de riem, wat daar mis mee is begrijp ik niet.....
Jos.
Jos.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Te groot onderhoud RS6
dus alle motorkettingen hebben een constructiefout, elke ketting rekt namelijk.jos_br schreef: ↑11 jul 2021, 19:35 Een ketting die rekt is domweg een constructiefout, heeft niets met vermogen, olie of hoe je ermee omgaat te maken. BMW en Mercedes hadden een naam dat juist die kettingen duurzaam waren. Nu gaat het ook bij die merken mis. Bij VAG zijn ze inmiddels weer terug bij de riem, wat daar mis mee is begrijp ik niet.....
Jos.
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Te groot onderhoud RS6
Feit is toch da met name Mercedes en BMW goede kettingen hadden? Door deze lichter uit te voeren krijg je dit, alles wordt natuurlijk lichter i.v.m. de uitstoot van een motor. Moet je eens zien wat ze doen om dynamo's slimmer te laten laden, aircosystemen met minder koelmiddel, oliesystemen die stationair minder druk hebben, dunnere oliën, slappere zuigerveren en ga zo maar door.Luco schreef: ↑11 jul 2021, 20:05dus alle motorkettingen hebben een constructiefout, elke ketting rekt namelijk.jos_br schreef: ↑11 jul 2021, 19:35 Een ketting die rekt is domweg een constructiefout, heeft niets met vermogen, olie of hoe je ermee omgaat te maken. BMW en Mercedes hadden een naam dat juist die kettingen duurzaam waren. Nu gaat het ook bij die merken mis. Bij VAG zijn ze inmiddels weer terug bij de riem, wat daar mis mee is begrijp ik niet.....
Jos.
Jos.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Te groot onderhoud RS6
Dat is toch wat ik zei, dat het steeds lichter en dunner wordt, ja dan is het ook zwakker.jos_br schreef: ↑11 jul 2021, 20:19Feit is toch da met name Mercedes en BMW goede kettingen hadden? Door deze lichter uit te voeren krijg je dit, alles wordt natuurlijk lichter i.v.m. de uitstoot van een motor. Moet je eens zien wat ze doen om dynamo's slimmer te laten laden, aircosystemen met minder koelmiddel, oliesystemen die stationair minder druk hebben, dunnere oliën, slappere zuigerveren en ga zo maar door.Luco schreef: ↑11 jul 2021, 20:05dus alle motorkettingen hebben een constructiefout, elke ketting rekt namelijk.jos_br schreef: ↑11 jul 2021, 19:35 Een ketting die rekt is domweg een constructiefout, heeft niets met vermogen, olie of hoe je ermee omgaat te maken. BMW en Mercedes hadden een naam dat juist die kettingen duurzaam waren. Nu gaat het ook bij die merken mis. Bij VAG zijn ze inmiddels weer terug bij de riem, wat daar mis mee is begrijp ik niet.....
Jos.
Jos.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Te groot onderhoud RS6
Dat "rekken" is slijtage waardoor de ketting meer lengte krijgt, niet echt het oprekken van de schakels toch?
Bij de revisie van mijn BMW V8 heb ik de originele ketting (met 240.000 km) over twintig schakels nagemeten en er was geen enkel meetbaar lengteverschil t.o.v. nieuw. Dat is echter wel een duplex ketting en niet zo'n simplex fietsketting die ze nu gebruiken voor distributie.
Bij de revisie van mijn BMW V8 heb ik de originele ketting (met 240.000 km) over twintig schakels nagemeten en er was geen enkel meetbaar lengteverschil t.o.v. nieuw. Dat is echter wel een duplex ketting en niet zo'n simplex fietsketting die ze nu gebruiken voor distributie.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9104
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Te groot onderhoud RS6
Niet zoveel verstand van bmw/merc kettingen, maar in de speedster community (GM) wordt de ketting vaak gedaan door amateurs (lees open en directe types), en daar komt naar boven dat het de plastic geleiders slijtage en de kettingspanner zijn die de oorzaak zijn, en niet de ketting zelf.
Dat is uiteraard alleen bij klapperen voor de boem. Daarna valt er niks meer te meten.
Dat is uiteraard alleen bij klapperen voor de boem. Daarna valt er niks meer te meten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Berrie, Darudevampire, Google [Bot], HarryC, KoenM, lykel, Mark 320iS, Martijn M, SlowCo, smiley, wackywim, WillemBoer en 419 gasten