Te groot onderhoud RS6

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Bokkepoot » 13 jul 2021, 11:57

G Kolkman schreef: 13 jul 2021, 11:45

Kettingen-discussie is ook interessant. Ik vraag me af of dat niet komt omdat dit soort delen vaak door derde partijen ontwikkeld die zich hier in 'specialiseren'.
Die maken gewoon de kettingen op klantwens.
En als de klant een goedkopere ketting wil dan krijgen de VW's, en de BMW's van de wereld die.

Dit soort rare bezuinigingen worden wel vaker gedaan, dit zijn de typische boekhouders die de boel bepalen bij de grote autofabrikanten.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Richardt. » 13 jul 2021, 12:03

Zijn er voor dit soort auto's dan alternatieve onderhoudsschema's van specialisten waarmee je dit soort ingrepen kunt voorkomen?
Al denk ik dat als je al het preventief onderhoud bij elkaar optelt de rekening ook niet mals is natuurlijk.

Blijkt maar weer dat het aanschaffen van dergelijke auto's het punt vaak niet is, ze zijn relatief betrouwbaar. De maandelijkse kosten en zelfs de brandstofbonnetjes zijn ook wel te overzien, maar goed (preventief) onderhoud maakt het een erg dure en soms onvoorspelbare hobby.

Online
Wimo
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Wimo » 13 jul 2021, 14:22

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?

Online
Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Kadett » 13 jul 2021, 14:53

Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
Het wordt volgens mij express zo omtworpen om extra uren te kunnen declareren per factuur. Bij BMW ging bij de B serie in ene de distributie ketting naar achterkant van blok. Even 10 uur extra rekenen omdat de versnellingsbak eraf moet en waarschijnlijk de motor eronderuit :nah:

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Marc Sierra » 13 jul 2021, 15:36

Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
WTF! :duh: Je zou maar zo'n hok hebben en die reparatie uit moeten laten voeren. Je zou uit pure frustratie die auto zo in de pers duwen.
Kadett schreef: 13 jul 2021, 14:53 Het wordt volgens mij express zo omtworpen om extra uren te kunnen declareren per factuur. Bij BMW ging bij de B serie in ene de distributie ketting naar achterkant van blok. Even 10 uur extra rekenen omdat de versnellingsbak eraf moet en waarschijnlijk de motor eronderuit :nah:
Die distributieketting aan de achterzijde van het blok is naar mijn mening ook echt een grote misser. Overigens hebben de N47 en N57 diesels dit ook al, is dus niet nieuw voor de B-motoren. Ik vraag me toch af waarom het gekozen is dit zo te doen. Ik zou denken dat naast een handiger voor service de distributie aan de voorkant er ook voor zorgt dat het zware gedeelte van de motor verder naar achteren geplaatst kan worden en dus technisch gezien beter is. Vandaar dat mijn 'nieuwe' 330d met N57 zo onderstuurd is geworden. :sealed: Maar ook wat dat betreft zijn (waren?) ze bij Audi de koning. Bij een voor/vierwielaangedreven auto de motor in lijn compleet voor de vooras leggen zodat de aandrijfassen recht uit de versnellingsbak kunnen steken naar de voorwielen... dan heb je het echt niet begrepen. :lol:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door ErikS » 13 jul 2021, 15:42

Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
Schrapt SQ5 van het lijstje. :tooth: :lol:

Online
Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Kadett » 13 jul 2021, 15:52

ErikS schreef: 13 jul 2021, 15:42
Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
Schrapt SQ5 van het lijstje. :tooth:
En hier de Macan, aangezien het een Q5 met Porsche logo is. :)

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door ErikS » 13 jul 2021, 16:24

Kadett schreef: 13 jul 2021, 15:52
ErikS schreef: 13 jul 2021, 15:42
Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
Schrapt SQ5 van het lijstje. :tooth:
En hier de Macan, aangezien het een Q5 met Porsche logo is. :)
2.0tfsi is wel acceptabel toch?!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39732
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Arthur » 13 jul 2021, 16:38

252pk/245pk afhankelijk van bj. Zou ook mijn keuze bij de Macan zijn, maar dat is meer een centenkwestie :) Macan is van goud lijkt het.

Online
Kadett
Berichten: 4647
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Kadett » 13 jul 2021, 16:44

ErikS schreef: 13 jul 2021, 16:24
Kadett schreef: 13 jul 2021, 15:52
ErikS schreef: 13 jul 2021, 15:42

Schrapt SQ5 van het lijstje. :tooth:
En hier de Macan, aangezien het een Q5 met Porsche logo is. :)
2.0tfsi is wel acceptabel toch?!
Niet in een sportieve SUV met een Porsche embleem op de neus.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Luco » 13 jul 2021, 17:15

ach, uurtje werk.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Martijn_bmw » 13 jul 2021, 17:21

Wimo schreef: 13 jul 2021, 14:22 https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004411_7137ce3b

Moest aan dit topic denken .. fail by design of designed to fail?
Deze is wel heel extreem :lol: maar verdamper vervangen is idd bijna altijd dash eruit :bag:
15jr geleden had een collega het van mij met zijn Volvo 850 ook destijds al een factuur van 3.000eur om “ff” de airco weer werkend te krijgen :|

Online
Wimo
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Wimo » 13 jul 2021, 18:06

Keuzes, 3 bouten bij de tesla en het dashboard flikkert eruit. Vermoed dat je de unit ook wel door de kieren krijgt zonder te schroeven :rolling:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door Martijn_bmw » 13 jul 2021, 18:13

Wimo schreef: 13 jul 2021, 18:06 Keuzes, 3 bouten bij de tesla en het dashboard flikkert eruit. Vermoed dat je de unit ook wel door de kieren krijgt zonder te schroeven :rolling:
:lol: :lol: Dat is dan idd weer het voordeel van Tesla :kikker:

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2248
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Te groot onderhoud RS6

Bericht door jos_br » 13 jul 2021, 21:19

G Kolkman schreef: 13 jul 2021, 11:45 Ironisch genoeg werkt het filter zo goed dat ie ('t is geen service-item dacht ik) op termijn verstopt raakt met effectief onvoldoende doorgang voor de olie naar de turbo's.
Het is inderdaad geen service-item, wordt wel als modificatie (Filter en carterontluchting, normaal ong. € 1900,=) aangeboden.
G Kolkman schreef: 13 jul 2021, 11:45 Mooi verhaal en mooi opgelost Jos. Lijkt me wel slikken als klant maar ik denk dat zulke mega-reparaties wel vaker gaan voorkomen.... :o !
Het is inderdaad slikken met dit soort reparaties, en ze komen inmiddels al veel voor, we doen er veel. Ook veel grote klussen met de Transporters.
G Kolkman schreef: 13 jul 2021, 11:45 Kettingen-discussie is ook interessant. Ik vraag me af of dat niet komt omdat dit soort delen vaak door derde partijen ontwikkeld die zich hier in 'specialiseren'.
Kettingen worden inderdaad elders gemaakt, dit geld denk ik 80% voor de gebruikte onderdelen. En trlrn erop dat de prijs dan bepalend is.

Jos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JvH en 160 gasten