Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Elise » 23 mar 2021, 19:46

Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in
Den Bosch - Een automobilist die een parkeervak uitrijdt en daarbij een langsrijdende auto raakt, is altijd aansprakelijk voor de schade. Een echtpaar maakte het wel erg bont door zich in negen jaar maar liefst 73 keer bij verzekeraars te melden als slachtoffer. In totaal streken ze voordat ze tegen de lamp liepen bijna €180.000 op.

De ontdekking van hun fraude weerhield het echtpaar er niet van naar de rechter te stappen om alsnog de laatste twee aanrijdingen vergoed te krijgen, zo blijkt uit de uitspraak van de rechtbank in Den Bosch waar ook verzekeringssite Amweb over bericht.

Het echtpaar kwam eind 2017 en begin 2018 op twee verschillende parkeerplaatsen drie keer in aanrijding met een auto die achteruit een parkeervak uitreed. Twee keer claimde de vrouw schade aan hun Mercedes en een keer aan hun Renault Kangoo.

Bij alle drie de botsingen waren de achteruitrijders verzekerden van ASR, dat aansprakelijkheid erkende voor de eerste aanrijding en de vrouw een bedrag van bijna €4300 uitkeerde. Na de derde schademelding schakelde ASR onafhankelijke onderzoeksbureaus is om de toedracht nader te onderzoeken.

Daaruit bleek dat het stel in een tijdsbestek van negen jaar bij verschillende verzekeraars minstens 73 keer melding heeft gemaakt van hun betrokkenheid bij een aanrijding en schade heeft geclaimd. In 43 gevallen ging het om schade waarbij de verzekerde, vaak vanuit een parkeervak, achteruitreed en daarbij de Mercedes of Renault met daarin het echtpaar raakte.

Het paar reed steeds op hoge snelheid en rakelings langs de geparkeerde auto’s, blijkt volgens ASR uit het onderzoek en uit verklaringen van verzekerden. Ook stond de man na een ongeval in een oogwenk met schadeformulier en pen in de hand naast de onfortuinlijke ’daders’.

ASR heeft begin 2019 aangifte gedaan tegen het paar wegens valsheid in geschrifte en (poging tot) oplichting. Ook zijn de vrouw en de man opgenomen in de waarschuwingsregisters voor verzekeringsfraude. In augustus 2020 is de vrouw door de politie aangehouden wegens verzekeringsfraude en is er huiszoeking gedaan.

Volgens de kantonrechter in Den Bosch heeft de vrouw „geen redelijke verklaring kunnen of willen geven voor de vele (vergelijkbare) aanrijdingen waar zij in de afgelopen jaren bij betrokken is geweest.” Zij heeft de aansprakelijkheid van de verzekerden van ASR bovendien onvoldoende kunnen bewijzen. Het paar heeft zich schuldig gemaakt aan verzekeringsfraude, oordeelt ook de rechter.

De vrouw moet ruim €20.000 aan onterechte schadevergoedingen aan ASR terugbetalen. Ook komen de onderzoekskosten van de verzekeraar en een deel van de proceskosten, in totaal ruim €14.000, voor haar rekening. Ook mag ASR de parkeerpiraat op de ’zwarte lijst’ van verzekeraars laten zetten. Daardoor kan zij de komende jaren geen (goedkope) verzekeringen afsluiten, ook niet bij andere maatschappijen.
Fijn volk :bag:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Luco » 23 mar 2021, 19:49

loont toch aardig 180k opstrijken en 34k terugbetalen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Bram » 23 mar 2021, 20:02

Die komen met geen enkele verzekering toch ooit meer ergens aan de bak?

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door D20VT » 23 mar 2021, 20:56

Een negatieve registratie in Fish, dan kun je jezelf 5 jaar alleen bij de Vereende verzekeren en daarna mag je weer los.
Maar een interne en een externe registratie is voor alles wat met verzekeren te maken heeft. Dus inboedel, opstal, auto, zorg, etc etc. Daar kun je aardig op leeglopen in die 5 jaar.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Bram » 23 mar 2021, 21:00

Juist, dat meende ik ook te weten en dat klopt dus. Ben je overal aan de beurt.

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door bm-dub » 23 mar 2021, 21:27

Toevallig vandaag gebeld met mijn auto verzekeraar. In 2 jaar tijd maar liefst 26Euro verhoogd. Waarvan met ingang van deze maand een verhoging van 21Euro. Ik gebeld met de hoe dat zit. Geen schade's gereden en/of slachtoffer geweest van aanrijdingen. Werd mij verteld dat er in het algemeen meer schade's zijn geclaimed waardoor de premie omhoog is gegaan. En dan lees je zoiets...

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Baboulah » 24 mar 2021, 09:38

Tja, ik hoor het ook zo vaak om mij heen dat mensen de meest kleine dingen gaan claimen, en als reden dan opvoeren: "ik betaal toch premie, wil ik er ook wat voor terug hebben"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Arthur » 24 mar 2021, 10:18

Je staat voor de spiegel dan?
;)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door JP » 24 mar 2021, 11:22

Het zegt meer om de mensen om je heen dan in de doorsnee....

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door JdBn » 24 mar 2021, 11:35

Ik zat bij die verzekering van Tim en Tom zeg maar, die ging een paar jaar terug ook ineens 20 of 30 euro omhoog. Toen overgestapt op Centraal Beheer, stuk lagere premie en het jaar daarop verlaagden ze die ook weer met een paar euro in plaats van te verhogen.

Van die parkeerplaatsfiguren mogen ze wat mij betreft kielhalen. Dat zal niet gebeuren, maar met een beetje geluk gaan nu ook andere verzekeraars die opgelicht zijn er nog eens naar kijken en uitgekeerde bedragen terug halen.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Crookie » 24 mar 2021, 12:07

Hier in de familie ook verzekerd geweest bij Allianz. Dat op mijn advies maar omgezet naar centraal beheer. Scheelde €350 per jaar voor een all risk verzekering.

Elk jaar weer 60/70 euro verhogingen vanwege de toenemende claims.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Elise » 24 mar 2021, 12:48

Ik had ook een polis lopen bij Allianz waar ik een premieverhoging op kreeg.
Toen ik online bij Allianz de premie opvroeg was deze goedkoper, dan dat ik moest betalen :stom:
Blijkbaar met een goedkope polis iemand binnenhalen met als doel het jaar erop een flinke verhoging erop te zetten.... :hmmm:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Elise » 24 mar 2021, 12:49

Baboulah schreef: 24 mar 2021, 09:38 Tja, ik hoor het ook zo vaak om mij heen dat mensen de meest kleine dingen gaan claimen, en als reden dan opvoeren: "ik betaal toch premie, wil ik er ook wat voor terug hebben"
En vervolgens in no-claim zakken.... nee dank u.
Kleine schades kun je vaak goedkoper zelf contant afrekenen ipv via de verzekering te laten lopen.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door matthyssie » 24 mar 2021, 12:50

Elise schreef: 24 mar 2021, 12:48 Blijkbaar met een goedkope polis iemand binnenhalen met als doel het jaar erop een flinke verhoging erop te zetten.... :hmmm:
Zo werkt het toch overal? Als je je telefoonabo verlengt betaal je meer dan wanneer je een nieuwe afsluit.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Eeuwe » 24 mar 2021, 15:22

matthyssie schreef: 24 mar 2021, 12:50
Elise schreef: 24 mar 2021, 12:48 Blijkbaar met een goedkope polis iemand binnenhalen met als doel het jaar erop een flinke verhoging erop te zetten.... :hmmm:
Zo werkt het toch overal? Als je je telefoonabo verlengt betaal je meer dan wanneer je een nieuwe afsluit.
Meestal omwille van inflatie, imo an sich een legitieme reden. Wat zo’n Allianz doet is onder een kulargument een buitenproportioneel hoog percentage graaien.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door matthyssie » 24 mar 2021, 19:47

Inflatie? Als je je telefoonabo verlengt betaal je bij 120 bij voor een nieuwe telefoon. Sluit je datzelfde abo op datzelfde moment af als nieuwe klant betaal je €90 bij.

Inflatie is 2%. Das geen tientjeswerk per maand.

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door bm-dub » 24 mar 2021, 21:04

JdBn schreef: 24 mar 2021, 11:35 Ik zat bij die verzekering van Tim en Tom zeg maar, die ging een paar jaar terug ook ineens 20 of 30 euro omhoog. Toen overgestapt op Centraal Beheer, stuk lagere premie en het jaar daarop verlaagden ze die ook weer met een paar euro in plaats van te verhogen.

Van die parkeerplaatsfiguren mogen ze wat mij betreft kielhalen. Dat zal niet gebeuren, maar met een beetje geluk gaan nu ook andere verzekeraars die opgelicht zijn er nog eens naar kijken en uitgekeerde bedragen terug halen.
Vandaag even rondgebeld, Univé kwam er het beste uit (E60! onder die van mijn huidige FBTO verzekering).

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Eeuwe » 25 mar 2021, 23:27

matthyssie schreef: 24 mar 2021, 19:47 Inflatie? Als je je telefoonabo verlengt betaal je bij 120 bij voor een nieuwe telefoon. Sluit je datzelfde abo op datzelfde moment af als nieuwe klant betaal je €90 bij.

Inflatie is 2%. Das geen tientjeswerk per maand.
Oh op die fiets. Geen ervaring mee, koop mijn telefoon’s altijd ‘los’.

Baboulah
Berichten: 1495
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: Parkeerpiraten na 73 keer gepakt: verzekeraars voor bijna twee ton het schip in

Bericht door Baboulah » 26 mar 2021, 16:52

Arthur schreef: 24 mar 2021, 10:18 Je staat voor de spiegel dan?
;)
Nee hoor, heb liever dat de premies omlaag gaan....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten