Het wordt in NL wel professioneel gedaan:
https://www.newelectric.nl/nl/automotive/
https://schilderelectric.nl/ombouw-naar-100-elektrisch/
wat simpelweg betekent dat het in principe te doen is (rdw-technisch). Ik vind de kosten die beide bedrijven hanteren wel 'stevig' om het voorzichtig uit te drukken. Misschien eens mee aanpappen.
In principe is het in Europa doffe ellende van wat er mag/kan/betaalbaar is - in feite wordt de hele DIY markt al jaren lang ontmoedigd. Als je het leuk lijkt zou ik er niet nog eens 10 jaar mee wachten, ik verwacht niet dat het minder wordt over de tijd heen. En over restwaarde: ik zou er niet teveel van verwachten, dan kan het ook niet tegenvallen.
wild plan en electro-mijmeringen
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30/S2000
- Walter
- Contacteer:
Re: wild plan en electro-mijmeringen
Voor mij zou het zelf doen een belangrijk onderdeel zijn, zo niet het belangrijkste. Maar dit allemaal zo lezende, moet ik het idee nu maar laten varen denk ik. Er zijn technische obstakels (de bouw zelf maar dus ook de goedkeuring) maar dat is allemaal oplosbaar. Het kost bakken met geld, maar dat is een keuze, en het zou uiteindelijk ook weer geld kunnen opleveren als je het goed aanpakt. Alleen een goede ruimte is, zoals al werd geopperd, wel een must en dat is voor nu denk ik de showstopper. Misschien loop ik nog wel een keer tegen een entrepreneur tegen in de buurt die een garage heeft en mee wil doen 

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30/S2000
offtopic: duuuude, je hebt je drift-agenda weg gehaald
Waar zat je ook alweer?

Waar zat je ook alweer?
- Walter
- Contacteer:
In het technologisch centrum van Nederland, net als jij.
-
OnlinedaNpy
- Contacteer:
Er zijn ook een of meerdere DAFjes al elektrisch gemaakt, maar wat ik me daarvan herinner is dat je het voor de kostenbesparing niet hoeft te doen. Wel een leuk project imo, je leert er enorm veel van in ieder geval