Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Dit is ons algemene autoforum.
Bombadil
Berichten: 583
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Bombadil » 31 dec 2020, 10:15

veejay schreef: 30 dec 2020, 21:58 Comfort Access advies tegen relay attack.
Hiervoor hebben wij twee opties. Onderstaand stel ik ze graag beide aan jou voor.

Je kan de sleutels toch in een metalen bakje leggen (kooi van Faraday) wat het signaal blokkeert. Probleem simpel opgelost.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32628
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 31 dec 2020, 11:12

Bij het tanken en afrekenen in de shop wat lastig ;)
Heeft BMW van dat bouwjaar niet al dat de sleutel uitgeschakeld wordt? Ik weet niet wanneer dat systeem geïntroduceerd is maar mijn MB A van 2019 heeft dat bv wel. Maar heeft wel een vertraging van 2-3 minuten. Dus ‘snelle’ dieven hebben nog wel een kans.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8283
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Joop » 31 dec 2020, 11:14

Volgens mij heeft die 4 van Veejay dat ook al...

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 31 dec 2020, 12:46

De 4 is van september 2017 dus wie het weet mag het zeggen, ik meen dat het in 2018 pas kwam. Ik neem aan dat Qoets dit wel gecheckt heeft voor mij.

Extra voordeel van een exemplaar met beweging sensor is dat de batterij langer meegaat? Ik neem aan dat het geen RFID is maar er continu een signaal wordt gestuurd vanuit de sleutel. Mijn huidige deed makkelijk 6 jaar met een batterij, hoe zit dat met comfort access sleutels?

Ik meen dat Mercedes altijd de mogelijkheid had als je 2x op sluiten drukt dat het systeem gedeactiveerd wordt (handige optie).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32628
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 31 dec 2020, 12:48

Dat weet ik dan weer niet. Je bedoelt elke keer afsluiten opnieuw 2 keer drukken?

Twist
Berichten: 1318
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Twist » 01 jan 2021, 14:51

Arthur schreef: 20 dec 2020, 01:53 Mooi man! Je hebt de auto zelf ‘aangedragen’ bij Qoets? En van daaruit ook inruil etc geregeld? Wel makkelijk als het zo kan.
Volgens mij heeft Twist (hier op het forum) ook al eens een zelf aangedragen auto door hen laten importeren.

Je weet dan al wel de prijs van de auto bij de aanbieder, wordt het dan niet lastiger voor Qoets om een marge te bepalen, hoe gaat/ging dit in z’n werk?
Klopt! Al een keer zelf een C63 aangedragen en ook een keer een 330d gekocht. Ook al voor 5 collega’s daar een lease auto besteld. Service is zeldzaam goed daar!!

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 01 jan 2021, 19:24

Even een andere tip: alle BMW optiecodes opvragen en 360 graden (ook interieur) view op basis van VIN is nog gratis te bekijken op deze site: http://bimmer.work/.

Op deze site kun je handleidingen (ook nederlands!) downloaden over je auto op basis van VIN nummer: https://www.bmwusa.com/owners-manuals.html

Voor de voorpret/wachttijd doden: Allerlei animaties met uitleg van je opties kun je ook op die BMWUSA site vinden, voorbeeld:
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-01-01 200108.jpg
Schermafbeelding 2021-01-01 200108.jpg (281.36 KiB) 1548 keer bekeken

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 16:02

Even een kort update:

De auto staat inmiddels op gele platen! Op RDW staat een bedrag net boven de 100K als catalogusprijs, das niet mals. Verder gaat de communicatie met Qoets erg vlot, men reageert vrijwel altijd binnen 1 dag op mijn berichten. Al gelang de dagen vorderen schieten er weleens ideen of vragen bij mij naar binnen die ik dan bij Qoets kwijt kan. Inmiddels is het een aardig lijstje geworden :)

Ik deel het graag met jullie, misschien zijn er dingen zijn waar ik nog niet aan gedacht heb:

Aflever afspraken:
1. M remklauwen blauw met //M logo.
2. MPPSK Kit -complete uitlaatlijn en BMW software tuning (vermogensweergave in I-drive moet ook aangepast worden door BMW).
3. Kleine Leerbeschadiging wordt opgelost (tevens de 3 velgschades).
4. Luxe platen, Kenteken en plaathouder vastgeschroefd.
5. Pechhulp via BMW (tot 1-09-2022)
6. Dashcam DR750X 64gb (met accu beveiliging) 
7. M diffuser zwart + Carbon tips uitlaat (misschien speciale schroeven tegen diefstal).
8. Uitschakelen comfort access (Qoets: spiegels kunnen in/uitklappen met afstandsbediening lang indrukken)
9. Afneembare trekhaak.
10. Aflevering met verse APK en SCM3 certificaat.
11. Controle op afwatering (zoals in filmpje 2)? Filmpje 1: https://www.youtube.com/watch?v=s6jpF6i ... eedbird787, Filmpje 2: https://www.youtube.com/watch?t=1527&v= ... 23RIJTKODW. (Qoets: wij verzoeken BMW dit preventief mee te nemen tijdens het werkplaatsbezoek).


Item 11 wist ik al wel van, maar werd eraan herinnerd op een YT kanaal van iemand met een vakgarage die een M4 had met dit probleem (filmpje 2). Verder kreeg ik nogmaals (de 1e was zoekgeraakt bij PostNL) een welkomstbrief met handleiding van de F33, altijd leuk voor de voorpret :lezen: .

Zodra er een datum van afleveren bekend is, dan rest nog de verzekeraar regelen zonder SCM5 eis en genieten :df: .

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32628
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 06 jan 2021, 17:38

Elektrische trekhaak doen, leuk en makkelijk :)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 18:33


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32628
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 06 jan 2021, 19:00

Moet je daar al aan voldoen volgens de verzekering van je keuze?

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 19:06

Omdat mijn SCM certificaat/kenteken van 2021 is, dacht ik misschien hebben ze de regeltjes nu verscherpt. Maar net met Allianz direct gesproken en die doen (nog) niet moeilijk met beveiligingseisen gelukkig. Enige wat Allianz niet heeft is een no claim beschermer optie.

Ik wacht nog een offerte af van een verzekering die via Qoets loopt en zal dan snel de polis afsluiten. Mijn plan B is nog via ABN Amro, anders dan toch SCM5 laten inbouwen nu de auto nog in de werkplaats staat.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3452
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door sitechris » 06 jan 2021, 19:46

Leuk om dit topic te blijven volgen. Vooralsnog doet Qoets alles goed :).

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2400
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 06 jan 2021, 19:57

... en anders komt het hier zeker ook voorbij. ;-)

Maar serieus, ik vind het ook een interessant topic over een interessante zaak. En mooie wagen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 20:07

Ha die Chris, tja bij de BMW dealer gaat het vaak ook wel goed, totdat je met de Service Adviseurs te maken krijgt (grapje). Ik kreeg net een appje dat de auto volgende week vrijdag in Utrecht opgehaald zou kunnen worden. Ik moet even kijken of dat agenda technisch kan.

Nog over verzekeringen:
Had net Promovendum verzekeringen aan de lijn die claimen dat hoog opgeleiden minder schades claimen en dus bij hun terecht kunnen voor scherpe premies. Afijn, die hoogopgeleide mag volgens hen niet een voor hun te dure auto rijden blijkt nu. Ik wens ze veel succes.

Overigens voor diegene die het interessant vinden: Let op aanschafwaarde regelingen die alleen gelden bij auto's die bij dealers/Bovag bedrijven worden gekocht en dit geldt ook niet voor importauto's (bij Allianz althans) hier krijg je dan alleen de dagwaarde vergoed (tot 50K).

Naar aanleiding van een topic op het BMW forum ga ik voor vrij reparatiekeuze, als er dan wat is doe ik het toch liever bij de BMW dealer fixen, wat zouden jullie doen?

Reparatie bij je eigen garage of merkdealer?
Jij betaalt het reparatiebedrijf zelf en wij betalen de rekening
weer aan jou. Wil je liever dat wij de rekening direct aan het
reparatiebedrijf betalen? Dan kun je bij je garage een ‘Akte
van Cessie’
ondertekenen. Daarmee machtig je ons voor
rechtstreekse betaling aan de garage

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32628
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 06 jan 2021, 20:22

Mij maakt het geen klap uit. Bij mijn huidige polis gaat de auto naar de MB dealer. Die hem wss brengt bij het schadebedrijf aan de overkant :) Waar ik zelf de auto ook zou brengen. Het is geen item voor mij bij het afsluiten van een verzekering.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 20:26

Ow, is dat bij alle dealers zo dat ze zelf geen schadeherstel zelf doen? Misschien is de vervangende auto wel mooier bij een dealer, ik zou het niet weten.

Mijn gedachtengang is als de dealer iets vervangt dan zullen ze originele merk onderdelen gebruiken, een bedrijf die aangesloten is bij een verzekeraar zal de kosten wellicht proberen te drukken (zodat ze leverancier mogen blijven op lange termijn). Maar dit is misschien mijn verkeerde aanname.

Komt deze goed in de opties 440 vorig week online; had hem best kunnen worden als de Belg niet was gelukt (alhoewel de garantie misschien een dingetje zou zijn):

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-4 ... c=listPage
29870983-afdf-4bb5-9892-641de691efa6_69b1cebc-b951-458f-a594-c5c09416170b (Klein).jpg
29870983-afdf-4bb5-9892-641de691efa6_69b1cebc-b951-458f-a594-c5c09416170b (Klein).jpg (102.89 KiB) 779 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2400
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 06 jan 2021, 20:39

Arthur schreef: 06 jan 2021, 20:22 Mij maakt het geen klap uit. Bij mijn huidige polis gaat de auto naar de MB dealer. Die hem wss brengt bij het schadebedrijf aan de overkant :) Waar ik zelf de auto ook zou brengen. Het is geen item voor mij bij het afsluiten van een verzekering.
Ik vind one stop shop (bij voorkeur dus via 1 vertrouwd adres/contact/dealer) wel handiger en mijn voorkeur zou dan ook daarnaar uit gaan. Dat zij het dan vervolgens uitbesteden prima. Als er iets niet goed is handel ik dat af met voor mij bekende/vertrouwde partij.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 20:50

Tip: hier kun je trouwens gratis je Roy-data geregistreerde schadevrije jaren opvragen: https://www.seps.nl/home/roy-data/inzag ... formulier/

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2400
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 06 jan 2021, 21:14

Zal allemaal wel vertrouwd zijn maar ik ben toch voorzichtig met uploaden van identiteitspapieren naar websites die ik niet ken.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2118
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Will F. » 06 jan 2021, 21:22

ik zou hier eens een offerte aanvragen: https://www.sportwagenpolis.nl/

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 24819
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: Paniekgriepland

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Luco » 06 jan 2021, 21:23

of aab ff bellen

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 940
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 06 jan 2021, 21:26

Dank voor de tips. Lojack is idd een goed alternatief wat ook geaccepteerd wordt, was ik vergeten.
MarkS schreef: 06 jan 2021, 21:14 Zal allemaal wel vertrouwd zijn maar ik ben toch voorzichtig met uploaden van identiteitspapieren naar websites die ik niet ken.
Ze geven aan de foto en bsn onherkenbaar te maken. Ik doe ook vaak datum en ontvanger op mijn identiteitsbewijs kopie schrijven.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8283
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Joop » 06 jan 2021, 21:32

veejay schreef: 06 jan 2021, 20:26 Ow, is dat bij alle dealers zo dat ze zelf geen schadeherstel zelf doen? Misschien is de vervangende auto wel mooier bij een dealer, ik zou het niet weten.
....
Zelf loop ik bij Ekris (Veenendaal) die wel een eigen schadeafdeling heeft. Voordeeltje is dat je bij herstel een documentje krijgt dat de auto volgens fabrieksspec is hersteld en daardoor zijn waarde blijft behouden (vooral als je hem weer bij een dealer inlevert denk ik...). En ja, hij wordt volledig met originele onderdelen opgebouwd.
Via BMW Top Cover (=Allianz) ben je overigens verplicht om ‘m bij de dealer af te geven. Hoe zij dit vervolgens uitzetten is aan de dealer, maar dat zijn dan wel schadeherstellers die als “BMW/MINI erkend schadersteller” zijn aangemerkt door BMW.

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2400
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 06 jan 2021, 21:34

veejay schreef: 06 jan 2021, 21:26 Dank voor de tips. Lojack is idd een goed alternatief wat ook geaccepteerd wordt, was ik vergeten.
MarkS schreef: 06 jan 2021, 21:14 Zal allemaal wel vertrouwd zijn maar ik ben toch voorzichtig met uploaden van identiteitspapieren naar websites die ik niet ken.
Ze geven aan de foto en bsn onherkenbaar te maken. Ik doe ook vaak datum en ontvanger op mijn identiteitsbewijs kopie schrijven.
:thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D20VT, Emilio, Opa, smiley, Vlokmans en 115 gasten