Helaas (was mij ook wel verteld door een kennis) zijn de steenslagen niet allemaal weg te poetsen. Ze hebben wel hun best gedaan bij de poetser maar het mocht niet baten. Ik zal het tzt wel opnieuw laten spuiten.
De band ook keurig hersteld, alleen jammer had de bandenboer de spanning op 2,4 gezet de rest staat op 2,9 (zo geleverd aan mij). Weet iemand hier wat de beste spanning is voor deze 19" breedset en moet het wegens X-drive precies gelijk zijn? De 328i had ik op 2,4 staan rondom.
Inmiddels mijn eerste echte bekeuring binnen, voor de deur van mijn ouders was ik even de auto aan het demonstreren om daarna mijn pa mee te nemen voor een rondje. Ik wist dus werkelijk niet dat je dan toch ook een parkeerkaart moet kopen omdat je een plek bezet houd.

IK heb inmiddels mijn mattenset binnen van automatten.nl (je kunt daar zelf kleur, stiksel etc bepalen). Ik ben benieuwd of het gaat passen want ik lees op een ander forum dat er blijkbaar verschil zit in de pasvorm bij wel of niet X-drive. Zodra ik de auto weer in kan zal ik het zien.
Verder hebben mijn geluidfilmpjes op Motortalk.de een discussie ontketend of de 440i MPPSK beter klinkt dan een M4 met MPE.

Google translate (poging tot) vertaling van een post van een ervaringsdeskundige:
De 440 met MPPSK daarentegen bromt vrij monotoon tot rond de 2000 toeren per minuut en heeft niet dezelfde tonale variatie als de M4.
Vanaf 2500 tpm verandert het beeld: dan komt de 440 tot leven in de cabine, hij toont nu een sportief gesis, dat bij verder accelereren of zelfs bij vol gas verandert in een orgiastische inferno; hoe hoger de snelheid en hoe strakker het gaspedaal, hoe agressiever en krachtiger de motor naar je brult en je de hele tijd zegt: neem me, schop me, ik heb meer nodig. Als hij dan bij 7000 tpm schakelt en je blijft vol gas geven, kijk je er naar uit om hem in de volgende versnelling weer terug te draaien. Een absoluut geweldige ervaring!
De M4C daarentegen verzwakt in mijn ogen (en oren) in de hogere snelheden. Het klinkt relatief zwak en op de een of andere manier dun. Daarnaast zit er deze synthetische noot in het motorgeluid, die BMW al heeft doorgebroken in de M5 F10. De motor klinkt nog steeds goed, maar triggert (in mij) niet het enthousiasme dat ik voel in de 440.
Ik kan niet wachten om weer op pad te gaan zeg, tis echt een straf om elke dag naar een bevroren cabrio te staren.