Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2601
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/E39/E30/Tuono1000r
Locatie: https://brandbikes.nl/

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door e30touring1990 » 07 jan 2021, 12:02

goede info en leuk om zo te volgen. geeft wel vertrouwen als je bijv een keer een opdracht wilt uitzetten om een auto te zoeken naar spec en te (laten) importeren/afleveren met garantie.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 07 jan 2021, 16:40

Inderdaad, ik zag zelf door de bomen het bos niet toen ik wilde importeren. Dacht dat ik bij de dealer zelf het best terecht kon maar is (in mijn casus) niet zo gebleken.

De kracht van een forum is het delen van kennis met elkaar, dus waarom niet. Ik lees hier zelf al sinds 2006 mee ;-) Ik zie bijvoorbeeld op een hele bekende auto import site het volgende:

Een Mercedes-Benz in topconditie
Wij vertellen je in dit artikel wat meer over de Jungen Sterne. De occasionselectie van Mercedes-Benz zelf. De Jungen Sterne zijn een selectie van modellen in topconditie. Voordat Mercedes een auto dit label geeft moet deze aan een aantal eisen voldoen. Allereerst moet de auto jong zijn en een lage kilometerstand hebben. Daarnaast moet de volledige historie van de auto bekend zijn. Onderdeel hiervan zijn de onderhoudshistorie en kilometerstand. De kilometerstand wordt dan ook gegarandeerd. Ook de Duitse versie van de APK mag niet ouder zijn dan 3 maanden. In Duitsland noemt men dit ‘Haubtuntersuch’.

Garantie en zekerheid
Een Junge Sterne wordt altijd geleverd met 24 maanden garantie. Mercedes biedt hiermee dan ook de beste garantie van alle Duitse merken. De eerste 12 maanden krijg je mobiliteitsgarantie en pechhulp in Europa. Hierbij hoort ook vervangend vervoer. Dit kan (vergoeding voor) een leenauto, taxi, trein of zelfs een vliegtuig zijn. Daarnaast hoeft een Junge Sterne de eerste 7500 kilometer en/of 6 maanden geen standaard onderhoudsbeurt te hebben. Dit is geregeld door Mercedes. De Junge Sterne garantie blijft geldig na import in Nederland en is overdraagbaar bij verkoop van de auto.


Klinkt goed zou je zeggen, totdat je met je auto (niet alleen Mercedes) bij een Nederlandse dealer staat. Dit is dan wat je wellicht te wachten staat::

De Junge Sterne Garantie is geen product van Mercedes-Benz, maar van Mercedes-Benz Duitsland. De Junge Sterne Garantie wordt niet vermeld in het Mercedes-Benz garantiesysteem. Een Nederlandse Mercedes-Benz dealer kan dan ook geen claim voor u indienen. De Duitse Mercedes-Benz dealer waar u de auto gekocht heeft wordt gezien als de verstrekker van de garantie. Wanneer u een reparatie wenst uit te laten voeren bij een Nederlandse Mercedes-Benz dealer moet dit door u gemeld worden bij Mercedes-Benz Versicherung AG.

Alle informatie met betrekking tot het indienen van een Junge Sterne Garantie claim kunt u vinden in §6 (5) van de algemene voorwaarden. U kunt Mercedes-Benz Versicherung AG bereiken door een e-mail te sturen naar schaden.mbv@daimler.com of te bellen naar +49 30 2694 3201.

Wij waarderen uw relatie met ons product en onze organisatie ten zeerste en ondanks alle respect voor uw mening kunnen wij u, op basis van de bovenvermelde informatie, niet helpen met de toepassing van de Junge Sterne Garantie. Ik kan u enkel aanraden contact op te nemen met Mercedes-Benz Versicherung AG om uw claim in te dienen. Als wij u in een andere kwestie van dienst kunnen zijn, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Mercedes-Benz Dealer Bedrijven


Alles geheel ter info, als het niet (helemaal) juist of onvolledig is wat ik allemaal neerzet hier dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2550
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 17:57

Dat is een lekker verhaal dan. En bij BMW is dat wel goed of beter geregeld?

Ik zit meer in de BMW richting ook namelijk. ;-)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 07 jan 2021, 20:46

Ik heb zelf een F11 520d geïmporteerd in 2015 maar deze was pas 8 maand oud. Dus nog fabrieksgarantie en 2x iets moeten claimen, geen probleem. Deze auto had ook aanvullend, na de fabrieksgarantie, EuroPlus garantie van 1 jaar. Maar toen had ik de auto niet meer. Volgens mij heeft Fabian wel eens met dat bijltje gehakt, was omslachtig maar wel gelukt.
Als ik me dat nog goed herinner :)

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2550
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 07 jan 2021, 21:21

Dat zou dan wel meer perspectief bieden bij BMW.
Moet eerlijk zeggen dat wel sta te kijken van dat Mercedes verhaal.
Dacht dat dit soort garantie zaken wel goed geregeld was (zou moeten zijn).

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 08 jan 2021, 08:55

In mijn casus (BMW ouder dan 3 jaar) kreeg ik van NL dealers terug dat een europlus garantie/first class garantie niet altijd naar tevredenheid kan lopen bij de klant ivm het zelf moeten voorschieten en de soms lange wachttijd en afhankelijkheid van een derde partij (een verzekeraar dus niet BMW AG).

Er waren drie categorieen waar ik BMW dealers in kon indelen:
1. De buitenlandse garantieverzekering van particulier op particulier overnemen. NL dealer wil/kan hier geen partij in zijn.
2. NL dealer levert NL PS garantie tegen een niet van te voren bekende prijs (afhankelijk van staat van auto na keuring door NL dealer, maar dan moet je de auto al gekocht hebben).
3. Een enkele dealer gaf wel NL garantie zonder moeilijk gedoe (maar hun importkosten waren zo hoog dat ik vermoed dat ze de prijs van #2 al ingecalculeerd hadden).

Uiteindelijk is het dus geen van boven geworden in mijn geval. Deze zaak geeft aan dat het bij BMW ook niet altijd makkelijk gaat:

Onze conclusie is dat kopers van een tweedehands BMW in Duitsland niets hebben aan de Europlus garantie, omdat het concern BMW weigert internationaal samen te werken . -> https://www.bnnvara.nl/kanniewaarzijn/a ... eactie-bmw

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2550
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 08 jan 2021, 09:07

Thanks, duidelijk.

Online
Zed240
Berichten: 2136
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Zed240 » 08 jan 2021, 17:20

Als je de website van MB DE er op naslaat zou het in principe geen probleem moeten zijn. Dit schrijven ze in hun eigen algemene voorwaarden over de Junge Sterne garantie.
5. Die Garantie gilt in Andorra, Belgien, Bulgarien, Dänemark, Deutschland, Estland, Finnland, Frankreich, Griechenland, Großbritannien, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Monaco, Niederlande, Norwegen, Österreich, Polen, Portugal, Rumänien, San Marino, Schweden, Schweiz, Slowakei, Slowenien, Spanien, Tschechien, Ukraine, Ungarn und Zypern.
Wellicht dat het claimen van de garantie maar een kleine moeite is, of dat het meewerken ook weer per dealer verschilt. Als MB NL weigert klinkt dat een beetje Pon-achtig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 09 jan 2021, 11:19

veejay schreef: 30 dec 2020, 21:58
Wat betreft mijn comfort access zorgen bieden ze de volgende keuzes (ik vind het wel netjes om de prijzen even weg te halen, maar optie 2 is 3x duurder dan optie 1)

Comfort Access advies tegen relay attack.
Hiervoor hebben wij twee opties. Onderstaand stel ik ze graag beide aan jou voor.

Optie 1 - € xxx inclusief BTW en montage
Wij kunnen het Comfort Access uitprogrammeren hierdoor vervallen de functionaliteiten van de optie echter maakt dit de auto minder kwetsbaar.

Optie 2 - € xxx,- inclusief BTW en montage
Wij kunnen jouw sleutels voorzien van Comfort Access beschermers. Dit systeem herkend bewegingen wanneer de sleutel beweegt. Wanneer de sleutel niet wordt bewogen wordt de sleutel uitgeschakeld waardoor de sleutel niet te herkennen is. Het systeem wordt inclusief SCM certificaat geleverd.
Bijlagen
B722C56F-1717-4DDF-A7CC-0B6277444322.jpeg
B722C56F-1717-4DDF-A7CC-0B6277444322.jpeg (31.62 KiB) 2682 keer bekeken

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 09 jan 2021, 15:07

LOL, toevallig gister nog een artikel op autoblog erover. https://www.autoblog.nl/nieuws/auto-met ... jat-858871

Gisteren kreeg ik te horen van Qoets dat ze vonden dat de auto uitgelijnd moest worden (ze doen zelf ook even een uurtje sturen in elke auto om dit soort dingen op te sporen). Daar ben ik wel blij mee want ik zou uitlijnen zelf gedaan hebben, ik heb in het verleden gemerkt wat een verschil dat kan maken. Verder gaat de auto maandag naar Hans Severs voor de grote beurt en inbouw van alle opties die ik er nog bij wilde.

Ik kreeg van Qoets te horen dat Bovag een paar dagen geleden iets heeft bekend gemaakt dat nieuwe auto's uitleveren straks niet meer bij de showroom mag. Ik zie idd staan op de site: https://mijn.bovag.nl/actueel/nieuws/20 ... rbod-verwi

Waarschijnlijk wordt nieuwe auto dan thuis afgeleverd en de oude meegenomen.

Even over autoverzekeringen: Ik ben er dus achter dat het na 15 jaar schadevrij eigenlijk niet meer uitmaakt of je 20 of 30 schadevrije jaren hebt, want je valt gewoon terug naar 10 jaren bij een eerste schade en daarna naar 5 etc. (in mijn geval met 19 schadevrije jaren). Sommige verzekeraars hebben er een heel ingewikkelde bonus/malus systeem met tredes omheen gebouwd, maar het komt er in principe gewoon hier op neer. Een no claim beschermer is op zich een optie maar daar betaal je meer voor, maar je schadevrije jaren gaan gewoon omlaag als je naar een andere verzekeraar zou overstappen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 19225
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Baarn

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Martijn_bmw » 09 jan 2021, 16:27

Dat van die verzekering las ik laatst ook, is wel een nieuwe regel want vroeger had het wel degelijk zin om meer op te bouwen en viel je dan bij eerste schade niet meteen terug in premie. Nu dus altijd wel :bag: (heb er zelf nu 17)

Rnd
Berichten: 1876
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Rnd » 10 jan 2021, 17:30

Ik ben wel benieuwd hoe het met betalen gaat. Betaal je het volledige bedrag aan Qoets of heb je ook al een bedrag aan de Belgische handelaar overgemaakt? Misschien dat het al ergens geplaatst is en dat ik er overheen gelezen heb.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 10 jan 2021, 18:00

Hoi RND, Een BMW dealer vroeg 10% aanbetaling.

Een BMW specialist die ik had benaderd, die wilde al meteen het volle bedrag van mij om aan de buitenlandse dealer te betalen. Op zich niks mis mee dat mogen ze vragen maar dat is voor mijn gevoel iets minder prettig.

Bij Qoets vonden ze het prima als ik op het moment van afleveren 100% betaal. Ik weet niet of ze een uitzondering hebben gemaakt in mijn geval door mijn blauwe ogen :wink: of dat ze dat bij iedereen doen.

Rnd
Berichten: 1876
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Rnd » 10 jan 2021, 19:03

Dat is een goede deal zeg. Zo wordt het wel aantrekkelijk om er zelf eentje in het buitenland te zoeken en de rest door hen te laten verzorgen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 10 jan 2021, 19:10

Je kunt hen ook laten zoeken, komt op hetzelfde neer. Zij hebben nog meer ingangen dan de gebruikelijke sites voor ons.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 11 jan 2021, 15:53

Ik zag toevallig dat nog in mijn email box. Ter info.

Breeman-import.jpg
Breeman-import.jpg (155.05 KiB) 2043 keer bekeken
Mijn ervaring was dat dealers alleen hele jonge auto's <6 maanden bij BMW AG kunnen regelen (wat je zelf dus niet kan). In mijn geval moest ik er eentje tussen mid 2017-2018 en had hem zelf gevonden (bij een BMW dealer in Belgie) ondanks er 3 dealers een zoekopdracht hadden.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 14 jan 2021, 11:08

Nu is Qoets mij aan het plagen door foto's te appen van de F33 (hij is terug van Hans Severs voor mijn modificaties en puntjes op de i), de bal licht namelijk bij mij nu om een afleverdatum te prikken :)
Schermafbeelding 2021-01-14 110259.jpg
Schermafbeelding 2021-01-14 110259.jpg (173.04 KiB) 1302 keer bekeken
Schermafbeelding 2021-01-14 110238.jpg
Schermafbeelding 2021-01-14 110238.jpg (199.13 KiB) 1302 keer bekeken
Met een beetje brok in de keel van de week de 328i opgeruimd en I-Drive wissen gedaan (is toch wat omslachtiger met een CIC systeem vergeleken bij nieuwe NBT modellen). Al is het een stuk ijzer; er zitten een hoop herinneringen aan die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Al met al was de 328i vrijwel probleemloos met lage running costs over de afgelopen 7 jaar, de nieuwe eigenaar zal er blij mee zijn.
Laatst gewijzigd door veejay op 14 jan 2021, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 14 jan 2021, 11:11

Ga halen dan!
:lol: :wink:

Online
vester86
Berichten: 2198
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door vester86 » 14 jan 2021, 18:10

Laat bezorgen dan!

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 807
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: VW Polo GTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Fedmas » 14 jan 2021, 18:26

veejay schreef: 10 jan 2021, 18:00 Bij Qoets vonden ze het prima als ik op het moment van afleveren 100% betaal. Ik weet niet of ze een uitzondering hebben gemaakt in mijn geval door mijn blauwe ogen :wink: of dat ze dat bij iedereen doen.
Mijn ervaring is tikkie ter plaatse, 100% bij levering dus.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 14 jan 2021, 19:27

Wat moest/moet je eigenlijk wissen uit de idrive dan?

Online
vester86
Berichten: 2198
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330i

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door vester86 » 14 jan 2021, 20:13

thuisadres, telefoonboek, dat soort dingen gok ik :)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1040
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 15 jan 2021, 09:38

Inderdaad, en ook mijn grote collectie Dennie Christian Schlager hits van de harde schijf verwijderd. :lol:

Vanmiddag wordt hij thuisbezorgt (ivm Corona)! :hungry:

Online
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2550
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 15 jan 2021, 10:05

Je inlog/account van connected drive, eventuele berichten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33267
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 15 jan 2021, 10:08

Dat is typisch iets waar ik niet aan zou denken, ff in het achterhoofd houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten