Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door Shakes » 12 apr 2021, 18:15

Ik houd je niet tegen dus haal zo’n hok op bij # qoets #qoets.nl #de beste #premium #vaseline is niet nodig # #qoets nummer 1 voor ze nog A zwaarder B lelijker C beide worden.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door MarkS » 12 apr 2021, 19:36

LOL, kun jij niet eerst effe gaan shoppen?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door Arthur » 12 apr 2021, 19:38

MarkS schreef: 12 apr 2021, 19:36 #LOL, #kun jij niet eerst effe gaan #shoppen?
Fixed :wink:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door MarkS » 12 apr 2021, 19:41

#thanks

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door JP » 12 apr 2021, 19:44

Shakes schreef: 12 apr 2021, 17:19 Prima toch. Goede ervaringen mogen ook gedeeld worden.
Helemaal mee eens, al smullen we ook wel meer van gevallen waarin de auto uiteindelijk door de pui over de balie gegooid wordt.
Ik begreep alleen niet dat je een 'eigen-auto'-topic hebt, maar dan toch deze koets uit de sloot moet halen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door veejay » 13 apr 2021, 08:55

Het draadje is door de mods opgeknipt, ik weet niet wat de gedachtengang erachter is geweest.

Gezien de kosten gemoeid met mijn prijzige hobby vind ik het belangrijk dat ook na de verkoop er persoonlijk contact is. In mijn 25 jaar lease en prive rijden is dit voornamelijk teleurstellend geweest of de SA wisselend van kwaliteit. Ik deel graag plussen en minnen van het bedrijf waar ik mijn laatste auto gekocht heb, zodat anderen die dezelfde verwachtingen hebben (of misschien meelezende 'handelaren') kunnen zien hoe het ook kan. Ik weet dat ik een klant ben met bovengemmidelde verwachtingen die niet ophouden als ik de 'showroom' verlaat.

Ik lees graag ook van andere hun positieve ervarvaringen met andere autohandelaren zodat we als consumenten/klanten hier eventueel wat mee kunnen, dit is mijn begrip van een forum. Het staat uiteraard een ieder vrij niet te klikken op een draad.

Om maar af te sluiten met een kleine teleurstelling, ik mag helaas de cold start delete niet wegprogrammeren ivm Qoets garantie, ik had gehoopt dat ze dit wel door de vingers zouden willen zien.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door Tom » 13 apr 2021, 09:58

veejay schreef: 13 apr 2021, 08:55 Het draadje is door de mods opgeknipt, ik weet niet wat de gedachtengang erachter is geweest.
Voor updates over je eigen auto hebben we een mooi subforum.
Zaken die over sales en after-sales van een autobedrijf gaan kunnen hier.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door Martijn_bmw » 13 apr 2021, 10:19

veejay schreef: 13 apr 2021, 08:55
Om maar af te sluiten met een kleine teleurstelling, ik mag helaas de cold start delete niet wegprogrammeren ivm Qoets garantie, ik had gehoopt dat ze dit wel door de vingers zouden willen zien.
Dat komt denk ik omdat cold-start niet te coderen is zoals veel andere opties wel aan of uit te coderen zijn.
Het zit ingebakken in de DME en alleen met een DME flash net als tunen kan je dit uitzetten, de BMW fabriek zal dit dan ook zien als tuning wat niet het geval is bij bijv start/stop uit coderen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door veejay » 30 jun 2023, 09:13

Na twee jaar kan ik denk ik wel een update geven over de service wat ik voor aankoop aangaf belangrijk te vinden.

Ik heb ieder jaar een oliebeurt gedaan en ondertussen ook nieuwe banden en bumperherstel laten doen via Qoets. Wat mij op is gevallen is dat alles binnen een aantal dagen geregeld was (met haal en brengservice).

De achterbumper lakschade (diepe kras van wat bamboestokken in de tuin) daar kon ik pas na 2 maanden terecht bij de meeste schadeherstellers in de buurt (Haaglanden), daarnaast geen leenauto etc. Na Qoets gebeld te hebben kwamen ze de auto de week erop ophalen en heb ik ze ook meteen gevraagd te poetsen en polijsten. Dit was allemaal geen probleem en ze lieten een Mini Clubman achter.

Het vragen van offertes bij de dealer gaat soepel en vlot, ik heb in het verleden vaak niet eens een reactie terug als ik de dealer e-mailde om een offerte voor onderhoud.

Verder bij plannen van afspraken bij de dealer lijken ze voorrang te krijgen (bij last minute gevallen), wanneer ik persoonlijk naar de dealer ga en aangeef dat ik Qoets klant ben dan is niks een probleem en mocht ik laatst in de werkplaats meekijken en in de computer kijken naar historie van mijn auto.

Ze doen alleen zaken met Servers Breeman in Woerden lijkt het. De Qoets garantie is afgelopen dus ik heb nu zelf BMW pechservice afgesloten (Via ANWB), wat ik begrijp is dat overdag de dealer komt helpen en in de avond de ANWB. Gelukkig nog niet nodig gehad, de auto loopt vooralsnog als een zonnetje :)

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door CRZ » 30 jun 2023, 09:27

Ik heb enige tijd terug met ze geschakeld over de mogelijke aankoop van een auto. Was onder de indruk van de snelheid en voortvarendheid van handelen. Kreeg een prima bod, duidelijke afspraken over eventuele overdracht. Uiteindelijk voor een andere auto gegaan, maar zou op basis van deze ervaring zeker bij ze terugkomen als er iets staat wat passend is.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Bericht door veejay » 13 jul 2023, 16:24

Voor degene die dit draadje vanaf het begin gevolgd hebben; bij een recente bezoek aan Bergwerff is mij door hen verteld dat ze geen officieel BMW dealerschap hebben. Ik trek hiermee zelf de conclusie dat daarom het verlenen van PS garantie een probleem voor mijn import was destijds.

Verder leuke zaak en vriendelijke mensen daar in Gorinchem hoor! Zeker de moeite waard voor een autoliefhebber om wat pareltjes te bewonderen als je in de buurt bent.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Martijn 327i, wackywim, Wimo, Wout309t en 138 gasten