Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Elise » 06 nov 2020, 16:25

Automobilist niet langer heilig bij de VVD
Den Haag - Een stevige ruk naar links. Dat maakt de VVD in haar verkiezingsprogramma. Gepleit wordt plots voor het ophogen van het minimumloon, minder markt en een stevigere overheid. De partij trekt ook niet langer ten strijde tegen de automobilist als melkkoe. De partij accepteert dat automobilisten flink moeten betalen.

De partij maakt deze nieuwe koers niet via premier en lijsttrekker Mark Rutte bekend, maar via Klaas Dijkhoff, die na de verkiezingen de Tweede Kamer verlaat. Het is Dijkhoff die jaren aan het verkiezingsprogramma ’Samen aan de slag, nieuwe keuzes voor een nieuwe tijd’ werkte en de partij straks met zijn naar links opschuivende erfenis achterlaat.

Te lezen valt dat de VVD lastenverlichting wil voor brede middengroepen. De lasten voor kleine ondernemers moetn omlaag, terwijl grote moeten inleveren. De maximale huurprijs voor huurders met een laag inkomen bij woningcorporaties moet omlaag. Vervuilende industrie moet flink de knip trekken.

De VVD wil niets veranderen aan de hoge bijdrages die automobilisten met een brandstofauto al kwijt zijn aan wegenbelasting, aanschafbelasting en benzineaccijns. Mensen met een elektrische of andere emissieloze auto moeten een kilometerheffing gaan betalen, oftwel gaan rekeningrijden. Eerder trok de partij nog ten strijde tegen ’de auto als melkkoe’. Die koers laat de partij in het nieuwe verkiezingsprogramma varen.

Een vliegbelasting voor vluchten vanaf Nederlandse luchthavens blijft ook op het menu. Die kan pas weg als er als de afschaffing van de accijnsvrijstelling op kerosine internationaal is geregeld.

Rechtse VVD’ers zullen bij het lezen van het programma flink moet slikken. Met hun ruk naar naar links en groen lijken de liberalen meer toenadering te zoeken tot partijen als PvdA en GL. Bij het CDA vinden rechtse kiezers ook al geen onderdak. Ook die partij schuift onder lijsttrekker Hugo de Jonge op naar links.

Op sommige punten blijft de VVD onversneden rechts. Zo wil de partij een forse budgetverhoging voor de krijgsmacht. Jihadgangers met alleen de Nederlandse nationaliteit wil de partij desnoods stateloos maken, om te voorkomen dat ze terugkeren. Statushouders wonen als het aan de liberalen ligt eerst op een speciale integratielocatie, en komen pas in aanmerking voor een sociale huurwoning als ze voldoende zijn ingeburgerd. Ingeburgerde statushouders die zelf hun inkomen verdienen, krijgen eerder een permanente verblijfsvergunning.

De liberalen pleiten verder voor minimumstraffen voor georganiseerde misdaad en terroristische misdrijven. Het geven van Nederlands hulpgeld moet gaan lopen via de nieuwe organisatie NLAID ’om voorwaarden aan ontvangers te stellen, zoals het terugnemen van eigen onderdanen zonder recht op verblijf in Europa.’

Op termijn wil de VVD af van het verplicht eigen risico in de zorgverzekering en toe naar een systeem met eigen betalingen. Net als het CDA en PVV wil de partij dat er voor de zorg een reservistenbank op poten wordt gezet. Daarnaast wordt een raadgevend referendum bepleit. Al eerder werd bekend dat de partij extra kerncentrales wil zodat Nederland groene doelen kan behalen.

Dat Rutte opnieuw lijsttrekker wil worden, gaf hij recent aan in een interview in De Telegraaf. Hij zei er meteen bij dat hij géén campagne wil gaan voeren. „Omdat ik vind dat ik in deze tijd al mijn focus op de coronacrisis moet richten. Nederland wil nu geen uitvergroting van verschillen, maar dat de politiek alles doet om de crisis te bestrijden.”

L5S1
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door L5S1 » 06 nov 2020, 16:30

Slimme zet en direct dat 'nieuwe' linkse bolwerk een hak gezet.

Online
Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Kadett » 06 nov 2020, 16:31

Tijd voor een wegenvignet voor buitenlandse auto's en vrachtwagens

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door alt » 06 nov 2020, 16:54

Dit krijg je als je 10 jaar lang met al die linkse Haagse ambtenaren optrekt, waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Elise » 06 nov 2020, 17:28

Ik heb het nieuwe partijprogramma van de VVD niet gelezen, maar dit beloofd weinig goeds :protest:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door daNpy » 06 nov 2020, 17:45

Stevigere overheid?
Wanneer houd de geld-rond-schuif club eens op en gaat de overheid eens doen wat ze MOETEN doen: er zijn voor de burger?!
Het is één grote puinhoop bij de financiële instellingen van de overheid. Zorg eerst maar eens dat dat loopt voor je je ogen ergens anders op richt.

Waarom kan ik Duitsland tijdens de Corona de BTW verlaagd worden maar praat men in NL alleen maar over verhogingen en extra belastingen?
Ik hoop dat de VVD 0 stemmen krijgt met deze idioterie.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Luco » 06 nov 2020, 18:02

alt schreef: 06 nov 2020, 16:54 Dit krijg je als je 10 jaar lang met al die linkse Haagse ambtenaren optrekt, waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.
Je gezeur over ambtenaren begint me zo langzamerhand behoorlijk de strot uit te hangen.
En gezien deze opmerking snap je nog steeds het verschil niet tussen een politicus en een ambtenaar.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door ///Joost » 06 nov 2020, 18:19

Luco schreef: 06 nov 2020, 18:02
alt schreef: 06 nov 2020, 16:54 Dit krijg je als je 10 jaar lang met al die linkse Haagse ambtenaren optrekt, waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.
Je gezeur over ambtenaren begint me zo langzamerhand behoorlijk de strot uit te hangen.
En gezien deze opmerking snap je nog steeds het verschil niet tussen een politicus en een ambtenaar.
Hallo, Hallo, Hierzo! Hier ook een BAN! :tooth:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door alt » 06 nov 2020, 18:44

Ja wel, Luco, een ambtenaar werkt zijn hele werkzame leven als ambtenaar, een politicus heeft een doel d.m.v. politiek een vette baan binnen te halen.

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Elise » 06 nov 2020, 18:50

///Joost schreef: 06 nov 2020, 18:19 Hallo, Hallo, Hierzo! Hier ook een BAN! :tooth:
Je bent lekker op dreef vandaag :headbang: :headbang: :headbang:


Joost for president :popcorn: :hosanna: :hangloose: :beer: :clap: :tooth:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Robin » 06 nov 2020, 18:55

daNpy schreef: 06 nov 2020, 17:45 Stevigere overheid?
Wanneer houd de geld-rond-schuif club eens op en gaat de overheid eens doen wat ze MOETEN doen: er zijn voor de burger?!
Het is één grote puinhoop bij de financiële instellingen van de overheid. Zorg eerst maar eens dat dat loopt voor je je ogen ergens anders op richt.

Waarom kan ik Duitsland tijdens de Corona de BTW verlaagd worden maar praat men in NL alleen maar over verhogingen en extra belastingen?
Ik hoop dat de VVD 0 stemmen krijgt met deze idioterie.
+1

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Hielke » 06 nov 2020, 19:16

Slimme en fatsoenlijke zet zo'n beweging naar links.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Rnd » 06 nov 2020, 19:21

Sinds Mark Rutte van Rita Verdonk heeft gewonnen, heeft die hele partij een ruk naar links gemaakt. Zit weinig rechts aan. In de tijd van Bolkestein waaide er wel een andere wind.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door sitechris » 06 nov 2020, 19:40

Enige verschil is dat de VVD ons automobilisten allerlei beloftes deed om ons daarna flink te naaien. Nu zeggen ze iig eerlijk dat ze ons gaat naaien. Er verandert achter de komma dus niets. Wel jammer dat er op rechts nu eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief meer is om op te stemmen.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Eeuwe » 06 nov 2020, 19:53

Heb het al lang niet meer gestemd, gaat nu ook helemaal niet meer gebeuren.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door WJ » 06 nov 2020, 20:14

eBoonstra schreef: 06 nov 2020, 19:53 Heb het al lang niet meer gestemd, gaat nu ook helemaal niet meer gebeuren.
Elke niet stem, is een extra puntje voor DENK. Maak me geen ruk uit waar je op stem, maar een niet stem is automatisch een support voor die shitshow DENK.
Hier probeer ik mensen meestal mee over te halen, 10.000 stemmen voor DENK tellen namelijk zwaarder als er maar 1.000.000 stemmen zijn uitgebracht in plaats van 2.000.000 :D

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Eeuwe » 06 nov 2020, 21:15

WJ schreef: 06 nov 2020, 20:14
eBoonstra schreef: 06 nov 2020, 19:53 Heb het al lang niet meer gestemd, gaat nu ook helemaal niet meer gebeuren.
Elke niet stem, is een extra puntje voor DENK. Maak me geen ruk uit waar je op stem, maar een niet stem is automatisch een support voor die shitshow DENK.
Hier probeer ik mensen meestal mee over te halen, 10.000 stemmen voor DENK tellen namelijk zwaarder als er maar 1.000.000 stemmen zijn uitgebracht in plaats van 2.000.000 :D
Denk dat je het woordje “het” over het hoofd gezien hebt. Met “het” bedoelde ik de VVD, daar heb ik al lang niet meer op gestemd. Tot nu toe heb ik alle verkiezingen netjes ergens op gestemd ;)

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door mark323ti » 06 nov 2020, 21:26

Het is een middenpartij geworden. Blijven wel opkomen voor de werkende middenklasse en MKB. De 2 groepen die Nederland draaiende houden. Klimaat is natuurlijk al
lang niet meer het exclusieve domein voor links, Dat is misschien maar goed ook. Natuurlijk was het te verwachten dat er een alternatief voor de teruglopende brandstofaccijns moet komen. Ook wel goed dat de grote multinationals wat betreft fiscaliteit aangepakt gaan worden.
We hebben een geweldig land. Veel kansen, gelijkheid, beste gezondheidszorg, goed onderwijs, sociaal vangnet, welvaart en we zijn ook nog eens zeer gelukkig. Maar dat moet allemaal ergens van betaald worden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door JP » 06 nov 2020, 21:28

Kadett schreef: 06 nov 2020, 16:31 Tijd voor een wegenvignet voor buitenlandse auto's en vrachtwagens
Vrachtautos in de Benelux hebben al het eurovignet. Nunis dat €12 per dag of €1250 per jaar voor de zuinigste Euro 6, maar in Duitsland betaal je al €12 voor, ik gok 80km vrachtauto rijden. Totaal buiten verhoud dus hier in de Benelux

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Fasteddie2 » 07 nov 2020, 06:05

Volkspartij voor:
Vrijheid en
Democratie

Gelooft deze partij nou werkelijk echt zelf nog dat ze daarvoor staan ? :hammer:

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Robin » 07 nov 2020, 07:28

Fasteddie2 schreef: 07 nov 2020, 06:05 Volkspartij voor:
Vrijheid en
Democratie

Gelooft deze partij nou werkelijk echt zelf nog dat ze daarvoor staan ? :hammer:
Volkspolizei van
Vreemdelingen en
Dictatuur

:)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Shakes » 07 nov 2020, 08:53

Wat wel te stemmen dan?

Ik zie geen alternatief. Wilders, nee. Baudet, nee.

Auto’s spelen geen hele grote rol in m’n leven en budget.

Wil ik ergens heen pak ik een tweewieler. Betaal nu 10 per maand mrb en dat zal omhoog gaan maar dat is dan maar zo.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Robin » 07 nov 2020, 08:57

Nandor, Sinterklaas en vooral Zwarte Piet spelen ook geen rol in mijn leven, maar toch ga ik Wilders stemmen dit keer.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door sitechris » 07 nov 2020, 09:05

Ik zie op rechts voor mezelf simpelweg geen goede alternatieven. CDA en VVD te links, Baudet teveel aluhoedjesnonsens en Wilders vind ik te extreem. What to do? Ik heb geen flauw idee. Mss toch maar stemmen op Omzigt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Automobilist niet langer heilig bij de VVD

Bericht door Arthur » 07 nov 2020, 09:17

50-plus? :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten