Ik heb er netaan een pak waxinelichtjes van kunnen kopen, steken er elke avond 5 aan om de vorst uit de woonkamer te houden

Ik heb er netaan een pak waxinelichtjes van kunnen kopen, steken er elke avond 5 aan om de vorst uit de woonkamer te houden
Geloof je het zelf als het om een product als benzine gaat waar meer accijns en belasting (huh, hoe kan dat? ja dat kan) op zit dan wat dan ook?
tijdelijk, daarna gaat de OPEC gewoon minder produceren en worden de transport en raffinage kosten over minder liters verdeeld dus kosten omhoogGijzert schreef: 08 apr 2021, 14:19Vraag omlaag = overcapaciteit in de markt = prijs omlaag.daNpy schreef: 08 apr 2021, 13:15Vraag naar benzine omlaag = prijs omhoog.Mickmans schreef: 08 apr 2021, 12:55
a man can have dreams maar denk niet dat die nog in Nederland haalbaar zijn :/ de rede dat benzine prijs op den duur omlaag gaat (althans hoop ik) is omdat dan hopelijk op co2en waterstof rijden iets is gezien vgm de Duitse overheid dat wil stimuleren ik hoop dat we dat ook overnemen ik wil later als ik een midlife crisis heb ook wel effe een porche 911 rijden met 6 cilinders ipv een batterij![]()
Gaat op uitstoot, niet op gewicht. Anders wordt er geen een E auto verkocht.
Meer broemers is meer reden om thuis te werken
Accijns is een vast gegeven per liter. Staat dus los van vraag en aanbod.daNpy schreef: 08 apr 2021, 14:43Geloof je het zelf als het om een product als benzine gaat waar meer accijns en belasting (huh, hoe kan dat? ja dat kan) op zit dan wat dan ook?
Nog afgezien van het feit dat de MRB torenhoog gaat worden om deze vervuilers te weren. Bah!
Das ook niet perse 1+1. OPEC is natuurlijk maar 43% van de totale productie.Martijn_bmw schreef: 08 apr 2021, 14:57tijdelijk, daarna gaat de OPEC gewoon minder produceren en worden de transport en raffinage kosten over minder liters verdeeld dus kosten omhoog
Vraag naar kerosine zal niet zoveel zakken aangezien er geen vervanger voor gemotoriseerd vliegverkeer. Er is maar zoveel % wat kerosine kan worden uit een liter olie vandaan.Martijn_bmw schreef: 08 apr 2021, 14:57tijdelijk, daarna gaat de OPEC gewoon minder produceren en worden de transport en raffinage kosten over minder liters verdeeld dus kosten omhoog
Benzine die goedkoper wordt als er om milieugedoe steeds meer elektrische auto's komen. Sorry, ik geloof het gewoon niet.Gijzert schreef: 08 apr 2021, 15:33 Accijns is een vast gegeven per liter. Staat dus los van vraag en aanbod.
Belasting (btw) is natuurlijk wel prijs afhankelijk maar heeft minder impact.
Natuurlijk kan de overheid bijsturen als men wil, maar dat is een andere discussie.
Denk ik ook, alleen al vanwege die hele vaste kosten structuur met pomp onderhoud bevoorrading veiligheid enz enz die terug verdiend moet worden over die paar liter die nog verkocht wordtdaNpy schreef: 08 apr 2021, 21:27Benzine die goedkoper wordt als er om milieugedoe steeds meer elektrische auto's komen. Sorry, ik geloof het gewoon niet.Gijzert schreef: 08 apr 2021, 15:33 Accijns is een vast gegeven per liter. Staat dus los van vraag en aanbod.
Natuurlijk kan de overheid bijsturen als men wil, maar dat is een andere discussie.
Mensen die over 20 jaar nog een oldtimer rijden betalen gewoon een euro of 4-5 per liter aan de pomp. Als we geluk hebben.
Juist! Vooral op de VVD of D66 stemmen, dan weet je zeker dat je over 9 jaar happy bent en niks meer bezit. Regelt Klaus allemaal voor jealt schreef: 08 apr 2021, 19:04 Mickmans over 9 jaren mag je nog alleen op de elektrische fiets, die je verplicht moet huren.
Hier onder een yt met een uitleg voor je wat BBB betekend.
https://www.youtube.com/watch?v=as-nCFZ ... Democratie
Ik verwacht tegen die tijd synthetische brandstoffen.daNpy schreef: 08 apr 2021, 21:27Benzine die goedkoper wordt als er om milieugedoe steeds meer elektrische auto's komen. Sorry, ik geloof het gewoon niet.Gijzert schreef: 08 apr 2021, 15:33 Accijns is een vast gegeven per liter. Staat dus los van vraag en aanbod.
Mensen die over 20 jaar nog een oldtimer rijden betalen gewoon een euro of 4-5 per liter aan de pomp. Als we geluk hebben.
alt schreef: 09 apr 2021, 09:06 Als je over 10 jaren met een oude ice jouw kinderen naar school brengt, wordt er door de andere ouders & leraren erop aangesproken.
Je kind krijgt slechte cijfers, want die zal wel net zo dom zijn als zijn ouders.
Je bent tot buurttokkie gedegradeerd.
Brandstof zal zeker duur zijn, de brandverzekering van je huis wordt een veelvoud, want jouw ice kon weleens in de brand vliegen.
Jouw kinderen mogen niet met de buurkinderen spelen ,want jouw kinderen stinken naar brandstof.
Bezit is dan asociaal, want je wordt van bezit ongelukkig volgens Claus S.
Tja, hoe erg ik ook hoop dat dit niet waar zal zijn, ziet de toekomst er alles behalve rooskleurig uit. Ik zou zonder grappen oprecht niet weten waar ik mn geld aan uit ga geven als ik mn ICE autos toch weg moet doen? (ik spendeer 99% van salaris letterlijk aan mn auto's en ik hoef absoluut geen EV voor mezelf)daNpy schreef: 08 apr 2021, 21:27Benzine die goedkoper wordt als er om milieugedoe steeds meer elektrische auto's komen. Sorry, ik geloof het gewoon niet.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] en 5 gasten