Impressie van een DF circuitdag :)

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 18 jun 2020, 10:25

Nivex is toch een forum lid hier die aan de automotive weg timmert?
http://nivex.eu
Is volgens mij geen circuit typje, dus daar kun je een leuke serie mee doen, van eerst meerijden, dan een uurtje de bimmer met instructie, dan een uurtje alleen, en dan misschien een half dagje met eigen auto of iets uit de DF vloot.

Str8Six
Berichten: 964
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Str8Six » 18 jun 2020, 10:37

Eric Z schreef: 18 jun 2020, 10:23 Kijk je naar Apex is dat over het algemeen informeren of rondjes ring rijden. Maar er word niet doorgeduwd op kom vooral naar ons, geen afkrakerij van concurenten in de verhuur etc. En op wat eigen merchandise na misschien linken ze niet door naar affiliates etc.
Terwijl zo’n influencer er alles aan zal doen om je maar te laten subscriben en troep aan wil smeren van andere partijen.
En dus wordt je kijk op Apex er niet door beïnvloedt? Je associeert Apex nu toch juist als betrouwbaar, niet te pusherig en als goede informatiebron. De volgende keer als je een ringtripje of taxirit boekt zal Apex wellicht als eerste in je opkomen. Als het alleen om wat informatie delen ging, uploaden beide boys niet 3/4/5 keer per week, inclusief dagelijkse social media posts hoor.

Juist het voorbeeld van super succesvolle marketing. Zoals ik al zei, influencer is echt veel breder dan subsriben of producten verkopen.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 10:45

@Smiley, Nivex is wel camerageniek(ja zo werkt de wereld jongens...) en autogek. Goed punt.
Automeisje... ik denk dat je 't daar moet gaan zoeken. Een man is ook maar een man. En die Matt Watson (mooi figuur) of James (Mo Powaw Bebe) van Donut media dat zijn toch wel pros/uniekerige figuurtjes in onze hobbywereld. Net als Tiff of Tim Schrick of Malmedie en consorten.
Daar zijn er misschien nog twee handenvol of twee wereldwijd van, maar in NL?

Dus vandaar een Nivex of Automeisje. We kijken allemaal liever naar Chantal Janzen dan naar Paul de Leeuw....

EricZ zo stond ik er ook in bij 'influencer', maar Str8Six heeft goede argumentatie inderdaad.
Kijk naar Misha.


*Thumbs up naar WOKA en MartijnGizmo btw goed bezig ook!
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jun 2020, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door tomgtr » 18 jun 2020, 10:50

smiley schreef: 18 jun 2020, 10:25 Nivex is toch een forum lid hier die aan de automotive weg timmert?
http://nivex.eu
Is volgens mij geen circuit typje, dus daar kun je een leuke serie mee doen, van eerst meerijden, dan een uurtje de bimmer met instructie, dan een uurtje alleen, en dan misschien een half dagje met eigen auto of iets uit de DF vloot.
Dan is ook meteen duidelijk wie de doelgroep is, mannen in midlife crisis. Bedankt Robin :tooth:

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 10:53

You're welcome.

De helft plus zeven toch? Wordt 'm nog niet:)

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Eric Z » 18 jun 2020, 10:53

Str8Six schreef: 18 jun 2020, 10:37
Eric Z schreef: 18 jun 2020, 10:23 Kijk je naar Apex is dat over het algemeen informeren of rondjes ring rijden. Maar er word niet doorgeduwd op kom vooral naar ons, geen afkrakerij van concurenten in de verhuur etc. En op wat eigen merchandise na misschien linken ze niet door naar affiliates etc.
Terwijl zo’n influencer er alles aan zal doen om je maar te laten subscriben en troep aan wil smeren van andere partijen.
En dus wordt je kijk op Apex er niet door beïnvloedt? Je associeert Apex nu toch juist als betrouwbaar, niet te pusherig en als goede informatiebron. De volgende keer als je een ringtripje of taxirit boekt zal Apex wellicht als eerste in je opkomen. Als het alleen om wat informatie delen ging, uploaden beide boys niet 3/4/5 keer per week, inclusief dagelijkse social media posts hoor.

Juist het voorbeeld van super succesvolle marketing. Zoals ik al zei, influencer is echt veel breder dan subsriben of producten verkopen.
Dan verschillen wij van mening over wat een influencer is. Influencers willen je vooral beinvloeden om iets te kopen.
Tuurlijk is Apex ook een stukje marketing, maar het druipt er niet aan alle kanten vanaf dat je vooral moet kopen, kopen, kopen.
Overigens is het enige wat ik meekrijg is af en toe een video, dus mogelijk heb jij een hele andere beeldvorming als je andere sociale media van hen volgt.
Ik heb hun kanalen lekker ouderwets in een RSS reader en kijk daar dan wel eens wat van maar lang niet alles.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door tomgtr » 18 jun 2020, 10:55

Robin schreef: 18 jun 2020, 10:53 You're welcome.

De helft plus zeven toch? Wordt 'm nog niet:)
Nee man, dat is Hans, dan zit je in je 4e midlife crisis en doen jonge mokkeltjes je wat minder 🤪

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Tom » 18 jun 2020, 10:56

Veel vrouwen die bloggen over auto's leggen ook weer heel snel de nadruk op het vrouw zijn. Snap het vanuit hun eigen marketing en dat het makkelijk views scoren is in een wereld met veel mannen, maar ik kan er zelf niks mee.
Dan zie ik liever een Vicki Butler-Henderson die daar verder niet mee bezig is.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Richardt. » 18 jun 2020, 11:01

Eric Z schreef: 18 jun 2020, 10:53
Str8Six schreef: 18 jun 2020, 10:37
Eric Z schreef: 18 jun 2020, 10:23 Kijk je naar Apex is dat over het algemeen informeren of rondjes ring rijden. Maar er word niet doorgeduwd op kom vooral naar ons, geen afkrakerij van concurenten in de verhuur etc. En op wat eigen merchandise na misschien linken ze niet door naar affiliates etc.
Terwijl zo’n influencer er alles aan zal doen om je maar te laten subscriben en troep aan wil smeren van andere partijen.
En dus wordt je kijk op Apex er niet door beïnvloedt? Je associeert Apex nu toch juist als betrouwbaar, niet te pusherig en als goede informatiebron. De volgende keer als je een ringtripje of taxirit boekt zal Apex wellicht als eerste in je opkomen. Als het alleen om wat informatie delen ging, uploaden beide boys niet 3/4/5 keer per week, inclusief dagelijkse social media posts hoor.

Juist het voorbeeld van super succesvolle marketing. Zoals ik al zei, influencer is echt veel breder dan subsriben of producten verkopen.
Dan verschillen wij van mening over wat een influencer is. Influencers willen je vooral beinvloeden om iets te kopen.
Tuurlijk is Apex ook een stukje marketing, maar het druipt er niet aan alle kanten vanaf dat je vooral moet kopen, kopen, kopen.
Overigens is het enige wat ik meekrijg is af en toe een video, dus mogelijk heb jij een hele andere beeldvorming als je andere sociale media van hen volgt.
Ik heb hun kanalen lekker ouderwets in een RSS reader en kijk daar dan wel eens wat van maar lang niet alles.
Verschil is ook dat veel inlfuencers van gekkigheid niet weten wat ze moeten uithalen op social media om maar meer volgers te kunnen krijgen en er een zakcentje mee te kunnen verdienen. Als ze eenmaal genoeg verdienen voor hun levensonderhoud dan weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om maar vooral de inkomsten op niveau te kunnen blijven houden.

Wat Apex doet is ook pure marketing voor hun bedrijf en dat is hun goed recht. Verschil is alleen wel dat zijn iets minder afhankelijk zijn van de inkomsten van hun volgers. Dat maakt dat het dus minder hoeft, wat minder ongedwongen is en (denk ik) daardoor ook wat prettiger over komt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 18 jun 2020, 11:05

Afbeelding

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Gijzert » 18 jun 2020, 11:08

smiley schreef: 18 jun 2020, 10:25 Nivex is toch een forum lid hier die aan de automotive weg timmert?
http://nivex.eu
Is volgens mij geen circuit typje, dus daar kun je een leuke serie mee doen, van eerst meerijden, dan een uurtje de bimmer met instructie, dan een uurtje alleen, en dan misschien een half dagje met eigen auto of iets uit de DF vloot.
Nee hoor. Die komt alleen melden dat ze weer wat anders gekocht heeft. Verder niets.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 11:11

Meisjes....

Doe mij Cyndie Allemann qua:
-leuk en aandoenlijk kunnen presenteren.
-een der snelste hedendaagse vrouwen irl (op het www) op deze aardbol in any auto (denk ik???).
-en ze is en blijft een vrouw. Maar geen vrouwelijk geneuzel.

Dus er moet ook wel wat auto(rij)kunde bij kijken of iig de 'wil'.

dus Vicky BH ook idd Tom
Laatst gewijzigd door Robin op 18 jun 2020, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Richardt. » 18 jun 2020, 11:15

Overigens, om weer even ontopic te gaan, ik vind de impressie van DF maar een beetje "mwah". Niet van een hoog niveau en straalt volgens mij niet (voldoende) uit waar DF voor staat of voor wat DF is.

Dat kan veel beter. Dat kun je zelf doen, maar makkelijker is om iemand aan te trekken die al een achterban heeft én weet hoe je dergelijke content in elkaar knutselt.
Misschien is het helemaal geen gek idee om bij een volgende trackday op de Nurburgring Misha eens te vragen voor wat meer promotie in één van zijn vlogs. Andy Jaenen van Skylimit zie ik ook af en toe even voorbij flitsen in zijn vlogs.
Of anders wellicht WoKa/Martijn van Autoblog eens vragen, die kunnen er ongetwijfeld ook een goed item van maken.

Soms is zelf het wiel uitvinden niet de meeste efficiënte manier.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door veejay » 18 jun 2020, 11:19

Sabine Schmitz. klaar

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 11:22

veejay schreef: 18 jun 2020, 11:19 Sabine Schmitz. klaar
Ja dan is dat DF channel gauw 'klaar'.

:)

Waarom ging ze bij TG weg? Enorm rijtalent nog steeds. Maar de click met het publiek en presenteren voor de camera is ook een dingetje he.:)

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Tom » 18 jun 2020, 11:27

Idd Sabine kan goed rijden maar voor de camera komt het allemaal moeilijk geforceerd over.

Str8Six
Berichten: 964
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Str8Six » 18 jun 2020, 11:29

Dan verschillen wij van mening over wat een influencer is. Influencers willen je vooral beinvloeden om iets te kopen.
Tuurlijk is Apex ook een stukje marketing, maar het druipt er niet aan alle kanten vanaf dat je vooral moet kopen, kopen, kopen.
Overigens is het enige wat ik meekrijg is af en toe een video, dus mogelijk heb jij een hele andere beeldvorming als je andere sociale media van hen volgt.
Ik heb hun kanalen lekker ouderwets in een RSS reader en kijk daar dan wel eens wat van maar lang niet alles.
Ik gebruik gewoon de algemene definitie van een influencer, zoals die overal beschreven is. Dat is iemand die andere mensen hun gedrag beïnvloedt doordat zij een autoriteit zijn op een bepaald gebied. Vaak uitgelegd als koopgedrag, maar dat kan ook gebied van Brand building zijn.

Veel mensen denken alleen aan celebrity's/decision makers bij de term 'Influencer', maar zoals gezegd is het veel breder. Een blogger of journalist is ook een influencer.
Afbeelding


Het hoeft ook niet een erg bekend persoon te zijn. Hoe bekender, hoe meer bereik, maar hoe minder 'trustworthy' zegmaar. Je wordt immers meer beïnvloedt door iemand die dichterbij je staat en positief over iets is(vrienden, mensen die je al langer volgt omdat ze bepaalde kennis hebben). Die ben je meer geneigd te geloven en voor waar aan te nemen. Bekender/groter is dus niet altijd beter, zeker niet.

Zijn al wat interessante namen genoemd inderdaad, autoblog Wouter of (ex) autoblog Casper zijn ook goede opties.
Zat dan zelf met bijvoorbeeld Steijn Schothorst in mijn hoofd. Likeable gast, veel verstand van rijden/racen en wel een beetje fanbase. Weet alleen niet of hij zelf video doet.

Andere optie kan Sem Meijer zijn, enthousiaste gozer.
Laatst gewijzigd door Str8Six op 18 jun 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 11:47

^^^^ authenticiteit=autoriteit denk ik?

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door veejay » 18 jun 2020, 12:04

Denk dat ze zo moest overkomen "Saaie Duitser" van de Engelsen...

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 18 jun 2020, 12:11

Ik kreeg toch echt het gevoel dat ze moeite had met het Engels.
Knap als dat gespeeld was.

ErikS
Berichten: 18529
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door ErikS » 18 jun 2020, 12:17

Richardt. schreef: 18 jun 2020, 11:15 Overigens, om weer even ontopic te gaan, ik vind de impressie van DF maar een beetje "mwah". Niet van een hoog niveau en straalt volgens mij niet (voldoende) uit waar DF voor staat of voor wat DF is.

Dat kan veel beter. Dat kun je zelf doen, maar makkelijker is om iemand aan te trekken die al een achterban heeft én weet hoe je dergelijke content in elkaar knutselt.
Misschien is het helemaal geen gek idee om bij een volgende trackday op de Nurburgring Misha eens te vragen voor wat meer promotie in één van zijn vlogs. Andy Jaenen van Skylimit zie ik ook af en toe even voorbij flitsen in zijn vlogs.
Of anders wellicht WoKa/Martijn van Autoblog eens vragen, die kunnen er ongetwijfeld ook een goed item van maken.

Soms is zelf het wiel uitvinden niet de meeste efficiënte manier.
+1, en het eerste beeld op het circuit is een bijna crash, lekker man! :tooth:

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 15:11

smiley schreef: 18 jun 2020, 12:11 Ik kreeg toch echt het gevoel dat ze moeite had met het Engels.
Knap als dat gespeeld was.
Ja ze kwam zó door de casting bij Fawlty Towers lol:)

Stupid Kraut!:)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door ///Joost » 18 jun 2020, 15:48

Zonder een heel relaas te schrijven heb ik nog wel een paar tips.

1. Kies je publiek, en kies daar een bekend persoon uit waarmee je wilt samen werken. Mensen moeten zich kunnen associeren met deze persoon. Dat kan zijn 'opkijken tegen', willen bereiken wat deze persoon bereikt, of gewoon goed advies aannemen omdat deze persoon betrouwbaar is in hetgeen hij/zij doet.

2. Ik lees veel discussie over man/vrouw. Mijns inziens doet dat niet ter zake, maar met punt 1 inachtnemend kom je al snel bij een man uit. Kies zeker niet een vrouw vanwege uiterlijk. Je wilt een goede presentatie hebben op je video, en er zijn er maar weinig die de boodschap echt goed kunnen overbrengen. Een lekker mokkel met benedengemiddelde presentatiekwaliteiten, en het slaat snel om in een cringe-worthy en geforceerde produktie.

3. Vergis je niet in de kosten. Youtuber zijn is tegenwoordig een baan, en de echte goede producers met veel volgers vragen een flinke duit (kan gaan om EUR 10k+ per video). Je krijgt er wel veel publiciteit voor terug. Dus wederom, je krijgt waar je voor betaalt.

4. Geef wat geld uit om die video's te editen. Dit hoeft niet veel te kosten, maar bedenk wel dat deze spot een visitekaartje is van je bedrijf. Zorg dus dat het in een keer zo goed mogelijk is, want amateuristische effecten, muziek op de foute momenten, of gewoon slechte content gaat alleen maar averechts werken. Echt goede marketingcontent is slim opgezet, zodat mensen blijven kijken, en niet na 2 minuten afhaken. Als je het niet zelf kan, laat het gewoon lekker doen door iemand die dit dag in dag uit doet.

Robin
Berichten: 51330
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 23 jun 2020, 17:24


indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door indobesar » 23 jun 2020, 21:59

Robin schreef: 18 jun 2020, 11:11 Meisjes....

Doe mij Cyndie Allemann qua:
-leuk en aandoenlijk kunnen presenteren.
-een der snelste hedendaagse vrouwen irl (op het www) op deze aardbol in any auto (denk ik???).
-en ze is en blijft een vrouw. Maar geen vrouwelijk geneuzel.

Dus er moet ook wel wat auto(rij)kunde bij kijken of iig de 'wil'.

dus Vicky BH ook idd Tom
Van jou had ik haar wel verwacht:
Screenshot_.jpg
Screenshot_.jpg (582.94 KiB) 1583 keer bekeken
Voor de plaatjeskijkers: https://www.instagram.com/stephanekox/

Dochter van onze toerwagen meister en Brabo! :D


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten