Impressie van een DF circuitdag :)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Peter Tunissen » 17 jun 2020, 12:44

Voor veel mensen is het gesneden koek, maar iedereen is ooit voor het eerst op een circuit beland. En dat is hartstikke spannend!
Maar hoe gaat zo’n circuitdag nu eigenlijk in zijn werk?
Sophie Winter bezocht ons op Zandvoort en maakte de volgende coole impressie. Inclusief klein momentje op het circuit... :df:



De bedoeling is om dit soort dingen vaker te gaan doen.
Maar wat gaan we filmen?
Sfeerimpressies van dagen?
Testen van verschillende circuitauto's?
Ideale lijnen op de verschillende circuits?
Iets anders?

Jullie suggesties en input is welkom! :beer:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Eric H » 17 jun 2020, 13:01

Meer filmpjes okee......maar dan hopelijk wel zonder 80-er jaren Knight-Rider/A-Tem/McGyver muziekje eronder...... :lollerdelol:

Verder denk ik dat lijnen-filmpjes met begeleidende instructie (voice-over) altijd goed zijn :thumbup:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Peric » 17 jun 2020, 13:05

Ik denk dat je wel 's een hele 'Documentaire' kunt maken voor mensen die willen weten wat dat nou precies inhoudt.
Van de morgen tot vertrek 's avonds verschillende dingen filmen die op die dag gebeuren.
Aankomst, inschrijven, briefing, rondjes rijden. Evt. een mankement aan de auto welke gerepareerd moet worden ook, dan weten ze ook dat dat voor kan komen en waarom ze een bepaald bedrag betalen mochten ze iets huren.

En dan voor de gevorderden inderdaad een technische docu. Aanremmen, lijnen rijden. Misschien zelfs nog iets dieper ingaan op afstelling van de auto. En dan goede uitleg wáárom iets wordt aangepast. (die zou ik trouwens wel tegen betaling aanbieden.. :tooth: )

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door daNpy » 17 jun 2020, 13:41

Leuk idee!
Kan het filmpje nu niet kijken, maar focus op veiligheid en gedrag (het is geen race) vind ik wel belangrijke punten.

Daarnaast ben ik het wel met Peric eens, wil je niet een grens gaan trekken tussen wat je wil delen via film en wat er evt. betaald wordt?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 17 jun 2020, 14:01

Goed concept. Makkelijk deelbaar ook op de media waar de jongere doelgroep rondhangt.
Je ziet het Robert Mitchell van Apex ook doen, in het kader van wat Misha kan, kan ik ook.

De Jan Hammer muziek staat open voor verbetering.

Zed240
Berichten: 2921
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Zed240 » 17 jun 2020, 14:16

De heren van One Lap Heroes op YouTube hebben sinds enkele maanden een hele rits aan Circuit Guides. Ideale lijnen, etc. Zoiets kan goed als videomarketing ingezet worden.

Andere onderwerpen kunnen bijvoorbeeld zijn, Heel-and-toe, ideale rempunt, trailbraking, etc.

Kwaliteit is natuurlijk wel belangrijk, gesproken uitleg/voice-over doet een hoop. En nog één tip voor de volgende keer, geen 4:3 beeldverhouding... :)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door veejay » 17 jun 2020, 14:19

Misha had een mooie 4 delige serie van de Scuderia Hanseat dagen vorig jaar. Erg leuk om te zien en te leren.

https://youtu.be/uQgMwT7RHL4

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 17 jun 2020, 14:31

Aanremmen/lijnen/trailbraking/heel-toe etc.

Maar het begint bij de controle hebben van je auto tegen/op/over de grens en dat zie je in dit filmpje ook, vooral op nat.....
Dan kun je nog zo strak en snel lijnen rijden, maar één keer overstuur en je staat in 't gras.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Peric » 17 jun 2020, 15:19

Jullie zijn alweer een stap verder. Een docu over een dag circuit rijden voor beginners zou beter passen om mee te beginnen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 17 jun 2020, 15:43

Wat is de initiële doelgroep eigenlijk?
De incentives, de coureur voor een uur typjes, of het verleiden van vrij rijden rijders naar een halve/hele dag?

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door TLRS » 17 jun 2020, 15:47

Docu vind ik een goed idee! Leo de Haas erbij misschien?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door daNpy » 17 jun 2020, 15:47

smiley schreef: 17 jun 2020, 15:43 Wat is de initiële doelgroep eigenlijk?
De incentives, de coureur voor een uur typjes, of het verleiden van vrij rijden rijders naar een halve/hele dag?
Dit lijkt me inderdaad waardevol om te weten voor er over heel/toe etc gepraat gaat worden :tooth:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door daNpy » 17 jun 2020, 15:49

TLRS schreef: 17 jun 2020, 15:47 Docu vind ik een goed idee! Leo de Haas erbij misschien?
Koos Spee!

[insert saaie Spee-stem]
"Deze bestuurder laat zijn motor continue hoog in de toeren draaien voor het schakelen, wat natuurlijk erg slecht is voor het milieu. Ook blijft hij aan de linkerkant van de weg hangen, wat in Nederland verboden is, en doet hij dat om zo hard mogelijk de bocht in te kunnen sturen. Hartstikke gevaarlijk dit asociale weggedrag".

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Str8Six » 17 jun 2020, 17:58

Wat betreft sfeer-impressie tijdens zo'n dag/vergelijken van auto's:

Voor veel mensen waarschijnlijk een 'gruwel' woord, maar voor dit soort dingen schakel je het best gewoon een influencer in.
Mensen kijken tegenwoordig gewoon graag naar iemand die iets doet, wat ze zelf overwegen, en hoe deze dit beleefd.

Komt bij dat de kwaliteit van content van veel YouTube kanalen de laatste tijd echt super goed is, gelijk aan/beter dan sommige TV producties. Daar kun je zelf niet tegenop door een video proberen te maken, laat staan qua bereik (als dat een doel is natuurlijk).

Voor uitleg van lijnen rijden zou je zelf wel iets kunnen doen natuurlijk, de filmpjes van André van jaren terug me nog bij op de Nordschleife, supergaaf.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door smiley » 17 jun 2020, 20:35

Str8Six schreef: 17 jun 2020, 17:58 Voor veel mensen waarschijnlijk een 'gruwel' woord, maar voor dit soort dingen schakel je het best gewoon een influencer in.
3Nz0 Kn0L G@@t HaRdeR d@N MaX V3RstAppEn !!!!!!!!!! :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Peric » 17 jun 2020, 20:39

Denk niet dat je met zo'n 'influencer' de doelgroep bereikt..

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Eric Z » 17 jun 2020, 20:49

De mensen zelf zoals bij Apex Nurburgring vind ik altijd wel leuk om te zien. Niet een of andere vlog pipo die zichzelf helemaal het einde vind.

De basics qua veiligheid, vlaggen en de punten waarop gevlagd word, niet liften in bochten etc. Is een mooi begin. Dat kun je wel weer opvolgen naar welke mods heb je baat bij, dus beginnen met goede remmen in plaats van meer vermogen bijvoorbeeld.
Verschillen in lijnen tussen droog en nat.

En zo af en toe gewoon afwisselen met praatjes over het ongetwijfeld bijzondere spul wat er rijd op df dagen. Waarbij dus ook een eigenaar een stukje kan vertellen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door daNpy » 17 jun 2020, 21:38

Eric Z schreef: 17 jun 2020, 20:49 De mensen zelf zoals bij Apex Nurburgring vind ik altijd wel leuk om te zien. Niet een of andere vlog pipo die zichzelf helemaal het einde vind.

De basics qua veiligheid, vlaggen en de punten waarop gevlagd word, niet liften in bochten etc. Is een mooi begin. Dat kun je wel weer opvolgen naar welke mods heb je baat bij, dus beginnen met goede remmen in plaats van meer vermogen bijvoorbeeld.
Verschillen in lijnen tussen droog en nat.

En zo af en toe gewoon afwisselen met praatjes over het ongetwijfeld bijzondere spul wat er rijd op df dagen. Waarbij dus ook een eigenaar een stukje kan vertellen bijvoorbeeld.
Eens met hierboven, dat is wel leuk ja :thumbup:

Edit: filmpje net even bekeken, bedoeling is goed maar het is wel amateuristisch. De muziek moet zachter voor 2 seconden motor geroffel en in de halve minuut zitten 2 spins. Dat lijkt me dan weer geen reclame?

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Str8Six » 18 jun 2020, 00:15

Influencer is een breed begrip, al denken mensen inderdaad gelijk aan Enzo Knol ja. Misha & Robert zijn ook influencers, zij beïnvloeden door hun filmpjes jouw kijk en herkenning van hun merk, Apex. Zij maken die filmpjes niet omdat editten hun hobby is. Kan dus ook heel informatief zijn, precies hoe Peter het beschrijft.

Zal voor DF niet anders zijn. Zou dus eerst nagaan wie je wil bereiken, en dan nadenken hoe je dit wil doen. Voor elke niche en doelgroep is wel een persoon te bedenken, zoek dus iets dat past bij DF en de achterliggende gedachte ervan

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door DF-user-13935 » 18 jun 2020, 01:01

Bij het woord 'influencer' haak ik meestal direct af.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Robin » 18 jun 2020, 07:02

@EricZ inderdaad, Apex Misha en nu ook vaker Robert Mitchell met prima content.

Is Dave Roelvink niet te benaderen?




Ik neem een koffie.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Martijn M » 18 jun 2020, 09:38

Robin schreef: 18 jun 2020, 07:02 Is Dave Roelvink niet te benaderen?
Het is ter promotie van DF he, niet van een trackday verzekering :tooth:

Str8Six
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Str8Six » 18 jun 2020, 09:57

Emi schreef: 18 jun 2020, 01:01 Bij het woord 'influencer' haak ik meestal direct af.
Okay, vanaf nu dan ook geen videos van Carwow, Apex, of Carthrottle kijken.
Nederlandse vertaling van Influencer is 'Beïnvloeder', mocht dat minder weerstand oproepen....
Is dus veel en veel breder dan mensen die producten aanprijzen nadat ze bekend zijn geworden door stupiditeiten.

Kunnen ook mensen zijn met veel verstand van een bepaalde niche en worden gezien als goeroe op dat gebied.

Andere alternatief is dat je zelf aan de slag gaat met de camera, editten en uitleg, maar niet iedereen heeft een prettige YouTube/TV gezicht en stem. Filmpjes zo editten dat het een beetje profi lijkt gaat je ook een tijd kosten. Als het er amateuristisch uitziet kan het juist een tegengesteld effect hebben van wat je voor ogen hebt.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Richardt. » 18 jun 2020, 10:01

De negatieve lading bij het woord "influencer" komt voort uit het feit dat mensen met meer dan 1.000 volgers zich direct "influencer" moet noemen.

Doet mij altijd een beetje denken aan dit plaatje:
Afbeelding

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Impressie van een DF circuitdag :)

Bericht door Eric Z » 18 jun 2020, 10:23

Kijk je naar Apex is dat over het algemeen informeren of rondjes ring rijden. Maar er word niet doorgeduwd op kom vooral naar ons, geen afkrakerij van concurenten in de verhuur etc. En op wat eigen merchandise na misschien linken ze niet door naar affiliates etc.
Terwijl zo’n influencer er alles aan zal doen om je maar te laten subscriben en troep aan wil smeren van andere partijen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], erwin20vt, Fabian, Richardt. en 120 gasten