Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door ///Joost » 18 nov 2020, 14:48

Martijn_bmw schreef: 18 nov 2020, 14:20
///Joost schreef: 18 nov 2020, 14:12
Luco schreef: 18 nov 2020, 13:59
Als de range voldoende toeneemt dan wel, want iedereen laad het liefste thuis, kunnen er een hoop benzinestations weg.
Niet iedereen heeft een huis met een oprit (understatement), of mogelijkheid tot directe aansluiting op het elektriciteitsnet. Al die appartementen, al die woningen in binnensteden, etc. Hoe moet dat dan? Ik zie het nog niet 1, 2, 3 gebeuren.
Los daarvan wat Gijzert ook aanhaalt het spanningnet wat in NL in de grond ligt kan het gewoon niet aan.
Te dunne kabels om zoveel stroom tegelijk te leveren.
Inderdaad, dat is zeker een minstens zo belangrijk punt.

Zonnepanelen met een powerwall, warmtepomp, etc. Dat lijkt me echt ideaal, gewoon compleet onafhankelijk zijn van het net. Alleen nog een wateraansluiting en een glasvezellijn nodig.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Luco » 18 nov 2020, 15:40

allemaal waar, dat zeg ik ook heel de tijd, maar het wordt er gewoon doorheen gedrukt

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door smiley » 18 nov 2020, 16:07

In 2018 werd de boodschap afgegeven dat we massaal van het gas afgingen. Dikke paniek.
Nu 2 jaar verder zijn dat 68 huizen in totaal. (Zie aflevering ZML van een week geleden)
Wat Joost beschrijft is een 50k handeling. Gaat niet gebeuren. Ten minste niet voor Jan Modaal.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Elise » 18 nov 2020, 16:46

Gijzert schreef: 18 nov 2020, 14:35 Iedereen moet zonnepanelen en een tesla wall aanschaffen.
Die combinatie van zonnepanelen met een tesla wall werkt natuurlijk alleen in de zomermaanden, van oktober t/m februari heb je er helemaal niks aan.
Dus dat is niet de oplossing voor de infrastructuur problemen.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Elise » 18 nov 2020, 16:50

///Joost schreef: 18 nov 2020, 14:48 Zonnepanelen met een powerwall, warmtepomp, etc. Dat lijkt me echt ideaal, gewoon compleet onafhankelijk zijn van het net. Alleen nog een wateraansluiting en een glasvezellijn nodig.
En een generator om de omvormer van stroom te voorzien zodat de zonnepanelen stroom kunnen leveren :tong:

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door alt » 18 nov 2020, 17:53

Als er veel waterstof auto's gaan rijden, de tankstations kunnen dan hun tanks gaan vullen met waterstof, dat zal dan weer een domme politicus gaan zeggen.
Dat wordt net zoiets als benzine opslaan in een vergiet.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Gijzert » 18 nov 2020, 18:44

Elise schreef: 18 nov 2020, 16:46
Gijzert schreef: 18 nov 2020, 14:35 Iedereen moet zonnepanelen en een tesla wall aanschaffen.
Die combinatie van zonnepanelen met een tesla wall werkt natuurlijk alleen in de zomermaanden, van oktober t/m februari heb je er helemaal niks aan.
Dus dat is niet de oplossing voor de infrastructuur problemen.
Dan de oplossing waar een aantal Belgen aan werken. Zonnepanelen die de energie omzetten in waterstof.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Joop » 19 nov 2020, 00:03

///Joost schreef: 18 nov 2020, 14:12
Luco schreef: 18 nov 2020, 13:59
Als de range voldoende toeneemt dan wel, want iedereen laad het liefste thuis, kunnen er een hoop benzinestations weg.
Niet iedereen heeft een huis met een oprit (understatement), of mogelijkheid tot directe aansluiting op het elektriciteitsnet. Al die appartementen, al die woningen in binnensteden, etc. Hoe moet dat dan? Ik zie het nog niet 1, 2, 3 gebeuren.
Voor mij één van de redenen om er nog met een hele grote boog om die EV’s heen te lopen, al zal het enkel voor woon-werk-verkeer best een prima oplossing zijn in mijn geval (los van de afspraken buiten de deur). Ik heb een mooie ondergrondse garage onder onze appartementen, maar aanleg van een paar laadpalen is nog best een lastige om ingepast te krijgen. Daarbij, langs de straat zetten hier in het centrum zie ik ook niet zitten als je een mooie veilige plek binnen hebt.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Kadett » 19 nov 2020, 07:35

Ik zou een EV echt niet binnen willen laden als ik een eigen garage zou hebben. Altijd buiten mocht ie kortsluiting krijgen dan fikt niet gelijk je huis mee weg.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door matthyssie » 19 nov 2020, 09:44

^dat is dus absoluut een angst van veel mensen incl mij. Zelfde geldt voor zo'n Tesla Wall. Je zal er maar gezeik/brand mee krijgen zeg..

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 19 nov 2020, 09:46

Ach het wordt er toch wel doorgedrukt in deze schijndemocratie genaamd Nederland/EU.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Karel » 21 nov 2020, 07:47

Klopt.
En dan gaan ze in België de kerncentrales ook nog sluiten ipv te vernieuwen.
Waar denken ze al die stroom vandaan te halen als ze er nu al soms niet komen terwijl ze meer de EV’s willen pushen??
(Wss veel duurder uit het buitenland want totaal geen visie bij de politiek!)

En als je straks 2x EV’s moet laden in een gezin kan je mega investeringen doen om een gepaste kabel naar de straatkant te trekken.
Gaat helemaal nergens over.

EV is verre van de toekomst.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door 328Ti » 21 nov 2020, 08:04

Elise schreef: 18 nov 2020, 16:50
///Joost schreef: 18 nov 2020, 14:48 Zonnepanelen met een powerwall, warmtepomp, etc. Dat lijkt me echt ideaal, gewoon compleet onafhankelijk zijn van het net. Alleen nog een wateraansluiting en een glasvezellijn nodig.
En een generator om de omvormer van stroom te voorzien zodat de zonnepanelen stroom kunnen leveren :tong:
Daar kan ik dan wel weer voor zorgen :kikker:

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Elise » 21 nov 2020, 10:01

Karel schreef: 21 nov 2020, 07:47 Klopt.
En dan gaan ze in België de kerncentrales ook nog sluiten ipv te vernieuwen.
Waar denken ze al die stroom vandaan te halen als ze er nu al soms niet komen terwijl ze meer de EV’s willen pushen??
(Wss veel duurder uit het buitenland want totaal geen visie bij de politiek!)

En als je straks 2x EV’s moet laden in een gezin kan je mega investeringen doen om een gepaste kabel naar de straatkant te trekken.
Gaat helemaal nergens over.

EV is verre van de toekomst.
Met dat prosumententarief is het in Belgie niet erg aantrekkelijk om zonnepanelen te beginnen, wat dat betreft weinig stimulans vanuit de regering aldaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Majestic-12 [Bot] en 110 gasten