Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Dit is ons algemene autoforum.
Online
ErikS
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door ErikS » 29 mei 2020, 14:39

tomgtr schreef: 26 mei 2020, 20:50 Om de spirit van GTRene een beetje hoog te houden, V8 erin!

Mijn M3W trekt mijn gemiddelde akelig naar beneden. 5,6 nog maar.
Ik wil je er wel vanaf helpen. :tooth: :thumbup:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 24004
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Luco » 29 mei 2020, 15:48

ik bied 500 euro

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41096
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 01 jul 2020, 11:37

Ik plaats 'm hier maar even.
Ik vroeg me wel eens af, wat is de gemiddelde leeftijd van het (NL) wagenpark, maar vooral, wat is het gemiddeld vermogen? >100pk, alle auto's?
In 2020 was het gemiddeld, verkocht op 166pk.
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-auto-s-ge ... ~aaa3b593/

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 962
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Jan Terwolde » 01 jul 2020, 11:42

Duitsland toch? Nederland zal wel stukje minder zijn lijkt mij met al die aygo's en vroegere 14% knallers.

SlowCo
Berichten: 1977
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door SlowCo » 01 jul 2020, 11:42

Zou ook leuk zijn als ze het gemiddelde gewicht erbij zouden vermelden. En dan vooral het verschil met die jaren '70...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41096
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 01 jul 2020, 11:49

SlowCo schreef: 01 jul 2020, 11:42 Zou ook leuk zijn als ze het gemiddelde gewicht erbij zouden vermelden. En dan vooral het verschil met die jaren '70...
Van de bestuurder/bestuurster/eigenaar ook?:)

Edit en dan ook het procentueel gemiddeld aantal ongevallen/zwaargewonden/doden tov het absolute aantal auto's. :-)

SlowCo
Berichten: 1977
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door SlowCo » 01 jul 2020, 12:22

Robin schreef: 01 jul 2020, 11:49 Van de bestuurder/bestuurster/eigenaar ook?:)
Dat komt vooral omdat we gemiddeld "groter" geworden zijn toch...? :ongeveer als: :bag:

Tom
Berichten: 19352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Tom » 16 nov 2020, 20:36

https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/
‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.

Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.

,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.

De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.

Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.

Karel
Berichten: 945
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: België
Contacteer:

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Karel » 16 nov 2020, 20:49

88A4F85F-2B66-489B-92AB-8926F1045776.jpeg
88A4F85F-2B66-489B-92AB-8926F1045776.jpeg (108.25 KiB) 419 keer bekeken

In EVO stond nog een leuk artikel over de nieuwe Franse taksen adhv emissie en gewicht.
Daar is alles straks ook zo dood als een pier.

FYI: een Megane RS (4) krijgt 10.500euro co2 taks erbovenop.

Online
Eric Z
Berichten: 3149
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Eric Z » 16 nov 2020, 21:04

Die RS valt hoog uit, maar volgens mij valt de rest redelijk in het niet als je het naast onze BPM zet.

Gijzert
Berichten: 2357
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Gijzert » 16 nov 2020, 21:17

En max 30k erbij. Das hier niet afgekapt.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3315
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door sitechris » 17 nov 2020, 07:16

De bpm van een megane rs is hoger. Nee, het einde is nabij helaas.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41096
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 17 nov 2020, 07:52

Gewoon 30 mille max erbij in Frankrijk op dat dikkere spul.

Dus door hogere belastingen redden we de wereld. Prima verhaal. Al jaren hetzelfde.

Voor de rest dieptriest natuurlijk.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 18149
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW 435i & Z3 2.0i
Locatie: Baarn

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Martijn_bmw » 17 nov 2020, 08:24

Tom schreef: 16 nov 2020, 20:36 https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/
‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.

Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.

,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.

De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.

Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.
Als dit echt Euro7 wordt dan is het naar mijn idee idd einde verhaal verbrandingsmotor.
Dat kan gewoon nooit, dan moet je wel naar elektrisch. Wat ook een wassen neus is, want die verbruikt bergop / met dakkoffer etc ook meer dan zonder alleen is die uitstoot niet ter plaatse maar moet je eerder opladen met stroom die in een kolencentrale voor extra co2 uitstoot zorgt....

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3315
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door sitechris » 17 nov 2020, 08:53

Leg dat maar eens uit aan ideologische groendenkers.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 19697
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door JP » 17 nov 2020, 08:56

2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41096
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 17 nov 2020, 09:01

Lange Frans @JP?:)

Maar klopt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 19697
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door JP » 17 nov 2020, 09:12

In Frankrijk ook flinke co2 toeslagen op wat dikkere kletsers. Ja dat gaan ze in België ook doen de komende jaren. Langzaam steeds meer. Dan kan nederland niet achter(lijk) blijven. “Ja maar wij betalen al het meeste?”.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 962
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Jan Terwolde » 17 nov 2020, 09:37

JP schreef: 17 nov 2020, 09:12 In Frankrijk ook flinke co2 toeslagen op wat dikkere kletsers. Ja dat gaan ze in België ook doen de komende jaren. Langzaam steeds meer. Dan kan nederland niet achter(lijk) blijven. “Ja maar wij betalen al het meeste?”.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.
Vooral dit inderdaad.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 962
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I Rotrex
Locatie: Gelderland

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Jan Terwolde » 17 nov 2020, 09:39

JP schreef: 17 nov 2020, 08:56 2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.
Wie moet straks de tanks bouwen bij de 3e wereldoorlog? Of gaan we gewoon met atoombommen gooien?

EV tank? :bag:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 2250
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door alt » 17 nov 2020, 09:46

Er nog hoop, jawel in Engeland maken ze bijna elk motorblok na volgens de originele tekeningen.
Een van mijn huurder haalt uit Engeland Mercedes Benz motoren voor een SSK, gloednieuw.
Een oude vriend zijn zoon heeft een Bugatti motor voor een Royal uit Engeland gehaald & daar een Bugatti Royal om gebouwd.

Over 5 jaar, als bijna iedereen met een ev rijdt, dan kan je diesels verhuren om met vakantie te gaan.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41096
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Robin » 17 nov 2020, 09:57

Laatste zin alt. Mooi:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32127
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Arthur » 17 nov 2020, 09:59

JP schreef: 17 nov 2020, 08:56 2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.
Lekker alleen die Pixo houden en de centen van de Focus in snurkie. Nu nog iets kopen is bloeden straks.

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 11919
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door Downforce Hans » 17 nov 2020, 10:24

tomgtr schreef: 26 mei 2020, 20:26 Ik heb die V8 ook echt gekocht uit liefde voor het milieu.
Ik dacht dat ik de enige was......

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11651
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: In lockdown

Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?

Bericht door ///Joost » 17 nov 2020, 10:29

Robin schreef: 01 jul 2020, 11:37 Ik plaats 'm hier maar even.
Ik vroeg me wel eens af, wat is de gemiddelde leeftijd van het (NL) wagenpark,
Daar heb ik wel een staatje van. Rapport is uit 2019.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Beut67, Koen Bongers, Majestic-12 [Bot], Mnrk en 63 gasten