Ik wil je er wel vanaf helpen.tomgtr schreef: 26 mei 2020, 20:50 Om de spirit van GTRene een beetje hoog te houden, V8 erin!
Mijn M3W trekt mijn gemiddelde akelig naar beneden. 5,6 nog maar.

Ik wil je er wel vanaf helpen.tomgtr schreef: 26 mei 2020, 20:50 Om de spirit van GTRene een beetje hoog te houden, V8 erin!
Mijn M3W trekt mijn gemiddelde akelig naar beneden. 5,6 nog maar.
Van de bestuurder/bestuurster/eigenaar ook?:)SlowCo schreef: 01 jul 2020, 11:42 Zou ook leuk zijn als ze het gemiddelde gewicht erbij zouden vermelden. En dan vooral het verschil met die jaren '70...
Dat komt vooral omdat we gemiddeld "groter" geworden zijn toch...?
‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.
Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.
,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.
De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.
Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.
Als dit echt Euro7 wordt dan is het naar mijn idee idd einde verhaal verbrandingsmotor.Tom schreef: 16 nov 2020, 20:36 https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.
Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.
,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.
De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.
Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.
Vooral dit inderdaad.JP schreef: 17 nov 2020, 09:12 In Frankrijk ook flinke co2 toeslagen op wat dikkere kletsers. Ja dat gaan ze in België ook doen de komende jaren. Langzaam steeds meer. Dan kan nederland niet achter(lijk) blijven. “Ja maar wij betalen al het meeste?”.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.
Wie moet straks de tanks bouwen bij de 3e wereldoorlog? Of gaan we gewoon met atoombommen gooien?JP schreef: 17 nov 2020, 08:56 2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.
Lekker alleen die Pixo houden en de centen van de Focus in snurkie. Nu nog iets kopen is bloeden straks.JP schreef: 17 nov 2020, 08:56 2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.
Ik dacht dat ik de enige was......
Daar heb ik wel een staatje van. Rapport is uit 2019.Robin schreef: 01 jul 2020, 11:37 Ik plaats 'm hier maar even.
Ik vroeg me wel eens af, wat is de gemiddelde leeftijd van het (NL) wagenpark,
Gebruikers op dit forum: Will F. en 9 gasten