Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Zal vast gepaard gaan met een dikker prijskaartje. Ik denk dat auto prijzen echt gaan knallen in de toekomst, wat ze ook verzinnen.
- tomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ik heb die V8 ook echt gekocht uit liefde voor het milieu.
- Luco
- Berichten: 27874
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Oooooww, nu.nl.....
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ik hoor niks over de dUUrzAAmHEID van de koffiezet apparaat motorblokken.
- tomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ach, pragmatisch gezien hebben deze automerken wellicht gelijk. Maar we weten allemaal hoe dogmatisch de milieulobby is toch? Het idee dat biomassacentraleS goed zouden zijn voor het milieu is nu echt zeer vakkundig Om zeep geholpen. De onderbouwing dat dat zelfs slechter is dan kolen is een stuk beter onderbouwd dan dat de aarde opwarmt door CO2. Wat schetst mijn verbazing? Of eigenlijk ook niet, de boomknuffelaars blijven er toch achter staan. En het subsidiëren. Ja natuurlijk, hun sponsors en financiers hebben dat hele systeem opgetuigd, als ze dat omver trekken, wie gaat dan de milieulgekkies financieren. Zelfde met bio brandstof. Niet goed voor CO2 uitstoot, slecht voor betaalbaarheid eten en desastreus voor ecosystemen over de hele wereld. Iedereen weet dat. Maar de belangen erin zijn te groot om omver te trekken. Zo zal het ook met deze gedachtengang gaan. Het is wellicht beter voor het milieu maar we doen het toch lekker niet.
- Luco
- Berichten: 27874
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Maar wel het meest efficient...? Oke maar hoeveel energie, uitstoot etc kost het om die dingen te bouwen en weg te kieperen na de gemiddelde levensduur.
- tomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Om de spirit van GTRene een beetje hoog te houden, V8 erin!
Mijn M3W trekt mijn gemiddelde akelig naar beneden. 5,6 nog maar.
Mijn M3W trekt mijn gemiddelde akelig naar beneden. 5,6 nog maar.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Zo is het precies maar het is gewoon (weer) onzin wat nu.nl verkondigd. Een gedownsizede motor kan prima minder NOx uitstoten maar op CO2 worden fabrikanten nu eenmaal afgerekend. Dus er wordt ontwikkeld op minimale CO2 uitstoot ook al resulteert dat in meer van iets anders. Er wordt net gedaan alsof die dingen constant met de tong uit de uitlaat maximale prestaties moeten leveren maar dat is gewoon bullshit. Het is eigenlijk gewoon een (gedwongen) keuze. Porsche is alvast aan het voor masseren om de waarschijnlijk commerciële minder succesvolle downsizers weer van een normale motor te voorzien.tomgtr schreef: ↑26 mei 2020, 20:44 Ach, pragmatisch gezien hebben deze automerken wellicht gelijk. Maar we weten allemaal hoe dogmatisch de milieulobby is toch? Het idee dat biomassacentraleS goed zouden zijn voor het milieu is nu echt zeer vakkundig Om zeep geholpen. De onderbouwing dat dat zelfs slechter is dan kolen is een stuk beter onderbouwd dan dat de aarde opwarmt door CO2. Wat schetst mijn verbazing? Of eigenlijk ook niet, de boomknuffelaars blijven er toch achter staan. En het subsidiëren. Ja natuurlijk, hun sponsors en financiers hebben dat hele systeem opgetuigd, als ze dat omver trekken, wie gaat dan de milieulgekkies financieren. Zelfde met bio brandstof. Niet goed voor CO2 uitstoot, slecht voor betaalbaarheid eten en desastreus voor ecosystemen over de hele wereld. Iedereen weet dat. Maar de belangen erin zijn te groot om omver te trekken. Zo zal het ook met deze gedachtengang gaan. Het is wellicht beter voor het milieu maar we doen het toch lekker niet.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ik schaam me dood, dadelijk een gewone V8 355 CI........ ik gaat eens ........ naar een big-blok........ 5.7 liter V8 moet dan maar naar 7-8 liter...... tis niet anders.
Gr Ron
Gr Ron
- Luco
- Berichten: 27874
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
de Toronado had een 7,5 liter met aandrijving op de voorwielen
-
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Nog even en de V8 blender is weer terug......
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Een terugkeer zie ik niet gebeuren. Wel geloof ik dat in de toekomst benzinemotoren nog verkocht worden, maar voor absurde prijzen. Een beetje vergelijkbaar met een mooi mechanisch horloge. Je ziet nu al een trend dat merken steeds vaker supercars verkopen met lage oplagen en gigantische bedragen (in de tonnen), alleen voor de superrijken weggelegd. Aston Martin Valkyrie, Lotus Evija (heeft weliswaar geen benzinemotor, maar wel absurd bedrag voor een auto van dat merk), Mercedes Project One, etc. Op Twitter zit Chris Harris er wel eens op te klagen, alleen een paar sjeiks in Dubai daarop zitten te wachten maar het normale volk wil gewoon 50-100K (nieuw) uitgeven voor wat leuks-sportiefs.
Zodra 90% van het aanbod bij een merk uit EV's bestaat zal het ook niet meer rendabel zijn om mooie benzinemotoren te ontwikkelen (tegen 'normale' bedragen). Gok ook dat de doelgroep kleiner wordt, als je voor specs gaat valt er eigenlijk ook niet met normale EV's en die absurde acceleratie te concurreren.
Zodra 90% van het aanbod bij een merk uit EV's bestaat zal het ook niet meer rendabel zijn om mooie benzinemotoren te ontwikkelen (tegen 'normale' bedragen). Gok ook dat de doelgroep kleiner wordt, als je voor specs gaat valt er eigenlijk ook niet met normale EV's en die absurde acceleratie te concurreren.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Er was toch een fabrikant die juist de 6 cilinder terug ging halen las ik pas ergens omdat het een positief effect had.
Zelf koop ik ook niks diks meer, waarom 20k meer betalen om maar een 6 cyl te hebben. Tuurlijk heb ik die liever maar het staat niet in verhouding meer momenteel.
Die 3 cyl 1.0 turbo blokjes gaan nooit halen wat een M52 oid kon, 3 of 4 ton op de klok en niks aan het handje met elke 15.000km verse olie erin maarja, de geleerden hebben gesproken en wij moeten onze knip trekken helaas.
Zelf koop ik ook niks diks meer, waarom 20k meer betalen om maar een 6 cyl te hebben. Tuurlijk heb ik die liever maar het staat niet in verhouding meer momenteel.
Die 3 cyl 1.0 turbo blokjes gaan nooit halen wat een M52 oid kon, 3 of 4 ton op de klok en niks aan het handje met elke 15.000km verse olie erin maarja, de geleerden hebben gesproken en wij moeten onze knip trekken helaas.
- Fedmas
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Nieuwe A3 heeft een 116pk 2.0L Diesel, waar dit eerst een 1.6 was. Zelfde blok gaat met een chippie naar 200pk. Volledig geknepen. Dus geeft ook wel weer mogelijkheden voor ons DF'ers.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Prima toch, (ontwikkel)kosten besparen door een blok maximaal te knijpen middels motormanagement.
Daarom zou ik de Z4 ook altijd een sDrive20i nemen ipv een 30i bijvoorbeeld.
Daarom zou ik de Z4 ook altijd een sDrive20i nemen ipv een 30i bijvoorbeeld.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Mooi voorbeeld zijn de benzinemotoren van Mazda ook. Daar geloven ze niet in downsizen en hebben ze gewoon geoptimaliseerde tweeliters zonder turbo etc gebruikt.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Nou, als dat de trend wordt... Doe me dan maar een downsize motor met turbo. Mss valt het in de sportmodelletjes nog mee, maar in de gezinswagens valt het tegen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Semi blij mee. Behalve prijskaartje.Auf die Dauer hilft nur Power, of niet Wernher?
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ik las het altijd om de vaak hilarische commentaren onder de stukken, maar sinds ze daar politiek correct zijn geworden en juist bij de artikelen die de leukste discussies geven, deze direct al sluiten....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 359 gasten