wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 31 mar 2020, 19:18

Nou klinkt goed jongens, dan zit ik goed bij mn vertrouwde adres...moet zeggen dat ik in deze tijd waar weinig schade gemaakt wordt meer verwacht had qua “doe mij maar een flinke maar simpele spuitklus korting” maar het zal wel.

Ga t maar gewoon doen.

Elise
Berichten: 7278
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Elise » 31 mar 2020, 19:24

Hoeveel uur werk is het en hoeveel zijn de materiaalkosten, iemand die daar een zinnig antwoord over kan geven?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door JP » 31 mar 2020, 19:25

lang verhaal kort is dat de hele auto spuiten (excl restylen van deukjes), maar incl demonteren en monteren waar nodig, voorbewerken etc kost circa 3000,- Dan is het goed gedaan.
Hoe doe je dat met dat restylen dan ?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Luco » 31 mar 2020, 19:26

Elise schreef: 31 mar 2020, 19:24 Hoeveel uur werk is het en hoeveel zijn de materiaalkosten, iemand die daar een zinnig antwoord over kan geven?
Ik denk dat dit heel veel verschilt per auto, wat wil je en hoe wil je dat het eruitziet.
Als voorbeeldje is Erwin met de Alpine, ruim 120 uur aan het schuren en polyesteren geweest aan alleen de motorrruimte.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door jacobt » 31 mar 2020, 19:27

Voor 3000 euro ex btw ga je niet krijgen wat je verwacht, of ze zitten echt zonder werk.

Demonteren, schoonmaken, schuren ,
Plamuren en oude roestplekken wegwerken die je nu nog niet ziet, alles ontvetten, alles inplakken , weer monteren en stof weg polijsten.
Niet te vergeten Oude deurrubbers, oude kitranden, tegenslagen en risico afprijzen enz...

50 uur? ( ik zou het knap vinden).
60 euro per uur?

Als het voor 3000 euro een nieuwe wordt ( van buiten) met de juiste kwaliteit zou het mij verbazen.
Hoe ouder de auto, des te lastiger deze klus.
Heb het 3x zelf gedaan met een oudere m3 , oudere m5 en een klassieke fiat 500.

Na elke zei ik:”dit nooit weer”. Zoveel werk ( mits goed) en tegenslagen.

Verwacht je dat deuren en motorkap en kofferklep gedemonteerd wordt? Of alleen bumpers en spoiler?
Sponningen mee spuiten ? VoorSpatborden erop laten zitten met spuiten?

Ik wil niet negatief doen maar weet welke verwachtingen jij hebt, die zou ik vooraf heel duidelijk aangeven bij de Spuiter . Mits hij daar niet aan voldoet ga je niet betalen.
Denk dat ze er dan niet aan beginnen voor 3000 euro. ( of ze hebben honger naar werk vanwege Corona ellende.)

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door NSXRS » 31 mar 2020, 19:35

Niet helemaal on-topic, maar wel deels...
Ik ben (ongetwijfeld) een zeikerd, maar ik heb nog nooit een spuiter meegemaakt die geheel zelf in 1x topwerk levert, er is bij gereed melding altijd wel één en ander niet helemaal perfect: stofje(s) zakkertje, spuitrand, spuit structuur....
Het gaat er om hoe daarna opgelost wordt en dat is vaak heel wisselend:
- de ene vindt het duidelijk perfect en je zeurt, met hoop gezucht en tegenzin wordt uiteindelijk 70% van de probleempuntjes opgelost en ben je er daarna zo klaar mee dat je de rest laat zitten, je er geen vertrouwen in hebt dat echt goed gaat komen
- de ander begrijpt je puntjes en doet zijn best om alles op te lossen en op een bepaald moment neem je dan met 95% van de puntjes opgelost genoegen, omdat spuiter echt zijn best doet en realistisch gezien dat dan het maximaal haalbare is.

Wat mij ook zo opvalt is de soms wisselende kwaliteit bij dezelfde spuiter: de ene keer echt heel netjes acceptabel en wanneer dan daarom een volgende keer weer gebracht, dan is er van alles niet goed.

Ik had na een goede ervaring door een kennis en na uitdrukkelijk met de spuiter besproken te hebben dat ik absolute topkwaliteit wilde, daar ook een realistische prijs voor wilde betalen, maar als ze aannamen, ik ze daar ook aan ging houden, mijn auto gebracht.
Toen werk bijna klaar in goed overleg voorafgaand aan volledige af-montage een pre aflever afspraak gehad en daarbij nog een paar dingetjes gezien, die werden toen in goed overleg heel netjes opgelost en ik was echt heel tevreden, topwerk!!

Refereer ik daarom nu 2 jaar later een andere kennis met dezelfde soort auto daar heen voor deel spuitwerk en hij heeft niks als ellende en gezeur: duurt extreem lang, op 1 paneel heel grove spuitstructuur, op ander paneel enorm veel polijst hologrammen en hij krijgt nu te horen dat hij voor het geld (was idd niet te duur in mijn optiek, dat wel..) goed werk gekregen had, hij lastig is, nu boel irritatie wederzijds...

Kennis geeft aan dat hij mij het werk heeft laten zien en ik het ook teleurstellend vond.. vervolgens wordt hem verteld dat ze zich mij wel herinnerden: ik was die enorm lastige klant geweest die bij pre-aflever inspectie samen met iemand anders wel een half uur om de auto heen gedraaid had en echt alles aangestipt had wat niet naar wens was, enorm veel noten op mijn zang had gehad.
Schiet mij maar lek, ik was in de overtuiging dat ik toen heel prettig contact gehad had, de plaatwerker vertelde mij toen nog dat hij mijn auto als één van de meest voldoening gevende klussen in jaren (aluminium werk en hele speciale lak) had gevonden en ik heb ze toen ook meerdere malen gecomplimenteerd met hoe top het uiteindelijk geworden was, ik ze zeker zou recommanderen bij bekenden...
Ik snap het niet....

Maar terug komend op je prijsofferte, ik denk dat 3K een super nette prijs is wanneer echt goed werk geleverd wordt.

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Niels v/d burgh » 31 mar 2020, 19:41

Elise schreef: 31 mar 2020, 19:24 Hoeveel uur werk is het en hoeveel zijn de materiaalkosten, iemand die daar een zinnig antwoord over kan geven?
Ik heb vorig jaar rond deze tijd een Mercedes C-class AMG afgerond.
Geheel gespoten, binnenzijde deuren, bumpers, lijsten etc.
Ik was €1000,- kwijt aan grondverf, basislak , blankelak en cabine kosten.

Die €3000,- is een koopje, vooral inclusief de&montage.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door jacobt » 31 mar 2020, 20:04

Precies wat nsxrs bedoelt, wordt een hoop gezeik en gezeur want dit kan voor dit bedrag niet voldoen aan de hoge eisen die Roy stelt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Luco » 31 mar 2020, 20:23

Ik ben er ook bang voor.
Verhaal van NSXR is ook wat ik elke keer hoor van Erwin die mijn Alpine en nog een paar Alpines heeft laten spuiten, zelfs compleet gepoedercoate onderstellen compleet onder de spuitnevel, terwijl die toch redelijk makkelijk goed af te plakken zijn.

mark123
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
Locatie: ZO Brabant

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door mark123 » 31 mar 2020, 21:40

Mag ik het adres van die spuiter voor 3k ex? In ZO Brabant toch?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door ///Joost » 01 apr 2020, 13:49

Roy RS schreef: 31 mar 2020, 15:13
Waarom te laat?
Omdat ik ga emigreren, en niet houdt van kapitaalvernietiging. 330i kopen? :tooth:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 01 apr 2020, 15:11

JP schreef: 31 mar 2020, 19:25
lang verhaal kort is dat de hele auto spuiten (excl restylen van deukjes), maar incl demonteren en monteren waar nodig, voorbewerken etc kost circa 3000,- Dan is het goed gedaan.
Hoe doe je dat met dat restylen dan ?
Daar heb ik iemand voor

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 01 apr 2020, 15:18

Het is enkel buitenkant en de spuiters waar ik ben Geweest tellen beide rond de 3k en bij beide heb ik meerdere goede ervaringen. Dus daar heb ik alle vertrouwen in!

Tevens bij fixico te raden gegaan en die zei aan de telefoon meteen “ik kan het bij 160 bedrijven aanvragen en ze zullen allemaal rondom de 3k zitten. De tellen gewoon de plaatdelen en wat uren demobtage

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door EricYellow » 01 apr 2020, 16:04

@Roy: bij wie ben je geweest voor de prijs van 3K ex btw incl de- en montage enz ?
Hier in Helmond?
Ik krijg voor 3k namelijk geen auto (goed) gespoten als ik em zelf gewoon compleet naar binnen breng.
Als hij compleet uitgekleed is, dan ook nog maar net.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door e30touring1990 » 01 apr 2020, 16:14

verhaal van NSXRS klinkt idd bekend en is ook mijn nachtmerrie elke keer weer als ik iets gedaan wil hebben (al is het alleen maar bumper en motorkap ivm steenslag bijv). daarna altijd dat gekut met stofjes, hangers, kleurverschil etc. om moe van te worden.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 01 apr 2020, 21:04

Ik twijfel eigenlijk of ik helemaal zal spuiten, de 2 schademannen waar ik geweest ben zeiden beiden dat ze gewoon de slechte delen zouden spuiten.

Dat zou neerkomen op
Motorkap
2 zijschermen Voorzijde
Dak
2 zijscgermen achterzijde en daklijst

Dat klinkt voor mij als erg veel, dus mijn idee was daarom heel de auto om kleur en glans verschil te vermijden.

Financieel scheelt het de helft ongeveer (incl de rest laten polijsten) en de spuiters zeggen dat ze dat zouden doen en niet bang zijn voor kleurverschillen...

Lastig.


Dan heb ik nu een bedrijf met ontelbaar goede reviews gevonden, ze zijn stukken goedkoper, maar ik ken het hele bedrijf natuurlijk niet, dat vind ik wel spannend

https://autoschade-direkt.nl/tarieven/

De tarieven zijn wel heel veel scherper dan gemiddeld.

Beide lastige keuzen...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door allen » 01 apr 2020, 21:23

Onder het mom van als je toch bezig bent...
Gewoon alles doen. Straks staat een deel netjes in de lak, stoor je jezelf aan het andere deel en is heel de lol van de wagen eraf.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door JP » 01 apr 2020, 21:27

Wat kost een beetje wrap ?

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door PeterB » 01 apr 2020, 21:48

10 bussen PlastiDip..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27869
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Luco » 01 apr 2020, 21:52

JP schreef: 01 apr 2020, 21:27 Wat kost een beetje wrap ?
Een goede wrap kan alleen als de auto strak is want ook steenslag zie je terug in de wrap, tenminste dat zeiden twee wrappers waar ik langs ben geweest met de x5

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door vester86 » 01 apr 2020, 21:56

dat kan ik uit ervaring beamen

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26691
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Martijn_bmw » 01 apr 2020, 22:04

Luco schreef: 01 apr 2020, 21:52
JP schreef: 01 apr 2020, 21:27 Wat kost een beetje wrap ?
Een goede wrap kan alleen als de auto strak is want ook steenslag zie je terug in de wrap, tenminste dat zeiden twee wrappers waar ik langs ben geweest met de x5
Klopt idd, die folie is zo dun en rekbaar om om alle hoekjes te kunnen vouwen dat ook elke oneffenheid in je lak zichtbaar wordt

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 01 apr 2020, 22:53

Wrap is geen optie, ik haat wraps, auto wraps, mexicaanse wraps, tortillia’s, allemaal niks voor mij.

De vraag is, waarom is autoschade direkt aanzienlijk goedkoper met enkel goede reviews en roept toch iedereen dat 3000 scherp is.

Vraag 2 is, delen spuiten en delen polijsten, gaat dat lukken op een 18 jaar oude lak...

erwin20vt
Berichten: 786
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door erwin20vt » 02 apr 2020, 12:19

Vaak goedkope aanbieders die veel meer afplakken ipv demonteren. Goedkopere lak of minder lagen spuiten. En er zijn bedrijven die genoegen nemen met lagere marge meer omzet snelheid. Kunst van het spuiten zit in de voorbewerking, dat kost veel tijd en dat zie je vaak terug in resultaat.

Polijsten en spuiten kan best goed gaan, maar naar een paar maandjes zie je echt wel weer verschil.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: wie kent een leuk adres om een auto te spuiten?

Bericht door Roy RS » 02 apr 2020, 12:39

Ik heb na overleg met de poetser besloten te spuiten wat nodig is en de rest goed te laten polijsten. Mocht het resultaat niet bevredigend zijn dan laat ik dan de rest spuiten.

Maar ik heb er een goed gevoel over, de voorbumper en achterklep zijn 1,5 jaar geleden gespoten en ik kan niet zeggen dat ik opvallend verschil zie.

Ik ga ook maar gewoon naar een gerenommeerd adres waar ik ervaring heb om teleurstelling te voorkomen

Iedereen verder bedankt voor de input

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 112 gasten