Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Turbo
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05

Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Turbo » 11 mar 2020, 02:31

Lancia Delta Integrale - Subaru Impreza WRX STI - Colin McRae Prodrive. WRC History w/ Tiff Needell

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 08:03

Delta.
Als oud GTT rijder zeg ik dit. Lancia is vergane glorie, maar er is geen enkel merk zo connected met de rallysport geweest.

Online
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 10075
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door ///Joost » 11 mar 2020, 09:55

Wat doet zo'n Delta tegenwoordig qua prijs?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 10:02

///Joost schreef:
11 mar 2020, 09:55
Wat doet zo'n Delta tegenwoordig qua prijs?
50/80k GBP wordt gezegd.

Gr B Delta S4 Stradale(straatversie dus geen rally heritage met Juha of Markku achter het stuur gewoon een rode) deed jaar geleden €1.040.000,00
https://rmsothebys.com/en/auctions/es19 ... ale/747729

Baboulah
Berichten: 426
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Auto: E92 M3 DKG

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Baboulah » 11 mar 2020, 11:31

Robin schreef:
11 mar 2020, 10:02
50/80k GBP wordt gezegd.
Dat zijn wel de widebodies, de narrow bodies kan je nog een stuk goedkoper krijgen, en die zullen tzt ook wel flink gaan stijgen (Met wat voor Delta reden ze hun eerste kampioenschap mee? juist een narrow body ;) )

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:34

Maar widebodies vind ik (veel)mooier. Altijd, bij elk merk:)

Baboulah
Berichten: 426
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Auto: E92 M3 DKG

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Baboulah » 11 mar 2020, 11:37

Ik denk iedereen wel (ik zeker wel tenminste), daarom dat die ook zoveel duurder zijn dan de narrow bodies...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:41

Van elk merk kies ik zowieso de wide fender versie van Escort Mk1 via E30 en Delta naar 1M etcetera.

Met één uitzondering, de RUF CTR:)
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1313
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door 350 Z » 11 mar 2020, 11:41

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:42

Die ook:)

Afbeelding

Bizar dingetje met geweldige sound.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:45

Escort 1700T, rwd op basis van de Mk3, Gr B, maar ze kwamen er achter dat ze naar awd(RS 200) toe moesten. Zijn 'n handvol van. Ik heb er één in 1:43. Ook alle awd Gr B wagens(1:43/1:18) behalve de BX...
Afbeelding

Celica TCT rwd Gr B:
Afbeelding

Nissan 240RS Gr B 1983, rwd:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Tom » 11 mar 2020, 11:46

Vanavond even het filmpje bekijken.
Beide ontzettend gaaf, rally iconen.
Maar als ik moet kiezen zou het de Delta zijn. Vind ik toch wat specialer. Ook al zal ie waarschijnlijk minder goed rijden dan de Subaru.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:54

Gr S als opvolger GR B werd niks:
Afbeelding

Audi...
Afbeelding

Mazda 3 Rotor Gr S 1985:
Afbeelding


Corsa Gr B proto:
Afbeelding

Kadett 4x4 Gr B. Extra brede body(dus niet alleen fenders, breder overall) proto 1985, later ingezet in rallycross WC.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 11 mar 2020, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Tom » 11 mar 2020, 11:54

Porno Robin :)
Passie voor auto's is ook echt een raar iets soms. Dat je al je hele leven gek bent op die dingen. De overheid verpest het een beetje en enthousiasme naar moderne auto's (EV meuk) neemt af, maar als ik dit zie... :love: enthousiast als een klein kind :)

Online
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 10075
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door ///Joost » 11 mar 2020, 11:57

Prachtige plaatjes in dit topic zeg. Wow!!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 11:58

Inderdaad Tom/Joost:)

Gr B proto MID ENGINE Quattro: Werd niks:
Afbeelding
Afbeelding

Opvolger 205 Gr B werd 405, ingezet in Paris Dakar etc:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 12:03

Toivonen (RIP 1986, Delta S4 Tour de Corse crash ) in z'n 911SC(R) rwd 1984 Costa Smeralda:
Afbeelding

Inkoppertje betr onderstuur:))))

Beguin in de toendertijd sterkste rallywagen ooit, 410pk +(totdat de 400+pk Gr B awd's kwamen) BMW M1. Totaal ongeschikt, veel uitval, grote draaicirkel:
Afbeelding

Afbeelding

Elise
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Elise » 11 mar 2020, 12:10

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 12:14

Citroen Visa Gr B proto, werd niks, werd de BX en dat werd helemaal niks.:)
Afbeelding

How low can you go. BX 4 TC. Gr B
Afbeelding

Samara GR B.
Afbeelding

Alfa GTV(?) mid engine GR B. Proto:
Afbeelding

Talbot Horizon Group 2 was eind 70s begin 80s al goed bezig als rwd met motor voorin rallywagen:
1979:
Afbeelding


Dit is de MID ENGINE Gr B proto:
Afbeelding
Info:
https://www.aronline.co.uk/concepts-and ... n-group-b/

NSXRS
Berichten: 1570
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door NSXRS » 11 mar 2020, 12:35

Tsja,...als je het over de gewone op straat gebruikte versies hebt:
de gemiddelde Subaru GTT is met 100K op de teller nog in goede staat.
de gemiddelde Integrale heeft met 60-70K op de teller een motor en/of versnellingsbak revisie nodig

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Jan Terwolde » 11 mar 2020, 12:40

NSXRS schreef:
11 mar 2020, 12:35
Tsja,...als je het over de gewone op straat gebruikte versies hebt:
de gemiddelde Subaru GTT is met 100K op de teller nog in goede staat.
de gemiddelde Integrale heeft met 60-70K op de teller een motor en/of versnellingsbak revisie nodig
Behalve de roest wel ja...

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: BMW 125D+330I & Impreza GTT
Locatie: Gelderland

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Jan Terwolde » 11 mar 2020, 12:40

Robin schreef:
11 mar 2020, 11:42
Die ook:)

Afbeelding

Bizar dingetje met geweldige sound.
:hot:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 12:49

@Jan Terwolde. 6R4 is magisch door z'n vreemde dinky toy looks icm prestaties en sound

Ook leuk, wie is die gast met gele helm, komt me bekend voor. 6R4 vanaf 3:12:


NSXRS
Berichten: 1570
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door NSXRS » 11 mar 2020, 14:38

Jan Terwolde schreef:
11 mar 2020, 12:40
NSXRS schreef:
11 mar 2020, 12:35
Tsja,...als je het over de gewone op straat gebruikte versies hebt:
de gemiddelde Subaru GTT is met 100K op de teller nog in goede staat.
de gemiddelde Integrale heeft met 60-70K op de teller een motor en/of versnellingsbak revisie nodig
Behalve de roest wel ja...
Oh ja.. ook dat is bij de Integrale een iets groter probleem dan bij de GTT

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 37333
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Italiaanse of Japanse rally-legende ?

Bericht door Robin » 11 mar 2020, 14:42

Delta S4. Koolstofvezel en kevlar. Ben je van alle roest af. En ook van je geld:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Roy RS, S-RS, Spijkerhard, TLRS, Will F., Wout309t en 813 gasten