Toch heeft ie best een punt. Als je het een beetje handig regelt vertrek je altijd met een volle batterij en hoef je bijna nooit te ‘tanken’ met je EV.
De ICE echter kun je niet thuis volgooien om altijd met de maximale range (van in mijn geval ongeveer 400- 500 km afhankelijk van de rijstijl) te vertrekken.
Als je inderdaad onderweg moet laden dan heb je langer nodig. Als je de auto intensief en voor lange afstanden gebruikt is de EV dus in het nadeel. Veel mensen (waaronder ik zelf) doen dat niet en dan is het eigenlijk een voordeel omdat je (bijna) nooit meer hoeft te tanken.
Ik maak een groot deel van de km’s met het gezin in de auto. Die kunnen helaas allemaal niet zo goed tegen autorijden dus ik rijd als een slak al die tijd. Die km’s leg ik beter af met een EV want minder bewegingen in de koets door afwezigheid koppelkromme, schakelen etc.... dat maakt de rit een stuk relaxer voor iedereen.
Voor het dagelijkse met het verkeer meehebben gebruik lijkt een EV mij heel fijn. Stil, altijd koppel beschikbaar, bijna nooit meer tanken, 4ct per km ipv 20ct, geen wegenbelasting, gunstig parkeren overal....
Lonk naar een Polestar 2....
Bijkomend voordeel voor jullie is dat er dan ook een dikke DF ICE beschikbaar komt
Voor de keren dat ik echt wil rijden pak ik dan de tweede auto (dat dan weer wel)