De mooiste EV !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Snelste ev

Hyundai Kona
1
3%
Tesla model Y
1
3%
Audi E-tron
10
29%
Mercedes EQC
6
17%
Tesla M3
2
6%
BMW M3
8
23%
Iets anders, namelijk ....
7
20%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: De mooiste EV !

Bericht door Downforce Hans » 28 jan 2020, 13:11

Wimo schreef: 28 jan 2020, 12:47 Ik wil een R8.. zo eentje die flink veel herrie maakt. Lekker toeteren in de trouwstoet! En ik eet vlees, die tofu meuk laat ik over aan mijn mede millennials .
Niks voor jou joh zo'n auto.....weet je hoeveel turbo lag zo`n ding heeft.... :nah:

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: De mooiste EV !

Bericht door CRZ » 28 jan 2020, 13:45

Tom schreef: 28 jan 2020, 13:10 De EV als vervoersmiddel:
Elektrisch rijden is prima. Beter dan ICE. Altijd vermogen, niet warm rijden, minder bewegende overdelen.
Actieradius en laadsnelheid zijn nu matig. Dat is echt een achteruitgang t.o.v. ICE waar je overal kunt tanken en binnen 5 minuten weer op weg bent. Dat vinden veel EV eigenaren moeilijk om toe te geven.
Ik had toevallig vanmorgen een collega die exact hetzelfde zei. In mijn geval, en volgens mij bij best wat anderen ook, ga ik altijd met een volle lading weg omdat ik een laadpaal op eigen terrein krijg. Dus de keren dat ik tussendoor moet bijladen zijn amper op een hand te tellen (met mijn kilometrage).

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 13:48

CRZ schreef: 28 jan 2020, 13:45
Tom schreef: 28 jan 2020, 13:10 De EV als vervoersmiddel:
Elektrisch rijden is prima. Beter dan ICE. Altijd vermogen, niet warm rijden, minder bewegende overdelen.
Actieradius en laadsnelheid zijn nu matig. Dat is echt een achteruitgang t.o.v. ICE waar je overal kunt tanken en binnen 5 minuten weer op weg bent. Dat vinden veel EV eigenaren moeilijk om toe te geven.
Ik had toevallig vanmorgen een collega die exact hetzelfde zei. In mijn geval, en volgens mij bij best wat anderen ook, ga ik altijd met een volle lading weg omdat ik een laadpaal op eigen terrein krijg. Dus de keren dat ik tussendoor moet bijladen zijn amper op een hand te tellen (met mijn kilometrage).
En als je in een flat driehoogachter woont, maar gelukkig doet 80% van Nederland/ wereld dat niet. Ze hebben allemaal een laadpaal op eigen terrein:)

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1498
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: De mooiste EV !

Bericht door Baboulah » 28 jan 2020, 13:55

Tom schreef: 28 jan 2020, 13:10 De EV voor fun:
Dat is persoonlijk. Die snelle acceleratie is de eerste dag leuk, daarna geloof ik het wel. Ik zou het geluid, vermogensopbouw en schakelen (handbak danwel automatisch) missen. Jongere generatie zal het wellicht anders zien. Het is voor mij dan geen funcar, dus ik zou grote bedragen boven een modale middenklasser "zonde" van de uitgave vinden. Terwijl ik bij een fun-ICE wél bereid ben om meer dan nodig eraan uit te geven, het is een hobby waar ik plezier uit haal. Een Taycan is wat mooier en beter afgewerkt, maar ik zou niet snel 60K extra (tov Model 3) daaraan uitgeven, ik haal daar niet 60K extra plezier uit, het ding brengt mij vooral van A naar B.
Tja, voor daily gebruik op zich zou ik nog geen 5K neertellen voor een auto, simpelweg omdat het mij niet boeid, mn funauto (die momenteel ook weer voor het eerst sinds tijden mn daily is) ben ik bereid voor om mn hele spaar saldo te plunderen.

De punten die jij noemt zijn ook juist de grootste punten die ik mis in een EV, en wat voor mij juist autos int geheel leuk maakt! Voor mij komt er dan ook echt geen EV.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De mooiste EV !

Bericht door alt » 28 jan 2020, 17:24

Vroeger vonden veel mensen het dom om met een motorfiets of automobiel te rijden.
Kosten dure benzine fl. 2.- of meer per liter.
Een paard kon je in de wei of langs de weg, voor niks laten eten.
Fietsen waren ook een betrekkelijk goedkoop transportmiddel.
Men dacht misschien een motorfiets, dat is echt een fiets met een motor van 2 tot 4 pk, voor lange afstanden toekomst had.
Maar een automobiel, nee, een extra garage met blikken met honderden liters met benzine, vergunning van de gemeente voor de opslag
van benzine, het aanslingeren van de motor & vooral de astronomische snelheden van het automobiel, levensgevaarlijk.
Tegenwoordig

Over dit onderwerp tijdens de eeuwwisseling van 1800 naar 1900 heb ik onlangs nog een boek gelezen tijdens de laadsessies.

Laatst ook een tijdschrift gekregen van een ver familielid, dat was gewijd aan een gezamelijk familielid die in die periode motorfietsen & auto's, vliegtuigen bouwde.
Hier stond een ingezonde brief in de kampioen, waarin een man een 4 pk motorfiets had, waar hij klaagde over het stoppen met het rijden.
Dan had hij de keuze of het contact uit te zetten, de benzinekraan dichte draaien of de decompresseur te gebruiken, wat hij lastig vond, want hij moest dan een hand van het stuur afhalen om een van de drie mogelijkheden te bedienen.
Verder schrijf de man, volgend jaar komt er een 6 pk motorfiets welke wel 80 kmh kan rijden, hij verwachte dat dan vele doden gingen vallen met zulke snelheden.

Net als meer dean honderd jaren geleden, weet ik ook niet hoe in de toekomst gaat worden met transport.
Ik zie wel dat je met je eigen vervoermiddel in de toekomst geen stad meer in komt.
Ook niet met je eigen ev of fiets.
Misschien met een zelfrijdend klein busje van een autofabrikant, misschien wel van een internet gigant.
Maar met je ice, ik dacht het niet, als ik nu achter een auto van 50 jaar of ouder rijd, dan vind dat ding vreselijk stinken.
Als je dan bedenkt, dat ik daar destijds totaal niets van rook.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 19:05

Leuke edoch betrekkelijk discutabele analogieën Alt. :-)
Het (ICE) automobiel bestaat al sinds ongeveer 1885 en de electroversie kwam écht niet veel (paar jaar)later.
Het zijn beide automobiele voertuigen.

Van paard en wagen/koets--->automobiel was een enorme vooruitgang inderdaad. Met de nodige bezwaren. Wat jij ook terecht aanhaalt.

Maar... dit is van een (ICE)automobiel naar een ander soort (EV)automobiel. Met z'n voordelen, maar vooral nu nog 'n paar zeer grote nadelen(range en laadtijd) , die de EV adept wegwuift/niet wil zien in het grote plaatje. 'We' moeten toch allemaal(Da's meer dan 1 miljard automobielen wereldwijd) aan de EV? Jong en oud, arm en rijk, alle klassen. Niet alleen de klasse die zich nu EV kan veroorloven(en velen straks ook niet meer, omdat de Roverheid niet onnozel is en de bijtelling naar 22% gaat)

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: De mooiste EV !

Bericht door Spijkerhard » 28 jan 2020, 19:24

"De range en laadtijd -nadelen- niet willen zien"

Ik heb toch echt het idee dat het nadelen zijn die in de hoofden van niet EV rijders leven.

Ik weet t, ik kan op de oprit laden, en dat kan niet iedereen, dus voor sommigen blijft t een nadeel, maar dat ik dat nadeel niet wil zien? Ik kan gewoon elke dag met een volle tank vertrekken. Ik sla soms een nacht laden over zelfs.

Al een paar keer naar Parijs op en neer gereden, na het werk, bij Lille of Kortrijk laden terwijl ik mn avond eten nuttig in de Pizza hut of ander restaurant. Al 2 keer op hete kolen gezeten, omdat wanneer de accu vol is, ik moet betalen omdat ik een laadpaal onnodig bezet houd...

Even mail bijwerken of spelletje spelen, 10 a 15 minuten en ik kan de eindbestemming bereiken.

In totaal ben ik minder tijd kwijt aan "bijvullen" dan voorheen, toen ik altijd van de snelweg af ging/omreed om te tanken, om die belachelijke snelwegbenzineprijzen te vermijden.

Snoer hangt aan de muur, even inpluggen, volgende morgen eruit trekken. 20 seconds per lading. Doe dat maar eens met een ICE.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 19:40

Ja en nu die miljoenen anderen die 'binnenkort' EV moeten gaan rijden Han. Jij bent in 'n zwaar bevoorrechte positie, dus 'wil je 't niet zien'.:-)

Je hebt een Model 3 Perf, qua prestaties en alles kan 't eigenlijk alleen maar minder(qua wat Jan met de pet straks moet gaan rijden)

Denk aan 'n First Class vlucht van Aus naar Londen, ligstoelen, champagne, hapjes. privacy.
En denk vooral niet aan de Tourist Class die zich moet behelpen met claustrofobische toestanden:))))

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: De mooiste EV !

Bericht door De fiscalist » 28 jan 2020, 20:32

Toch heeft ie best een punt. Als je het een beetje handig regelt vertrek je altijd met een volle batterij en hoef je bijna nooit te ‘tanken’ met je EV.

De ICE echter kun je niet thuis volgooien om altijd met de maximale range (van in mijn geval ongeveer 400- 500 km afhankelijk van de rijstijl) te vertrekken.

Als je inderdaad onderweg moet laden dan heb je langer nodig. Als je de auto intensief en voor lange afstanden gebruikt is de EV dus in het nadeel. Veel mensen (waaronder ik zelf) doen dat niet en dan is het eigenlijk een voordeel omdat je (bijna) nooit meer hoeft te tanken.

Ik maak een groot deel van de km’s met het gezin in de auto. Die kunnen helaas allemaal niet zo goed tegen autorijden dus ik rijd als een slak al die tijd. Die km’s leg ik beter af met een EV want minder bewegingen in de koets door afwezigheid koppelkromme, schakelen etc.... dat maakt de rit een stuk relaxer voor iedereen.

Voor het dagelijkse met het verkeer meehebben gebruik lijkt een EV mij heel fijn. Stil, altijd koppel beschikbaar, bijna nooit meer tanken, 4ct per km ipv 20ct, geen wegenbelasting, gunstig parkeren overal....

Lonk naar een Polestar 2....

Bijkomend voordeel voor jullie is dat er dan ook een dikke DF ICE beschikbaar komt ;)

Voor de keren dat ik echt wil rijden pak ik dan de tweede auto (dat dan weer wel)
Laatst gewijzigd door De fiscalist op 28 jan 2020, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De mooiste EV !

Bericht door Gijzert » 28 jan 2020, 20:59

Elk ev draadje is het gezeik op ev's.
Wordt een beetje flauw van......

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De mooiste EV !

Bericht door allen » 28 jan 2020, 21:05

Draadje gestart door JP. Mijn onderbuik zegt dat dit draadje eigenlijk niets met ev’s te doen heeft...

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De mooiste EV !

Bericht door Gijzert » 28 jan 2020, 21:15

Maakt niet uit. Elk draadje eindigt met hetzelfde gezeik door dezelfde mensen. Het is nu wel duidelijk dat het niks voor jullie is.

Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De mooiste EV !

Bericht door Tom » 28 jan 2020, 21:32

Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
En relatief dure ev’s ontvangen bakken subsidie. Cadeautje van de overheid, maar betaald door de koper van een sportieve auto. Die er vervolgens niks van mag vinden want ze moeten niet zeiken?
We zitten hier niet op het ANWB forum.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: De mooiste EV !

Bericht door Bram » 28 jan 2020, 21:45

Gijzert schreef: 28 jan 2020, 21:15 Maakt niet uit. Elk draadje eindigt met hetzelfde gezeik door dezelfde mensen. Het is nu wel duidelijk dat het niks voor jullie is.
Dit. Onderhand knap vermoeiend geneuzel.

En nee, ik heb geen EV besteld.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De mooiste EV !

Bericht door JP » 28 jan 2020, 21:50

allen schreef: 28 jan 2020, 21:05 Draadje gestart door JP. Mijn onderbuik zegt dat dit draadje eigenlijk niets met ev’s te doen heeft...
:hmmm: :whistle:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27861
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De mooiste EV !

Bericht door Luco » 28 jan 2020, 21:54

Ach ja de tegenstanders zien alleen de nadelen.
De voorstanders zien de nadelen niet.

Aan elke vorm van vervoer zitten voor- en nadelen, niks mis mee, iedereen mag daar zijn eigen afweging in maken, of dat nu financieel is of jhonnygebler uit de uitlaat.

Maar dat gedram over de nadelen wordt inderdaad vermoeiend, net als dat gezeur over emotie, er wordt net gedaan of elke ice emotie teweeg brengt terwijl 90% gewoon net zo emotieloos is als een ev, maar het is een mooi model, of mooi interieur of mooie wielen, nou dat kan je met een ev ook.

die 10% die echt alleen maar een speciale auto heeft als hobby zal een andere soort emotie hebben, maar geeft een stille 6 pitter dan emotie???

DFJEF
Berichten: 884
Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52

Re: De mooiste EV !

Bericht door DFJEF » 28 jan 2020, 21:55

Met de titel in gedachten "de mooiste", dus zonder discussie over EV, dan is het voor mij op dit moment deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 28 jan 2020, 22:23

Tom schreef: 28 jan 2020, 21:32 Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
En relatief dure ev’s ontvangen bakken subsidie. Cadeautje van de overheid, maar betaald door de koper van een sportieve auto. Die er vervolgens niks van mag vinden want ze moeten niet zeiken?
We zitten hier niet op het ANWB forum.
Dit.

Maar ik word zo moe van telkens dezelfden die moe worden van degenen die EVs niks vinden:-)

Wimo
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: De mooiste EV !

Bericht door Wimo » 28 jan 2020, 22:27

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: De mooiste EV !

Bericht door allen » 28 jan 2020, 23:31

Tom schreef: 28 jan 2020, 21:32 Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
En relatief dure ev’s ontvangen bakken subsidie. Cadeautje van de overheid, maar betaald door de koper van een sportieve auto. Die er vervolgens niks van mag vinden want ze moeten niet zeiken?
We zitten hier niet op het ANWB forum.
Kijk voor de lol eens op Porsche.sg
De 911 schraap editie begint daar op 320.000 euro. Meer dan het dubbele van wat je hier betaalt. :lol:
Ik prijs me voorlopig gelukkig dat we in NL nog niet die kant op gaan.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9094
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: De mooiste EV !

Bericht door smiley » 28 jan 2020, 23:49

Ik zal blij zijn als het 2026 is, en Nederland eindelijk kan laten zien hoe graag ze EV rijden.
Maar ik denk dat de verkoopcijfers van Jan 2022 als het 16% bijtelling is al een goede indicatie geven.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De mooiste EV !

Bericht door Martijn_bmw » 29 jan 2020, 02:10

Tom schreef: 28 jan 2020, 21:32 Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
En relatief dure ev’s ontvangen bakken subsidie. Cadeautje van de overheid, maar betaald door de koper van een sportieve auto. Die er vervolgens niks van mag vinden want ze moeten niet zeiken?
We zitten hier niet op het ANWB forum.
Dikke +1 en tevens in lijn met mijn statement ik ben niet tegen EV maar wel tegen het achterlijke sponsor beleid van de overheid waarom moet ik indirect het ev cadeautje van een ander betalen?!...

Als die auto’s daadwerkelijk zo fantastisch zijn zullen ze zichzelf ook wel verkopen tegen dezelfde belasting als elke andere auto.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27861
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De mooiste EV !

Bericht door Luco » 29 jan 2020, 05:26

Martijn_bmw schreef: 29 jan 2020, 02:10
Tom schreef: 28 jan 2020, 21:32 Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
En relatief dure ev’s ontvangen bakken subsidie. Cadeautje van de overheid, maar betaald door de koper van een sportieve auto. Die er vervolgens niks van mag vinden want ze moeten niet zeiken?
We zitten hier niet op het ANWB forum.
Dikke +1 en tevens in lijn met mijn statement ik ben niet tegen EV maar wel tegen het achterlijke sponsor beleid van de overheid waarom moet ik indirect het ev cadeautje van een ander betalen?!...

Als die auto’s daadwerkelijk zo fantastisch zijn zullen ze zichzelf ook wel verkopen tegen dezelfde belasting als elke andere auto.
Ja zo kan je wel 100 dingen bedenken waarvan je indirect een cadeautje van een ander betaald.
Het ging over de mooiste ev, maar nee we gaan ook hier gewoon weer janken over de ev, het subsidiebeleid, enz enz.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De mooiste EV !

Bericht door Eric H » 29 jan 2020, 07:10

Tom schreef: 28 jan 2020, 21:32 Op sportieve auto’s zitten tienduizenden euro’s aan BPM. Nederland is zo’n beetje het duurste auto land. Moet je op internationale fora eens zeggen wat het hier kost, men verklaart je voor gek. En terecht want het gaat nergens meer over.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor Tom, maar als je deze vergelijkingen gaat trekken moet je ook de kosten voor andere zaken tussen verschillende landen met elkaar vergelijken.
BPM, wegenbelasting, BTW worden ook gebruikt om onze verzorgingsstaat overeind te houden, hier hebben we namelijk ook voor gestemd.

Ik vind het jammer om te merken dat onze maatschappij steeds individualistischer aan het worden is. Iedereen klaagt over wat ze allemaal wel niet moeten betalen, en dat allles maar steeds duurder wordt, maar ondertussen vele andere zaken als vanzelfsprekend accepteren, "want daar betalen we belasting voor" Deze trend zie je vooral bij mensen die bovenmodaal verdienen en op rechtste partijen stemmen.

Nogmaals, en ik heb dit al eens eerder gemeld, Nederland is 1 van de rijkste/welvarendste landen ter wereld. Als je het hier al kut vindt, dan vraag ik me af in welk ander land je het beter denkt te hebben. En in hoeverre je op de hoogte bent van de kosten die je in dat land betaalt voor allerhande voorzieningen die je hier als vanzelfsprekend accepteert.

En een EV lelijk vinden omdat het een EV is, of omdat er zoveel subsidie op zit :bag:

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: De mooiste EV !

Bericht door Robin » 29 jan 2020, 07:33

Als de auto's die ik 'wil' zoals GT4, Supra, Alpine, en nog wat leuk spul de Duitse prijzen hadden, ergo als alle ICE auto's hier in NL de Duitse prijzen hadden(US prijzen zou nog mooier zijn lol) hier in NL tov hoe de prijzen hier nu zijn, hoorde je mij niet 'klagen' over 'n 60k kostende Model 3 Perf terwijl 'n M2C 70k ofzo is. Dan staat t wel in verhouding en kun je nog steeds kiezen.

Duitsland ligt een uur rijden van hier. Als een GT4 in NL de Duitse prijs had, had ik er één besteld. 100%.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], dave van marion en 61 gasten