Gordon Murray interview.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Gordon Murray interview.

Bericht door Andre » 12 dec 2019, 08:31

https://youtu.be/yrHHdMFBRco

Een prachtig interview om helemaal te zien.

Vanaf 1 uur en 4 minuten word hem gevraagd over de toekomst van auto’s welke brandstof/electrisch etc.

Robin
Berichten: 51208
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Gordon Murray interview.

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 08:41

'We're carrying around half a tonne of batteries....to do twohundred miles....'

Ik zet 'm even op FB:)

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Gordon Murray interview.

Bericht door Rocketmonkey » 12 dec 2019, 09:39

Ik heb het dikke 'authorized' boek over de ontwikkeling van de Macca F1 nog gehad, ook heel interessant voor de fans. Referentiepunten voor GM kwamen allemaal uit z'n persoonlijke wagenpark: Lotus Elan (oerversie), Honda NSX, Smart Coupe... Maar dan wel met veul meer vermogen, meer dan bedoeld zelfs, met dank aan de motortovenaars uit Bayern. Half het vermogen had ik persoonlijk al zat gevonden voor dat ding (en z'n beperkte remmen), mooiste vind ik de centrale zitpositie en hoe compact ie is vergeleken met andere hypercars...

Alle Rocket-documentatie heb ik ook nog wel ergens, waaronder de originele folder. GM valt overigens al wel tientallen jaren in herhaling hoor, heeft feitelijk gewoon het stokje overgenomen van wijlen Colin Chapman, de moderne tijd in. Maar dan wel met veel interessantere overhemden ;)

Robin
Berichten: 51208
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Gordon Murray interview.

Bericht door Robin » 12 dec 2019, 11:21

Goed verhaal Rocketmonkey. Zo zie ik GM nu ook wel. Nu heeft de McLaren F1 relatief dan onderbemeten remmen, maar de LM/GTRs zitten wel weer goed:)
GM als opvolger van Chapman: Lotus heeft ook wel eens een zwaar akkefietje met hun F1 remmerij gehad ergens in 1970.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 139 gasten