Light Car Company, Rocket

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6516
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door tomgtr » 11 dec 2019, 09:02

Volgens mij gaat het hier niet over rijkunsten maar ervaring met type auto. Laten we het verpissen of penismeten nou een keer laten voor wat het is.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 09:05

allen schreef:
11 dec 2019, 08:31
Verder 100% eens met Tom. Als die wagen echt 100% gevoelloos blijft is het gewoon een kutontwerp. Doet niets af aan het feit dat “te licht” niet bestaat.
Dikgedrukt.
Een ontwerper engineer moet van goed huize komen om een erg(te) licht 4 wielig vehikel goed te laten rijden/sturen.
Massa is namelijk ook een deel van de wegligging. In dit geval is dit Rocket ontwerp te licht.

Als laatste: Een frontmotor boot als 'n M2C heeft minder last van onderstuur dan een nieuwe Cayman. En dat valt te verklaren als je physics en diffs goed gaat bekijken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16700
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door JP » 11 dec 2019, 09:13

Zodra een DF’er is ingestapt (behalve Allen) dan heb je massa.......!

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18567
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Tom » 11 dec 2019, 09:18

Er zijn twee dingen die besproken worden:
- Te licht overall
- Te licht in de neus
Dat eerste geloof ik niet in (al zal ontwerp/afstelling veel kritischer aankomen bij lichte auto's, zie F1).
Dat tweede kan natuurlijk, idd zoals de eerste 911's en ook dit ding waarschijnlijk niet 'klopt' (ontwerptechnisch) in de basis.

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 11 dec 2019, 09:32

Niet om het ontwerp te verdedigen (heb 'm tenslotte juist daarom zelf weggedaan), maar de Rocket was natuurlijk wel de 1e 'straatauto' van 2 ontwerpers die daarvoor alleen maar pure formulewagens hadden gedaan, voor hele serieuze coureurs. Ik heb zelf wel wat coureurs- en slipcursusjes enzo gedaan en ik hou van gekke auto's, maar ik ben allesbehalve een coureur. Dus mij als 'enthousiaste leek' (en niks meer dan dat) gaf ie gewoon echt veel te weinig feedback om wat meer de limiet op te zoeken en er echt veel lol mee te hebben (zoals Elises dat wel doen).

Misschien dat iemand met de driving skills van Max Verstappen 'm daarom juist heel vermakelijk vindt rijden (keertje wat anders dan volle bak downforce), maar ik bij nader inzien dus niet :)

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 09:33

F1 heeft downforce Tom dan kun je al zoveel bereiken, net als grondeffect. . Tot en met 1967 had de F1 dat niet en nog smalle banden, alleen mech grip hence een hoop overstuur:)

Te licht overall. Een 250cc handbak Go Kart is natuurlijk top en veel beter wordt 't niet, maar voor de openbare weg staat hij nog 'n beetje erg ver van de Rocket af.
Te licht in de neus: Catchpole zegt het, Rocketmonkey die er een had zegt 't? Zou 't dan ook zo kunnen zijn?:)

Wat Rocketmonkey ook zegt: Murray(held/icoon) ontwierp racewagens met downforce (en grondeffect) en nu een zeepkist met motorfietsblok achter je. You cannot defy the laws of physics.

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 18567
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Tom » 11 dec 2019, 09:35

Robin schreef:
11 dec 2019, 09:33

Te licht in de neus: Catchpole zegt het, Rocketmonkey die er een had zegt 't? Zou 't dan ook zo kunnen zijn?:)
Maar niemand zegt toch dat dat niet zo is?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6516
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door tomgtr » 11 dec 2019, 09:43

De taktiek van Robin is doorgaan totdat iedereen de discussie zat is en ermee stopt. Want dan heeft het laatste woord gelijk.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 09:47

Maar Tiff vond 'm op een droog Goodwood prima, ik denk dat hij daar top tot z'n recht komt, droge trackdays. Niet op te smalle vochtige bochtige heuvelachtige weggetjes misschien(?)


Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 09:48

tomgtr schreef:
11 dec 2019, 09:43
De taktiek van Robin is doorgaan totdat iedereen de discussie zat is en ermee stopt. Want dan heeft het laatste woord gelijk.
Is niet m'n bedoeling.

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 11 dec 2019, 09:51

Robin schreef:
11 dec 2019, 09:47
Maar Tiff vond 'm op een droog Goodwood prima, ik denk dat hij daar top tot z'n recht komt, droge trackdays. Niet op te smalle vochtige bochtige heuvelachtige weggetjes misschien(?)

Dat zeg ik :)

Ik neem Tiff ook echt wel serieus als coureur, meer dan mensen als Clarkson ofzo iig...

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 36207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Robin » 11 dec 2019, 09:54

Ik ben weg uit dit draadje jongens:)

Sorry voor de irritatie, ligt geheel aan mij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 16700
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Auto: FoFo
Locatie: Niets zo fijn, als een 3 in lijn !!
Contacteer:

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door JP » 11 dec 2019, 09:58

Afbeelding

allen
Berichten: 17069
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 11 dec 2019, 10:09

Ok, dus Tiff vond het geweldig op een droog circuit, Harris vond het een gave wagen op de weggetjes waar ik graag overheen ram, Catchpole vind de wagen te licht, ik schrok gisterenavond van de nieuwprijs en Robin heeft het draadje verlaten. Kunnen we allemaal weer wat zinnigs gaan doen!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 6516
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door tomgtr » 11 dec 2019, 10:16

Ik denk dat het een verschikkelijk ding is om te rijden maar gaaf als journo om rondje mee te doen. Met dit soort gewichten en pk's heb je een bak downforce nodg die met zo'n ontwerp niet realiseerbaar is. Dat 2 journalisten het geinig vonden om uurtje mee te rijden wil niet zeggen dat het ding echt bruikbaar is voor de gemiddelde autoliefhebber. Wat journalisten schrijven na een uurtje rijden doet me toch niet zoveel. Als ze er daarna 1 kopen praten we verder.

Elise
Berichten: 2003
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Elise » 11 dec 2019, 10:29

allen schreef:
11 dec 2019, 10:09
ik schrok gisterenavond van de nieuwprijs
Vraagprijs £38,800 in 1992. Als ik historische wisselkoersen erbij pak dan kom ik omgerekend op +/- fl. 120.000,-

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:

bron:
https://www.classicandsportscar.com/fea ... lcc-rocket

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 11 dec 2019, 10:39

tomgtr schreef:
11 dec 2019, 10:16
Ik denk dat het een verschikkelijk ding is om te rijden maar gaaf als journo om rondje mee te doen. Met dit soort gewichten en pk's heb je een bak downforce nodg die met zo'n ontwerp niet realiseerbaar is. Dat 2 journalisten het geinig vonden om uurtje mee te rijden wil niet zeggen dat het ding echt bruikbaar is voor de gemiddelde autoliefhebber. Wat journalisten schrijven na een uurtje rijden doet me toch niet zoveel. Als ze er daarna 1 kopen praten we verder.
Amen :)

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 11 dec 2019, 10:44

Elise schreef:
11 dec 2019, 10:29

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Idd, 2e auto op rij die ik goed verkocht dacht te hebben (d.w.z. zonder verlies een ervaring rijker) en die enige jaren later toch ineens 3x zoveel waard was...

allen
Berichten: 17069
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 11 dec 2019, 10:44

Mag blij zijn dat ik het niet heb liggen. Zou nog wel zo gek zijn om het tegendeel te bewijzen door er een jaartje de boodschappen mee te doen. Alhoewel... Daar heb je ook een Morgan voor... :bag:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 793
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door JdBn » 11 dec 2019, 14:13

Rocketmonkey schreef:
11 dec 2019, 10:44
Elise schreef:
11 dec 2019, 10:29

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Idd, 2e auto op rij die ik goed verkocht dacht te hebben (d.w.z. zonder verlies een ervaring rijker) en die enige jaren later toch ineens 3x zoveel waard was...
Hoop geld extra waard worden is leuk maar heb wel begrepen dat degene die na jou eigenaar was van de Rocket iets aan het diff/ophanging had wat gruwelijk duur was om op te lossen omdat het allemaal custom spul is. Toch jammer als je ineens 10-20k kwijt bent aan een reparatie :ziek:

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 11 dec 2019, 14:24

JdBn schreef:
11 dec 2019, 14:13
Rocketmonkey schreef:
11 dec 2019, 10:44
Elise schreef:
11 dec 2019, 10:29

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Idd, 2e auto op rij die ik goed verkocht dacht te hebben (d.w.z. zonder verlies een ervaring rijker) en die enige jaren later toch ineens 3x zoveel waard was...
Hoop geld extra waard worden is leuk maar heb wel begrepen dat degene die na jou eigenaar was van de Rocket iets aan het diff/ophanging had wat gruwelijk duur was om op te lossen omdat het allemaal custom spul is. Toch jammer als je ineens 10-20k kwijt bent aan een reparatie :ziek:
True that.
En de andere die inmiddels 3x zoveel waard is de meest bulletproof 911 ooit (3.2 G50) waar nooit iets aan stuk ging, maar die qua gewoon jaarlijks onderhoud ook een aardige duit gekost zou hebben, dus alles is relatief :)
Eigenlijk zelfs met miskopen nooit ergens zwaar spijt van gehad op autogebied, alleen dat ik nooit een vroege (pure) F 328 heb gekocht toen ze nog binnen bereik waren...

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 23 dec 2019, 15:13

Semi on topic: Luco, had je dit al gezien? :)

https://www.autoblog.nl/nieuws/gordon-m ... 110-134158

Moet zeggen dat de huidige Alpine mij ook veel meer aanspreekt dan de huidige Elises/Exiges (als rechtstreekse concurrenten)...

allen
Berichten: 17069
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 23 dec 2019, 16:44

Zijn het wel concurrenten? Heel andere markt lijkt me. Zelf zou ik Elise pakken omdat het dak eraf kan en er zo ontzettend veel aftermarket spul voor te koop is.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 19214
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 23 dec 2019, 17:29

Rocketmonkey schreef:
23 dec 2019, 15:13
Semi on topic: Luco, had je dit al gezien? :)

https://www.autoblog.nl/nieuws/gordon-m ... 110-134158

Moet zeggen dat de huidige Alpine mij ook veel meer aanspreekt dan de huidige Elises/Exiges (als rechtstreekse concurrenten)...
Ja de Alpine revival is goed geslaagd vind ik

Rocketmonkey
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 24 dec 2019, 09:35

allen schreef:
23 dec 2019, 16:44
Zijn het wel concurrenten? Heel andere markt lijkt me. Zelf zou ik Elise pakken omdat het dak eraf kan en er zo ontzettend veel aftermarket spul voor te koop is.
Rechtstreekse concurrenten is misschien wat overdreven idd. Dak eraf is wel leuk ja, vooral omdat het een targa is, met een volledige cabrio is het toch vaak sukkelen met het windschermpje als je wat harder wil. Maar de kap van onze huidige (E88 met N55), gaat dan weer wel met een druk op de knop open, da's dan wel weer makkelijker dan dakzeiltje eraf halen met inbussleutel zoals bij de Elises die eraan vooraf gingen (hoewel ook dat ook z'n charme had) :)

Ik heb laatst mijn oude Alpine folders er nog eens bij gepakt, die A310 blijft ook geweldig vind ik hoor. Interieur ook, die stoelen, dat klokkenspel, alles :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Bing [Bot], Downforce Hans, eBoonstra, Harrie D, Rogerb, Spijkerhard, Tim N, voetbalboer87 en 20 gasten