Elise schreef: 10 dec 2019, 11:11
Rocketmonkey (koen) hier op het forum is de oude eigenaar van die oranje met Balkellende achterin.
Nee, Koen heeft 'm destijds van mij overgenomen, ik heb 'm uit de UK gehaald en op kenteken gezet. Nr. 29 van de 38, voor zover ik weet ik de enige die ooit op het Europese vasteland geregistreerd is geweest en inmiddels weer terug in de UK. Voor veel geld gekocht door rijke Engelse autobloggers geloof ik (heb er jaar terug ofzo eens een filmpje van gezien).
Heb 'm vrij snel weer weggedaan om 2 redenen:
1.
Idd echt TE licht, m.n. in de neus, eigenlijk in alle omstandigheden die afwijken van een goed onderhouden circuit bij ideale weerstomstandigheden (lees: de openbare weg in NL). Je ziet de voorwielen bewegen, maar je voelt er letterlijk niks bij, net een videogame... Testers destijds waren lyrisch, reden waarom het jarenlang mijn droomauto was, maar meeste tests waren feitelijk een paar kilometer onder prima omstandigheden (teruggelezen ZONDER roze bril). Maar op papier stond het dus idd geweldig: +10.000 rpm, centrale zitpositie, superlicht, ontworpen door de geestelijk vader van de McLaren F1... Realiteit was echter dat een 2 x zo 'zware' Elise S1 in the real world vele malen fijner (communicatiever) is, dus ben daar toen snel weer terug naartoe gegaan (+ een nieuwe Ducati van het wisselgeld

)
2.
Ontzettend fragiele techniek, m.n. het diff dat uniek voor de auto is en waarvoor je niet even bij de garage op de hoek terecht kon (understatement)...
Desalniettemin geen spijt, alleen alleen al om de ervaring. En omdat ik er ongeschonden uitgekomen ben, zowel fysiek als financieel. Hoewel Koen jaren later volgens mij nog een "iets" betere deal gemaakt heeft...
En testrit gezeten achter de Engelse verkoper, met 200+ op semislicks op vochtige en herfstachtige Engelse landweggetjes met hele dikke bomen aan weerskanten is nog steeds de engste 'autorit' die ik ooit gemaakt heb...