Light Car Company, Rocket

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11587
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: In lockdown

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door ///Joost » 24 dec 2019, 09:44

Elise schreef: 11 dec 2019, 10:29
allen schreef: 11 dec 2019, 10:09 ik schrok gisterenavond van de nieuwprijs
Vraagprijs £38,800 in 1992. Als ik historische wisselkoersen erbij pak dan kom ik omgerekend op +/- fl. 120.000,-

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Dat is niet zo gek, want het is geen waardevermeerdering van de auto, maar waardevermindering van de Pond. De Pond is sinds 1992 door de helft gegaan qua koopkracht, dus historisch gezien klopt die prijs zelfs 100%. ;)

De grote denkfout bij velen is dat de koopkracht van de valuta gelijk is gebleven in alle jaren, maar de inflatie moet je wel degelijk meenemen in de berekening van de 'winst'.

Rocketmonkey
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 24 dec 2019, 10:52

///Joost schreef: 24 dec 2019, 09:44
Elise schreef: 11 dec 2019, 10:29
allen schreef: 11 dec 2019, 10:09 ik schrok gisterenavond van de nieuwprijs
Vraagprijs £38,800 in 1992. Als ik historische wisselkoersen erbij pak dan kom ik omgerekend op +/- fl. 120.000,-

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Dat is niet zo gek, want het is geen waardevermeerdering van de auto, maar waardevermindering van de Pond. De Pond is sinds 1992 door de helft gegaan qua koopkracht, dus historisch gezien klopt die prijs zelfs 100%. ;)

De grote denkfout bij velen is dat de koopkracht van de valuta gelijk is gebleven in alle jaren, maar de inflatie moet je wel degelijk meenemen in de berekening van de 'winst'.
Ik had 'm in 2005 voor 1/3 van dat. Beurs in Londen had toen een dip vanwege de aanslagen in de metro daar, dus dacht nu of nooit, typisch gevalletje 'man math' dus ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11587
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: In lockdown

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door ///Joost » 24 dec 2019, 11:24

Slim!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 24 dec 2019, 14:01

Rocketmonkey schreef: 24 dec 2019, 09:35
allen schreef: 23 dec 2019, 16:44 Zijn het wel concurrenten? Heel andere markt lijkt me. Zelf zou ik Elise pakken omdat het dak eraf kan en er zo ontzettend veel aftermarket spul voor te koop is.
Rechtstreekse concurrenten is misschien wat overdreven idd. Dak eraf is wel leuk ja, vooral omdat het een targa is, met een volledige cabrio is het toch vaak sukkelen met het windschermpje als je wat harder wil. Maar de kap van onze huidige (E88 met N55), gaat dan weer wel met een druk op de knop open, da's dan wel weer makkelijker dan dakzeiltje eraf halen met inbussleutel zoals bij de Elises die eraan vooraf gingen (hoewel ook dat ook z'n charme had) :)

Ik heb laatst mijn oude Alpine folders er nog eens bij gepakt, die A310 blijft ook geweldig vind ik hoor. Interieur ook, die stoelen, dat klokkenspel, alles :)
Lol, ik vind de 310 juist de lelijkste, op de le mans uitvoering na dan.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3535
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 24 dec 2019, 14:06

Luco schreef: 24 dec 2019, 14:01 Lol, ik vind de 310 juist de lelijkste, op de le mans uitvoering na dan.
Ga je mond spoelen Luco, ik vind de GT en GT-turbo lelijker. :tooth:

Kijk nou toch es wat een parel het was:


Afbeelding


:kikker:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 24 dec 2019, 14:11

Ieder zijn smaak toch, al had ik de 310 mooier gevonden had ik die wel gekocht, ik vind ze echt lelijk.

Rocketmonkey
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Rocketmonkey » 24 dec 2019, 14:20

Luco schreef: 24 dec 2019, 14:01 Lol, ik vind de 310 juist de lelijkste, op de le mans uitvoering na dan.
Ik vind die moddervette bochel met die achterlichten tegen het asfalt aan juist prachtig :) Categorie love it or hate it, net als de classic Lotus Europa, de 914, Z3M coupe en bijna alles van Zagato, wat ik ook allemaal prachtig vind. Bij motorfietsen heb ik dezelfde afwijking :)

EDIT: m.u.v. van de huidige Aston Zagato's met die 50s 'Pink Cadillac' achterlichten, die vind ik echt schijtlelijk :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 24 dec 2019, 17:49

ik vind toch dit mooier

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3535
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 24 dec 2019, 19:03

Mwah:

Afbeelding

:tooth:

allen
Berichten: 17741
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door allen » 24 dec 2019, 19:39

Absoluut A310. Die andere oogt wat te saai.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 24 dec 2019, 20:05

haha gelukkig maar dat smaken verschillen

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 19285
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door JP » 24 dec 2019, 21:12

Opa schreef: 24 dec 2019, 14:06
Luco schreef: 24 dec 2019, 14:01 Lol, ik vind de 310 juist de lelijkste, op de le mans uitvoering na dan.
Ga je mond spoelen Luco, ik vind de GT en GT-turbo lelijker. :tooth:

Kijk nou toch es wat een parel het was:


Afbeelding


:kikker:
Volgens RDW is die geëxporteerd! Had niet verwacht dat die ledig maar voor 980kg op staan :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3535
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 24 dec 2019, 21:29

Geëxporteerd.....dan zal ik 'm waarschijnlijk ook wel niet meer tegen komen, heb 'm 4 jaar gehad, van 1982 t/m 1985 en toendertijd kwam je ze ook al niet veel tegen.
Dit was de ex-Alpine van Jan Lammers, ik dacht eerst dat dat een verkoop praatje was van de verkoper(van Vliet bij Moordrecht), maar hoorde later van de politie hier op Naaldwijk dat dat inderdaad zo was.
Dat gewicht was niet zo heel bijzonder, in die tijd hadden de meeste auto's nog een 'normaal' gewicht. :wink:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 24 dec 2019, 21:50

een gt turbo weegt ook maar 1200

op kenteken was de ks ook wit

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3535
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 24 dec 2019, 22:21

Foutje in m'n vorige post, ik heb 'm gehad van 1984 t/m 1987, de auto was van 1982 en toen ik 'm kocht was ie 2 jaar oud, de BMW 323i die ik ervoor gehad heb en die ik heb ingeruild op de Alpine was van 1980.
@Luco, klopt toen ik 'm kocht was ie wit en ik heb 'm zwart laten spuiten met die witte biezen erop. :blink:

De GT en de GT turbo waren de opvolgers van de A310....ik vind het best wel een hele sprong qua gewicht, is toch ruim 22% meer van het oude naar het volgende model. :?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 23389
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Luco » 25 dec 2019, 07:34

Klopt, maar het was dan ook een heel ander concept qua chassis ed, helemaal verlijmd ipv de carrosserie "los" op het chassis, ik denk wel dat de gt en gt turbo stukken stijver waren.

Jussi
Berichten: 3110
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Jussi » 26 dec 2019, 08:15

Rocketmonkey schreef: 24 dec 2019, 10:52
///Joost schreef: 24 dec 2019, 09:44
Elise schreef: 11 dec 2019, 10:29

Vraagprijs £38,800 in 1992. Als ik historische wisselkoersen erbij pak dan kom ik omgerekend op +/- fl. 120.000,-

Prijzen nu £75-100,000 :crazy:
Dat is niet zo gek, want het is geen waardevermeerdering van de auto, maar waardevermindering van de Pond. De Pond is sinds 1992 door de helft gegaan qua koopkracht, dus historisch gezien klopt die prijs zelfs 100%. ;)

De grote denkfout bij velen is dat de koopkracht van de valuta gelijk is gebleven in alle jaren, maar de inflatie moet je wel degelijk meenemen in de berekening van de 'winst'.
Ik had 'm in 2005 voor 1/3 van dat. Beurs in Londen had toen een dip vanwege de aanslagen in de metro daar, dus dacht nu of nooit, typisch gevalletje 'man math' dus ;)
Een goeie return als je van 12k naar 75k bent gesprongen (525%). Als je hem nieuw had gekocht dan had je 93% return.

Als je in 1992 38k in de S&P500 had gestoken had je vandaag 204k (526%).

Beros
Berichten: 117
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Beros » 13 nov 2020, 22:57

Opa schreef: 24 dec 2019, 21:29 Geëxporteerd.....dan zal ik 'm waarschijnlijk ook wel niet meer tegen komen, heb 'm 4 jaar gehad, van 1982 t/m 1985 en toendertijd kwam je ze ook al niet veel tegen.
Dit was de ex-Alpine van Jan Lammers, ik dacht eerst dat dat een verkoop praatje was van de verkoper(van Vliet bij Moordrecht), maar hoorde later van de politie hier op Naaldwijk dat dat inderdaad zo was.
Dat gewicht was niet zo heel bijzonder, in die tijd hadden de meeste auto's nog een 'normaal' gewicht. :wink:
Opa schreef: 24 dec 2019, 22:21 Foutje in m'n vorige post, ik heb 'm gehad van 1984 t/m 1987, de auto was van 1982 en toen ik 'm kocht was ie 2 jaar oud, de BMW 323i die ik ervoor gehad heb en die ik heb ingeruild op de Alpine was van 1980.
@Luco, klopt toen ik 'm kocht was ie wit en ik heb 'm zwart laten spuiten met die witte biezen erop. :blink:

De GT en de GT turbo waren de opvolgers van de A310....ik vind het best wel een hele sprong qua gewicht, is toch ruim 22% meer van het oude naar het volgende model. :?
Ik kom toevallig dit topic tegen. Jouw ex-Alpine is inderdaad geëxporteerd, volgens mij naar Frankrijk. Hij heeft een hele tijd te koop gestaan bij Zoet Racing: http://zoetracing.nl/aanbod/showroom/al ... v6-rood/2/

Ik heb de auto daar bekeken. Hij werd redelijk scherp aangeboden op het laatst (<20k) maar er moest wel het een en ander aan gebeuren. De lage km-stand had ik mijn bedenkingen bij, ook omdat de km-teller het niet meer deed (zoals bij veel Alpines volgens mij..). Volgens het NAP-rapport had hij in bijna 30 jaar maar zo'n 3 duizend kilometer gereden. Op kenteken wit, op foto's zwart en inmiddels rood, dat gaf ook wat bedenkingen. Er zat verder geen historie bij. Als ik geweten had dat-ie van Jan Lammers was geweest had ik hem misschien wel gekocht :wink: Zoet had hem volgens mij gekocht van een scharrige handelaar want daar stond hij ook te koop, nog met de grote frontspoiler uit onderstaande foto.

Afbeelding

Ik vind zowel de A310 als de V6/GTA fraai, maar wel met een voorkeur voor de A310 zowel vanwege het spectaculairdere uiterlijk als het lagere gewicht. De V6 heeft dan weer als voordeel dat ik er beter in pas en de prijzen wat lager liggen. Hopelijk kan ik er ooit een aan de vloot toevoegen. :)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3535
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Light Car Company, Rocket

Bericht door Opa » 14 nov 2020, 01:25

Zonde dat ze 'm rood gespoten hebben, hoewel anderen dat waarschijnlijk wel weer mooier vinden dan zwart....smaken verschillen. :coffee:
Ook jammer van de voorspoiler, die heb ik samen met de achterspoiler er nog op laten zetten bij Fleischman in Duitsland, ook de wielen heb ik erop laten zetten, want toen ik 'm kocht was ie wit en helemaal standaard.
Die kilometerstand zou ik inderdaad maar niet teveel waarde aan hechten, de teller deed het al niet meer toen ik 'm in m'n bezit had, dus vanaf 1984 is er bijna geen kilometer bij gekomen.....heel soms deed ie het weleens even, maar 99% van de tijd niet. :lol:
Ik blijf het leuke auto's vinden, vooral ook dat interieur dat helemaal met stof bekleed was, ook het dashboard en het plafond, dat doet toch veel 'warmer' aan dan leer?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten