Leo de Haas - Blik op de weg

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door JP » 23 apr 2020, 10:26

Je wordt dood gegooid met altijd dezelfde herhalingen. Kunnen ze beter die BodW opnieuw uitzenden. Als dat mag nu met die privacyregels.. of een nieuwe reeks. Lijkt me niet dat de KLPD getrouwd is met die wegmisbruikers.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31202
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door JP » 23 apr 2020, 10:30

eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:19
eBoonstra schreef: 22 apr 2020, 11:00 Transport is "hard voor weinig", autotransport is helemaal geen droog brood mee te verdienen. Het moet wel echt een hobby van Leo geweest zijn om deze carrièreswitch in het verleden gemaakt te hebben.

Desalniettemin sneu genoeg. Hoop voor Leo dat 'ie vlot weer iets vinden kan dat goed bij hem past.
Geen hobby hoor.
Hij had geen rode cent en moest wat.
Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
Hij had leuke opdrachten zoals die Jeep en dat tractortje naar het midden van nergens in Frankrijk. Op een portal kon hij dan reageren voor terugvrachten.

Eeuwe, heb jij geen vlotte chauffeur die een beetje kan vloggen icm reclame voor jullie bedrijf? Zo’n beetje a la Martijn Kuipers van Simon Loos :tooth:

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door Gijzert » 23 apr 2020, 10:32

eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:19
eBoonstra schreef: 22 apr 2020, 11:00 Transport is "hard voor weinig", autotransport is helemaal geen droog brood mee te verdienen. Het moet wel echt een hobby van Leo geweest zijn om deze carrièreswitch in het verleden gemaakt te hebben.

Desalniettemin sneu genoeg. Hoop voor Leo dat 'ie vlot weer iets vinden kan dat goed bij hem past.
Geen hobby hoor.
Hij had geen rode cent en moest wat.
Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
De gele autotransporter heeft hij dan ook 2e hands gekocht. Alleen blijkbaar de pech gehad dat een aanhanger die hij x tijd geleden besteld had 2 weken voor de corona begon geleverd kreeg.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door Eeuwe » 23 apr 2020, 10:57

JP schreef: 23 apr 2020, 10:30
eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:19

Geen hobby hoor.
Hij had geen rode cent en moest wat.
Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
Hij had leuke opdrachten zoals die Jeep en dat tractortje naar het midden van nergens in Frankrijk. Op een portal kon hij dan reageren voor terugvrachten.

Eeuwe, heb jij geen vlotte chauffeur die een beetje kan vloggen icm reclame voor jullie bedrijf? Zo’n beetje a la Martijn Kuipers van Simon Loos :tooth:
Wij hebben vorig jaar van een hoop online publiciteit genoten nadat een chauffeur van ons NK veiligste chauffeur geworden is :tooth: Die Martijn Kuipers doet het leuk trouwens. Ik kijk doorgaans geen vlogs, toevallig ooit wel één filmpje gekeken, hij doet het leuk. Maar vlogs op deze manier past niet bij ons bedrijf, ivm de markt waar wij in zitten willen wij absoluut niet dat ladingen of adressen openbaar bekeken worden.
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:32
eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:19

Geen hobby hoor.
Hij had geen rode cent en moest wat.
Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
De gele autotransporter heeft hij dan ook 2e hands gekocht. Alleen blijkbaar de pech gehad dat een aanhanger die hij x tijd geleden besteld had 2 weken voor de corona begon geleverd kreeg.
Tweedehands vrachtwagen is helemaal een risico. De kosten van onderdelen etc zijn meerdere malen hoger als een vergelijkbaar onderdeel op een personenwagen of bestelauto. Ieder z'n manier van ondernemen natuurlijk, maar geloof mij maar dat je in driekwart van alle gevallen beter af bent met nieuw materiaal.

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door Gijzert » 23 apr 2020, 11:07

eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:57
JP schreef: 23 apr 2020, 10:30
eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26

Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
Hij had leuke opdrachten zoals die Jeep en dat tractortje naar het midden van nergens in Frankrijk. Op een portal kon hij dan reageren voor terugvrachten.

Eeuwe, heb jij geen vlotte chauffeur die een beetje kan vloggen icm reclame voor jullie bedrijf? Zo’n beetje a la Martijn Kuipers van Simon Loos :tooth:
Wij hebben vorig jaar van een hoop online publiciteit genoten nadat een chauffeur van ons NK veiligste chauffeur geworden is :tooth: Die Martijn Kuipers doet het leuk trouwens. Ik kijk doorgaans geen vlogs, toevallig ooit wel één filmpje gekeken, hij doet het leuk. Maar vlogs op deze manier past niet bij ons bedrijf, ivm de markt waar wij in zitten willen wij absoluut niet dat ladingen of adressen openbaar bekeken worden.
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:32
eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26

Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
De gele autotransporter heeft hij dan ook 2e hands gekocht. Alleen blijkbaar de pech gehad dat een aanhanger die hij x tijd geleden besteld had 2 weken voor de corona begon geleverd kreeg.
Tweedehands vrachtwagen is helemaal een risico. De kosten van onderdelen etc zijn meerdere malen hoger als een vergelijkbaar onderdeel op een personenwagen of bestelauto. Ieder z'n manier van ondernemen natuurlijk, maar geloof mij maar dat je in driekwart van alle gevallen beter af bent met nieuw materiaal.
Hij had ook al vrij snel een dure reparatie begreep ik ergens in een vlog. Zo'n mooi engine check lampje.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Leo de Haas - Blik op de weg

Bericht door Ferdi » 23 apr 2020, 12:36

eBoonstra schreef: 23 apr 2020, 10:26
Gijzert schreef: 23 apr 2020, 10:19
eBoonstra schreef: 22 apr 2020, 11:00 Transport is "hard voor weinig", autotransport is helemaal geen droog brood mee te verdienen. Het moet wel echt een hobby van Leo geweest zijn om deze carrièreswitch in het verleden gemaakt te hebben.

Desalniettemin sneu genoeg. Hoop voor Leo dat 'ie vlot weer iets vinden kan dat goed bij hem past.
Geen hobby hoor.
Hij had geen rode cent en moest wat.
Wel een risicovol besluit dan. Aanschaf van een (nieuwe) autotransporter is echt heel hoog (chassis plm 120k, opbouw plm 90k, aanhanger met opbouw weet ik niet echt, gok ook wel rond de 130k).

Heb ooit vijf nieuwe bestelauto's (Renault Master L3H2, dus grote bussen) vanuit Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) naar Groningen stad laten vervoeren, kostte mij 900 euro ex. Dat is natuurlijk een lachtertje helemaal als je bedenkt dat ze leeg naar ZV moesten rijden en een dag na geven opdracht al in Groningen stonden. Salariskosten, diesel (1 op 3,5/3,8 over de gereden kilometers) en afschrijving van de dure vrachtwagen.. ik zou 't er dag in dag uit niet voor willen doen.
Aanhanger deed 45K las ik elders.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 182 gasten