Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Dit is ons algemene autoforum.
Online
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 27674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Auto: BMW F20 120i / Civic Type-S

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Knot » 19 sep 2019, 15:45

Gelukkig ben ik ook enthausiast dus dat matcht prima 😂


Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 3158
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Opa » 19 sep 2019, 17:37

Robin schreef:
19 sep 2019, 07:27
Opa schreef:
17 sep 2019, 15:26

4 metingen van 80-120 km/h zonder schakelmoment, gemeten in de 3e versnelling tijdens een vermogensmeting:

Afbeelding
Ik kijk/lees waarschijnlijk niet goed, maar welke waarde moet ik naar kijken? Ik denk 2.9s ofzo(0-20m???)

BTW tellerfilmpje: Woah met 'maar' 320pk en schakelend en 100 jaar geleden: Ik zou dik aan de bak moeten met mijn kar om je ook in 100-200 voor te blijven.
Die 100-200 km/h is jouw M2 denk wel een poepie sneller, maar van 0-100km/h zal het elkaar denk niet heel veel ontlopen hebben....was iets van 4,5 sec met de Impreza, maar natuurlijk ook mede dankzij de grip door de AWD.
Bij dat plaatje ging het me om de 80-120km/h tijden(aan de rechtekant onder 'passing', ik heb toen 4 runs gedaan en elke keer zo rond de 2,5 seconden.
De rest van die tijden zijn niet relevant, want dit is vanuit een vermogensrun gedaan....daarbij trek je rustig op in 1 en 2 en geef je pas vol gas als ie in z'n 3 staat en dan van onder uit, dus rustig optrekken met lage toeren en pas in z'n 3 vanaf ongeveer 2000 toeren vol gas tot zo'n 6500 à 7000 toeren, het vermogen en koppel worden dan in de 3e versnelling gemeten.
Doordat er dan bij de 80-120km/h tijd geen schakelmoment tussen zit is dit eigenlijk de enige bruikbare tijd bij een vermogensrun.

SLSteve
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:59
Auto: MK7.5 Golf GTI Performance

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door SLSteve » 20 sep 2019, 18:37

GTI Clubsport, origineel.


Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 22 sep 2019, 07:37

Omdat ik niet alleen maar staande starts wil doen heb ik wat 20-120 pulls gedaan, de snelste was 3,97 seconden. Ik vond t zo raar dat dat veel langzamer is dan van 0-100 waar de massa dus in beweging moet komen...
Ik moet wel precies op 120 schakelen, wellicht verlies ik dan net voor de gps snelheid 120 al snelheid ivm koppeling, of zou de drag boven de 100 zoveel meer zijn dat zo’n tijd echt 0,7 langzamer is?

Gebruikersavatar
Walter
Berichten: 2197
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Walter » 22 sep 2019, 10:49

Ik ga geen €139 uitgeven aan een externe 10Hz GPS ontvanger met Bluetooth, zeker niet als ik die al eentje heb (een Qstarz 10Hz). Met een €10 app kan ik daarmee ook metingen doen. Is dat wel acceptabel?

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 22 sep 2019, 11:00

Walter schreef:
22 sep 2019, 10:49
Ik ga geen €139 uitgeven aan een externe 10Hz GPS ontvanger met Bluetooth, zeker niet als ik die al eentje heb (een Qstarz 10Hz). Met een €10 app kan ik daarmee ook metingen doen. Is dat wel acceptabel?
Als t 10hz gps is, dan vind ik t goed. Als je dan echt hele vreemde waarden krijgt leen je mijn dragy maar even, of de vbox

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6884
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Erik K. » 22 sep 2019, 15:44

Vlotte fiets
Bijlagen
Screenshot_20190922-154355_WhatsApp.jpg
Screenshot_20190922-154355_WhatsApp.jpg (796.73 KiB) 705 keer bekeken

Obbe
Berichten: 430
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Haarlem

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Obbe » 22 sep 2019, 16:20

Je zou haar geen 135kg geven :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 22 sep 2019, 16:38

Obbe schreef:
22 sep 2019, 16:20
Je zou haar geen 135kg geven :)
Ik zou dr 135 euro geven

Jeffrey026
Berichten: 1124
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Jeffrey026 » 24 sep 2019, 22:50

Hmmm, mar keer een df meeting ergens doen en wat tijden meten voor de fun.

Mijn 0-100tijd is niet spectaculair lang leven fwd.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 17 okt 2019, 18:29

Mijn eigen Dragy ranking (afgerond op hele tienden).

80-120
1) BMW M5 Competition (625 pk): 2.1 sec
2) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 2.2 sec
3) BMW M140i (340 pk): 2.6 sec
4) Mini Countryman JCW (306 pk): 3.4 sec
5) Jaguar F-Type (300 pk): 3.8 sec
6) VW Polo GTI (200 pk): 4.6 sec

100-200
1) BMW M5 competition (625 pk): 7.7 sec
2) BMW M140i (340 pk): 10.8 sec
3) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 11.7 sec
4) Mini Countryman JCW (306 pk): 16.4 sec
5) Jaguar F-Type (300 pk): 18.4 sec
6) VW Polo GTI (200 pk): 25.8 sec

Komende periode staan nog een VW Golf 7.5 GTI (morgen) en een Audi RS3 (525 pk) op de planning.

Wat opvalt. De Mini Countryman is duidelijk sneller dan de Jaguar F-Type. Weersomstandigheden bij die twee niet heel erg verschillend. Ik had de Dragy eerder willen hebben ;)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 3404
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 17 okt 2019, 18:57

Mooie tijden...en een leuk setje auto’s ook.
Ik had de m5 zeker sneller verwaxht van 100-200. Maar real life is vaak anders dan op papier, dat blijkt wel vaker

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 17 okt 2019, 20:34

voor een dergelijk zware auto vind ik dat best een ok tijd hoor. Ik ben wel benieuwd hoe een 525 pk RS3 zich verhoudt tot een M5 in rechte lijn.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10261
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Joy » 17 okt 2019, 21:08

Ik denk dat een RS3 met zulk vermogen tussen 8 en 8,5 sec van 100-200 gaat. Maar 0-100 zit rond 3 seconden, weet niet of de M5 dat red. Zullen elkaar niet veel ontlopen van 0-200.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6884
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Erik K. » 18 okt 2019, 12:04

M5 Comp zou 0-200 binnen 11s moeten kunnen en 0-100 is meen ik gemeten in 3.35s

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 18 okt 2019, 12:18

Dan hou je 7,65s over van 100-200. En sitchris zat op 7.7:)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 18 okt 2019, 16:30

80-120
1) BMW M5 Competition (625 pk): 2.1 sec
2) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 2.2 sec
3) BMW M140i (340 pk): 2.6 sec
4) Mini Countryman JCW (306 pk): 3.4 sec
5) VW Golf GTI (245 pk): 3.6 sec
6) Jaguar F-Type (300 pk): 3.8 sec
7) VW Polo GTI (200 pk): 4.6 sec

100-200
1) BMW M5 competition (625 pk): 7.7 sec
2) BMW M140i (340 pk): 10.8 sec
3) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 11.7 sec
4) Mini Countryman JCW (306 pk): 16.4 sec
5) VW Golf GTI (245 pk): 16.8 sec
6) Jaguar F-Type (300 pk): 18.4 sec
7) VW Polo GTI (200 pk): 25.8 sec

VW Golf GTI toegevoegd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 25215
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door romo » 18 okt 2019, 18:13

Over acceleratie en decelerate gesproken;






:duh: :crazy: :shocking:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 7905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Joop » 19 okt 2019, 12:08

Dat gaat bijna in dezelfde rechte lijn naar de 400 als afremmend vanaf die snelheid...

:crazy:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 19 okt 2019, 13:27

Bijzonder ontraag:)

Maar 't filmpje geeft wat minder beleving vind ik.

Road & Track (dacht ik) testte in 1973 de accelleratie van de twinturbo flat 12 Porsche 917/30 Can Am.
0-200 deed dat ding toendertijd in 13 seconden. Da's heel snel voor een auto uit 1973
En vooral te bedenken dat die 200 MILES PER HOUR* waren.:)



Maarja 1200pk op <1000kg.






*320 eg wel

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 30 okt 2019, 22:25

Mijn eigen Dragy ranking (afgerond op hele tienden).

80-120
1) BMW M5 Competition (625 pk): 2.1 sec
2) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 2.2 sec
3) BMW M140i (340 pk): 2.6 sec
4) Seat Leon Cupra R (300 pk): 2.8 sec
5) Mini Countryman JCW (306 pk): 3.4 sec
6) VW Golf GTI (245 pk): 3.6 sec
7) Jaguar F-Type (300 pk): 3.8 sec
8) VW Polo GTI (200 pk): 4.6 sec

100-200
1) BMW M5 competition (625 pk): 7.7 sec
2) BMW M140i (340 pk): 10.8 sec
3) Tesla Model 3 Performance (466 pk): 11.7 sec
4) Seat Leon Cupra R (300 pk): 12.8 sec
5) Mini Countryman JCW (306 pk): 16.4 sec
6) VW Golf GTI (245 pk): 16.8 sec
7) Jaguar F-Type (300 pk): 18.4 sec
8) VW Polo GTI (200 pk): 25.8 sec

2018 Seat Leon Cupra R toegevoegd.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 14170
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Auto: BMW Z3 coupe, Z3 caab, 420d GC
Locatie: Baarn

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Martijn_bmw » 31 okt 2019, 09:30

Leon is dus wel stukje langzamer (vooral op 100-200) dan je vorige M140i
had je dat verwacht?

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 9041
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door WJ » 31 okt 2019, 09:51

Martijn_bmw schreef:
31 okt 2019, 09:30
Leon is dus wel stukje langzamer (vooral op 100-200) dan je vorige M140i
had je dat verwacht?
Ding heeft 40pk minder, wat had jij verwacht?

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Seat Leon Cupra R
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 31 okt 2019, 10:04

Martijn_bmw schreef:
31 okt 2019, 09:30
Leon is dus wel stukje langzamer (vooral op 100-200) dan je vorige M140i
had je dat verwacht?
Ja. Zeker omdat de bmw op de bank al 370 pk/591 nm heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten