Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 7290
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door smiley » 29 dec 2020, 00:39

Misschien dat een power to weight vergelijkje je een beetje laat zien waarom dit onnodig is theo.
Een M140i/M240i doet af fabriek iets van 234 pk per ton gewicht.
Een BAC MONO doet af fabriek iets van 544 pk per ton gewicht.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 32158
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Arthur » 29 dec 2020, 10:50

theo300pk+ schreef: 29 dec 2020, 00:14
Opa schreef: 28 dec 2020, 19:11
Roy RS schreef: 28 dec 2020, 16:59 Zo dan, het maakt wat los die drang tot mijn Mono tunen...die ik zelf niet heb😂
Ik denk dat alleen Theo3000pk+ die drang heeft. :rolling:
Kom op zeg.
Allemaal roomser dan de paus .....
Of op een relletje uit. :hammer:





Ik vond eigenlijk al dat jij erop uit was met deze post:
theo300pk+ schreef: 27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen. :headbang:

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4025
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 29 dec 2020, 11:07

smiley schreef: 29 dec 2020, 00:39 Misschien dat een power to weight vergelijkje je een beetje laat zien waarom dit onnodig is theo.
Een M140i/M240i doet af fabriek iets van 234 pk per ton gewicht.
Een BAC MONO doet af fabriek iets van 544 pk per ton gewicht.


En dat de beleving sowieso anders is. Hij doet een beetje de 750-800pk gtr tijden maar dan alsof de motor aan je rug vastzit en de intake van de motor recht boven je haar zit en je met je hoofd uit het schuifdak zit....oh niet alsof, dat is gewoon zo.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 4157
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: 550i
Locatie: Groningen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door EvdP » 29 dec 2020, 11:17

Dat geloof ik wel. Als ik op de Autobahn 250 rij dan kan ik gewoon rustig zitten, ik vermoed dat je dat in een BAC Mono wel kan vergeten. Op de motor ga ik al niet harder dan 200 omdat ik het dan al genoeg vind.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 24014
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: Paniekgriepland

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Luco » 29 dec 2020, 11:32

Roy RS schreef: 29 dec 2020, 11:07
smiley schreef: 29 dec 2020, 00:39 Misschien dat een power to weight vergelijkje je een beetje laat zien waarom dit onnodig is theo.
Een M140i/M240i doet af fabriek iets van 234 pk per ton gewicht.
Een BAC MONO doet af fabriek iets van 544 pk per ton gewicht.


En dat de beleving sowieso anders is. Hij doet een beetje de 750-800pk gtr tijden maar dan alsof de motor aan je rug vastzit en de intake van de motor recht boven je haar zit en je met je hoofd uit het schuifdak zit....oh niet alsof, dat is gewoon zo.
Ik wist niet dat zon bac een schuifdak had, hebben ze wel mooi weggewerkt dan, je ziet er niks van.

Online
theo300pk+
Berichten: 288
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door theo300pk+ » 29 dec 2020, 19:53

Ik vond eigenlijk al dat jij erop uit was met deze post:
theo300pk+ schreef: 27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen. :headbang:
[/quote]

Jammer dat je het opvat alsof ik me laatdunkend over de topicstarter en topicvolgers uitlaat.
Wat ik wil uitdrukken is dat een dergelijke BAC wel echt hairy zal zijn om te rijden.
En dat de grenzen nog eens veel verder zullen liggen.
Omdat de auto al veel sneller is dan de gemiddelde sportieve DF-auto, zal je als rijder ook nog meer aanspraak moeten maken niet alleen op je rij capaciteiten maar vooral je durf (enfin andere bewording van ballen)
In dit verband, ja ik ben me natuurlijk bewust van het delicate en doordachte ontwerp van deze auto.
En dat daar niet grof iets op geplempt kan worden en de balans van alle elementen van de auto overboord wordt gekieperd.
Maar ik kan geen redenen verzinnen om afwijzend te zijn tegen doordachte verdere aanpassingen door de fabrikant, ook als dat betekent dat het motorvermogen aanzienlijk wordt verhoogd.
Blijft in ieder geval als een paal boven water staan dat topicstarter wel de ballen heeft om een dergelijk puristisch, maar ook spartaanse DF te kopen en alle ongerief hem te laten weggevallen.
Chapeau. :clap:

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4025
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 30 dec 2020, 08:23

Voor het geval er onduidelijkheid over bestaat, ik voel me niet aangevallen of wat dan ook.

Ik ben ook altijd van het tunen geweest, maar deze auto heeft het voor mij niet nodig. Maar mocht dat wel zo zijn, dan heb ik het budget er niet voor. 😁

Kadett
Berichten: 1840
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Kadett » 30 dec 2020, 08:46

Zijn er voorbeelden van tuning voor de 2.5 atmo? Supercharger of turbo 'kit' . Iemand die er tijd , energie en geld ingestoken heeft?


Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4025
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 01 jan 2021, 20:47

Kadett schreef: 30 dec 2020, 08:46 Zijn er voorbeelden van tuning voor de 2.5 atmo? Supercharger of turbo 'kit' . Iemand die er tijd , energie en geld ingestoken heeft?
Nee joh

Online
Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4025
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Roy RS » 01 jan 2021, 20:52

Als je dan ziet dat ze het ding niet eens onder het raam doen, dan is het pas echt knap.

Probeer een vbox maar eens onder het dak te doen zoals deze...die haperde al als ik de zonneklep in de weg had zitten!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 4157
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: 550i
Locatie: Groningen

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door EvdP » 01 jan 2021, 21:01

Knap stukje techniek

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3327
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 02 jan 2021, 08:15

Mooie techniek idd. Indrukwekkend.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 41211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door Robin » 02 jan 2021, 08:27

Mooi dat 't ding zo nauwkeurig is.
Hij plakt bij mij op dat magneetje , heb ik boven op 't dashboard, maar liggend in de middenconsole bij de schakelpook geeft hij ook aan dat alles ontvangen wordt in groen met vinkjes bijvoorbeeld. Lekker compact. Zoiets als 'n Mars of Snickers , niet ééns. En massa 40gr ofzo?

127gr dus....

Vond 't al een prima aankoop. Prijsje was ook leuk. Via hun van AutoTOP.nl

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 3327
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc

Bericht door sitechris » 02 jan 2021, 13:56

Ik leg hem ook vast naast me op de passagiersstoel of ergens in opbergvakje ofzo. Gaat ook prima. Enige knelpuntje is dat je wel de batterij voldoende vol moet hebben, anders gaat de Dragy raar doen. Dan zijn de metingen echt onnauwkeurig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, beske, Edwin de Haas, EricYellow, Riceaux, Ruud. en 63 gasten