Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
-
Onlinesmiley
- Berichten: 7290
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Misschien dat een power to weight vergelijkje je een beetje laat zien waarom dit onnodig is theo.
Een M140i/M240i doet af fabriek iets van 234 pk per ton gewicht.
Een BAC MONO doet af fabriek iets van 544 pk per ton gewicht.
Een M140i/M240i doet af fabriek iets van 234 pk per ton gewicht.
Een BAC MONO doet af fabriek iets van 544 pk per ton gewicht.
- Arthur
- Berichten: 32158
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.47
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
theo300pk+ schreef: ↑29 dec 2020, 00:14Kom op zeg.
Allemaal roomser dan de paus .....
Of op een relletje uit.![]()
Ik vond eigenlijk al dat jij erop uit was met deze post:
theo300pk+ schreef: ↑27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.![]()
-
OnlineRoy RS
- Berichten: 4025
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
En dat de beleving sowieso anders is. Hij doet een beetje de 750-800pk gtr tijden maar dan alsof de motor aan je rug vastzit en de intake van de motor recht boven je haar zit en je met je hoofd uit het schuifdak zit....oh niet alsof, dat is gewoon zo.
- EvdP
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: 550i
- Locatie: Groningen
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Dat geloof ik wel. Als ik op de Autobahn 250 rij dan kan ik gewoon rustig zitten, ik vermoed dat je dat in een BAC Mono wel kan vergeten. Op de motor ga ik al niet harder dan 200 omdat ik het dan al genoeg vind.
-
OnlineLuco
- Berichten: 24014
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Locatie: Paniekgriepland
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik wist niet dat zon bac een schuifdak had, hebben ze wel mooi weggewerkt dan, je ziet er niks van.
-
Online
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik vond eigenlijk al dat jij erop uit was met deze post:
Jammer dat je het opvat alsof ik me laatdunkend over de topicstarter en topicvolgers uitlaat.
Wat ik wil uitdrukken is dat een dergelijke BAC wel echt hairy zal zijn om te rijden.
En dat de grenzen nog eens veel verder zullen liggen.
Omdat de auto al veel sneller is dan de gemiddelde sportieve DF-auto, zal je als rijder ook nog meer aanspraak moeten maken niet alleen op je rij capaciteiten maar vooral je durf (enfin andere bewording van ballen)
In dit verband, ja ik ben me natuurlijk bewust van het delicate en doordachte ontwerp van deze auto.
En dat daar niet grof iets op geplempt kan worden en de balans van alle elementen van de auto overboord wordt gekieperd.
Maar ik kan geen redenen verzinnen om afwijzend te zijn tegen doordachte verdere aanpassingen door de fabrikant, ook als dat betekent dat het motorvermogen aanzienlijk wordt verhoogd.
Blijft in ieder geval als een paal boven water staan dat topicstarter wel de ballen heeft om een dergelijk puristisch, maar ook spartaanse DF te kopen en alle ongerief hem te laten weggevallen.
Chapeau.
[/quote]theo300pk+ schreef: ↑27 dec 2020, 22:37 Ik zou het wel weten in 2022 als de mogelijkheid tot upgraden zich voor doet en je het geld hebt.
Dan krijg je een auto voor echte kerels met ballen.![]()
Jammer dat je het opvat alsof ik me laatdunkend over de topicstarter en topicvolgers uitlaat.
Wat ik wil uitdrukken is dat een dergelijke BAC wel echt hairy zal zijn om te rijden.
En dat de grenzen nog eens veel verder zullen liggen.
Omdat de auto al veel sneller is dan de gemiddelde sportieve DF-auto, zal je als rijder ook nog meer aanspraak moeten maken niet alleen op je rij capaciteiten maar vooral je durf (enfin andere bewording van ballen)
In dit verband, ja ik ben me natuurlijk bewust van het delicate en doordachte ontwerp van deze auto.
En dat daar niet grof iets op geplempt kan worden en de balans van alle elementen van de auto overboord wordt gekieperd.
Maar ik kan geen redenen verzinnen om afwijzend te zijn tegen doordachte verdere aanpassingen door de fabrikant, ook als dat betekent dat het motorvermogen aanzienlijk wordt verhoogd.
Blijft in ieder geval als een paal boven water staan dat topicstarter wel de ballen heeft om een dergelijk puristisch, maar ook spartaanse DF te kopen en alle ongerief hem te laten weggevallen.
Chapeau.

-
OnlineRoy RS
- Berichten: 4025
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Voor het geval er onduidelijkheid over bestaat, ik voel me niet aangevallen of wat dan ook.
Ik ben ook altijd van het tunen geweest, maar deze auto heeft het voor mij niet nodig. Maar mocht dat wel zo zijn, dan heb ik het budget er niet voor.
Ik ben ook altijd van het tunen geweest, maar deze auto heeft het voor mij niet nodig. Maar mocht dat wel zo zijn, dan heb ik het budget er niet voor.
-
- Berichten: 1840
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Zijn er voorbeelden van tuning voor de 2.5 atmo? Supercharger of turbo 'kit' . Iemand die er tijd , energie en geld ingestoken heeft?
- EvdP
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: 550i
- Locatie: Groningen
-
OnlineRoy RS
- Berichten: 4025
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
-
OnlineRoy RS
- Berichten: 4025
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Als je dan ziet dat ze het ding niet eens onder het raam doen, dan is het pas echt knap.
Probeer een vbox maar eens onder het dak te doen zoals deze...die haperde al als ik de zonneklep in de weg had zitten!
- EvdP
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: 550i
- Locatie: Groningen
- sitechris
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Mooie techniek idd. Indrukwekkend.
- Robin
- Berichten: 41211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Mooi dat 't ding zo nauwkeurig is.
Hij plakt bij mij op dat magneetje , heb ik boven op 't dashboard, maar liggend in de middenconsole bij de schakelpook geeft hij ook aan dat alles ontvangen wordt in groen met vinkjes bijvoorbeeld. Lekker compact. Zoiets als 'n Mars of Snickers , niet ééns. En massa 40gr ofzo?
127gr dus....
Vond 't al een prima aankoop. Prijsje was ook leuk. Via hun van AutoTOP.nl
Hij plakt bij mij op dat magneetje , heb ik boven op 't dashboard, maar liggend in de middenconsole bij de schakelpook geeft hij ook aan dat alles ontvangen wordt in groen met vinkjes bijvoorbeeld. Lekker compact. Zoiets als 'n Mars of Snickers , niet ééns. En massa 40gr ofzo?
127gr dus....
Vond 't al een prima aankoop. Prijsje was ook leuk. Via hun van AutoTOP.nl
- sitechris
- Berichten: 3327
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Het grote acceleratietijden topic, post hier je 0-100, 80-120, 100-200, 1/4 mile etc
Ik leg hem ook vast naast me op de passagiersstoel of ergens in opbergvakje ofzo. Gaat ook prima. Enige knelpuntje is dat je wel de batterij voldoende vol moet hebben, anders gaat de Dragy raar doen. Dan zijn de metingen echt onnauwkeurig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, beske, Edwin de Haas, EricYellow, Riceaux, Ruud. en 63 gasten