EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
NSXRS
Berichten: 1501
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door NSXRS » 06 sep 2019, 10:12

Geen idee of dit hier mag in het kader van copyright, maar ik vond het te leuk om voor mijzelf te houden, want geeft exact weer waarom ik zeker nog geen EV zal nemen: de stress of je wel komt waar je wilt en of je ergens kan laden..

Een week lang elektrische mobiliteit: “Een hel!”
02/09/2019 | Maxime Hérion


Een week lang volledig elektrisch rijden, zowel met de wagen als op de step? Onze man deed het en hield een dagboek bij. Zijn bevindingen zijn jammer genoeg niet allemaal even rooskleurig…
Ik moet toegeven dat mijn ervaring met elektrische auto’s tot nu toe beperkt was gebleven tot eendaagse tests op zorgvuldig door autofabrikanten gekozen routes. Toen de persverantwoordelijke van Hyundai me vroeg om de Kona Electric een week lang uit te proberen, was ik meteen verleid door het idee. En aangezien ik sinds november vorig jaar zelf in het bezit ben van een elektrische step, had ik ook snel besloten om een stapje verder te gaan dan gewoonlijk door een totale “elektro-mobiliteitstest” uit te voeren, zoals sommige mensen zich de ideale toekomst van het transport voorstellen.

Een afspraak werd gemaakt met KMC, de Belgische importeur van Hyundai, om de Kona in ontvangst te nemen. Helaas begon het avontuur al in mineur op de parking: mijn elektrische step paste namelijk niet in de kofferbak. Een rugleuning van de achterbank naar beneden dan maar… En al meteen een potentiële passagier minder.
Ontspannen

De Kona rijdt zeer rustig, dat ik wist ik al. Enerzijds omdat er geen schokken van de versnellingsbak komen – die is er gewoonweg niet – en anderzijds omdat het hoge koppel van 395 Nm direct beschikbaar is. Eerlijk gezegd was ik meteen onder de indruk van deze auto. Alleen stuit hij op enkele hindernissen. Allereerst is er de prijs: je betaalt €44.999 voor de versie met een grote batterij van 64 kWh en € 49.548 voor ons testmodel met alle opties. Da’s véél geld, zeker als je weet dat de Kona op benzine al vanaf € 18.699 te koop is. Bovendien kan je voor € 50.000 een “normale” auto aanschaffen die veel beter is afgewerkt.

Om tijdens dit experiment van een week objectief te blijven, had ik beslist om de aankoopprijs negeren en me uitsluitend te richten op het rijden en op het gebruiksgemak.
Helaas zijn de minder leuke kanten al snel aan het licht gekomen..


Een week lang elektrische mobiliteit: “Een hel!” (DEEL 2)
03/09/2019 | Maxime Hérion


Uw dienaar had besloten om een week lang elektrisch te rijden. Daarvoor werd beroep gedaan op een elektrische Hyundai en op een elektrische step. De SUV waarvan net sprake, ging ik op dag twee voor een eerste keer opladen. Dat verliep niet helemaal zoals gepland…

Gisteren vergat mee te delen dat de Kona Electric over 430 km autonomie beschikt, een cijfer dat dicht bij de door Hyundai opgegeven 449 km ligt (WLTP). Da’s natuurlijk niet slecht, al blijft hét grote probleem van elektrische auto’s in ons land, en veel specifieker in Wallonië, de beperkte oplaadinfrastructuur en dan vooral buiten de stadscentra. Wonend in wat een niemandsland lijkt te zijn, of toch zeker wat elektromobiliteit betreft, had ik besloten om de Kona voor de deur op te laden door hem aan te sluiten op een traditioneel stopcontact in huis. Hiervoor had ik een verlengsnoer van 15 meter voorzien. Ik stak de kabel door de brievenbus om hem op de stoep te laten lopen en eens alles eindelijk was aangesloten, haastte ik me naar het dashboard om te zien hoelang de laadbeurt in beslag zou nemen. Wat bleek: met de bescheiden 2,5 kWh werd de laadtijd geschat op… 42u20 minuten. Van een koude, zeg maar ijzige douche gesproken!

Plan B
Ik kon het me niet veroorloven om de auto zolang links te laten liggen. Aangezien ik geen wallbox heb, zag ik geen andere mogelijkheid dan op zoek te gaan naar een snellaadstation. Een gespecialiseerde applicatie gaf aan dat de dichtstbijzijnde optie aan het gemeentehuis ligt. Daar aangekomen, volgde opnieuw een teleurstelling. De twee enige beschikbare parkeerplaatsen waren namelijk al ingenomen door de gemeentelijke diensten en bovendien was de de terminal niet krachtig (7 kWh). Het gebruik ervan was zelfs beperkt tot de openingstijden van het stadhuis. Wat een klucht…

Op naar de nieuwe Lidl-winkel dan maar, op precies 5,4 km van thuis. Daar staat immers ook een terminal, eentje waar de overheid niets mee te maken heeft. Verrassing: niet alleen mocht ik de Kona er gratis opladen, het ging ook veel sneller dankzij het 50 kWh-systeem. Weet echter dat het zelfs met de krachtigste laders meer dan een uur duurt om 100% te bereiken. In afwachting kroop ik op mijn elektrische step om huiswaarts te keren. Dat ging zo…


Een week lang elektrische mobiliteit: “Een hel!” (DEEL 3)
04/09/2019 | Maxime Hérion


Na eindelijk een goed oplaadstation te hebben gevonden voor de Kona, sprong ik op met mijn elektrische step om huiswaarts te keren. Niet de allerleukste trip om te ondernemen…
De eerste keer dat ik een elektrische step in het straatbeeld zag verschijnen, was ik meteen verkocht. Van deelsteps was er toen nog geen sprake in mijn regio, dus leek het me logisch om me gewoon zelf zo’n tweewieler aan te schaffen. Dat is een Xiaomi – spreek uit: Chiaomi – M365 geworden, een model dat beschikbaar was voor een proefrit en bovendien in promotie stond. Ik kón het gewoon niet laten…

Ik betaalde ongeveer € 350 voor het ding, naar het schijnt de beste prijs-kwaliteitverhouding voor dit kleine budget. Er zijn dus betere steps in omloop, al zijn die ook veel duurder (€ 1000 tot € 2500). De topsnelheid van de M356 bedraagt 25 km/u, zijn bereik schommelt tussen 15 tot 20 km. Da’s niet geweldig, wel voldoende. Bovendien is het een leuke én praktische manier om van A naar B te zoefen.
De hel, dat zijn de anderen

Je hoort regelmatig verhalen over ongevallen met steps, meestal gedeelde exemplaren. Soms ligt dat aan een onervaren bestuurder (gebrek aan kunde en/of kennis), maar vaak ook aan de weginfrastuctuur die niet op zulke rijtuigen voorzien is. Dat mocht ik aan den lijve ondervinden: na mijn elektrische Hyundai op de supermarktparking te hebben achtergelaten om hem op te laden, moest ik een drukke baan oversteken met veel winkels om vervolgens het fietspad op te zoeken, eentje dat slingerde tussen een hoog trottoir en de drukke baan dan nog. Veilig? Niet echt, om van de vele obstakels onderweg nog maar te zwijgen.

Aangezien een step over kleine wielen beschikt en een ophangingssysteem ontbreekt, vermijd je maar beter borduren en dergelijke meer. Het risico dat je valt is niet gering in België en al zeker in steden. Een helm dragen? Ondergetekende raadt het ten zeerste aan, voor iedereen. Je moet weten dat het vooral de andere weggebruikers zijn die een gevaar vormen. Denk aan voetgangers die plots opduiken en je bel niet horen, automobilisten die je schaamteloos de pas afsnijden, iemand die plots uit een parkeerplek vertrekt…

In één stuk thuisgeraakt, dat wel, maar een uurtje of twee later moest ik dezelfde weg weer in de omgekeerde richting afleggen. Of mijn elektrische wagen tegen dan weer volledig opgeladen was? Wait and see…


Een week lang elektrische mobiliteit: “Een hel!” (DEEL 4)
05/09/2019 | Maxime Hérion


Met een elektrische auto rijden, vereist discipline. Dat heeft onze journalist zelf kunnen ondervinden tijdens zijn “100% elektrische week”…
Na vijf dagen gebruik te hebben gemaakt van 100% elektrisch vervoer, is het al weekend. Moet gezegd dat ik nog nooit zo vaak naar de supermarkt ben geweest als de afgelopen dagen. Om mijn Hyundai Kona Electric op te laden uiteraard…

De Kona heeft een mooie actieradius (430 km), al heb ik meermaals last gehad van “range-anxiety” of “schrik om stil te vallen”. Wie dit wil voorkomen, heeft discipline nodig. Je kan immers niet altijd en overal “tanken” met een EV zoals met een gewone wagen. Je rit op voorhand plannen, is dus een must of toch als je van plan bent ver te rijden. Gelukkig zat het weer mee, want een koude buitentemperatuur haalt het rijbereik van deze – en elke andere elektrische auto – verder naar beneden, net als zoveel andere factoren.

Onvoorspelbaar

Op zondag was ik van plan om familie in de Semoisvallei te bezoeken. In totaal kwam die reis neer op +/- 300 km heen en terug. Dat zou moeten lukken, dacht ik, aangezien de Kona 430 km rijbereik belooft. Van nature wantrouwend, besloot ik om de Eco-modus in te schakelen teneinde zo min mogelijk te verbruiken. De airconditioning bleef ook uit (het was 30°C!) gezien de energieverslindende werking daarvan. Een beetje bezweet naderde ik de afrit van de autosnelweg…

Ik hield nog 255 km “over” bij het weerzien van mijn familie. Dat viel mee! Tijdens de terugreis mocht de airco toch aan – het was té warm aan boord – en liet ik de cruise control zijn werk doen. Thuis aangekomen, gaf de boordcomputer de nieuwe actieradius aan: 29 kilometer, gelukkig voldoende om weer een geschikt oplaadpunt te vinden.

Moraal van het verhaal: Wie met een EV onderweg is, moet anticiperen…

:coffee: :thumbup:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door ///Joost » 06 sep 2019, 10:36

Ik wil geen Debbie Downer zijn, maar er zijn genoeg gaten te schieten in dit vehaal. Al klopt de algehele stelling natuurlijk dat je moet anticiperen, maar dit is niets nieuws.
Na het lezen van dit stuk, zie ik vooral een luie journalist (elektrische step voor een ritje van 5 km?) die makkelijk wil scoren met voor de hand liggende tekortkomingen van EV's. Het enige échte probleem buiten de prijs, is duidelijk de slechte laadinfrastructuur.

Disclaimer: Ik ben voorstander van EVs, maar de nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1387
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Luc B » 06 sep 2019, 10:40

///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
IHet enige échte probleem buiten de prijs, is duidelijk de slechte laadinfrastructuur.
Niet te vergeten dat het België is hè.

Het artikel lijkt beetje moedwillig (op de hype) EV's bashen.
Het grootste probleem wat hij heeft, zou al omzeild zijn met thuis een laadpunt (wat me logisch lijkt als je zo'n apparaat koopt).
Laatst gewijzigd door Luc B op 06 sep 2019, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door ///Joost » 06 sep 2019, 10:42

Ja klopt, ik bekijk het puur even vanuit het oogpunt van de dramaqueen...ahum...auteur. :tooth:

NSXRS
Berichten: 1501
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door NSXRS » 06 sep 2019, 11:27

Luc B schreef:
06 sep 2019, 10:40
///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
IHet enige échte probleem buiten de prijs, is duidelijk de slechte laadinfrastructuur.
Niet te vergeten dat het België is hè.

Het artikel lijkt beetje moedwillig (op de hype) EV's bashen.
Het grootste probleem wat hij heeft, zou al omzeild zijn met thuis een laadpunt (wat me logisch lijkt als je zo'n apparaat koopt).
En dat is nu juist ook waarvan ik mij afvraag hoe ze dat denken op te gaan lossen: de regering wil zoveel mogelijk EV's, maar:
1. prijstechnisch kan denk ik ruim de helft van de automobilisten dit helemaal nog niet betalen
2. in binnensteden met flats/ appartementen gebouwen/ tekort aan parkeerplaatsen..
waar gaan die miljoen of meer laadpalen komen en hoe wordt de elektrische infrastructuur aangepast naar voldoende capaciteit??

Hier zit mogelijk een bovengemiddeld aantal mensen die beschikken over redelijk ruim geplaatst huis, vaak met garage en/of oprit waar eigen laadpunt realiseerbaar is (ik gelukkig ook), maar overgrote hoeveelheid van de autobezitters beschikt daar niet over.. die moeten ergens langs de straat, mogelijk een stukje van huis parkeren. Gaan we dan bij elke parkeerplek een laadpaal krijgen? Niet realistisch..

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Robin » 06 sep 2019, 11:28

///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
Het enige échte probleem buiten de prijs
Prijs moet geen probleem mogen zijn, het gaat om Het Voortbestaan Der Mensheid fgs!
Ik heb dat EV bashen nooit begrepen:

De vrije forens/ automobiliserende burger moet niet zeuren met z'n 10 jaar oude Corsa/Focus/206. Dat is niet de doelgroep!
Binnenkort zijn ook EVs voor hun bereikbaar, gaat 't laden sneller dan tanken en is de infrastructuur zodanig dat elk huis zo'n laadstation heeft en om de kilometer er 'n laadstation is. We moeten evolueren...

Gebruikersavatar
Jussi
Berichten: 2790
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Locatie: www.chasingdreams.be

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Jussi » 06 sep 2019, 11:30

Ook onnodig veel bashing hier op de journalist.

1. ik ga geen 5km x2 stappen om naar mijn auto te gaan
2. ik kan niet alles gaan plannen en anticiperen
3. 2.6x meer betalen voor dezelfde auto is te gek voor woorden

Online
Berry1000RR
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Berry1000RR » 06 sep 2019, 11:31

Wellicht overzichtelijker om het hier te plaatsen? viewtopic.php?f=8&t=18621
Laatst gewijzigd door Berry1000RR op 06 sep 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 9422
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door ///Joost » 06 sep 2019, 11:32

Heb je nou al weer van de koffie gesnoven Robin? Ik zei toch dat dat slecht was voor je!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Robin » 06 sep 2019, 11:35

///Joost schreef:
06 sep 2019, 11:32
Heb je nou al weer van de koffie gesnoven Robin? Ik zei toch dat dat slecht was voor je!
Een soort waarheidsserum. Schiet er maar gaten in in mijn feiten!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Robin » 06 sep 2019, 11:50

Jussi schreef:
06 sep 2019, 11:30


1. ik ga geen 5km x2 stappen om naar mijn auto te gaan
A small step but a giant leap for naar jouw auto.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1387
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Luc B » 06 sep 2019, 11:52

Jussi schreef:
06 sep 2019, 11:30
1. ik ga geen 5km x2 stappen om naar mijn auto te gaan
Dan had je maar dichter bij de supermarkt moeten gaan wonen.
Laatst gewijzigd door Luc B op 06 sep 2019, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1387
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Luc B » 06 sep 2019, 11:53

Ah kut

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 20405
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Locatie: Grunn...

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Niels » 06 sep 2019, 12:35

Sorry het is mij een te lang verhaal gezien mijn beperkte interesse in een EV :tooth:

Ik wil best EV rijden hoor als daily maar dan moet het gewoon goedkoper zijn dan een conventionele auto. Qua comfort zie ik wel voordelen maar die zijn niet dusdanig dat ik daar knaken voor zou stuk slaan. De acceleratie is leuk, actieradius weer drama. Dus voor mij persoonlijk zie ik niet de voordelen maar vooral de bizarre aanschafkosten.

NSXRS
Berichten: 1501
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door NSXRS » 06 sep 2019, 12:39

Robin schreef:
06 sep 2019, 11:28
///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
Het enige échte probleem buiten de prijs
Prijs moet geen probleem mogen zijn, het gaat om Het Voortbestaan Der Mensheid fgs!
Ik heb dat EV bashen nooit begrepen:

De vrije forens/ automobiliserende burger moet niet zeuren met z'n 10 jaar oude Corsa/Focus/206. Dat is niet de doelgroep!
Binnenkort zijn ook EVs voor hun bereikbaar, gaat 't laden sneller dan tanken en is de infrastructuur zodanig dat elk huis zo'n laadstation heeft en om de kilometer er 'n laadstation is. We moeten evolueren...
En je gelooft ook in sprookjes..

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Robin » 06 sep 2019, 12:39

NSXRS schreef:
06 sep 2019, 12:39
Robin schreef:
06 sep 2019, 11:28
///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
Het enige échte probleem buiten de prijs
Prijs moet geen probleem mogen zijn, het gaat om Het Voortbestaan Der Mensheid fgs!
Ik heb dat EV bashen nooit begrepen:

De vrije forens/ automobiliserende burger moet niet zeuren met z'n 10 jaar oude Corsa/Focus/206. Dat is niet de doelgroep!
Binnenkort zijn ook EVs voor hun bereikbaar, gaat 't laden sneller dan tanken en is de infrastructuur zodanig dat elk huis zo'n laadstation heeft en om de kilometer er 'n laadstation is. We moeten evolueren...
En je gelooft ook in sprookjes..
Ik heb hier nog 'n jong gebruikte sarcasmemeter :wink:

allen
Berichten: 16827
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door allen » 06 sep 2019, 12:56

Jussi schreef:
06 sep 2019, 11:30
Ook onnodig veel bashing hier op de journalist.

1. ik ga geen 5km x2 stappen om naar mijn auto te gaan
2. ik kan en wil niet alles gaan plannen en anticiperen
3. 2.6x meer betalen voor dezelfde auto is te gek voor woorden
Fixed en dan +1.000.

Eergisteren overigens onverwacht op en neer moeten rijden naar Schiphol, Brussel en weer terug. De theorie is dat je altijd met een volle accu vertrekt, maar dan moet je ook niet nog maar net een uurtje of 2 thuis zijn. Dan word het voor mij in ieder geval een gevalletje strontvervelend.

Baboulah
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Auto: E92 M3 DKG

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Baboulah » 06 sep 2019, 13:38

Jussi schreef:
06 sep 2019, 11:30
Ook onnodig veel bashing hier op de journalist.

1. ik ga geen 5km x2 stappen om naar mijn auto te gaan
2. ik kan niet alles gaan plannen en anticiperen
3. 2.6x meer betalen voor dezelfde auto is te gek voor woorden
AMEN! mij gaan ze niet in zo een elektrisch hok krijgen, ik ga nog eerder met het OV gezien voor mij alle lol dan van het auto rijden af is.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1387
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Luc B » 06 sep 2019, 13:43

Alsof de dagelijkse ritten altijd zo'n lolletje zijn en je er persé een brandstof auto voor nodig moet hebben.

Nu is het nog allemaal te duur, maar dat trekt wel bij. Heeft allemaal wat tijd nodig, en dat geeft niet! Want dan kunnen we ondertussen en allemaal saampjes al aan wennen.

Elise
Berichten: 1861
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Elise » 07 sep 2019, 09:04

///Joost schreef:
06 sep 2019, 10:36
Het enige échte probleem buiten de prijs, is duidelijk de slechte laadinfrastructuur.
Hét echte probleem is dat je beperkt wordt in je doen en laten.
Een vervoersmiddel moet zo snel mogelijk paraat zijn. In 5 minuten heb je je auto weer volgetankt en kun je er weer honderden km's tegen aan. Afgezien van de superchargers duurt het opladen van een EV thuis vele uren. Wat dat betreft is het weer terug naar de tijd van paard en wagen, paard 's avonds op stal en te vreten geven voor de volgende dag.

allen
Berichten: 16827
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door allen » 07 sep 2019, 09:44

Luc B schreef:
06 sep 2019, 13:43
Alsof de dagelijkse ritten altijd zo'n lolletje zijn en je er persé een brandstof auto voor nodig moet hebben.
Alsof dagelijkse ritten zo saai zijn dat je er persé een elektrische auto voor nodig moet hebben.
Enige dat belangrijk is, is of je het kunt betalen zonder dat je gezin / sociale leven eronder te lijden heeft. Als dat nee is, lekker rijden in iets dat je zelf daadwerkelijk gaaf vind. Geld neem je niet mee naar de hemel of hel.
Ik zie niet in waarom ik nu voor een ev zou moeten gaan. Nul emotie bij de wagens die ik vandaag te koop zie staan, laden op onverwacht langere ritten kost tijd en op m’n vrije dag ben ik liever bij m’n gezin + hond (ja ik word een saaie en oud) dan dat ik in m’n uppie even een rondje ga rijden. Die tijd heb ik wel gehad.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 35517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Hyundai Pony, VF-19
Locatie: Botswana

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door Robin » 07 sep 2019, 11:43

Elise en Allen:goede verhalen.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 1077
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: EV rijden, een leuk ervaringsartikel op Gocar BE

Bericht door jos_br » 07 sep 2019, 21:43

"Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis", is dat ook EV bashen??

Jos. :blink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten