Help, rijbewijs kwijt..

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 08:19

Knullig, maar had je je kop er niet bij ofzo? Of dacht je dat dat krappe straatje van rechts 'n uitrit was(dan te begrijpen natuurlijk)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 08:23

Nee hij reed zelf veel te hard voor die plek/ 30 zone, was zonder sirens of knipperlichten onderweg naar een overval melding. Hij heeft ter plekke de bekeuring ook niet uitgeschreven, alleen 1 seconde uitgestapt om te zeggen dat ie mij ging bekeuren maar nu geen tijd had ivm melding waar die naar onderweg was.

Daardoor ben ik ook van mening dat ik hem nooit daar had kunnen verwachten/zien door zijn snelheid en geen signalen aan.

bezwaar al ingediend, ovj is niet akkoord maar ik ga nu door naar kantonrechter. Blijf van mening dat het nergens op slaat zowel bedrag als uberhaupt dat die agent in die situatie mij de boete heeft gegeven.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Crookie » 04 okt 2019, 10:41

Da’s ook wel een raar verhaal van die agent. Hoe kun je nou zo’n auto qua snelheid voorrang verlenen? En in mening woonwijk is het soms zo smal dat voorrang geven alleen maar hinder oplevert, tenzij de auto rechts afslaat.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door PeterB » 04 okt 2019, 10:47

Als je het voor laat komen maak dan duidelijke foto's van de verkeerssituatie.
Scheelt een hoop gedoe.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 11:04

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 08:23 Nee hij reed zelf veel te hard voor die plek/ 30 zone, was zonder sirens of knipperlichten onderweg naar een overval melding. Hij heeft ter plekke de bekeuring ook niet uitgeschreven, alleen 1 seconde uitgestapt om te zeggen dat ie mij ging bekeuren maar nu geen tijd had ivm melding waar die naar onderweg was.

Daardoor ben ik ook van mening dat ik hem nooit daar had kunnen verwachten/zien door zijn snelheid en geen signalen aan.

bezwaar al ingediend, ovj is niet akkoord maar ik ga nu door naar kantonrechter. Blijf van mening dat het nergens op slaat zowel bedrag als uberhaupt dat die agent in die situatie mij de boete heeft gegeven.
Duidelijk en het riekt naar 'machtsmisbruik'. Gewoon sirenes en zwaailichten aan als je erdoor wil. Maar ja politieagenten he:)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 11:28

PeterB schreef: 04 okt 2019, 10:47 Als je het voor laat komen maak dan duidelijke foto's van de verkeerssituatie.
Scheelt een hoop gedoe.
heb ik idd dezelfde dag nog gedaan en gaan mee.
voelt mij als machtsmisbruik, ben ook dezelfde dag nog langs het buro gegaan.
De agent achter de bali zag ik aan zijn hele lichaamshouding dat hij het ook overdreven en onttrecht vond van zijn collega, maar kon er verder niks aan doen (wat ik begrijp)

maarja de agent in kwestie was zo'n jong opgeschoten marokaantje van een jaar of 25, maakte ook nog een opmerking van "je mag blij wezen dat je mooie BMW niet geraakt is door mij..." :x

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door SlowCo » 04 okt 2019, 11:37

Da's dus het type klootzak dat, als hij pyromaan geweest was, bij de brandweer had gewerkt...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 11:48

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 11:28
maarja de agent in kwestie was zo'n jong opgeschoten marokaantje van een jaar of 25, maakte ook nog een opmerking van "je mag blij wezen dat je mooie BMW niet geraakt is door mij..." :x
WTF!

Maar herkenbaar ook zoiets meegemaakt van gelijke strekking.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 12:09

Ja echt verschrikkelijk... Ik had mijn dochter van 5 in de auto erbij dus mede daardoor geen woorden aan vuil gemaakt maar van binnen kook je door zulke opmerkingen en machtsmisbruik gvd

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door ///Joost » 04 okt 2019, 12:17

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 11:28 heb ik idd dezelfde dag nog gedaan en gaan mee.
voelt mij als machtsmisbruik, ben ook dezelfde dag nog langs het buro gegaan.
De agent achter de bali zag ik aan zijn hele lichaamshouding dat hij het ook overdreven en onttrecht vond van zijn collega, maar kon er verder niks aan doen (wat ik begrijp)

maarja de agent in kwestie was zo'n jong opgeschoten marokaantje van een jaar of 25, maakte ook nog een opmerking van "je mag blij wezen dat je mooie BMW niet geraakt is door mij..." :x
Walgelijk idd. Vaak heb je echter weinig in te brengen, want als puntje bij paaltje komt heeft die agent gewoon gelijk, aangezien je niet aan kunt tonen dat hij te hard reed. Je kunt het inderdaad gooien op disproportionaliteit, en hopen dat de rechter daar in mee gaat. Dat die agent naar een overval moest, is eenvoudig te controleren (en ook dat hij zonder zwaailicht/sirene rijdt, toch?), dus is het ook aannemelijk dat hij wat harder reed dan toegestaan.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 12:25

Ik weet niet exact hoe een agent wat 'harder mag rijden dan toegestaan', maar ik dacht altijd dat hij volgens de wet daarbij wél zwaailichten/sirene moet voeren. Of kan dat zomaar overal en altijd en is de burger-verkeersdeelnemer dan maar de pineut met voorbeelden als bovenstaand?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door ///Joost » 04 okt 2019, 12:31

Volgens mij wel, Robin. Die gedachte van jou was volgens mij 10+ jaar geleden zo. Nu hebben ze overal ontheffing voor. Ik zie ze vaak genoeg door rood rijden zonder signalen.

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Eric Z » 04 okt 2019, 12:39

Agenten op hun gedrag aanspreken waarderen ze over het algemeen niet zo.

Hier in de buurt een McDonalds waar je niet mag keren bij de stoplichten.
Bekeuren ze zo nu en dan ook voor.

Ik zag een politiebus het doen, zelf netjes met de omweg als brave burger.
Vervolgens stonden ze op de parkeerplaats van de mcd, wij ook. Dus ik zei er wat van toen kreeg ik een heel verhaal/preek over melding, ontheffing etc.
Nou mooi niet, de enige melding die hij had was een rammelende maag.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Robin » 04 okt 2019, 12:53

Ze moeten ook meer mógen, dat snap ik ook wel. Maar zo'n incidentje als met Martijn en dan 'n bon uitschrijven. Kan ik niet bij, hoe ik 't ook wend of keer.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door JP » 04 okt 2019, 12:56

Bij een overval even een minuutje spenderen aan iemand aanspreken, die overvaller is dus al ver weg gereden of gerend in die minuut.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Eric H » 04 okt 2019, 13:03

Robin schreef: 04 okt 2019, 12:25 Ik weet niet exact hoe een agent wat 'harder mag rijden dan toegestaan', maar ik dacht altijd dat hij volgens de wet daarbij wél zwaailichten/sirene moet voeren. Of kan dat zomaar overal en altijd en is de burger-verkeersdeelnemer dan maar de pineut met voorbeelden als bovenstaand?
Soms wordt er bewust "stil" gereden om eventuele verdachten niet drie straten van te voren al aan te kondigen dat ze er aan komen :wink:
Het is idd wel zo dat alle meldingen vastgelegd worden, dus e.e.a. is altijd controleerbaar.

En agenten aanspreken op ongewenst gedrag....doe maar niet.....houden ze inderdaad helemaal niet van.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 13:05

Robin schreef: 04 okt 2019, 12:53 Ze moeten ook meer mógen, dat snap ik ook wel. Maar zo'n incidentje als met Martijn en dan 'n bon uitschrijven. Kan ik niet bij, hoe ik 't ook wend of keer.
Eens, hou het dan op maximaal een waarschuwing maar volgens mij blijft de hoofdregel ook gewoon dat ze alleen harder mogen daar waar het veilig kan, nou dat is niet in een 30 zone winkelgebied met smalle straatjes van rechts naar mijn mening :kotsen:

https://www.google.com/maps/@52.2138938 ... 312!8i6656

JP schreef: 04 okt 2019, 12:56 Bij een overval even een minuutje spenderen aan iemand aanspreken, die overvaller is dus al ver weg gereden of gerend in die minuut.
Dit vond ik ook erg bijzonder ja... :hmmm:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 13:10


Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Joël D. » 04 okt 2019, 13:42

Ik dacht dat ze nooit bekeurde voor zaken waar ze zelf betrokken waren. Vreemd. Ik zal dit even uitzoeken als ik jou was. 250 Euro is nog wel de moeite van wat tijd investeren waard, volgens mij.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 14:01

klopt, daarom ook bezwaar ingediend door OvJ niet gehonoreerd maar nu dus bezwaar gemaakt bij de volgende stap Kantonrechter.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 14:07

Overigens goed punt Joel; even google aangeslingerd en kwam dit tegen:

https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=32822

Wanneer mag een agent bekeuren?

Een politiestrafbeschikking mag niet worden uitgevaardigd als:
- de opsporingsambtenaar zelf of een naaste familielid bij het feit of de gevolgen daarvan betrokken is;
- er een verschil van inzicht bestaat tussen de opsporingsambtenaar en de verdachte over de feiten en/of de strafbaarheid;
- het feit schade ten gevolge heeft gehad of overigens te ernstig van aard is;
- inbeslagneming plaatsvindt en er door de hulpofficier van justitie geen juridische eindbeslissing over al het beslag is genomen;
- de militaire rechter uitsluitend bevoegd is.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door ///Joost » 04 okt 2019, 14:07

Buiten dat, natuurlijk van de zotte om daar een bekeuring voor uit te schrijven, tenzij Martijn in z'n mooie BMW met 80 km/h kwam aanstuiven, maar dat zal wel niet. :D

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Martijn_bmw » 04 okt 2019, 14:12

ha nee ik reed nog niet eens 30km/h, ik stond ook nog voor de middenas van de weg stil, de agent pas ruim over de kruising.
Dus als ik niet zo snel stil had gestaan was het idd tot een aanrijding gekomen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door ///Joost » 04 okt 2019, 14:27

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 14:07 Wanneer mag een agent bekeuren?

Een politiestrafbeschikking mag niet worden uitgevaardigd als:
- de opsporingsambtenaar zelf of een naaste familielid bij het feit of de gevolgen daarvan betrokken is;
- er een verschil van inzicht bestaat tussen de opsporingsambtenaar en de verdachte over de feiten en/of de strafbaarheid;
- het feit schade ten gevolge heeft gehad of overigens te ernstig van aard is;
- inbeslagneming plaatsvindt en er door de hulpofficier van justitie geen juridische eindbeslissing over al het beslag is genomen;
- de militaire rechter uitsluitend bevoegd is.
Volgens mij geldt dit niet voor een Mulder-feit, maar ik kan het mis hebben.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Help, rijbewijs kwijt..

Bericht door Joël D. » 04 okt 2019, 14:31

Martijn_bmw schreef: 04 okt 2019, 14:01 klopt, daarom ook bezwaar ingediend door OvJ niet gehonoreerd maar nu dus bezwaar gemaakt bij de volgende stap Kantonrechter.
Daar moet je niets van aantrekken, bezwaren worden niet eens gelezen maar vrijwel altijd standaard afgewezen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 129 gasten