BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Je neemt geen klep voor de mond ...
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
dat moet genoeg zeggen toch
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ff n update over mijn zoektocht...
Ik ben op dit moment bezig met n 997 GT3 CS bij een handelaar in het buitenland.
Deze auto heeft relatief weinig km's gereden, net geen 30k km's
Gisteren heb ik de auto bezichtigd en ook de onderhoudshistorie bekeken. Auto is geleverd in 2007 en heeft daarna elke 2 jaar een onderhoudsbeurt gehad bij een gerenommeerde Porsche dealer.
Daarnaast heeft de auto bij 5k km's een schade gehad die bij diezelfde Porsche dealer is gerepareerd. Totale kosten van deze werkzaamheden dik 30k in Euro's...!!!
Een minpunt aan de auto is de enorme hoeveelheid steenslag schade aan de voorzijde. Bumper, onderste deel frontklep, lampunits, spiegels... overal inslagen van steentjes.
Ik vermoed dat de auto veel circuitwerk heeft gedaan vanwege de hoeveelheid steenslag i.c.m. de lage km stand.
De handelaar heeft eventueel interesse in mijn E30 M3...
Als ik 25k bij leg dan heb ik een deal... Ik krijg dan 50k terug voor de M3 en de GT3 kost mij dan 75k.
Eigenlijk wil ik maximaal 20k bijleggen omdat ik de kop van de auto moet laten spuiten, nog wat onderhoud moet uitvoeren (laatste beurt 1500 km geleden in 2017) en daarnaast ook nog wat BPM moet afdragen (+/- 1800 Euro).
Mocht ik eruit komen met de handelaar dan wil ik de auto nog wel een aankoopkeuring laten ondergaan. Lage km stand of niet, je weet het nooit.
De 75k voor de GT3 lijkt me een faire prijs met de steenslag schade in ogenschouw nemend (vraagprijs is nu n paar 1000 Euro hoger), maar 50k voor mijn E30 M3 vind ik wat mager, met 55k zou ik kunnen leven...
Wat is jullie visie op dit verhaal?
Alvast bedankt voor de input en feedback!
Mvg,
Jeroen
Ik ben op dit moment bezig met n 997 GT3 CS bij een handelaar in het buitenland.
Deze auto heeft relatief weinig km's gereden, net geen 30k km's
Gisteren heb ik de auto bezichtigd en ook de onderhoudshistorie bekeken. Auto is geleverd in 2007 en heeft daarna elke 2 jaar een onderhoudsbeurt gehad bij een gerenommeerde Porsche dealer.
Daarnaast heeft de auto bij 5k km's een schade gehad die bij diezelfde Porsche dealer is gerepareerd. Totale kosten van deze werkzaamheden dik 30k in Euro's...!!!
Een minpunt aan de auto is de enorme hoeveelheid steenslag schade aan de voorzijde. Bumper, onderste deel frontklep, lampunits, spiegels... overal inslagen van steentjes.
Ik vermoed dat de auto veel circuitwerk heeft gedaan vanwege de hoeveelheid steenslag i.c.m. de lage km stand.
De handelaar heeft eventueel interesse in mijn E30 M3...
Als ik 25k bij leg dan heb ik een deal... Ik krijg dan 50k terug voor de M3 en de GT3 kost mij dan 75k.
Eigenlijk wil ik maximaal 20k bijleggen omdat ik de kop van de auto moet laten spuiten, nog wat onderhoud moet uitvoeren (laatste beurt 1500 km geleden in 2017) en daarnaast ook nog wat BPM moet afdragen (+/- 1800 Euro).
Mocht ik eruit komen met de handelaar dan wil ik de auto nog wel een aankoopkeuring laten ondergaan. Lage km stand of niet, je weet het nooit.
De 75k voor de GT3 lijkt me een faire prijs met de steenslag schade in ogenschouw nemend (vraagprijs is nu n paar 1000 Euro hoger), maar 50k voor mijn E30 M3 vind ik wat mager, met 55k zou ik kunnen leven...
Wat is jullie visie op dit verhaal?
Alvast bedankt voor de input en feedback!
Mvg,
Jeroen
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Volgens mij heb ik (van een bekende die ook interesse had in deze auto) het schade taxatierapport gezien. Voor mij een nogo, dat was echt een dikke schade met richtwerk.
Ik zou me sterk vergissen als dit over een andere auto gaat... is al wel maanden geleden.
Ik zou me sterk vergissen als dit over een andere auto gaat... is al wel maanden geleden.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Schade verleden zou ik niet aan beginnen ivm restwaarde en door verkoop mogelijkheden later.
Tis waarschijnlijk een circuit geweest als ik je steenslag verhaal hoor, dat is wat anders dan paar keer per jaar incidenteel een trackday. Circuit auto is niet erg maar dan moet de prijs daar ook naar zijn.
Tis waarschijnlijk een circuit geweest als ik je steenslag verhaal hoor, dat is wat anders dan paar keer per jaar incidenteel een trackday. Circuit auto is niet erg maar dan moet de prijs daar ook naar zijn.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Lijkt mij ook geen goede optie. GT3’s kunnen prima tegen een trackday, daar is immers de auto voor ontwikkeld. Maar een forse schade zou een no go zijn. Er zijn genoeg goede GT3’s in de markt voor hetzelfde budget.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ik ben helemaal niet thuis in deze materie, maar na je verhaal (schade en circuitgebruik) zou het voor mij ook een no go zijn. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel in gedachten hebt, je zoekt nog bevestiging
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
No go voor mij. Zou me altijd tussen de oren zitten.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Even een snelle blik op Mobile.de zodat we weten over welke auto het gaat. Is het wellicht deze? Jaartal, km.stand en prijs komen in ieder geval overeen met jouw beschrijving
Zou niet bang zijn voor een GT3 die zo nu en dan wat circuitwerk gedaan heeft en goed onderhouden is want daar kunnen ze echt wel tegen. Zoveel steenslag bij zo'n lage km.stand lijkt echter wel te duiden op wel heel intensief circuitgebruik. Een dergelijke lage km.stand in combinatie met die steenslag doet bijna vermoeden dat het een trailerqueen is geweest die per trailer naar de circuits is gereden.
Als hij dan ook nog eens een flinke schade heeft gehad met richtwerk zoals Fabian aanhaalt èn het feit dat er in die prijsklasse genoeg andere GT3's zijn aldus Tristan, dan zou het voor mij echt een no-brainer zijn: mooi laten staan dit exemplaar.
Zou niet bang zijn voor een GT3 die zo nu en dan wat circuitwerk gedaan heeft en goed onderhouden is want daar kunnen ze echt wel tegen. Zoveel steenslag bij zo'n lage km.stand lijkt echter wel te duiden op wel heel intensief circuitgebruik. Een dergelijke lage km.stand in combinatie met die steenslag doet bijna vermoeden dat het een trailerqueen is geweest die per trailer naar de circuits is gereden.
Als hij dan ook nog eens een flinke schade heeft gehad met richtwerk zoals Fabian aanhaalt èn het feit dat er in die prijsklasse genoeg andere GT3's zijn aldus Tristan, dan zou het voor mij echt een no-brainer zijn: mooi laten staan dit exemplaar.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Er staat in de advertentie :
Keine Überdreher.
Dat is bij bijna elke gt3 wel zo, dus als deze niks heeft is ie bereden door een rustige rijder en geen trackday rijder.
Maar ben benieuwd of het hem is.
Keine Überdreher.
Dat is bij bijna elke gt3 wel zo, dus als deze niks heeft is ie bereden door een rustige rijder en geen trackday rijder.
Maar ben benieuwd of het hem is.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ja het is idd die rode GT3 in Calw.
Ik was dinsdag in de buurt dus ben er even langs gereden.
De eerste eigenaar komt uit de buurt van Düsseldorf, dus de mogelijkheid bestaat dat hij de auto regelmatig op de Nordschleife heeft gebruikt omdat qua afstand dat redelijk dichtbij is.
Op de rechter buitenspiegel was zelfs al n groot deel van de blanke lak aan het afbladderen. Snap niet dat iemand dan zo de auto te koop zet en dan begint met n vraagprijs van 87,5k.
Daarna zakte hij n maand of 2 geleden naar 80k en nu dus 78k....
Ik heb de factuur vd schade gezien en dat was er 1 van 5 A4tjes. Rechterzijpaneel achter volledig vervangen, volgens mij ook de dorpel. Dus best wel n heftige schade met ook wel wat richtwerk denk ik.
Nu was rood ook niet mijn favoriete kleur, maar ik werd getriggerd door de lage kilometerstand om toch te gaan kijken.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik was dinsdag in de buurt dus ben er even langs gereden.
De eerste eigenaar komt uit de buurt van Düsseldorf, dus de mogelijkheid bestaat dat hij de auto regelmatig op de Nordschleife heeft gebruikt omdat qua afstand dat redelijk dichtbij is.
Op de rechter buitenspiegel was zelfs al n groot deel van de blanke lak aan het afbladderen. Snap niet dat iemand dan zo de auto te koop zet en dan begint met n vraagprijs van 87,5k.
Daarna zakte hij n maand of 2 geleden naar 80k en nu dus 78k....
Ik heb de factuur vd schade gezien en dat was er 1 van 5 A4tjes. Rechterzijpaneel achter volledig vervangen, volgens mij ook de dorpel. Dus best wel n heftige schade met ook wel wat richtwerk denk ik.
Nu was rood ook niet mijn favoriete kleur, maar ik werd getriggerd door de lage kilometerstand om toch te gaan kijken.
Bedankt voor jullie reacties!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Liever een wat hogere stand met een wat schoner verleden dan puur een auto kopen vanwege de lage stand wetende dat hij flink wat heeft meegemaakt.
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb er op basis van de info in dit topic er geen lekker gevoel bij.
Volgens mij is jouw M3 in hele nette staat, die zou ik dan alleen weg doen voor een auto die ook in nette staat is en dat is de GT3 duidelijk niet.
Volgens mij is jouw M3 in hele nette staat, die zou ik dan alleen weg doen voor een auto die ook in nette staat is en dat is de GT3 duidelijk niet.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
De niet OEM achterlichten zijn voor mij sowieso al een afknapper.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Die achterlichtunits zijn ook niet zo mijn ding... maar zie je heel vaak bij 997.1's om de look van de 997.2's na te bootsen.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Auto overigens paar weken terug laten detailen...
https://www.facebook.com/32118931125394 ... 640121255/
De originele 15" BBS velgen set en de optionele 16" BBS kruisspaak set liggen ook al volledig gerestaureerd door www.velgenservice.com
klaar...
https://www.facebook.com/32118931125394 ... 640121255/
De originele 15" BBS velgen set en de optionele 16" BBS kruisspaak set liggen ook al volledig gerestaureerd door www.velgenservice.com
klaar...
Laatst gewijzigd door Jerry M3 op 23 apr 2020, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Heb in 996 GT3, 997 GT3, en zo'n beetje alle vormen van M3 gereden. Dank Andre
In vergelijking met de extreme Porsches zijn BMW's puddinkjes die in de magnetron zijn opgewarmd. Hebben we dat in ieder geval duidelijk gemaakt.
De rit in de licht aangepaste 996 GT3 ergens op een industrieterrein in Groningen staat in m'n geheugen gegrift. Alsof je de auto rechtstreeks op je neurale netwerk in plugt. Puurder wordt het niet. De 997 GT3 biedt die ervaring in mindere mate. Onderstel is al te veilig afgesteld (veel moeilijker te verleiden om z'n as te draaien) en de motor net wat teveel uitgewrongen. De vibraties en geluiden bij lage en midden toeren zouden voor mij niet opwegen voor wat je er bovenin voor terugkrijgt. Qua looks begrijp ik dat mensen liever een 997 hebben. Op termijn denk ik dat de 996 Mk1 vwb restwaarde de auto is om te hebben.
En oh ja, 10 keer liever een auto met 150.000 straat km's dan een trailerqueen (wat een schitterend woord) met 10.000 circuit km's. Maar kom daar maar eens achter.
In vergelijking met de extreme Porsches zijn BMW's puddinkjes die in de magnetron zijn opgewarmd. Hebben we dat in ieder geval duidelijk gemaakt.
De rit in de licht aangepaste 996 GT3 ergens op een industrieterrein in Groningen staat in m'n geheugen gegrift. Alsof je de auto rechtstreeks op je neurale netwerk in plugt. Puurder wordt het niet. De 997 GT3 biedt die ervaring in mindere mate. Onderstel is al te veilig afgesteld (veel moeilijker te verleiden om z'n as te draaien) en de motor net wat teveel uitgewrongen. De vibraties en geluiden bij lage en midden toeren zouden voor mij niet opwegen voor wat je er bovenin voor terugkrijgt. Qua looks begrijp ik dat mensen liever een 997 hebben. Op termijn denk ik dat de 996 Mk1 vwb restwaarde de auto is om te hebben.
En oh ja, 10 keer liever een auto met 150.000 straat km's dan een trailerqueen (wat een schitterend woord) met 10.000 circuit km's. Maar kom daar maar eens achter.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Bedankt voor de info. Had deze al een tijdje in mijn favorieten staan.Jerry M3 schreef: ↑23 apr 2020, 09:42 Ja het is idd die rode GT3 in Calw.
Ik was dinsdag in de buurt dus ben er even langs gereden.
De eerste eigenaar komt uit de buurt van Düsseldorf, dus de mogelijkheid bestaat dat hij de auto regelmatig op de Nordschleife heeft gebruikt omdat qua afstand dat redelijk dichtbij is.
Op de rechter buitenspiegel was zelfs al n groot deel van de blanke lak aan het afbladderen. Snap niet dat iemand dan zo de auto te koop zet en dan begint met n vraagprijs van 87,5k.
Daarna zakte hij n maand of 2 geleden naar 80k en nu dus 78k....
Ik heb de factuur vd schade gezien en dat was er 1 van 5 A4tjes. Rechterzijpaneel achter volledig vervangen, volgens mij ook de dorpel. Dus best wel n heftige schade met ook wel wat richtwerk denk ik.
Nu was rood ook niet mijn favoriete kleur, maar ik werd getriggerd door de lage kilometerstand om toch te gaan kijken.
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn gevoel had ook zoiets van wat is het verhaal van dit exemplaar.
Succes met de zoektocht!
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ben met Hielke eens (wij van wc eend), de 996 GT3 en dan vooral de mk1 biedt de meeste analoge ervaring van alle GT3's. Puurder wordt het niet. De GT3's daarna zijn sneller maar als je alleen op de openbare wegrijdt, kan je de potentie niet volledig gebruiken en soms tot frustratie kan lijden. Ik moet zeggen dat ik de mk1 toch heel veel voldoening haal tijdens de funritjes. Mede vanwege de lichtvoetigheid en de kleine afmetingen waardoor je makkelijk over de smallere (dijk)wegen kan sturen. De nieuwere 911's zijn breder en daardoor lastiger op de smalle stuurmanswegen.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 09:09
- Auto: ALPINA B10 3.2 #182
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Nu ik toch bezig ben...
Wat vinden jullie van deze?
https://m.mobile.de/auto-inserat/porsch ... ml?ref=srp
Ik heb deze 2 maanden terug proefgereden, voelde op zich goed aan, strak schakelen, geen rare rammels ofzo, gas aanname ook prima.
Maar de auto heeft een zeer summiere onderhoudshistorie, welgeteld 2 facturen. 1 van 2018 met vloeistoffen en koppeling/drukgroep en 1 van 2020 alleen vloeistoffen.
De auto heeft achter schade gehad volgens de (consignatie) verkoper, maar daar is geen verdere informatie over beschikbaar.
Nu schrikt 80k km's mij niet af, maar wel met zo weinig historie.
De auto stond eerst voor 80k, nadat ik ben wezen kijken kreeg ik n paar dagen later n aanbod vd verkoper van 72,5 k. Daarna is hij ook op mobile naar 72,5 k gegaan, 2 weken terug naar 71,5k en nu dus 69.997.
De huidige (2e) eigenaar heeft de auto regelmatig getracked en ook met n wrap in z'n firmakleuren gereden de laatste jaren.
De verkoper wil er heel graag vanaf want hij contacteert mij regelmatig of ik nog interesse heb.
Hij heeft zelfs aangeboden de auto op n trailer naar mijn woonplaats te brengen voor een 2e bezichtiging omdat dat in België nu niet is toegestaan...
De uitvoering pas mij overigens wel.
Mvg,
Jeroen
Wat vinden jullie van deze?
https://m.mobile.de/auto-inserat/porsch ... ml?ref=srp
Ik heb deze 2 maanden terug proefgereden, voelde op zich goed aan, strak schakelen, geen rare rammels ofzo, gas aanname ook prima.
Maar de auto heeft een zeer summiere onderhoudshistorie, welgeteld 2 facturen. 1 van 2018 met vloeistoffen en koppeling/drukgroep en 1 van 2020 alleen vloeistoffen.
De auto heeft achter schade gehad volgens de (consignatie) verkoper, maar daar is geen verdere informatie over beschikbaar.
Nu schrikt 80k km's mij niet af, maar wel met zo weinig historie.
De auto stond eerst voor 80k, nadat ik ben wezen kijken kreeg ik n paar dagen later n aanbod vd verkoper van 72,5 k. Daarna is hij ook op mobile naar 72,5 k gegaan, 2 weken terug naar 71,5k en nu dus 69.997.
De huidige (2e) eigenaar heeft de auto regelmatig getracked en ook met n wrap in z'n firmakleuren gereden de laatste jaren.
De verkoper wil er heel graag vanaf want hij contacteert mij regelmatig of ik nog interesse heb.
Hij heeft zelfs aangeboden de auto op n trailer naar mijn woonplaats te brengen voor een 2e bezichtiging omdat dat in België nu niet is toegestaan...
De uitvoering pas mij overigens wel.
Mvg,
Jeroen
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Bij dit soort auto’s moet alles gewoon kloppen. Helemaal als je ooit weer wil verkopen.
Bij een ontbrekende (volledige) onderhoudshistorie of een vaag schadeverleden is dat dus niet het geval.
Zou niet eens de moeite nemen om er te gaan kijken.
Bij een ontbrekende (volledige) onderhoudshistorie of een vaag schadeverleden is dat dus niet het geval.
Zou niet eens de moeite nemen om er te gaan kijken.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Als je zo'n bedrag op een auto van dit kaliber stuk slaat zou ik wel een volledige historie van de auto willen hebben.
Dat die man er vanaf moet prima, maar als je later tegen dingen aan loopt sla je jezelf voor je hoofd.
Dat die man er vanaf moet prima, maar als je later tegen dingen aan loopt sla je jezelf voor je hoofd.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Precies, Joost!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: BMW E46 M3 CSL of Porsche 996 GT3?
Ik ken de verkoper persoonlijk en zou wel een auto van hem durven te kopen.
Alleen als je wil gaan verkopen, wordt het een lastiger verhaal waarschijnlijk. Maar als de prijs daarnaar is en je geen garage queen zoekt, kun je bij Louis prima een auto kopen.
Alleen als je wil gaan verkopen, wordt het een lastiger verhaal waarschijnlijk. Maar als de prijs daarnaar is en je geen garage queen zoekt, kun je bij Louis prima een auto kopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, HarryC en 424 gasten