Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Maatje van me was met het Villa Trasqua team mee. (met nog een paar wagens)
Nouja, laat ik het zo stellen.. Ik ken ongeveer dat hele service team. Waanzinnig gaaf om te zien allemaal. Heb erg veel live beelden & foto's gezien van ze. Mocht ook wel een keer mee, maar aangezien ik 2 linkerhanden heb... Is dat vooral om ze te ondersteunen met wijn drinken.
Super gave ervaring. Echt heel gaaf.
Nouja, laat ik het zo stellen.. Ik ken ongeveer dat hele service team. Waanzinnig gaaf om te zien allemaal. Heb erg veel live beelden & foto's gezien van ze. Mocht ook wel een keer mee, maar aangezien ik 2 linkerhanden heb... Is dat vooral om ze te ondersteunen met wijn drinken.
Super gave ervaring. Echt heel gaaf.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Ik zie afzet mogelijkheden Erik
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- MVB
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Gaaf verhaal, lijkt me mooi om mee te maken.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Dank voor alle leuk reacties!
Overigens, deze fix met het lager had niet veel met geld te maken, het lager koste 30 euro en wij waren sowieso voor de hele week ingehuurd. Het maakt ons niet uit of we 10 uur achter de rally aan racen of 800 kilometer over de snelweg moeten rijden voor een onderdeeltje Het vooral enthousiasme en doorzettingsvermogen om het voor elkaar te krijgen, uiteindelijk wordt je ingehuurd om alles op alles te zetten om de auto over de finish te krijgen. Moet eerlijk zeggen dat er bij dit soort rally's soms wel wat duurdere capriolen worden uitgehaald (zoals direct iemand met het onderdeel vanuit Nederland op het vliegtuig zetten), maar ook die oplossingen zijn vaak weer niet zo gek duur als je naar de totale kosten van zo'n week kijkt. Als je niet kan doorrijden is het eigenlijk pas echt duur / zonde van het geld
Opzich kan je behoorlijke stukken gewoon meerijden, het grootste gedeelte is namelijk gewoon openbare weg. In de dorpjes wordt je wel gewoon afgesplitst van de deelnemers. Met een support car sticker (die overigens ook ruim 1000 euro kost) kom je op sommige stukken dan wel een stukje verder maar het echte centrum kom je dan ook vaak niet in. Je ziet ook wel dat mensen proberen mee te rijden achter de deelnemers aan, ook als ze aan het inhalen zijn in het midden op een 2 baans weg of door rood rijden, als de politie dat ziet en er is gelegenheid toe word je wel aangesproken. Met de support cars erachteraan rijden wordt tot op zekere hoogte wel gedoogd. Zolang je normaal doet kan je prima meerijden in de stoet als niet deelnemer, is ook veel leuker dan proberen ze bij te houden omdat je bij normaal tempo continue wordt ingehaald door de meest exotische klassiekers.
Gaaf! Inderdaad wat je zegt, kan echt alleen in Italie. Ik heb begrepen dat er bij de polizia een wachtlijst is om als agent mee te mogen rijden als escorte van de rally. Schijnt goed op de CV te staan. Die gasten hebben ook de grootste lol, het mooiste wat ik gezien heb is een motoragent die in de regen een enorme burnout trok midden in het centrum van Bologna. Overigens heeft eigenlijk iedereen er lol in die je ziet staan, bijna elke agent, verkeersregelaar, toeschouwer etc staat te lachen. Dat maakt de sfeer ook erg bijzonder.Tristan schreef: ↑27 mei 2019, 14:14 Heel gaaf en lekker om doorheen te lezen! Mijn pa heeft vorig jaar meegereden als navigator en zelf 2 dagen meegereden in de stoet. De manier waarop daar (lees: hard en asociaal) gereden wordt kan alleen maar in Italie. Als je geluk hebt krijg je zelfs een politie escorte waarbij alle andere verkeer van de weg wordt gedrukt.
Dank Inderdaad de service is ook een beleving op zich. Je rijd natuurlijk wel met een moderne busje maar in principe rijd je dezelfde route en de hele dag intensief bezig om in de buurt te blijven, en als de deelnemers doodmoe aankomen moet jij nog aan de slag, met problemen mogelijk tot heel laat of zelfs de volgende ochtend. Dus inderdaad best intensief, maar dat maakt het ook weer echt een avontuur. 4 dagen is met dat tempo wel lang genoeg
Dankje, ik vindt het ook heel gaaf om over die historie te lezen, zoals je zegt echt onvoorstelbaar.la_fusion schreef: ↑28 mei 2019, 08:16 Erg mooi verslag, jaren geleden al eens wat uitgebreider over gelezen. Met name de geschiedenis van het evenement en het feit dat er zo ontzettend hard werd gereden.. onvoorstelbaar! Vergelijkbaar met de coast to coast ritten in Amerika. Je kunt je er gewoon niets bij voorstellen hoe hard dat dat gaat over zo'n lange tijd.
Wel eens bij de Tulpenrally op uitnodiging geweest maar verbaas mij daar dan ook altijd weer over het feit dat je met een hoop geld toch een hoop gedaan krijgt. Ik bedoel, normaal zou je gewoon wat langer wachten op zo'n lager en dan rustig de rally uitrijden..
Overigens, deze fix met het lager had niet veel met geld te maken, het lager koste 30 euro en wij waren sowieso voor de hele week ingehuurd. Het maakt ons niet uit of we 10 uur achter de rally aan racen of 800 kilometer over de snelweg moeten rijden voor een onderdeeltje Het vooral enthousiasme en doorzettingsvermogen om het voor elkaar te krijgen, uiteindelijk wordt je ingehuurd om alles op alles te zetten om de auto over de finish te krijgen. Moet eerlijk zeggen dat er bij dit soort rally's soms wel wat duurdere capriolen worden uitgehaald (zoals direct iemand met het onderdeel vanuit Nederland op het vliegtuig zetten), maar ook die oplossingen zijn vaak weer niet zo gek duur als je naar de totale kosten van zo'n week kijkt. Als je niet kan doorrijden is het eigenlijk pas echt duur / zonde van het geld
Gaaf, die waren inderdaad weer aardig vertegenwoordigd. Als je de kans krijgt om een keer mee te gaan moet je dat zeker doen. Er is in een serviceteam vaak wel meer te doen dan alleen maar sleutelen, zeker als er meerdere auto's gerund moeten worden. En zo'n evenement met een serviceteam is vaak gewoon super gezellig, zoals het vaak is met autogekken bij elkaar. (want een beetje gek moet je wel zijn )ErikS schreef: ↑28 mei 2019, 08:25 Maatje van me was met het Villa Trasqua team mee. (met nog een paar wagens)
Nouja, laat ik het zo stellen.. Ik ken ongeveer dat hele service team. Waanzinnig gaaf om te zien allemaal. Heb erg veel live beelden & foto's gezien van ze. Mocht ook wel een keer mee, maar aangezien ik 2 linkerhanden heb... Is dat vooral om ze te ondersteunen met wijn drinken.
Super gave ervaring. Echt heel gaaf.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
ik meld me aan
- RJL86
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
- Auto: Mazda 3
- Contacteer:
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Wauw heel gaaf om dat te kunnen meemaken zeg!
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Heel gaaf om te lezen. Bucketlist. Met een 300SL.
*droomt weer verder
*droomt weer verder
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Serviceteam verslag Mille Miglia 2019
Mooi stuk om terug te lezen, we hebben jullie regelmatig zien rijden.