Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
-
- Berichten: 21719
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ook veel arme landen die voorlopen.
Als ik door Europa reis "zie" ik dat niet. Af en toe wat windmolens. Zonnepanelen alweer minder. Sowieso niet 'meer' dan hier voor m'n gevoel.
Hoe is dat gemeten dan? Wat doen andere landen zoveel meer/anders dan wij?
Hier is het natuurlijk wel krapper, in grotere landen kun makkelijker grote parken aanleggen zonder dat zoiets erg opvalt...?
Als ik door Europa reis "zie" ik dat niet. Af en toe wat windmolens. Zonnepanelen alweer minder. Sowieso niet 'meer' dan hier voor m'n gevoel.
Hoe is dat gemeten dan? Wat doen andere landen zoveel meer/anders dan wij?
Hier is het natuurlijk wel krapper, in grotere landen kun makkelijker grote parken aanleggen zonder dat zoiets erg opvalt...?
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- MParallel
- Berichten: 7994
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
De spullen om terug naar geel om te bouwen zitten er bij!Zitten de spullen erbij om hem weer terug te bouwen?
Wil iemand over 6 jaar een auto waar je 200 euro mrb moet betalen, dan misschien wel 300, dus die 25-30k lijkt me niet realistisch.
De restwaarde heb ik gebaseerd op het aanbod van de ML van 6 jaar oud met 170k km gelopen.
Daar wordt nu ook gewoon 30k voor gevraagd.
En omdat de BPM op deze manier “omzeilt” wordt is de afschrijving minimaal rekening houdend met de indicatieve restwaarde van 25-30k.
Enige nadeel is de bijtelling inderdaad... maar kan altijd nog na een paar jaar op naam van iemand in de familie iemand die zzp’r is om zo geen BPM naheffing te krijgen.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ja, nu wel 30 k en jij denkt met deze regering over 6 jaar nog steeds?WillemBoer schreef: ↑04 mei 2019, 20:53De spullen om terug naar geel om te bouwen zitten er bij!Zitten de spullen erbij om hem weer terug te bouwen?
Wil iemand over 6 jaar een auto waar je 200 euro mrb moet betalen, dan misschien wel 300, dus die 25-30k lijkt me niet realistisch.
De restwaarde heb ik gebaseerd op het aanbod van de ML van 6 jaar oud met 170k km gelopen.
Daar wordt nu ook gewoon 30k voor gevraagd.
En omdat de BPM op deze manier “omzeilt” wordt is de afschrijving minimaal rekening houdend met de indicatieve restwaarde van 25-30k.
Enige nadeel is de bijtelling inderdaad... maar kan altijd nog na een paar jaar op naam van iemand in de familie iemand die zzp’r is om zo geen BPM naheffing te krijgen.
Zolang je hem op een zaak houdt is er niks aan de hand, daarna pas op geel terug, maar ik denk over 6 jaar dat de markt voor deze auto's heel anders zal zijn, dus zou de restwaarde lager inschatten of gewoon op grijs verkopen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Die grafiek geeft aan consumenten-verbruik, in procenten.
Heb zo'n idee dat dat berekend wordt aan de hand van oppervlakte land en inwoners. Dus dan komen we slecht er uit ja..
Heb zo'n idee dat dat berekend wordt aan de hand van oppervlakte land en inwoners. Dus dan komen we slecht er uit ja..
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ehmmmm hoe zit dat met dit zinnetje ? Renewable energy sources cover solar thermal and photovoltaic energy, hydro (including tide, wave and ocean energy), wind, geothermal energy and all forms of biomass (including biological waste and liquid biofuels).
Het staat me bij dat het verbranden van hout(snippers) bijv. onder biomass valt. Dan zijn er al een aantal landen die dunbevolkt en rijkelijk voorzien van bossen, zoals bijv. Zweden een behoorlijk voordeel hebben tenopzichte van Ned. Zitten ook een aantal landen tussen die behoorlijk veel produceren door waterkrachtcentrales (hydro). Kijk dan een naar Nederland met onze mega-bevolkingsdichtheid. Wij hebben eenvoudigweg de ruimte, hoogteverschillen en hoeveelheid bos niet om op dat vlak mee te doen met die landen. Nee dan gaan we alles volzetten met windmolens en zonnepanelen. Denk dat we er wijs aan doen om innovatief een boost te geven aan andere vormen van opwekking van kernenergie en de verwerking van het afval.
Gr Ron
Het staat me bij dat het verbranden van hout(snippers) bijv. onder biomass valt. Dan zijn er al een aantal landen die dunbevolkt en rijkelijk voorzien van bossen, zoals bijv. Zweden een behoorlijk voordeel hebben tenopzichte van Ned. Zitten ook een aantal landen tussen die behoorlijk veel produceren door waterkrachtcentrales (hydro). Kijk dan een naar Nederland met onze mega-bevolkingsdichtheid. Wij hebben eenvoudigweg de ruimte, hoogteverschillen en hoeveelheid bos niet om op dat vlak mee te doen met die landen. Nee dan gaan we alles volzetten met windmolens en zonnepanelen. Denk dat we er wijs aan doen om innovatief een boost te geven aan andere vormen van opwekking van kernenergie en de verwerking van het afval.
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Precies. Wat denk je wat daar in het Oostblok verstookt wordt... hout. Euh sorry, "Bio Hout". Das hout uit het bos, niet die uit een zak van de bouwmarkt. Schijnt nogal wat verschil te maken in uitstoot
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Om Nederland het braafste jongetje van de klas te noemen op het gebied van duurzaamheid is wel onzinnig.
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Hier zitten gewoon een paar recalcitrante jongetjes die niet met de school mee willen doen
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Helaas werkt het op deze manier niet. De grijs kenteken bpm is in theorie afgeschreven.WillemBoer schreef: ↑04 mei 2019, 20:53De spullen om terug naar geel om te bouwen zitten er bij!Zitten de spullen erbij om hem weer terug te bouwen?
Wil iemand over 6 jaar een auto waar je 200 euro mrb moet betalen, dan misschien wel 300, dus die 25-30k lijkt me niet realistisch.
De restwaarde heb ik gebaseerd op het aanbod van de ML van 6 jaar oud met 170k km gelopen.
Daar wordt nu ook gewoon 30k voor gevraagd.
En omdat de BPM op deze manier “omzeilt” wordt is de afschrijving minimaal rekening houdend met de indicatieve restwaarde van 25-30k.
Enige nadeel is de bijtelling inderdaad... maar kan altijd nog na een paar jaar op naam van iemand in de familie iemand die zzp’r is om zo geen BPM naheffing te krijgen.
Bij omzetten naar geel wordt dit bedrag opnieuw bepaald en ga je alsnog rest bpm betalen (met een afschijvingstabel of obv taxatie)
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Fijnstof verminderen door minder uitstoot is mooi, hoewel met allerlei filters dat best te behappen is.
Maar wat blijft is fijnstof door bandenslijtage en remmen. Uiteraard ook al die kettingrokers nog
Van CO2 uitstoot is uiteraard geen mens ooit ziek geworden
Maar wat blijft is fijnstof door bandenslijtage en remmen. Uiteraard ook al die kettingrokers nog
Van CO2 uitstoot is uiteraard geen mens ooit ziek geworden
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Je hebt gelijk!D20VT schreef: ↑05 mei 2019, 09:43Helaas werkt het op deze manier niet. De grijs kenteken bpm is in theorie afgeschreven.WillemBoer schreef: ↑04 mei 2019, 20:53De spullen om terug naar geel om te bouwen zitten er bij!Zitten de spullen erbij om hem weer terug te bouwen?
Wil iemand over 6 jaar een auto waar je 200 euro mrb moet betalen, dan misschien wel 300, dus die 25-30k lijkt me niet realistisch.
De restwaarde heb ik gebaseerd op het aanbod van de ML van 6 jaar oud met 170k km gelopen.
Daar wordt nu ook gewoon 30k voor gevraagd.
En omdat de BPM op deze manier “omzeilt” wordt is de afschrijving minimaal rekening houdend met de indicatieve restwaarde van 25-30k.
Enige nadeel is de bijtelling inderdaad... maar kan altijd nog na een paar jaar op naam van iemand in de familie iemand die zzp’r is om zo geen BPM naheffing te krijgen.
Bij omzetten naar geel wordt dit bedrag opnieuw bepaald en ga je alsnog rest bpm betalen (met een afschijvingstabel of obv taxatie)
Ik heb het nog even nagekeken, de belastingdienst geeft aan dat er na de ombouw naar geel restbpm verschuldigd is inderdaad. Eigenlijk ook wel logisch natuurlijk...
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Er was een Toyota dealer in Dirksland die bouwde landcruiser v8’s om naar dubbele cabine met een koppelschotel. Zaagde de hele kont eraf. Herkeuring in Duitsland naar trekker oplegger. Vervolgens werd de kont er terug tegenaan geschroefd en zag je aan de buitenkant op 2 kleine naadjes niets van. Maar zonder 50k bpm en een aangepast houderschapsbelasting tarief. Ook werd na herkeuring de consumentenprijs van het nieuwe voertuig aangepast. Langs alle kanten voordeel.
- Bijlagen
-
- Achterzijdes
- D9DB4221-05BF-444A-A864-B873515C83C9.jpeg (74.13 KiB) 1593 keer bekeken
-
- Achterzijde
- FB39BB67-EE3B-4069-8C33-A4CBF2F16F1C.jpeg (58.03 KiB) 1593 keer bekeken
-
- Ombouw trekker
- 25D9CF98-7C49-4671-82DE-DF6530F9E517.jpeg (92.31 KiB) 1593 keer bekeken
-
- Compleet
- A3A46AD9-0D9F-4D7B-91A5-C61A0A93F978.jpeg (85.76 KiB) 1593 keer bekeken
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Nee hoor, Nederland zou gewoon kunnen zeggen: wij zijn geografisch wat beperkter. Wij gaan inzetten op kernenergie en op innovatie daarvan op het gebied van efficiëntie en afvalverwerking. O, dat staat niet in jullie lijstje ? Das spijtig, want we gaan het toch doen. We gaan namelijk niet alle natuur die we nog hebben voorleggen/zetten met panelen en molens. Wij kunnen ons aan veel andere landen helemaal niet spiegelen.
Gr Ron
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Hear, hear..
Ze zijn zelfs zó doorgeslagen dat er veel te veel gekapt wordt. Meer plaats voor windmolens en zonneparken. Maar die zetten geen CO2 om in zuurstof.
Ze zijn zelfs zó doorgeslagen dat er veel te veel gekapt wordt. Meer plaats voor windmolens en zonneparken. Maar die zetten geen CO2 om in zuurstof.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Zoals je in de grafiek ziet, zijn de doelen (de bolletjes) niet gelijk. Dus daar lijkt al rekening mee gehouden.
En houtsnippers is een andere, gesloten kringloop qua CO2, dan fosiele brandstoffen, waarvan miljarden vaten opgepompd worden, en de koolwaterstoffen omgezet worden in o.a. CO2.
Niemand gaat dood aan CO2, maar uiteindelijk loopt je nazaat de kans dat ze er door verdrinken...
En waar is er overigens te veel gekapt, om windmolens en zonnepanelen te plaatsen?
En houtsnippers is een andere, gesloten kringloop qua CO2, dan fosiele brandstoffen, waarvan miljarden vaten opgepompd worden, en de koolwaterstoffen omgezet worden in o.a. CO2.
Niemand gaat dood aan CO2, maar uiteindelijk loopt je nazaat de kans dat ze er door verdrinken...
En waar is er overigens te veel gekapt, om windmolens en zonnepanelen te plaatsen?
- JP
- Berichten: 31194
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Vroeger stond half Nederland vol met windmolens, lijkt me toch niet moeilijk te nog bestaande om te bouwen naar energieopwekkers. Brood komt toch uit een fabriek, daar hoeven geen granen meer voor gemalen te worden
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Niemand gaat dood aan CO2?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Spijkerhard schreef: ↑05 mei 2019, 12:16
Niemand gaat dood aan CO2, maar uiteindelijk loopt je nazaat de kans dat ze er door verdrinken...
Jaarlijks tientallen doden, als het ppm gehalte maar hoog genoeg is.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Da's gebrek aan O2, toch, Luco?
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
nee te hoog Co2 ga je dood, iets vanaf 1800 ppm, normaal is tussen 500 en 800 ppm dacht ik.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Vandaar dat ik het verleden een co2 spiraalvriezer heb omgebouwd naar mechanisch vriezen, omdat deze in een naar verhouding kleine ruimte stond.
De koelingspecialist vertelde mij als er een lek is, co2 kan je niet ruiken, dan sterft je binnen 1 minuut.
Maar de nieuwe vriesinstallaties worden nu vaak met co2 gekoeld.
Co2 is toch weer ergens goed voor.
De koelingspecialist vertelde mij als er een lek is, co2 kan je niet ruiken, dan sterft je binnen 1 minuut.
Maar de nieuwe vriesinstallaties worden nu vaak met co2 gekoeld.
Co2 is toch weer ergens goed voor.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
OK, jij gelijk, Luco, maar aan de langjarige grafiek te zien, zitten we wat deze discussie betreft, nog niet in de gevarenzone. Ik doelde natuurlijk op de indirecte gevolgen van de CO2, de temparatuurstijging door CO2, ijs smelt, hogere zeewaterspiegel, etc.
Wel een duidelijke grafiek t.a.v. De hoeveelheid extra CO2 die we de afgelopen jaren in roulatie gebracht hebben.... Valt me mee dat ik geen hockeystick in de grafiek zie, maar die zie je misschien als je de tabelwaarden in een grafiek zet (met een gecorrigeerde, correcte tijdlijn)..
Wel een duidelijke grafiek t.a.v. De hoeveelheid extra CO2 die we de afgelopen jaren in roulatie gebracht hebben.... Valt me mee dat ik geen hockeystick in de grafiek zie, maar die zie je misschien als je de tabelwaarden in een grafiek zet (met een gecorrigeerde, correcte tijdlijn)..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Rob33 en 102 gasten