Waterstof auto’s

Dit is ons algemene autoforum.
markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 13 mei 2019, 16:22

///Joost schreef: 13 mei 2019, 15:44 @markm, wat is jouw visie op EVs mbt het klimaat dan? Vind je dat EVs of alternatieve brandstoffen voor de auto in het algemeen gepromoot moeten worden of niet?

Ik zie je voornamelijk mensen de les lezen, maar ik zie nergens je mening over dit onderwerp.
De les lezen? Je kan t ook zien als uitleg. Omdat mensen t niet snappen en maar wat roepen wat in de media staat en hier heilig in blijven geloven Mbt co2? Ik denk niet dat een ev een verbetering is mbt tot co2 uitstoot. Maar ik denk ook niet dat we de wereld gaan redden mbt reduceren van co2. Milieutechnisvh gezien gaan we er met een ev wel op vooruit.
Mijn verhaal zal vast niet waterdicht zijn.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Waterstof auto’s

Bericht door alt » 13 mei 2019, 16:25

Wat ouwe wijven zijn jullie. Geen chocola, kinderarbeid, geen kleding kinderarbeid, geen benzine Nigeria, Venezuela, geen steenkolen, kinderarbeid, geen hamburgers, winden latende koeien, moet ik verder even door gaan? ik rij mijn ev omdat het fijner rijdt als menig ice ennn, hoera, het rijden met mijn ev heeft mij tot nu toe geen cent gekost. Maar ik hoop toch dat jullie erg gelukkig zijn met jullie eigen ice & geen ev gaan rijpen. Dan blijven voor mij de rijkosten nihil.

Waterstof, zoals ik heb begrepen, kan slechts met heel veel subsidie. Vandaar de overheid er geen heffingen op kan leggen. Wat in zal inhouden dat wij allemaal, goddomme, ik ook, er voor zullen moeten gaan bloeden in de toekomst.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 13 mei 2019, 16:36

😂😂.
Betalen zullen we zowiezo. Welke weg we ook inslaan. Dat is 1 ding dat duidelijk is.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Robin » 13 mei 2019, 16:40

Deze dwaas (want Huntelaar had daar moeten staan) rijdt waarschijnlijk ook geen Tesla:)
https://www.goal.com/nl/nieuws/dolberg- ... bn3zrijc7z

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 13 mei 2019, 16:48

Waarschijnlijk niet.
Ook gewoon lekker van genieten zolamg t allemaal kan. Uiteindelijk zullen we toch allemaal een x om moeten. Helaas. Maar wel begrijpelijk

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Robin » 13 mei 2019, 17:04

Helaas: mee eens
Begrijpelijk: neh :)

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 17:51

markm schreef: 13 mei 2019, 14:53
///Joost schreef: 13 mei 2019, 14:40 Het rekenmodel hoe vervuilend/schoon de ene brandstof t.o.v. de andere is.
Een ev rijd toch niet op brandstof?
Dit bedoel ik dus, die elektriciteit moet ook geproduceerd worden.

Dus als je een goed vergelijk wilt maken zal je alles mee moeten rekenen.

Het maken van de accus
Het maken van de ice motor
De auto maken
De brandstof maken, elektra of welke andere brandstof dan ook.
de recycling van het totaalproduct
Dus echt alles rekenen en dan per km kijken wat de vervuiling is

Is dan de EV schoner?
De diverse rapporten spreken elkaar tegen, maar de batterijgekkies nemen alles wat gezegd wordt over ev voor waar aan, als de uitkomst is dat de ev schoner is, alle andere meningen of rapporten worden afgedaan als gezwam, ja dan bem je gauw klaar met discussieren.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 18:08

markm schreef: 13 mei 2019, 15:07
Het delven van kobalt in congo? Als we het hier hebben over het milieu, praten we dan over t milieu in onze regio of over t milieu in congo?
Dat is er ook zo een, jij woont er niet dus is het ok om daar de boel te bevuilen, laat ze maar kapot gaan, het is de ver van mijn bed show.

Dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen, ach het interesseert me geen moer, heel dat kutmilieu niet, ik heb geen kinderen, dus als de wereld over 50 jaar zo vervuilt is dat iedereen met een gasmasker moet lopen, lekker belangrijk, na mij de zondvloed.

zoiets :lol:

En de vervuilde lucht stopt natuurlijk ook bij de landsgrenzen :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Peric » 13 mei 2019, 18:24

markm schreef: 13 mei 2019, 15:35 Je hebt inderdaad geen idee. Dat is wasr het fout gaat. Verdiep je een x erin. Het milieu is niet iets dat globaal voor geheel de wereld telt. Een land of regio kan meerdere milieu’s kennen. Misschien ooit gehoord van t gifmeer in tanzania? Het milieu daar is compleet naar de klote. Er leeft niks. Hebben wij daar last van in onze omgeving? Heeft totaal niks van doen met ons milieu. Zo werkt het ook met luchtvervuiling. De ene plek is vuiler dan de ander. Heeft alles te maken met verspreiding en concentraties. De aarde kent meer dan 1000 actieve vulkanen. Daar hebben wij toch ook geen last van van de uitstoot?
Een ev is ook niet om t klimaat te redden. Klimaat draait om co2. Is iets anders dan milieu. Klimaat is maar een herl klein onderdeel van t milieu. Daarbij kan t nog steeds zo zijn dat de co2 uitstoot omhoog gaat maar t milieu verbeterd.
Het probleem zit hem in dat mensen totaal niet weten wat twoord milieu inhoud
Ehm... WUT??

Online
Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Wimo » 13 mei 2019, 18:44

Luco schreef: 13 mei 2019, 17:51
markm schreef: 13 mei 2019, 14:53
///Joost schreef: 13 mei 2019, 14:40 Het rekenmodel hoe vervuilend/schoon de ene brandstof t.o.v. de andere is.
Een ev rijd toch niet op brandstof?
Dit bedoel ik dus, die elektriciteit moet ook geproduceerd worden.

Dus als je een goed vergelijk wilt maken zal je alles mee moeten rekenen.

Het maken van de accus
Het maken van de ice motor
De auto maken
De brandstof maken, elektra of welke andere brandstof dan ook.
de recycling van het totaalproduct
Dus echt alles rekenen en dan per km kijken wat de vervuiling is

Is dan de EV schoner?
De diverse rapporten spreken elkaar tegen, maar de batterijgekkies nemen alles wat gezegd wordt over ev voor waar aan, als de uitkomst is dat de ev schoner is, alle andere meningen of rapporten worden afgedaan als gezwam, ja dan bem je gauw klaar met discussieren.
Gelukkig ben jij de redelijkheid zelve en sta je overal voor open. Als je in je argumentatie al moet schelden ben je al af. :sealed:

Grote accu's of waterstof, het resultaat is hetzelfde, een electrische aangedreven auto met een accu. De toekomst. En zodra de eerst BMW 3 serie ev komt kan heel df beginnen met fappen.
Laatst gewijzigd door Wimo op 13 mei 2019, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Peric » 13 mei 2019, 18:47

De auto maken valt af, want auto's die op fossiele brandstof rijden moeten ook geproduceerd worden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 19:41

Peric schreef: 13 mei 2019, 18:47 De auto maken valt af, want auto's die op fossiele brandstof rijden moeten ook geproduceerd worden.
Daarom moet je het nog wel meenemen, in alle varianten.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 19:45

Wimo schreef: 13 mei 2019, 18:44
Luco schreef: 13 mei 2019, 17:51
markm schreef: 13 mei 2019, 14:53

Een ev rijd toch niet op brandstof?
Dit bedoel ik dus, die elektriciteit moet ook geproduceerd worden.

Dus als je een goed vergelijk wilt maken zal je alles mee moeten rekenen.

Het maken van de accus
Het maken van de ice motor
De auto maken
De brandstof maken, elektra of welke andere brandstof dan ook.
de recycling van het totaalproduct
Dus echt alles rekenen en dan per km kijken wat de vervuiling is

Is dan de EV schoner?
De diverse rapporten spreken elkaar tegen, maar de batterijgekkies nemen alles wat gezegd wordt over ev voor waar aan, als de uitkomst is dat de ev schoner is, alle andere meningen of rapporten worden afgedaan als gezwam, ja dan bem je gauw klaar met discussieren.
Gelukkig ben jij de redelijkheid zelve en sta je overal voor open. Als je in je argumentatie al moet schelden ben je al af. :sealed:

Grote accu's of waterstof, het resultaat is hetzelfde, een electrische aangedreven auto met een accu. De toekomst. En zodra de eerst BMW 3 serie ev komt kan heel df beginnen met fappen.
Ik heb iig nog een argumentatie, het argument dat in congo vervuiling niet uitmaakt omdat wij daar niet leven getuigt natuurlijk van een ontzettende betrokkenheid in het klimaat :lollerdelol: :lollerdelol:
En ik ben inderdaad helemaal niet tegen de ev, alleen wel tegen de stelling dat het het enige alternatief is en schoner is zonder ook maar enig fatsoenlijk bewijs, geef dan gewoon toe dat je voor bent omdat het je wat oplevert, dan ben je iig nog eerlijk.
want al zou het geen financieel voordeel op zou leveren zou nog maar 1% van de huidige ev rijders een ev blijven rijden.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Peric » 13 mei 2019, 20:38

Dat is toch allang bekend Luco, maar de meeste willen het niet toegeven.

En nog even over de productie, denk dat je het tegen elkaar weg kunt strepen als je kijkt naar de vervuiling.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 20:44

Het maakt me verder ook niet uit, maar omdat ze een ev rijden is dat ineens het ei van columbus, zonder enige vorm van onderbouwing of argumentatie.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Peric » 13 mei 2019, 20:46

Ja, maar ze zeggen toch dat dat de toekomst is..... :duck:

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 14 mei 2019, 07:13

Luco schreef: 13 mei 2019, 18:08
markm schreef: 13 mei 2019, 15:07
Het delven van kobalt in congo? Als we het hier hebben over het milieu, praten we dan over t milieu in onze regio of over t milieu in congo?
Dat is er ook zo een, jij woont er niet dus is het ok om daar de boel te bevuilen, laat ze maar kapot gaan, het is de ver van mijn bed show.

Dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen, ach het interesseert me geen moer, heel dat kutmilieu niet, ik heb geen kinderen, dus als de wereld over 50 jaar zo vervuilt is dat iedereen met een gasmasker moet lopen, lekker belangrijk, na mij de zondvloed.

zoiets :lol:

En de vervuilde lucht stopt natuurlijk ook bij de landsgrenzen :lollerdelol:
Euh is dat niet iets wat we al al jaren aan het doen zijn? hoeveel auto's zonder katalysator of roetfilter hebben we daar al heen gebracht, we waren dr maar wat blij mee dat we ervan af waren. Hoeveel schepen hebben we al naar india en bangladesh laten varen om daar te laten ontmantelen, heb je weleens de beelden gezien hoe het er daar uit ziet? ga eens kijken op google maps voor de gein, met de satelietfoto's kun je al een indruk krijgen, het ziet dr gewoon niet uit. maar ach wij waren dr vanaf he.
Van de week was er op de npo nog een docu over ewaste, weet niet of je het gezien heb? Maar is absoluut even de moeite waard om terug te kijken. al het elektronisch oude spul weer op gekocht door de afrikanen en in ghana verbrand om de dure metalen eruit te halen.
Vanaf 2008 is er al een verdrag dat ze geen kapotte apparatuur mogen verschepen omdat we hier donders goed weten wat er mee gebeurd. we zijn 11 jr verder en het gebeurd gewoon nog steeds. mooie verdragen zijn dat dan. :ongeveer als:

Dus het hele concept is niets nieuws, maar nu het over elektrisch rijden gaat is het ineens een probleem geworden?

daarnaast moet je je afvragen zijn wij daar schuldig aan ? of is het gebrek aan regelgeving en respect voor het milieu aldaar?

Maar ook met aardolie zijn er natuurlijk dingen gebeurd, nigeria, greatbarrier reef, golf van mexico shetland eilanden, zo kun je nog wel even doorgaan.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 14 mei 2019, 07:18

Luco schreef: 13 mei 2019, 19:45
Wimo schreef: 13 mei 2019, 18:44
Luco schreef: 13 mei 2019, 17:51

Dit bedoel ik dus, die elektriciteit moet ook geproduceerd worden.

Dus als je een goed vergelijk wilt maken zal je alles mee moeten rekenen.

Het maken van de accus
Het maken van de ice motor
De auto maken
De brandstof maken, elektra of welke andere brandstof dan ook.
de recycling van het totaalproduct
Dus echt alles rekenen en dan per km kijken wat de vervuiling is

Is dan de EV schoner?
De diverse rapporten spreken elkaar tegen, maar de batterijgekkies nemen alles wat gezegd wordt over ev voor waar aan, als de uitkomst is dat de ev schoner is, alle andere meningen of rapporten worden afgedaan als gezwam, ja dan bem je gauw klaar met discussieren.
Gelukkig ben jij de redelijkheid zelve en sta je overal voor open. Als je in je argumentatie al moet schelden ben je al af. :sealed:

Grote accu's of waterstof, het resultaat is hetzelfde, een electrische aangedreven auto met een accu. De toekomst. En zodra de eerst BMW 3 serie ev komt kan heel df beginnen met fappen.
Ik heb iig nog een argumentatie, het argument dat in congo vervuiling niet uitmaakt omdat wij daar niet leven getuigt natuurlijk van een ontzettende betrokkenheid in het klimaat :lollerdelol: :lollerdelol:
En ik ben inderdaad helemaal niet tegen de ev, alleen wel tegen de stelling dat het het enige alternatief is en schoner is zonder ook maar enig fatsoenlijk bewijs, geef dan gewoon toe dat je voor bent omdat het je wat oplevert, dan ben je iig nog eerlijk.
want al zou het geen financieel voordeel op zou leveren zou nog maar 1% van de huidige ev rijders een ev blijven rijden.
Ik heb iig nog een argumentatie, het argument dat in congo vervuiling niet uitmaakt omdat wij daar niet leven getuigt natuurlijk van een ontzettende betrokkenheid in het klimaat :lollerdelol: :lollerdelol:
Het zou zo veel handiger zijn als je je eerst een beetje in verdiept, als je al niet weet dat mileu en klimaat 2 totaal verschillende dingen zijn dan houd het namelijk al gauw op.

Ook de opmerking lucht stopt niet bij de grenzen is echt niet doordacht. Gewoon even een beetje nadenken wat wind doet met lucht. neem de proef op de som en ga eens een sigaretje roken buiten met windkracht 5, kijk even wat er gebeurd.
Door wind krijg je verspreiding, concentraties vervuilingen in dezelfde hoeveelheid lucht nemen dus af naar mate de afstand tot de uitstoor vergroot. Hoe kleiner de concentraties hoe minder schadelijk voor de gezondheid. is gewoon 1+1 =2 geen rocket science

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Robin » 14 mei 2019, 08:19

markm schreef: 14 mei 2019, 07:13
Luco schreef: 13 mei 2019, 18:08
markm schreef: 13 mei 2019, 15:07
Het delven van kobalt in congo? Als we het hier hebben over het milieu, praten we dan over t milieu in onze regio of over t milieu in congo?
Dat is er ook zo een, jij woont er niet dus is het ok om daar de boel te bevuilen, laat ze maar kapot gaan, het is de ver van mijn bed show.

Dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen, ach het interesseert me geen moer, heel dat kutmilieu niet, ik heb geen kinderen, dus als de wereld over 50 jaar zo vervuilt is dat iedereen met een gasmasker moet lopen, lekker belangrijk, na mij de zondvloed.

zoiets :lol:

En de vervuilde lucht stopt natuurlijk ook bij de landsgrenzen :lollerdelol:
Euh is dat niet iets wat we al al jaren aan het doen zijn? hoeveel auto's zonder katalysator of roetfilter hebben we daar al heen gebracht, we waren dr maar wat blij mee dat we ervan af waren. Hoeveel schepen hebben we al naar india en bangladesh laten varen om daar te laten ontmantelen, heb je weleens de beelden gezien hoe het er daar uit ziet? ga eens kijken op google maps voor de gein, met de satelietfoto's kun je al een indruk krijgen, het ziet dr gewoon niet uit. maar ach wij waren dr vanaf he.
Van de week was er op de npo nog een docu over ewaste, weet niet of je het gezien heb? Maar is absoluut even de moeite waard om terug te kijken. al het elektronisch oude spul weer op gekocht door de afrikanen en in ghana verbrand om de dure metalen eruit te halen.
Vanaf 2008 is er al een verdrag dat ze geen kapotte apparatuur mogen verschepen omdat we hier donders goed weten wat er mee gebeurd. we zijn 11 jr verder en het gebeurd gewoon nog steeds. mooie verdragen zijn dat dan. :ongeveer als:

Dus het hele concept is niets nieuws, maar nu het over elektrisch rijden gaat is het ineens een probleem geworden?

daarnaast moet je je afvragen zijn wij daar schuldig aan ? of is het gebrek aan regelgeving en respect voor het milieu aldaar?

Maar ook met aardolie zijn er natuurlijk dingen gebeurd, nigeria, greatbarrier reef, golf van mexico shetland eilanden, zo kun je nog wel even doorgaan.
Ok...we denken denk ik in dit geval hetzelfde, maar dikgedrukt, ja: Electrsich rijden wordt door een aantal gezien als de oplossing wat het dus(ook volgens jou) niet is. Jouw betoog roep ik in een iets andere vorm al weken/maanden. NL/EU electrisch rijden terwijl ROW doorgaat met luchtvaart/scheepvaart ICE .

We zijn daar ook niet schuldig aan, en/dus moeten we hier in NL etc ook niet denken dat door EV's te subsidieren 'wij' het zogenaamde klimaatprobleem eventjes gaan oplossen.
De energietransitie is 'n farce en alleen politiek/financieel voor bepaalde partijen een uitkomst.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Robin » 14 mei 2019, 08:24

Luco schreef: 13 mei 2019, 19:45 En ik ben inderdaad helemaal niet tegen de ev, alleen wel tegen de stelling dat het het enige alternatief is en schoner is zonder ook maar enig fatsoenlijk bewijs, geef dan gewoon toe dat je voor bent omdat het je wat oplevert, dan ben je iig nog eerlijk.
want al zou het geen financieel voordeel op zou leveren zou nog maar 1% van de huidige ev rijders een ev blijven rijden.
+1 dit dus. Vermoeiend.

Ik zie me voor 2030 wel 'n zakelijk dom EVtje gebruiken....omdat er geen keus meer is denk ik.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Waterstof auto’s

Bericht door alt » 14 mei 2019, 10:18

Ik veronderstel dat iedereen hier van techniek houdt, dan weet je toch dat techniek een compromis is. Vandaar de een ev niet zaligmakend is. Maar tot heden iets energiezuiniger is & beter aan het gaspedaal hangt.
Toch hoop ik dat er maar weinig mensen met een ev gaan rijden, dan houd ik de financiële voordelen.
De betweters kunnen dan de lasten voor mij betalen, dat willen zij zo graag?

De mijnen in de Congo is geen probleem, Rutte & vrienden regelen voor hun een vluchtelingenstatus. Want Afrika is al reddeloos verloren door al die in Nederland rijdende auto's op fossiele brandstof. Daar was ik ook schuldig aan, maar nu ben ik bekeerd.
Laatst gewijzigd door alt op 14 mei 2019, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Tom » 14 mei 2019, 10:26

alt schreef: 14 mei 2019, 10:18 dan houd ik de financiële voordelen.
En dat is gewoon de enige drijfveer van EV rijders :)

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Waterstof auto’s

Bericht door markm » 14 mei 2019, 12:05

Robin schreef: 14 mei 2019, 08:19
markm schreef: 14 mei 2019, 07:13
Luco schreef: 13 mei 2019, 18:08

Dat is er ook zo een, jij woont er niet dus is het ok om daar de boel te bevuilen, laat ze maar kapot gaan, het is de ver van mijn bed show.

Dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen, ach het interesseert me geen moer, heel dat kutmilieu niet, ik heb geen kinderen, dus als de wereld over 50 jaar zo vervuilt is dat iedereen met een gasmasker moet lopen, lekker belangrijk, na mij de zondvloed.

zoiets :lol:

En de vervuilde lucht stopt natuurlijk ook bij de landsgrenzen :lollerdelol:
Euh is dat niet iets wat we al al jaren aan het doen zijn? hoeveel auto's zonder katalysator of roetfilter hebben we daar al heen gebracht, we waren dr maar wat blij mee dat we ervan af waren. Hoeveel schepen hebben we al naar india en bangladesh laten varen om daar te laten ontmantelen, heb je weleens de beelden gezien hoe het er daar uit ziet? ga eens kijken op google maps voor de gein, met de satelietfoto's kun je al een indruk krijgen, het ziet dr gewoon niet uit. maar ach wij waren dr vanaf he.
Van de week was er op de npo nog een docu over ewaste, weet niet of je het gezien heb? Maar is absoluut even de moeite waard om terug te kijken. al het elektronisch oude spul weer op gekocht door de afrikanen en in ghana verbrand om de dure metalen eruit te halen.
Vanaf 2008 is er al een verdrag dat ze geen kapotte apparatuur mogen verschepen omdat we hier donders goed weten wat er mee gebeurd. we zijn 11 jr verder en het gebeurd gewoon nog steeds. mooie verdragen zijn dat dan. :ongeveer als:


Dus het hele concept is niets nieuws, maar nu het over elektrisch rijden gaat is het ineens een probleem geworden?

daarnaast moet je je afvragen zijn wij daar schuldig aan ? of is het gebrek aan regelgeving en respect voor het milieu aldaar?

Maar ook met aardolie zijn er natuurlijk dingen gebeurd, nigeria, greatbarrier reef, golf van mexico shetland eilanden, zo kun je nog wel even doorgaan.
Ok...we denken denk ik in dit geval hetzelfde, maar dikgedrukt, ja: Electrsich rijden wordt door een aantal gezien als de oplossing wat het dus(ook volgens jou) niet is. Jouw betoog roep ik in een iets andere vorm al weken/maanden. NL/EU electrisch rijden terwijl ROW doorgaat met luchtvaart/scheepvaart ICE .

We zijn daar ook niet schuldig aan, en/dus moeten we hier in NL etc ook niet denken dat door EV's te subsidieren 'wij' het zogenaamde klimaatprobleem eventjes gaan oplossen.
De energietransitie is 'n farce en alleen politiek/financieel voor bepaalde partijen een uitkomst.
Eens, het is een klein stapje. maar zoals met alles zullen ze ergens moet beginnen. Verder kijken ze maar hoe ze het indelen allemaal.
Joh volgend jaar gewoon weer de F1 in zandvoort. daarmee kun je wel zien hoe serieus de overheid hun eigen klimaatplannen al neemt :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Erik » 14 mei 2019, 12:48

markm schreef: 13 mei 2019, 15:35 Je hebt inderdaad geen idee. Dat is wasr het fout gaat. Verdiep je een x erin. Het milieu is niet iets dat globaal voor geheel de wereld telt. Een land of regio kan meerdere milieu’s kennen. Misschien ooit gehoord van t gifmeer in tanzania? Het milieu daar is compleet naar de klote. Er leeft niks. Hebben wij daar last van in onze omgeving? Heeft totaal niks van doen met ons milieu. Zo werkt het ook met luchtvervuiling. De ene plek is vuiler dan de ander. Heeft alles te maken met verspreiding en concentraties. De aarde kent meer dan 1000 actieve vulkanen. Daar hebben wij toch ook geen last van van de uitstoot?
Een ev is ook niet om t klimaat te redden. Klimaat draait om co2. Is iets anders dan milieu. Klimaat is maar een herl klein onderdeel van t milieu. Daarbij kan t nog steeds zo zijn dat de co2 uitstoot omhoog gaat maar t milieu verbeterd.
Het probleem zit hem in dat mensen totaal niet weten wat t woord milieu inhoud
Dank dat je die regel bevestigt !! :tooth:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1917
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: Waterstof auto’s

Bericht door Erik » 17 mei 2019, 15:46

Stefan R schreef: 12 mei 2019, 18:54
Erik schreef: 12 mei 2019, 14:31 Waterstof sla je natuurlijk op in de vorm van NH3, oftewel Amonia
Kleine correctie, NH3 is Ammoniak. Ammonia is NH4OH (In water opgelost Ammoniak)
Ja die! :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, Gisae en 138 gasten