hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 647
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Harrie D » 24 apr 2019, 07:57

Waar te beginnen...
Meeste ligt niet aan totale mishandeling overigens, budget was ook wel eens een dingetje, maar warmrijden enzo is iets waar ik me wel 99% van de tijd aan houd.

Honda NX250: ex-lesmotor, van 50K naar 100K gereden, olie zuipen als de beste, starten moest bij de 1e poging goed gaan anders kon je het 10-15min vergeten, deed het opzich nog aardig toen ik het blok een keer verkocht had, al was wel vrij veel totaal versleten...

Honda VF400F: Ongeveer 15K mee gereden, richting de 40K ofzo. Halverwege een keer een afgebroken klep gehad toen ik van Groningen terug reed naar Eindhoven, stug doorpruttelen en thuis maar een keer gemaakt. Een paar maanden later besloot het blok zichzelf grondig in puin te draaien, 5KM en 10min moest ik nog naar huis, de laatste dag voor de verkoop. En de ANWB maar eigenwijs zijn en niet meteen een afsleepwagen sturen ("Nee, u kunt dat niet goed beoordelen" "Ik werk als monteur aan die dingen en er zit een gat in het blok @!#!")

BMW 318i: Mooie ouderwetse M10B18, op de Nurburgring besloot 1 vd tuimelaars dat het klaar was, terug naar de parkeerplaats gehobbeld, beetje gekeken, injectorstekker losgetrokken en volgas naar huis (dan trilde die minder) Thuis aangekomen was de 2e tuimelaar van die cilinder ook afgebroken :tooth:

BMW 1602: Originele blok kon je een volledige snelweg mee blauw zetten bij het remmen op de motor, bumperklevers had je nooit al te lang last van :mrgreen:
Daarna een M10B18 er in gehangen, toen daar een turbo op werd geknutseld incl LPG heeft het me 3 koppakkingen, 1 cilinderkop en 1 onderblok gekost (onderblok, je weet wel, dat F1 1500PK blok, ik had het gemold....)

BMW 520i: De originele M20B20 vervangen door een M50B25 met 5,5 ton op de klok, vriend van me liep te klagen dat er eoa rare vettige zwarte bende op de neus van z'n auto zat geplakt nadat ie 50km achter me had gereden op de autobahn....
Die vervangen door een M50B25TU, daar was uiteindelijk de kop gewoon gescheurd..

BMW 316i: Met alom bekende N42B18, wat een pure kwaliteit, al heeft ie het nog redelijk vol weten te houden gezien er 330K op stond (op LPG) Alleen de olie maar vervangen door 10W60 om het olieverbruik terug te brengen van 1:1000 naar 1:3000

Verder valt het tegenwoordig nogal mee, m'n Lexus V8 verbruikt & lekt aardig wat olie op het moment, maar daar kijk ik wel even naar als ik weer in Nederland zit....

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Estoque » 24 apr 2019, 08:42

De 1.2 uit onze Kadett C City.

Bij aankoop liep het allemaal zo mooi, na een goede maand werd het al minder.
letterlijk elk zandpad van Twente tot en met Eindhoven afgecrosst en tijdens verschillende, door onszelf bedachtte "Drek-ritten", de kadett zo vast als een huis gereden in verschillende modderpaden.

Ding liep alleen op LPG, dus ook starten.
Na 1,5 jaar van mishandelen begon hij te tikken en hadden we bijna een halve bus startpiloot per keer nodig om hem aan de gang te krijgen.
Nog 5 maanden mee doorgereden, toen in duitsland een 1.2 op de kop getikt voor 100,- euro. Inbouwen en lopen!

Vervolgens dat blok ook in 1 jaar helemaal naar de stront gedrift, gescheurd en geraced. Tot we de volledige voortrein van de auto eronder heen reden. Toen de auto voor 175,- verkocht.

Beste auto ooit <3

kijk dan:
Afbeelding

Bram van Hulst
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2019, 11:57

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Bram van Hulst » 26 apr 2019, 16:14

oh ja zeker wel 2 auto's al tot nu toe, Eerste was een oude Ford Escort en daarna nog een Rover 400.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door EG » 27 apr 2019, 14:36

Kasteel schreef: 23 apr 2019, 10:50 Caddy 1.9tdi 105pk ‘niet kapot te krijgen’; liep bij mij bij 180dkm (oid) toch vies in elkaar....
Volgens mij heeft die serie juist last van slechte drijfstanglagers oid. Zit ook in de Golf, A3, Leon etc.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Spijkerhard » 27 apr 2019, 17:36

Ascona 1,6S op LPG, na ca 400dkm reed ie nog 90 km/h vol gas, die was echt versleten,
E36 M3 3.0, een lagerschaaltje, "provisorisch" gerepareerd, reed en zwom daarna wel weer,
MX5 was de carroserie van 'versleten'.

De rest bijna allemaal met >300dkm prima lopend afstand van genomen.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Kasteel » 27 apr 2019, 19:11

EG schreef: 27 apr 2019, 14:36
Kasteel schreef: 23 apr 2019, 10:50 Caddy 1.9tdi 105pk ‘niet kapot te krijgen’; liep bij mij bij 180dkm (oid) toch vies in elkaar....
Volgens mij heeft die serie juist last van slechte drijfstanglagers oid. Zit ook in de Golf, A3, Leon etc.
Dat bleek toen :P

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: hoeveel motoren heb je tot de laatste draad versleten?

Bericht door Zed240 » 27 apr 2019, 21:29

Een Fiesta 1.4 16-klepper; Oude distributieriem, verschoven, klep in de zuiger was volgens mij het probleem. Via via een blok met 50kkm en bijna alle aanbouwdelen gekocht voor ongeveer de prijs van een distributiesetje. Een weekend stoeien en we konden weer. Kers op de taart is dat het nieuwe blok geen druppel verbruikt, terwijl de oude toch wel een litertje per 2,5k lustte.

Rij nu al een hele tijd met een andere, maar zelfde uitvoering. Regelmatig 's avonds van Dld naar NL. 60-70 km bijna aan één toer op topsnelheid (180 ongv. :tooth: ). Blokje heeft nog geen druppel verbruikt over de laatste 10kkm.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarcH, Ralph Wolf en 142 gasten