Meeste ligt niet aan totale mishandeling overigens, budget was ook wel eens een dingetje, maar warmrijden enzo is iets waar ik me wel 99% van de tijd aan houd.
Honda NX250: ex-lesmotor, van 50K naar 100K gereden, olie zuipen als de beste, starten moest bij de 1e poging goed gaan anders kon je het 10-15min vergeten, deed het opzich nog aardig toen ik het blok een keer verkocht had, al was wel vrij veel totaal versleten...
Honda VF400F: Ongeveer 15K mee gereden, richting de 40K ofzo. Halverwege een keer een afgebroken klep gehad toen ik van Groningen terug reed naar Eindhoven, stug doorpruttelen en thuis maar een keer gemaakt. Een paar maanden later besloot het blok zichzelf grondig in puin te draaien, 5KM en 10min moest ik nog naar huis, de laatste dag voor de verkoop. En de ANWB maar eigenwijs zijn en niet meteen een afsleepwagen sturen ("Nee, u kunt dat niet goed beoordelen" "Ik werk als monteur aan die dingen en er zit een gat in het blok @!#!")
BMW 318i: Mooie ouderwetse M10B18, op de Nurburgring besloot 1 vd tuimelaars dat het klaar was, terug naar de parkeerplaats gehobbeld, beetje gekeken, injectorstekker losgetrokken en volgas naar huis (dan trilde die minder) Thuis aangekomen was de 2e tuimelaar van die cilinder ook afgebroken

BMW 1602: Originele blok kon je een volledige snelweg mee blauw zetten bij het remmen op de motor, bumperklevers had je nooit al te lang last van

Daarna een M10B18 er in gehangen, toen daar een turbo op werd geknutseld incl LPG heeft het me 3 koppakkingen, 1 cilinderkop en 1 onderblok gekost (onderblok, je weet wel, dat F1 1500PK blok, ik had het gemold....)
BMW 520i: De originele M20B20 vervangen door een M50B25 met 5,5 ton op de klok, vriend van me liep te klagen dat er eoa rare vettige zwarte bende op de neus van z'n auto zat geplakt nadat ie 50km achter me had gereden op de autobahn....
Die vervangen door een M50B25TU, daar was uiteindelijk de kop gewoon gescheurd..
BMW 316i: Met alom bekende N42B18, wat een pure kwaliteit, al heeft ie het nog redelijk vol weten te houden gezien er 330K op stond (op LPG) Alleen de olie maar vervangen door 10W60 om het olieverbruik terug te brengen van 1:1000 naar 1:3000
Verder valt het tegenwoordig nogal mee, m'n Lexus V8 verbruikt & lekt aardig wat olie op het moment, maar daar kijk ik wel even naar als ik weer in Nederland zit....