Met welke auto moet je nog een keer gereden hebben ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Met welke auto moet je nog een keer gereden hebben ?
Welke auto heeft zodanig indruk op je gemaakt dat eigenlijk iedere autoliefhebber er nog een keertje in moet rijden ?
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Goede vraag Rico, heb er de hele dag aan lopen te denken.
Enige antwoord dat ik uiteindelijk kan geven:
Subaru Impreza of Mitsubishi EVO (of misschien andere rallyspecial als een Escort Cosworth, weet ik niet, die ken ik niet).
Nu het waarom:
Ik heb inmiddels best wel een beetje ervaring met speciale auto's, de meeste van zelf rijden, sommige van meerijden (en dan voel je ook al heel veel aan de grenzen van een auto en het onderstel dat eronder zit).
Uiteindelijk de auto die de meeste indruk heeft gemaakt is denk ik een E46 M3, niet als ultieme sportauto, wel als super-allrounder, een auto die nergens echt in uitblinkt, maar wel alles kan, van Ring via trackdays en driftdays tot als boodschappenkar en zakenauto ingezet worden. Maarrrr, daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Zelfde verhaal bij de verschillende Porsches e.d.
Een Impreza of EVO is niet meer of minder dan een zeer spectaculaire auto met een betaalbaar prijskaartje. Het feit dat ik moet gaan nadenken wat ik spectaculairder vind, een beetje getunede EVO of een standaard M3 zegt dan eigenlijk wel genoeg.
Het zijn zeker niet de beste auto's o.i.d., maar voor knalfactor per euro is het bijna onovertroffen.
En daarom zou iedereen daar eens in moeten rijden, zet daarna alle 'sportauto's' met soms 4-5x zo hoge prijskaartjes weer in perspectief.
Enige antwoord dat ik uiteindelijk kan geven:
Subaru Impreza of Mitsubishi EVO (of misschien andere rallyspecial als een Escort Cosworth, weet ik niet, die ken ik niet).
Nu het waarom:
Ik heb inmiddels best wel een beetje ervaring met speciale auto's, de meeste van zelf rijden, sommige van meerijden (en dan voel je ook al heel veel aan de grenzen van een auto en het onderstel dat eronder zit).
Uiteindelijk de auto die de meeste indruk heeft gemaakt is denk ik een E46 M3, niet als ultieme sportauto, wel als super-allrounder, een auto die nergens echt in uitblinkt, maar wel alles kan, van Ring via trackdays en driftdays tot als boodschappenkar en zakenauto ingezet worden. Maarrrr, daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Zelfde verhaal bij de verschillende Porsches e.d.
Een Impreza of EVO is niet meer of minder dan een zeer spectaculaire auto met een betaalbaar prijskaartje. Het feit dat ik moet gaan nadenken wat ik spectaculairder vind, een beetje getunede EVO of een standaard M3 zegt dan eigenlijk wel genoeg.
Het zijn zeker niet de beste auto's o.i.d., maar voor knalfactor per euro is het bijna onovertroffen.
En daarom zou iedereen daar eens in moeten rijden, zet daarna alle 'sportauto's' met soms 4-5x zo hoge prijskaartjes weer in perspectief.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Dat is ook weer waar.
In mijn geval weet ik het niet, een E46 M3 maakt wel meer indruk (op mijn dan) dan een 350Z...
S2000 heeft ook wel wat, alleen het ding is zo klein...
In mijn geval weet ik het niet, een E46 M3 maakt wel meer indruk (op mijn dan) dan een 350Z...
S2000 heeft ook wel wat, alleen het ding is zo klein...
Laatst gewijzigd door Knot op 18 feb 2006, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Auto's die op mij een indruk hebben gemaakt zijn in ieder geval de Lotus Elise*, de Mitsubishi Evo VII (Ring-VI van Gerrit ook trouwens) en de Honda S2000. En ook de nieuwe Audi RS4. Als je die nog een keer kunt rijden moet dat wel wat driving fun opleveren.
E46 M3 van Rutger, M5 van Dick, de 350Z van Jeroen, zwarte GT3 op de Ring en ook de 993RS van Andre waren ook erg mooi om in mee te rijden.
* Heb overwogen er een te kopen, maar ik ben er een beetje bang voor dat ze net iets te tricky zijn voor mij om er lang genoeg lol van te gaan hebben. Geen zin om een bak met geld er in te gooien en dan mijn kop er af te laten bijten bij de eerste de beste snap-oversteer schuiver in de regen. Daarmee dan het aluminium frame en dus de auto afschrijvend.
E46 M3 van Rutger, M5 van Dick, de 350Z van Jeroen, zwarte GT3 op de Ring en ook de 993RS van Andre waren ook erg mooi om in mee te rijden.
* Heb overwogen er een te kopen, maar ik ben er een beetje bang voor dat ze net iets te tricky zijn voor mij om er lang genoeg lol van te gaan hebben. Geen zin om een bak met geld er in te gooien en dan mijn kop er af te laten bijten bij de eerste de beste snap-oversteer schuiver in de regen. Daarmee dan het aluminium frame en dus de auto afschrijvend.
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Tsja niet omdat het per se de beste auto's zijn maar meer omdat ik zo onder indruk was tijdens het meerijden.
Honda NSX type R: VTEC in je nek en laag in de auto. Een Lotus 350 of Modena mag ook. Mid engined sports car is gewoon een hele bezijndoere ervaring.
Andre's 993 RS in nurburgring abstimmung: Deze auto verzette eventjes voor mij het referentie kader van wat er mogelijk was met een auto. Het zal wel even duren voordat dit evenaart wordt. Snel, luid, wild en vlijmscherp.
Een Donkervoord/Super seven of Ariel atom: Dit heeft werkelijk de grootste grijns factor. Angst en plezier gaat hand in hand. De sweet spot.
Een interga type R of een civic met wat goede mods: pure melancholie natuurlijk. Beide zijn inmiddels achterhaald maar probeer nu eens een hot hatch te vinden van rond de 1000 kg die graag 8000 toeren maakt.
Een goede lichte RWD van de oude stempel met 200-250 pk. Zal er niet komen van BMW. Een goede Alfa 75 van Ron simmons zijn stal of een fatsoenlijke E30 M3 met DTM-achtige toeren en dito geluid.
Honda NSX type R: VTEC in je nek en laag in de auto. Een Lotus 350 of Modena mag ook. Mid engined sports car is gewoon een hele bezijndoere ervaring.
Andre's 993 RS in nurburgring abstimmung: Deze auto verzette eventjes voor mij het referentie kader van wat er mogelijk was met een auto. Het zal wel even duren voordat dit evenaart wordt. Snel, luid, wild en vlijmscherp.
Een Donkervoord/Super seven of Ariel atom: Dit heeft werkelijk de grootste grijns factor. Angst en plezier gaat hand in hand. De sweet spot.
Een interga type R of een civic met wat goede mods: pure melancholie natuurlijk. Beide zijn inmiddels achterhaald maar probeer nu eens een hot hatch te vinden van rond de 1000 kg die graag 8000 toeren maakt.
Een goede lichte RWD van de oude stempel met 200-250 pk. Zal er niet komen van BMW. Een goede Alfa 75 van Ron simmons zijn stal of een fatsoenlijke E30 M3 met DTM-achtige toeren en dito geluid.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Stéphane: De Elise vond ik een hele makkelijke auto, waarmee je júist op de limiet heel veel leuke dingen kunt doen. Echt niet tricky of gevaarlijk, en als je spint (wat door de korte wieluitslag weleens voorkomt), is 'ie makkelijk te corrigeren. Je maakt dus heel makkelijk een 360 en rijdt gewoon verder als je ooit over de grens gaat
Net alsof je het al jaren beheerst...
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Net alsof je het al jaren beheerst...
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Klinkt misschien gek, maar van alle auto's die ik heb gereden, of waar ik in heb meegereden, denk ik dat de 2cv een auto is die ik iedere liefhebber van driving fun mee op pad kan sturen, waarvan ik zeker weet dat ie met een 100% smile op zijn gezicht terug komt.
Degene die dan nog chagrijnig terug komt en klaagt over te weinig pk's in een 350z, of dat ie met auto's met de motor achterin altijd achterwaarts een strontbult in glijdt, die is gewoon geen liefhebber van het pure lol hebben tijdens autorijden.
Meen ik serieus.
Maar goed, om het verhaal een beetje stoer af te sluiten: Superformance Cobra of Daytona Coupé. Dat maakt echt indruk, vooral ook omdat er nog een hoop nadelen aan zo'n auto zitten (dan blijft er nog wat te wensen/dromen over).
Degene die dan nog chagrijnig terug komt en klaagt over te weinig pk's in een 350z, of dat ie met auto's met de motor achterin altijd achterwaarts een strontbult in glijdt, die is gewoon geen liefhebber van het pure lol hebben tijdens autorijden.
Meen ik serieus.
Maar goed, om het verhaal een beetje stoer af te sluiten: Superformance Cobra of Daytona Coupé. Dat maakt echt indruk, vooral ook omdat er nog een hoop nadelen aan zo'n auto zitten (dan blijft er nog wat te wensen/dromen over).
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 19 feb 2006, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21734
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik heb in vrij weinig auto's gereden. Maar elke speciale auto vind ik leuk om in te rijden (ook al zou ik het misschien zelf niet kopen). Puur om te weten hoe dat is en er een mening over te hebben.
Ik blijf trouwens de S2000 een superauto vinden, dat is naar mijn idee wel een auto die elke autoliefhebber iets zou moeten 'doen'.
Open rijden, en dan onder een viaduct een versnelling terug en naar de 9000rpm trappen om die heerlijke schreeuw/brul van dat ding te horen enz. 8) mij verveelde het na 1,5 jaar iig nog steeds niet
Ik blijf trouwens de S2000 een superauto vinden, dat is naar mijn idee wel een auto die elke autoliefhebber iets zou moeten 'doen'.
Open rijden, en dan onder een viaduct een versnelling terug en naar de 9000rpm trappen om die heerlijke schreeuw/brul van dat ding te horen enz. 8) mij verveelde het na 1,5 jaar iig nog steeds niet
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oude mini heb ik wel in gereden, dat is nog wel geinig om mee te gooien en smijten, best een knappe wegligging hebben die dingen nog, maar een 2CV.... heb een keer in zo'n ding gezeten en meegereden maar dat hoeft van mij al niet eens meer...Rudolf Nieuwe Weme schreef: een 2cv zit ik nou niet echt op de wachtten maar een oude mini heb ik nog nooit in gereden(nieuwe wel) die lijkt me toch ook zeer leuk!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Majestic-12 [Bot] en 417 gasten