Hoelang ben je van plan om in je auto te rijden ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Hoelang ben je van plan om in je auto te rijden ?

Bericht door RVV » 17 feb 2006, 13:48

Ben je snel op auto's uitgekeken ? Of kun je heel lang genieten tot in lengte van jaren van je auto ?

Laat je makkelijk verleiden tot nieuwe/mooiere aankopen ? Of kun je goed de rem er op houden ?

Wat is leuker vaak van auto's wisselen of juist heel lang doorrijden in je droomauto ?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 17 feb 2006, 14:20

Ben er zo op uit gekeken.
"Vroegah" kocht ik om het half jaar een andere.
Nu rijd ik er iets langer in, 2 a 3 jaar, neemt niet weg dat ik dan eigenlijk al uitgekeken ben :wink:
Ik ben DE auto nog niet tegen gekomen, of heb hem iig nog niet gekocht.
Was een bepaalde auto weg dan miste ik die wel eens maar da's niet vaak voor gekomen.
De enige waar ik echt een beetje spijt van had was de Impreza GTT. Gekocht in januarie 99, nieuw en verkocht (particulier) in augustus 99. Prijs was dat jaar zo'n 6-8k omhoog gegaan. Lekker goedkoop gereden.
Toen wilde ik weer een nieuwe kopen zonder inruil, wilden "ze" geen fatoenlijke korting geven...
Een rem heb ik dus eigenlijk niet... ja of ze noemen het VROUW!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 feb 2006, 14:36

Als een auto echt naar mn zin is kan ik er jaren in rijden, moet het niet stuk gaan zoals mn Xr4i etc, maar bij nieuwere auto's is dat geen probleem.

De Astra GTC vind ik gewoon super, heb jaren gewacht en stiekem zelfs een beetje voordeel gepakt om m te kunnen rijden door van werkgever te switchen. Had liever de 150pk cdti gehad maar deze doet het gewoon prima, stap elke dag weer met een big smile naar de auto toe en denk bij mezelf "Rody, je hebt het toch maar goed voor mekaar met je GTCtje met dikke velgen".... Tuurlijk, de overbuurman rijdt een 530d maar het kan altijd beter.

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 17 feb 2006, 14:52

Lang doorrijden. Ik zit qua geld niet in de hoek van de nieuwe of nieuw gebruikte autos. Dus als ik een goeie 2e hands heb waar ik vertrouwen in heb, dan moeten ze ook blijven tot ze op zijn. :)
BMW heb ik nu 2 jaar en hij verveelt nog steeds niet.
Als men mij een E39M5 zou kunnen garanderen die 5 miljoen kilometers in goeie staat blijft, zou ik de rest van mijn leven geen autoblad meer open slaan. :)

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Bericht door Dickh. » 17 feb 2006, 19:09

Ben altijd rusteloos geweest als het om auto's gaat. Maar bij de E34 M5 heb ik rust gevonden. Zou er het liefst nog één bij willen hebben.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 17 feb 2006, 19:16

Ik heb veel langer dan gepland rondgereden in de Saab en veels te kort ben ik eigenaar van de 280 SE geweest.

Nu hoop ik ook een lange tijd met de E34 te doen. Ik kan voorlopig geen auto binnen mijn budget bedenken die hieraan kan tippen, hij voldoet dan ook echt 100% aan mijn verwachtingen. Klanten en opdrachtgevers reageren ook allemaal enthousiast, dus zakelijk is 'ie nog steeds geaccepteerd, dat vind ik toch wel belangrijk. Daarnaast kan ik er alles mee doen wat ik wil: woon-werk, vakantie, weekendje Eifel inclusief rondjes Ring, driften en af en toe misschien een trackday.

Geen gelul met stalling, dubbele verzekerings en wegenbelasting kosten, geen parkeerproblemen en een auto die je 100% kunt vertroetelen ipv 50%.

Hopelijk komt er volgend jaar wel een extra auto naast. Eerst wat verkopen :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 feb 2006, 11:39

Ik heb nu de auto die ik al een jaar of 4 op het oog heb en ik denk dat ik er nog wel een jaar of 3 in blijf rijden.

dan zal er ongeveer 135.000 op staan,dan wordt het tijd voor een andere
raket.

Tenminste als het nog te doen is in dit kloteland.....

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 18 feb 2006, 13:28

Ik vraag me af wanneer je iets een raket kan noemen als je de voorgaande jaren rond hebt gereden met 400+ pk. Natuurlijk zijn er vast wel snellere dingen op de markt tegen die tijd, maar de vraag is of ze ook zo leuk/mooi zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, daNpy, MHJVS, RJK, Thomas H en 162 gasten