Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Dit is ons algemene autoforum.
DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 26 jan 2019, 15:51

Peric schreef: 26 jan 2019, 15:20
Tom schreef: 24 jan 2019, 20:28Koop een auto voor een redelijk normale prijs in (bijv. 25K) die eruit ziet alsof je het een solide '7' geeft... dan stop je er nog wat geld in: detailbeurt 2K, willekeurige onderdelen 1K, garantie 1K, transport/arbeid(lulverhaaltje tikken)/fotograaf 1K. Kost ie je 30K. Auto ziet er daarna uit alsof je 'm een dikke 9 geeft en zet je te koop voor 40K. Korting hoef je weinig te geven want geen ander is zo mooi blabla.
Zoals die auto's daar in de showroom staan, zo worden ze echt niet opgehaald :)
:shock: Zo wil ik er ook wel één of twee in de week doen. Waar laat jij je auto's poetsen??
Lak volledig terugpolijsten of zelfs wetsanden is een tijdrovend klusje. Dan vaak een semi-permanente coating erop. Was voor meedere van mijn auto's ook 1250 Euro ex BTW kwijt. Je hebt poetsers en je hebt prusters. Daar moet je wel mee uitkijken want pruts poetsbedrijven kunnen onherstelbare schade aanbrengen aan je lak. De echte high-end detailer meet eerst overal de dikte van de lak. En dan gaan ze tegenwoordig nog een stapje verder met het als nieuw maken van de onderkant. Kan me er iets bij voorstellen als er veel roest aan zit maar na 2 keer rijden vervuilt die onderkant alweer. Ik heb liever een roestvrije ''schone'' bodem dan helemaal op en top gedetailed. Bedrag wat Tom noemt is zo gek nog niet hoor. Een Stipt Polish Point die een gehele auto renoveert daar red je het met 2k niet mee. Doen wel super goed werk die lui.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tom » 26 jan 2019, 16:39

Bedragen zijn even uit de duim gezogen en die 2K is misschien wat aan de hoge kant (als je er 10 auto's per maand heenbrengt is de prijs natuurlijk ook onderhandelbaar).. e.e.a. ook afhankelijk van de staat van de auto... maar ik denk dat ze minstens duizend euro kwijt zijn.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Peric » 26 jan 2019, 16:59

Ja hallo.. Detailen of een totale renovatie.. En ja, een coating kost wel wat ja, maar dat valt buiten het detailen.
En wat is 'volledig terugpolijsten'?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 26 jan 2019, 17:03

2k voor een poetsbeurt geloof ik echt niet. Wel als je het als particulier super voor elkaar wilt hebben. Poetsbeurt voor aflevering? 250,- al teveel denk ik. Zou wat zijn met 'tig' auto's in de maand. Doekje met poets erover en klaar :ongeveer als:

Qua antwoord op de mail; tussen mail en antwoord een dag of 3 vind ik prima. Snap dat ze het ook druk hebben. Vind het wel heel netjes als ze het dezelfde dag nog doen, hoeft van mij niet en verwacht ik ook niet.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Peric » 26 jan 2019, 17:21

Hangt er helemaal vanaf hoe de auto er bij staat Arthur. Als je veel moet polijsten kost het wel wat meer ja. Als de binnenkant een zwijnenstal is kost het wel wat meer ja.
En € 250,- is aan de krappe kant hoor. Jij hebt het over een nieuwe auto dan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Arthur » 26 jan 2019, 17:32

Beide. Mss zie ik het niet helemaal goed maar geloof nooit dat ze er veel aan uitgeven. En polijsten etc doen vast ook niet veel bedrijven. Veel te duur, dat hakt vast flink in de marge, en doen ze het wel heb je het vast ook 'zelf' al betaald :) Mss doen sommige bedrijven het wel maar, denk ik, alleen als je er expliciet om vraagt, maar dan zou ik dat alsnog liever zelf uitbesteden.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Peric » 26 jan 2019, 17:59

Heb inderdaad gemerkt dat toen ik nog poetste niet veel bedrijven er in willen investeren om het maar zo te zeggen. Het is al gauw te duur voor ze. Dus ze brengen 'm naar een wasplaats, want meer kan ik het niet noemen. Ik mocht voor € 80,- een auto 'in orde' maken.
Er stond in die showroom een auto te koop, de tranen sprongen in m'n ogen. De hele motorkap onder de krassen, en die staat dan in een showroom.
Als ik een auto poets voor iemand moet het resultaat tip top zijn. En dat lukt niet voor die € 80,-. Het is m'n eer te na om een auto terug te brengen met krassen. Ik heb het dan over oppervlakkige krassen die weg te poetsen zijn, geen diepe krassen.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Tom » 26 jan 2019, 18:22

Bij een normaal autobedrijf zal het niet meer dan 150 euro zijn wat ze uitgeven.
Maar bij die youngtimer-bedrijven geloof ik wel dat ze 'm laten detailen, anders krijg je die auto's en details nooit zo blinkend/perfect op de foto, ook niet als de auto een lage kilometerstand heeft.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Martin van der Zwaard » 26 jan 2019, 18:26

150,- is al goed betaald denk ik. Maar je moet het idd in de mix zien. Als je ergens 300 auto’s per jaar kan poetsen dan maakt je een prijs af.

De ene keer heb je veel werk en de andere keer weinig. In de mix kom je dan prima weg met bijv 150,-. 45000,- per jaar aan poetskosten....das best geld!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 26 jan 2019, 19:37

Peric schreef: 26 jan 2019, 16:59 Ja hallo.. Detailen of een totale renovatie.. En ja, een coating kost wel wat ja, maar dat valt buiten het detailen.
En wat is 'volledig terugpolijsten'?
Dat alle swirls en ook de wat diepere krassen eruit zijn, maar kan alleen wanneer er genoeg blanke lak nog aanwezig is. Anders zul je het milder moeten aanpakken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Peric » 26 jan 2019, 21:02

Oh, je bedoelt polijsten..

En Martin, € 150,- is krap als je goed resultaat wilt hoor.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door MParallel » 27 jan 2019, 01:45

Stipt maakt mij niet wijs dat ze een versleten leren interieur weer fabrieks nieuw krijgen zonder minimaal het leer te verven.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door DF-user-278 » 27 jan 2019, 10:40

Dat ben ik met je eens MParallel. Detailen en renoveren. Maar gaat nu even over de kosten.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Spijkerhard » 27 jan 2019, 11:11

Wat is een goede termijn voor een antwoord op de mail?
Ik ga ervan uit dat de mail minstens 2 maal per dag gelezen wordt. Zet een paar autoreplies klaar (Dank voor uw interesse, dank voor uw bod of wij komen er zo snel mogelijk op terug) voor wat je verwacht serieuze gegadigden zijn. Let op dat korte mailtjes ook serieus kunnen zijn. Staat er een telefoonnummer in, bel het bij de eerste mogelijkheid.
Ik ben zelfs wezen kijken bij een X3, verkoper zou me nog wat informatie na sturen, nooit meer wat van gehoord. Fiat 128 Spider een week later de offerte.... Sommige verkopers heb ik t idee bij dat ze niet eens willen verkopen. Nou voel ik me zelf ook wel vaak als een lastige klant...

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door PeterB » 27 jan 2019, 15:52

Een goede termijn ?
Ik wacht nu 5 werkdagen op een mailtje, telefoontje, rooksignaal.
Loopt zeker storm ;)

( en ja, inmiddels zelf gebeld, voicemail ingesproken, sms gestuurd, mailtje gestuurd)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Niels » 27 jan 2019, 16:45

Sja, je moet als verkoper het ijzer smeden als het heet is. Vaak genoeg gehad met b.v de verkoop van een motor dat het per direct moest om überhaupt langs te komen. Dan is er poen en ineens mooi weer en dan is het gewoon per direct langskomen, kijken (soms rijden), betalen en overschrijven. Als koper heb ik gewoon info nodig om een beslissing te maken voor b.v. een route uit te stippelen om een paar kandidaten te bekijken. Afhankelijk van de planning heb ik misschien een dag of twee tijd maar soms ben ik vandaag bezig om morgen op pad te gaan. Of er komt iets voorbij waardoor ik morgen b.v. land inwaarts ga.

Bellen overdag schiet er meestal bij in omdat je met vanalles en nog wat bezig bent...

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door Bram » 27 jan 2019, 17:02

mark323ti schreef: 25 jan 2019, 22:57
Bram schreef: 24 jan 2019, 19:47
FDD schreef: 24 jan 2019, 19:08 Heb ook een verhaal gehoord van een 540 die daar wegkwam, bleek ook schade gehad te hebben en niet zo goed gespoten.

Toen de eigenaar daar achterkwam ook geen tegemoetkoming gekregen, dat is toch het minste wat je kon doen.

Tijdens mijn zoektocht 2x mails gestuurd, tot nu toe nog geen reactie, bijna een jaar geleden nu. In mijn optiek begint men te teren op zijn goede naam, dat is meestal het begin van het einde....
De eigenaar van de M3 die ik een week had en teruggebracht heb bij hem, is nog even verhaal gaan halen bij PC, aangezien hij daar de M3 gekocht had. Hij is uiteindelijk wel gecompenseerd.

Goed bezig daar in Vught.

:nah:
Bram, mag ik vragen hoe je erachter kwam dat de auto “krom” was?
Waar zie je dat aan? Chassisbalken? Lakdikte gemeten? Andere tekenen? Gewoon om er zelf iets van te leren.

Zelf ook wel ervaring met YT gehad. Ik dacht aanvankelijk ook dat ze heel kritisch zijn met hun inkoop. Maar het draait vooral om poetsen en mooi verhaal. Goed technisch onderzoek en onderhoud ho maar......
Na de aanschaf meerdere pb's ontvangen van leden hier die iets over de auto gehoord hadden. Toen zelf de auto nog eens grondig bekeken en het scheef liggende kofferdeksel ontdekt. Daarnaast bleek de chassisbalk in de kofferbak ingedeukt.

Toen was de lol er wel goed vanaf zeg maar.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door JP » 27 jan 2019, 17:53

Onlangs werd me hier verteld dat sommige bedrijven het druk kunnen hebben en je gerust een paar maanden geduld moet opbrengen.....daarbij, een beller is sneller......

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door Dickh. » 27 jan 2019, 21:16

Kan niet anders zeggen dan dat de heren van PC mij perfect bediend hebben. Had een C36 AMG Combi bij ze gekocht. Maar na een wen periode bleek toch echt dat het niet "mijn" auto was. Heb 'm met gesloten beurs terug kunnen geven. Grote klasse!
Heb overigens later nog twee auto's aan ze verkocht. Twee echte pareltjes. Een 645Ci Cabrio Individual en een E34 M5 Touring H6.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote Duitse Youngtimer draadje

Bericht door martll » 28 jan 2019, 09:21

535d schreef: 26 jan 2019, 15:51
Peric schreef: 26 jan 2019, 15:20
Tom schreef: 24 jan 2019, 20:28Koop een auto voor een redelijk normale prijs in (bijv. 25K) die eruit ziet alsof je het een solide '7' geeft... dan stop je er nog wat geld in: detailbeurt 2K, willekeurige onderdelen 1K, garantie 1K, transport/arbeid(lulverhaaltje tikken)/fotograaf 1K. Kost ie je 30K. Auto ziet er daarna uit alsof je 'm een dikke 9 geeft en zet je te koop voor 40K. Korting hoef je weinig te geven want geen ander is zo mooi blabla.
Zoals die auto's daar in de showroom staan, zo worden ze echt niet opgehaald :)
:shock: Zo wil ik er ook wel één of twee in de week doen. Waar laat jij je auto's poetsen??
Lak volledig terugpolijsten of zelfs wetsanden is een tijdrovend klusje. Dan vaak een semi-permanente coating erop. Was voor meedere van mijn auto's ook 1250 Euro ex BTW kwijt. Je hebt poetsers en je hebt prusters. Daar moet je wel mee uitkijken want pruts poetsbedrijven kunnen onherstelbare schade aanbrengen aan je lak. De echte high-end detailer meet eerst overal de dikte van de lak. En dan gaan ze tegenwoordig nog een stapje verder met het als nieuw maken van de onderkant. Kan me er iets bij voorstellen als er veel roest aan zit maar na 2 keer rijden vervuilt die onderkant alweer. Ik heb liever een roestvrije ''schone'' bodem dan helemaal op en top gedetailed. Bedrag wat Tom noemt is zo gek nog niet hoor. Een Stipt Polish Point die een gehele auto renoveert daar red je het met 2k niet mee. Doen wel super goed werk die lui.
2k voor een detailbeurtje van hoog niveau is niet heel gek. Echter moet ik de dealers/handelaren nog tegenkomen die dat er voor uitgeven. Over het algemeen is het een kwesite van even snel half wassen of door de wasstraat, daarna snel de polijstmachine eroverheen en je bent met een uurtje of 2 wel klaar.

Zelf heb ik nog nooit een auto volledig gedetailed zien staan bij een dealer of handelaar. Is gewoon even snel-snel zodat het er van een afstandje redelijk uitziet.

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door WillemBoer » 28 jan 2019, 09:26

Ligt aan het segment, de “premium” handelaren besteden hier uiteraard veel meer aandacht aan.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door DF-user-278 » 28 jan 2019, 09:31

Klopt Willem en Mart, je hebt poetsen en je hebt poetsen. De leek ziet het verschil niet, maar ik zou m'n auto niet graag naar een poetser brengen die even een tol over de lak haalt en die dat na max een uurtje detailen noemt.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door Vliet » 28 jan 2019, 09:50

Toch jammer dat het zo loopt na een aantal jaren. Ik heb er iig een fijne auto vandaan gehad (250.000Km mee gereden).

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door MParallel » 28 jan 2019, 10:53

Dickh. schreef: 27 jan 2019, 21:16 Kan niet anders zeggen dan dat de heren van PC mij perfect bediend hebben. Had een C36 AMG Combi bij ze gekocht. Maar na een wen periode bleek toch echt dat het niet "mijn" auto was. Heb 'm met gesloten beurs terug kunnen geven. Grote klasse!
Heb overigens later nog twee auto's aan ze verkocht. Twee echte pareltjes. Een 645Ci Cabrio Individual en een E34 M5 Touring H6.
Dat was in? 20**?

Dickh.
Berichten: 1703
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen
Contacteer:

Re: Het verkopen van een Youngtimer inclusief detailen en e-mailen

Bericht door Dickh. » 28 jan 2019, 11:24

2017

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beros, Majestic-12 [Bot] en 112 gasten